سبک زندگیسلامت و زیبایی

معجزه لاغری شکم با لیمو ترش؛ چگونگی مصرف برای چربی سوزی بیشتر

آب لیمو ترش تازه فواید زیادی برای بدن دارد و یک عصاره بی‌نظیر برای کاهش وزن و افزایش چربی سوزی، به خصوص در ناحیه شکم است. اما مهم‌ترین خواص لیمو ترش برای لاغری شکم چیست و بهترین زمان مصرف لیمو ترش برای لاغری چه موقعی است؟

در این مقاله از بخش سبک زندگی اکالا بلاگ می‌توانید با خواص لیمو ترش برای لاغر شدن شکم و پهلو و روش استفاده از آن آشنا شوید.

فواید لیمو ترش برای افزایش چربی سوزی در شکم

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف آب لیمو ترش می‌تواند به افزایش سوخت و ساز بدن و متابولیسم چربی‌های اضافه کمک کند. در ادامه این بخش به مهم‌ترین خواص لیمو ترش برای لاغری شکم اشاره شده است.

۱- افزایش سوخت و ساز بدن

اضافه کردن مقداری آب لیمو ترش تازه به آب و مصرف این نوشیدنی به صورت ناشتا، موجب افزایش متابولیسم بدن می‌شود. این نوشیدنی به افزایش تولید انرژی در سلول‌های بدن کمک می‌کند و از همین رو در کاهش وزن بسیار موثر است. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف مقداری آب لیمو ترش تازه در کنار وعده‌های غذایی، به افزایش تجزیه چربی‌ها در ناحیه شکم و پهلو کمک می‌کند.

در یک مطالعه که روی ۸۴ زن کره‌ای پیش از یائسگی انجام شد، مشخص شد که اضافه کردن آب لیمو ترش تازه به رژیم غذایی روزانه می‌تواند میزان BMI و مقدار چربی بدن را کاهش دهید و به کاهش نسبت دور کمر به باسن نیز کمک کند.

لاغری شکم با لیمو ترش

۲- افزایش احساس سیری

مهم‌ترین معجزه لاغری با لیمو ترش این است که اضافه کردن آن به مقداری آب و نوشیدن آن به صورت روزانه موجب کاهش اشتهای شما می‌شود و به شما کمک می‌کند تا برای مدت زمان بیشتری احساس سیری را تجربه کنید.

در این شرایط بعد از مصرف لیمو ترش، میل شما به غذا خوردن کاهش پیدا می‌کند و راحت‌تر می‌توانید وزن کم کنید. برای این که اشتهای شما در زمان غذا خوردن کمتر شود، بهتر است مقداری آب لیمو ترش تازه به غذا یا آب اضافه کنید.

۳- افزایش تولید گرما در بدن

مصرف آب لیمو ترش موجب افزایش سرعت لاغری و همچنین افزایش تولید گرما در بدن می‌شود و از همین رو به کاهش وزن کمک می‌کند. زمانی که در کنار رعایت رژیم غذایی و فعالیت بدنی، از آب لیمو ترش نیز به صورت روزانه استفاده کنید، سرعت کاهش وزن شما بیشتر می‌شود و راحت‌تر می‌توانید وزن خودتان را کم کنید.

۴- بهبود هضم غذا

مصرف آب لیمو ترش تازه موجب بهبود هضم غذا می‌شود و بر بهبود عملکرد سیستم گوارشی نیز موثر است. زمانی که از لیمو ترش استفاده می‌کنید، غذای شما با سرعت بیشتری هضم می‌شود و در نتیجه در ناحیه شکم، احساس سنگینی و نفخ نخواهید کرد. از طرف دیگر مصرف لیمو ترش موجب هیدراته کردن بدن می‌شود و در کاهش احتباس آب و کاهش چربی اطراف شکم موثر است.

به خاطر داشته باشید که لیمو ترش حاوی فیبرهای محلول و مفیدی است که مصرف آن به بهبود سلامت روده و هضم نشاسته و قند در بدن کمک می‌کند. بنابراین سعی کنید در زمان مصرف آب لیمو ترش حتما گوشت آن را نیز مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: ۸ ماسک‌ صورت خانگی با لیموترش

چگونگی مصرف لیمو ترش برای لاغری

مصرف لیمو ترش در کاهش چربی در ناحیه شکم موثر است و موجب افزایش چربی سوزی و کاهش اشتها می‌شود. برای کاهش وزن با لیمو ترش راهکارهای متفاوتی وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

۱- اضافه کردن آب لیمو ترش تازه به آب

اضافه کردن چند قطره آب لیمو ترش تازه به آب و نوشیدنی آن به صورت ناشتا اشتهای شما را کاهش می‌دهد و موجب افزایش سرعت چربی سوزی در بدن می‌شود. این نوشیدنی بدن شما را هیدراته می‌کند و برای بهبود سوخت و ساز و جلوگیری از پرخوری نیز بسیار مفید است.

۲- معجون سیر و لیمو

برای کاهش وزن در ناحیه شکم و پهلو و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن می‌توانید مقداری سیر را رنده کنید و بعد کمی آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید. حالا می‌توانید این معجون بی‌نظیر را همراه با غذا میل کنید.

مصرف این ترکیب اعجاب انگیز موجب بهبود درد مفاصل و ماهیچه‌ها می‌شود و برای جلوگیری از سرماخوردگی نیز مفید است. از طرف دیگر این ترکیب به شما کمک می‌کند تا احساس سیری بیشتری را تجربه کنید و راحت‌تر وزن خود را کاهش دهید.

۳- ترکیب لیمو ترش و زنجبیل

مصرف لیمو ترش و زنجبیل به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و برای افزایش چربی سوزی بسیار مفید است. این ترکیب تاثیر فوق‌العاده‌ای بر کاهش وزن دارد و مصرف آن موجب کاهش میزان چربی در ناحیه شکم و پهلو می‌شود.

بیشتر بخوانید: رازهای ماندگاری لیمو ترش؛ طراوتی طولانی در یخچال و فریزر

۴- درمان یبوست

یکی از مهم‌ترین دلایل بزرگ شدن شکم، ابتلا به یبوست است. لیمو ترش تازه سرشار از فیبر است و مصرف آن به بهبود حرکات روده و درمان یبوست کمک می‌کند. لیمو ترش برای جلوگیری از یبوست مفید است و به پاکسازی روده نیز کمک می‌کند. برای درمان یبوست می‌توانید مقداری آب لیمو ترش را همراه با گوشت آن در آب گرم بریزید و صبح‌ها به صورت ناشتا میل کنید.

۵- کاهش نفخ

نفخ موجب بزرگ شدن شکم می‌شود و اندام شما را ناموزون و نامتناسب نشان می‌دهد. لیمو ترش خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد و مصرف آن همراه با آب جوشیده موجب بهبود نفخ شکم می‌شود.

لاغری شکم با لیمو ترش

۶- سم زدایی بدن

مصرف لیمو ترش به افزایش دفع سموم از بدن کمک می‌کند و برای پاکسازی کبد نیز مفید است. مصرف آب لیمو ترش تازه موجب تحریک آنزیم‌های کبدی می‌شود و با دفع سموم از بدن به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

نکاتی که باید در مورد مصرف لیمو ترش برای لاغری شکم بدانید

  • برای کاهش وزن با لیمو ترش سعی کنید از آب لیمو ترش تازه به جای آبلیموهای صنعتی استفاده کنید.
  • در صورتی که از لیمو ترش برای تهیه شربت استفاده می‌کنید، به هیچ عنوان در شربت شکر نریزید و برای شیرین کردن آن مقداری عسل به آب اضافه کنید.
  • در پاسخ به این سوال که چه کسانی نباید لیمو ترش بخورند باید بگوییم افرادی که معده حساسی دارند یا دچار رفلاکس می‌شوند، به هیچ عنوان از آب لیمو ترش به صورت ناشتا استفاده کنند. این افراد بهتر است آب لیمو ترش را همراه با مقداری عسل میل کنند یا آن را همراه با غذا بخورند.
  • در پاسخ به این سوال که آیا لیمو ترش برای لاغری موثر است یا نه باید بگوییم که لیمو ترش به تنهایی تاثیر چندانی بر کاهش وزن ندارد، اما زمانی که در کنار یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی مناسب مصرف شود، به افزایش چربی سوزی و کاهش وزن کمک می‌کند.
  • برای بهره‌مند شدن از خواص بی‌نظیر لیمو ترش بهتر است آن را به صورت تازه مصرف کنید و بلافاصله بعد از نصف کردن لیمو آن را روی غذا یا آب بریزید و میل کنید.

در این مقاله به مهم‌ترین خواص لیمو ترش برای لاغری شکم و همچنین طریقه مصرف آن اشاره شد. به خاطر داشته باشید که لیمو ترش فواید بی‌نظیر دیگر هم برای سلامتی دارد و از همین رو اضافه کردن به رژیم غذایی روزانه می‌تواند در کنار کاهش وزن به حفظ سلامت شما نیز کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا