آشپزیبرنامه غذایی

نمیدونی ناهار چی درست کنی؟ (ایده‌های متنوع برای یکشنبه ۳ تیر)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که اکالا بلاگ امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- ته چین قورمه سبزی

شاید تا به حال این مدل ته چین را امتحان نکردید، ولی مطمئن باشید که مجذوب طعم بی‌نظیر و دلچسب آن خواهید شد. ته چین قورمه سبزی، غذایی خوشمزه و مجلسی است که می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای پذیرایی در مهمانی‌ها باشد.

مراحل تهیه ته چین قورمه سبزی

مراحل تهیه ته چین قورمه سبزی

مراحل تهیه ته چین قورمه سبزی به شرح زیر است:

  1. ابتدا برنج را به مدت ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید. سپس در قابلمه‌ای آب و نمک بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش آید. برنج را آبکش کنید و ۷ دقیقه بجوشانید. برنج را تست کنید، اگر اطراف آن نرم و مغز کمی سفت بود، زمان آبکش کردن است.
  2. سپس زعفران را با ماست مخلوط کنید و اجازه دهید تا رنگ بگیرد. تخم مرغ‌ را در کاسه‌ای هم بزنید و مخلوط زعفران و ماست را به آن اضافه کنید. برنج آبکش شده را به این مخلوط اضافه و به آرامی هم بزنید تا یکدست شود.
  3. اکنون به سراغ قورمه سبزی روید. از خورش قورمه سبزی غلیظ و آماده استفاده کنید. اگر قورمه سبزی شما شل است، آن را روی حرارت ملایم بپزید تا غلیظ شود.
  4. می‌توانید قورمه سبزی را از قبل به صورت جداگانه بپزید و از آن در ته چین استفاده کنید. اگر وقت کافی برای پخت قورمه سبزی ندارید، می‌توانید از قورمه سبزی آماده استفاده کنید. فقط کافی است قورمه سبزی را گرم کنید و از آن در ته چین استفاده کنید.

برای ادامه رسپی این غذای خوشمزه و مخصوص روی لینک طرز تهیه ته چین قورمه سبزی کلیک کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- رب پلو شیرازی

    رب‌ پلو شیرازی یکی از غذاهای اصیل و سنتی شیراز است که طرفداران بسیار زیادی دارد. مواد اولیه این غذا شباهت زیادی به قنبرپلو شیرازی دارد با این تفاوت که در این غذا از تکه‌های مرغ استفاده می‌شود.

    ترکیب طعم مرغ و رب انار تجربه چشیدن مزه‌ای جدید را در وعده ناهار به شما می‌دهد. بهتر است در تهیه این غذا از رب انار مرغوب و تازه استفاده کنید تا غذای شما خوشمزه‌تر شود.

    رب پلو شیرازی؛ غذایی خاص برای ناهار یا شام

    مراحل تهیه رب پلو شیرازی

    مراحل تهیه رب پلو شیرازی به شرح زیر است:

    1. در اولین مرحله به سراغ آماده سازی پیاز روید، پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و پیازهای نگینی شده را به آن بیفزایید.
    2. پیازها را تفت دهید تا سبک و طلایی رنگ شوند، در همین مرحله مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و پودر دارچین به آن اضافه کنید و چند دقیقه‌ای تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.
    3. سپس فیله مرغ شسته شده را به صورت مکعبی به ابعاد یکسانی برش زنید. فیله‌های مرغ را به محتوای درون تابه اضافه کنید و چند دقیقه‌ای همه مواد را به‌ هم زنید تا تکه‌های مرغ به خوبی با ادویه‌ها و پیاز طعم‌دار شوند و رنگ نیمه پخته به خود گیرند.
    4. حال حرارت را کم کنید، درب تابه را ببندید و حدود ۱۰-۱۵ دقیقه زمان دهید تا فیله‌های مرغ بپزند. اگر تکه‌های فیله مرغ شما بزرگ است و یا از تکه‌های مرغ استخوان دار استفاده کردید می‌توانید مقدار کمی آب به تابه اضافه کنید و مدت زمان پخت را افزایش دهید.

    برای ادامه رسپی این غذای پرطرفدار و خوشمزه روی لینک طرز تهیه رب پلو شیرازی کلیک کنید.

    ۳- بلدرچین با سس انار و زردآلو

    بلدرچین با سس انار و زردآلو، غذایی لذیذ و مجلسی است که طعمی ترش و شیرین دارد و می‌تواند زینت بخش سفره‌های شما باشد. این غذا طرز تهیه آسانی دارد و شما می‌توانید آن را با چند قلم مواد اولیه متنوع نظیر بلدرچین، گوجه فرنگی، فلفل دلمه، پیاز، زردآلو و… برای ناهار امروزتان تهیه و سرو کنید.

    مراحل تهیه بلدرچین با سس انار و زردآلو

    مراحل تهیه بلدرچین با سس انار و زردآلو

    مراحل تهیه بلدرچین با سس انار و زردآلو به شرح زیر است:

    1. ابتدا بلدرچین‌ها را تمیز کنید و به خوبی بشویید. بلدرچین‌های شسته شده را درون ظرف مناسبی با نمک، فلفل، زعفران و ادویه‌های دلخواهتان مزه دار کنید. این کار به طعم دار شدن و خوشمزه‌تر شدن بلدرچین‌ها کمک می‌کند.
    2. روی ظرف را بپوشانید و ۳۰-۶۰ دقیقه به آن استراحت دهید. سپس درون تابه مناسبی کمی روغن بریزید و بلدرچین ها را کاملا سرخ کنید. این کار باعث می‌شود که در پایان مرحله پخت بلدرچین‌ها سفت نشوند و طعم و مزه خود را بهتر حفظ کنند.
    3. پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و در یک قابلمه با روغن زیتون تفت دهید تا نرم و شفاف شود. گوجه فرنگی‌ها را به صورت نگینی خرد کنید و به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا آب گوجه فرنگی گرفته شود.
    4. فلفل دلمه ای را نیز به صورت خلالی یا نگینی خرد کنید و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید. رب انار، آب، زعفران، نمک و فلفل را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا سس یکدست شود.
    5. اگر سس غلیظ‌تر می‌خواهید، می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به مواد اضافه کنید. بلدرچین‌ها را روی مواد داخل قابلمه بچینید و درب قابلمه را بگذارید. حرارت را در ابتدای پخت بالا و سپس ملایم کنید.

    برای ادامه رسپی این غذای خاص و مجلسی روی لینک طرز تهیه بلدرچین با سس انار و زردآلو کلیک کنید.

    ۴- رولت گوشت؛ غذایی فانتزی برای ناهار

    رولت گوشت یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی بین المللی است که طرز تهیه آسانی دارد و از مواد اولیه در دسترسی همچون گوشت چرخ کرده، گردو، پیاز، سیر، پودر سوخاری، جعفری، رب گوجه فرنگی و… تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا به تبحر خاصی نیاز ندارید و بدون شک با یک بار درست کردن برای وعده ناهار عاشقش خواهید شد. 

    طرز تهیه رولت گوشت

    مراحل تهیه رولت گوشت

    مراحل تهیه رولت گوشت با جعفری و گردو به شرح زیر است:

    1. پیازها را نگینی خرد کرده و با سیر رنده شده مخلوط کنید.
    2. پیازهای خرد شده و سیر را به همراه گوشت چرخ‌ کرده، نمک، فلفل سیاه و رب گوجه‌ فرنگی در غذا ساز بریزید تا مواد به خورد گوشت برود.
    3. گوشت را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید؛ به‌ طوری‌ که بتوانید در هر رول گوشت، مواد را قرار دهید. کف سینی مقداری پودر سوخاری بریزید. گوشت را به‌ صورت یکنواخت روی سینی پخش کنید؛ به‌ طوری‌ که لبه‌های آن نیز مانند داخل گوشت شود و ضخیم نباشد.
    4. تخم‌ مرغ‌ها را درون قابله حاوی آب بیندازید و بر روی شعله گاز قرار دهید تا بپزد. سپس تخم مرغ آبپز شده را پوست کنده و حلقه‌ حلقه کنید.
    5. جعفری و گشنیز خرد شده را روی گوشت چرخ‌ کرده بریزید. سپس تخم‌مرغ‌ها را روی سبزی‌ها چیده و با کمی نمک و فلفل آن را طعم‌دار کنید. در ادامه لبه‌های گوشت را به هم بچسبانید و سراغ مرحله بعد بروید.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و مجلسی روی لینک طرز تهیه رولت گوشت کلیک کنید. 

    ۵- کتلت بادمجان

    کتلت بادمجان از جمله غذاهای محبوب ایرانی است که به دلیل طرز تهیه آسان و طعم فوق العاده، در بسیاری از خانواده‌ها طبخ می‌شود. شما می‌توانید کتلت بادمجان را با و بدون گوشت همراه با دیگر مواد در دسترس نظیر سیب زمینی، پیاز، جعفری، سیر و… تهیه و نوش جان کنید.

    مراحل تهیه کتلت بادمجان بدون گوشت

    مراحل تهیه کتلت بادمجان

    مراحل تهیه کتلت بادمجان بدون گوشت به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول بادمجان‌ها را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. سپس به مدت ۳۰ دقیقه در آب و نمک خیس کنید تا تلخی آن‌ها گرفته شود. بادمجان‌ها را از آب و نمک خارج کنید و با دستمال آشپزخانه خشک کنید. سپس در روغن داغ سرخ کنید تا طلایی و برشته شوند.
    2. پیاز را نگینی خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سیر را رنده کنید و به پیاز داغ اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا عطر سیر آزاد شود. در همین مرحله سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید.
    3. سیب زمینی‌های خام، بادمجان‌های سرخ شده، پیاز داغ، سیر، جعفری، نمک، فلفل و زردچوبه را در یک کاسه بزرگ به خوبی با هم مخلوط کنید تا ترکیب یک دست و یکنواختی حاصل شود.

    برای ادامه رسپی این غذای ساده و فوری روی لینک طرز تهیه کتلت بادمجان کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا