آشپزیبرنامه غذایی

نمیدونی ناهار چی درست کنی؟ (برنامه غذایی شنبه ۳ شهریور)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که مجله اکالا امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- ته چین قیسی

ته چین قیسی یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با ترکیبی از برنج، مرغ، قیسی، زعفران و ماست تهیه می‌شود. طعمی دلپذیر و ظاهری زیبا دارد و برای مهمانی‌ها و مناسبت‌های خاص بسیار مناسب است.

مراحل تهیه ته چین قیسی

مراحل تهیه ته چین قیسی به شرح زیر است:

  1. برنج را بشویید و حداقل به مدت ۲ ساعت در آب خیس کنید. سپس برنج را آبکش کنید. برای برنج ته چین از برنج ایرانی مرغوب مانند طارم یا هاشمی استفاده کنید.
  2. در این مرحله درون قابلمه مناسبی مقداری نمک، آب و روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت گذارید. منتظر بمانید تا آب به نقطه جوش رسد سپس برنج های آبکش شده را درون قابلمه بریزید.
  3. ۳-۴ دقیقه زمان دهید تا برنج ها نیم پز شوند سپس آن ها را آبکش کنید و کنار گذارید. 
  4. پیاز را بشویید، پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. سینه مرغ را نیز به صورت خلالی یا نگینی خرد کنید
  5. در یک تابه مقداری روغن داغ کنید و پیاز را تفت دهید تا طلایی شود و بوی خامی اش گرفته شود. سپس سینه مرغ را به آن اضافه کرده و با هم تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهد.

برای ادامه رسپی این غذای مجلسی و مخصوص روی لینک طرز تهیه ته چین قیسی کلیک کنید.

۲- قیمه با گوشت ریش ریش

خورش قیمه با گوشت ریش ریش یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار ایرانی است که طعم بی‌نظیری دارد. این خورش با گوشت ریش ریش شده، لپه، پیاز، رب گوجه فرنگی و ادویه‌های معطر تهیه می‌شود.

رسپی یک غذای خوشمزه و مخصوص با گوشت ریش ریش

مراحل تهیه قیمه با گوشت ریش ریش

مراحل تهیه قیمه با گوشت ریش ریش به شرح زیر است:

  1. گوشت را بشویید و با کمک چاقو  به صورت  مکعبی خرد کنید. لپه را از شب قبل خیس کنید. خیس کردن حبوبات پیش از پخت موجب گرفتن نفخ آن‌ها و سریع‌تر پخته شدنشان می‌شود.
  2. حال لپه‌های خیسانده شده را به همراه با گوشت در قابلمه بریزید.
  3. سپس پیازها را بشویید و پوست بگیرید. آن‌ها را نگینی خرد کنید و در روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شوند و بوی خامی اش گرفته شود.
  4. رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه قیمه با گوشت ریش ریش کلیک کنید.

۳- را مرغ دروغین

ران مرغ دروغین، یک غذای محبوب و پرطرفدار در ترکیه است که با ظاهری شبیه به ران مرغ واقعی اما با ترکیباتی متفاوت تهیه می‌شود. این غذا علاوه بر ظاهر جذاب، طعم بسیار لذیذی نیز دارد و می‌تواند یک گزینه عالی برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها باشد.

نکات و فوت و فن‌های تهیه ران دروغین مرغ

مراحل تهیه ران مرغ دروغین

مراحل تهیه ران مرغ دروغین به شرح زیر است:

  1. ابتدا سیب زمینی‌های پخته شده را پوست کنده و پوره کنید. سینه مرغ پخته شده را ریش ریش کنید.
  2. جعفری خرد شده، تخم مرغ، پنیر پیتزا، نمک، فلفل سیاه و ادویه کاری را به سیب زمینی پوره شده و مرغ ریش ریش شده اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
  3. از مواد آماده شده به اندازه یک نارنگی برداشته و در دست شکل یک ران مرغ بدهید. در مرکز هر ران، یک تکه استخوان مرغ یا چوب خلال دندان قرار دهید تا شکل ران مرغ را حفظ کند. تمام مواد را به همین شکل به ران‌های مرغ دروغین تبدیل کنید.
  4. هر ران را ابتدا در آرد، سپس در تخم مرغ زده شده و در نهایت در آرد سوخاری بغلتانید تا کاملا پوشیده شود.

برای ادامه رسپی این غذای ترکیه‌ای خاص و جدید روی لینک طرز تهیه ران مرغ دروغین کلیک کنید.

۴- ماکارونی با سس خامه

ماکارونی از جمله غذاهای محبوب است که با توجه‌ به تنوع بسیار زیادی که دارد با آن می‌توانید غذاهای بسیار متنوعی تهیه کنید. ماکارونی با سس خامه‌ای نیز یکی از خوشمزه‌ترین انواع ماکارونی است.

ظاهر متفاوت این غذا و عدم استفاده از گوشت در آن یک انتخاب بسیار عالی برای افراد گیاه‌خوار است. وجود شیر در سس این ماکارونی موجب نرم و لطیف شدن بافت ماکارونی شما می‌شود. اگر شما نیز به دنبال چشیدن طعم‌های جدید هستید توصیه می‌کنیم از خوردن این غذا غافل نشوید.

مراحل تهیه ماکارونی با سس خامه

مراحل تهیه ماکارونی با سس خامه

مراحل تهیه ماکارونی با سس خامه به شرح زیر است:

  1. در اولین مرحله به سراغ پیاز روید. آن را بشویید و پوست بگیرید. پیاز را به ۲ الی ۴ قسمت برش زنید. سیر را نیز به همین ترتیب بشویید و پوست بگیرید و به دو نیمه برش زنید.
  2. حال به سراغ فلفل‌ دلمه‌ای و فلفل تند روید. آن‌ها را بشویید و به ۲ الی ۳ قسمت برش زنید. در ادامه پیاز، سیر، فلفل‌ دلمه‌ای و فلفل‌ سبز را درون ظرف مناسبی قرار دهید. روغن‌ زیتون را به سبزیجات تازه اضافه کنید و‌ آن‌ها را درون ظرف پیرکس یا ظرف مناسب فر بریزید.
  3. سپس ظرف را درون فر به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید تا سبزیجات گریل شوند. حالا سبزیجات گریل شده را درون مخلوط‌کن بریزید و شیر را به آن‌ها اضافه کنید. 
  4. همه مواد را به‌ خوبی به هم زنید تا کاملاً یک‌دست و یک‌نواخت شوند. اگر مخلوط‌کن در دسترس ندارید با کمک میکسر یا گوشت‌کوب برقی می‌توانید این کار را انجام دهید.
  5. اکنون سس آماده را درون تابه بریزید و تابه را روی حرارت کم قرار دهید. کمی زمان دهید تا سس به غلظت مناسب رسد. در همین مرحله با مقداری نمک و فلفل سیاه چاشنی سس را مطابق ذائقتان تنظیم کنید. حرارت را خاموش کنید و‌ به سراغ مرحله بعد روید.

برای ادامه رسپی این غذای لذیذ و همه پسند روی لینک طرز تهیه ماکارونی با سس خامه کلیک کنید. 

۵- کوکو عدس و سیب زمینی

کوکو عدس و سیب زمینی یک غذای گیاهی خوشمزه و مقوی است که طرز تهیه بسیار آسانی دارد. این کوکو سرشار از پروتئین، فیبر و آهن است و می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل یا یک پیش غذا سرو شود.

مراحل تهیه کوکو عدس و سیب زمینی

مراحل تهیه کوکو عدس و سیب زمینی

مراحل تهیه کوکو عدس و سیب زمینی به شرح زیر است:

  1. عدس را بشویید و در مقدار کافی آب بپزید تا نرم شود. زمان پخت عدس بسته به نوع آن متفاوت است، اما معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.
  2. سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید و رنده کنید. می‌توانید از رنده درشت یا ریز استفاده کنید، بسته به اینکه بافت کوکو را چگونه دوست دارید.
  3. پیاز و سیر را رنده یا نگینی خرد کنید.
  4. در یک کاسه بزرگ، عدس پخته شده، سیب زمینی رنده شده، تخم مرغ، پیاز، سیر، آرد نخودچی، پودر زیره، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید.

برای ادامه رسپی این غذای ساده و سبک روی لینک طرز تهیه کوکو عدس و سیب زمینی کلیک کنید.

در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

۰/۵ (۰ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا