آشپزیبرنامه غذایی

دیگه نگو ناهار چی درست کنم؟ (لیست غذای دوشنبه ۴ تیر)

امروز ناهار چی درست کنم؟ چی بپزم که تکراری نباشه؟ اگر شما هم برای تهیه ناهار با چنین سوالاتی درگیر هستید، نگران نباشید! چرا که اکالا بلاگ امروز، پیشنهادهای متنوع و جذابی را برای شما تدارک دیده است تا در انتخاب غذا برای ناهار دغدغه نداشته باشید.

پیشنهاد ۵ غذا برای ناهار امروز شما

در ادامه می‌توانید با غذاهای متنوع برای ناهار به همراه طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. با ما همراه باشید.

۱- لوبیا پلو شیرازی

لوبیا پلو شیرازی یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین پلوهایی است که شما می‌توانید با گوشت مرغ و گوشت قرمز متناسب با ذائقه خود طبخ کنید. عطر شوید تازه و طعم منحصر به فرد لوبیا چشم بلبلی ترکیب جذابی است که شیرازی‌ها علاقه بسیار زیادی به این غذا دارند.

لوبیا پلو شیرازی؛ غذایی اصیل برای ناهار یا شام

مراحل تهیه لوبیا پلو شیرازی

مراحل تهیه لوبیا پلو شیرازی به شرح زیر است:

  1. در اولین مرحله به سراغ لوبیا روید. لوبیا را تمیز کنید و بشویید، بهتر است ۱-۲ ساعت قبل از پخت، لوبیا را خیس کنید. برنج را نیز به همین صورت بشویید و در مقداری آب بخیسانید.
  2. در این مرحله به سراغ پخت لوبیا روید، دو برابر مقدار لوبیا، آب به آن بیفزایید. لوبیاهای چشم بلبلی را به همراه آب درون قابلمه مناسبی بریزید و روی حرارت کم قراردهید و ۲۰-۳۰ دقیقه به آن زمان دهید تا آب درون قابلمه تبخیر شود و لوبیاها بپزند.
  3. اکنون سبزی‌های تازه را تمیز کنید و بشویید. سبزی‌ها را درون آبکش بریزید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. حال با کمک چاقوی تیزی، آن‌ها را به صورت ساطوری و یکدست خرد کنید و کنار گذارید.
  4. حال به سراغ پخت مرغ روید. درون قابلمه مناسبی مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید، منتظر بمانید تا آب به جوش آید.
    حال تکه‌های مرغ را درون آب جوش قرار دهید و ۱۰ دقیقه زمان دهید تا مرغ در آب بجوشد. با این روش بخش زیادی از هورمون‌ها و بوی زهم مرغ را می‌توانید بگرید.
  5. پس از گذشت زمان اعلام شده مرغ‌ها را از قابلمه خارج کنید و با کمی آب بشویید. درون تابه مناسبی کمی روغن و محلول زعفران بریزید و مرغ ها را درون تابه قرار دهید و دو طرف آن را به خوبی سرخ و طلایی کنید.

برای ادامه رسپی این غذای اصیل و سنتی روی لینک طرز تهیه لوبیا پلو شیرازی کلیک کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- جوجه کباب آلبالویی

    اگر عاشق طعم‌های مختلف جوجه کباب هستید، بهتر است این بار جوجه کباب آلبالویی را امتحان کنید و مزه جدیدی از این غذای محبوب را تجربه کنید. برای تهیه این غذا فقط به چند قلم مواد اولیه ساده نظیر سینه مرغ، پیاز، زعفران دم کرده، آلبالو، رب انار و… نیاز دارید.

    مراحل تهیه جوجه کباب آلبالویی با سس مخصوص

    مراحل تهیه جوجه کباب آلبالویی

    مراحل تهیه جوجه کباب آلبالویی به شرح زیر است:

    1. برای تهیه این جوجه کباب معمولا کباب را به صورت رول درست می‌کنند. برای شروع باید سینه مرغ را به صورت ورقه‌ای برش دهید و بعد آن را با بیفتک یا گوشتکوب کمی بکوبید. در ادامه سینه‌های مرغ را به صورت نواری برش دهید و در یک کاسه بریزید. 
    2. در این مرحله باید پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و سپس همراه با مقداری زعفران دم کرده غلیظ، نمک و فلفل سیاه به مرغ‌ها اضافه کنید. مواد را کمی هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.
    3. روی ظرف را با سلفون بپوشانید و سپس آن را برای حدود ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ شما به خوبی مزه دار شود.
    4. برای درست کردن سس ابتدا باید پیاز را به صورت ریز رنده کنید و آن را در یک قابلمه بریزید. مقداری روغن به قابلمه اضافه کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا پیازها کاملا سرخ و طلایی شوند.
    5. بعد از این که پیاز سرخ شد، باید رب انار را اضافه کنید. آلبالوها را بشویید و هسته آن‌ها را جدا کنید. سپس آلبالوها را در قابلمه بریزید و همراه با پیاز و رب انار خوب تفت دهید.
    6. در ادامه مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و سپس شکر را نیز در قابلمه بریزید. اجازه دهید سس روی حرارت ملایم بجوشد و غلیظ شود.

    برای ادامه رسپی این غذای خوش‌طعم و همه پسند روی لینک طرز تهیه جوجه کباب آلبالویی کلیک کنید.

    ۳- پیتزا بروشتا

    پیتزا بروشتا، از غذاهای محبوب ایتالیایی است که با نان برشته، سس گوجه فرنگی، پنیر و مواد دلخواه‌تان تهیه می‌شود. این غذا طرز تهیه بسیار آسانی دارد و شما می‌توانید طی مدت زمان کوتاهی به راحتی آن را در خانه طبخ و برای ناهار امروزتان سرو کنید.

    مراحل تهیه پیتزا بروشتا کلاسیک

    مراحل تهیه پیتزا بروشتا

    مراحل تهیه پیتزا بروشتا کلاسیک به شرح زیر است:

    1. در مرحله اول فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید تا از چسبیدن نان ها به سینی جلوگیری کنید.
    2. نان‌های فرانسوی را به صورت مورب برش بزنید. از نان فرانسوی با بافت سفت و متراکم استفاده کنید. نان‌های خیلی نرم یا کهنه در فر به‌ سرعت له می‌شوند و تردی خود را از دست می‌دهند. ضخامت نان‌ها را به دلخواه خود تنظیم کنید. برای پیتزا بروشتای کلاسیک، ضخامت ۱ تا ۱.۵ سانتی متر ایده‌آل است.
    3. می‌توانید نان‌ها را قبل از برش دادن، به مدت چند دقیقه در فر با حرارت کم گرم کنید تا کمی ترد شوند. از نان‌های دیگر مانند نان تست یا نان ساندویچ نیز می‌توانید برای تهیه پیتزا بروشتا استفاده کنید.
    4. حال سس گوجه فرنگی را روی نان‌ها بمالید. برای طعم قوی‌تر، می‌توانید از سس گوجه فرنگی خانگی استفاده کنید یا سس گوجه فرنگی را به دلخواه خود با ادویه‌هایی مانند سیر، ریحان، آویشن و فلفل قرمز مزه‌دار کنید.
    5. سپس پنیر موزارلا را روی سس بپاشید. پنیر را به صورت رنده شده یا ورقه‌ای آماده کنید. پنیر موزارلا، چدار و پارمزان از پنیرهای رایج برای پیتزا بروشتا هستند.

    برای ادامه رسپی این غذای فانتزی و خوشمزه روی لینک طرز تهیه پیتزا بروشتا کلیک کنید.

    ۴- رولت مرغ و سبزیجات

    رولت مرغ و سبزیجات در واقع یک میان وعده بسیار خوشمزه و هیجان انگیز است که ظاهری شیک و وسوسه کننده دارد و شما می‌توانید آن را به عنوان یک غذای سبک در وعده ناهار یا در تولد و دورهمی‌ها نیز سرو کنید. از اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده این فینگرفود جذاب می‌توان به مرغ و سبزیجات اشاره کرد که همیشه در دسترس است و در یخچال ایرانی‌ها پیدا می‌شود.

    طرز تهیه رولت مرغ و سبزیجات

    مراحل تهیه رولت مرغ و سبزیجات

    مراحل تهیه رولت مرغ و سبزیجات به شرح زیر است:

    1. اول از همه برای درست کردن فینگر فود رولت مرغ باید فیله مرغ را با آب آبپز کنید. برای اینکه بوی زهم مرغ گرفته شود، می‌توانید یک پیاز قاچ شده و یک هویج را به مرغ داخل قابلمه اضافه کنید. 
    2. سپس سبزیجات که شامل گشنیز،جعفری و پیازچه است را به صورت ساطوری و یک شکل خرد کنید. در ادامه مرغ آبپز شده را ریش ریش کرده و با ژامبونی که خرد کرده‌اید به همراه سبزیجات به خوبی مخلوط کنید.
    3. بعد از اینکه مرغ ریش ریش شده را با سبزیجات و ژامبون مخلوط کردید، یک قاشق ماست و سس مایونز را با ادویه‌ها ترکیب کرده و به موادتان (سبزیجات، مرغ و ژامبون) اضافه کنید.
    4. در این قسمت نان باگت را باز کنید. خمیر داخل آن را در بیاورید، مواد را داخل نان بگذارید و با پشت قاشق مواد را کامل پهن کنید. اکنون نان را به صورت رولتی لوله کنید و داخل یخچال بگذارید تا به اصطلاح خودش را بگیرد. 

    برای ادامه رسپی این غذای فینگر فودی خوشمزه و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه رولت مرغ و سبزیجات کلیک کنید.

    ۵- آب دوغ خیار؛ غذایی نوستالژی برای ناهار

    آب‌ دوغ خیار، از غذاهای بسیار خاطره‌انگیزی است که از گذشته تا به حال در فصل تابستان و گرما به عنوان یک وعده اصلی غذایی سرو می‌شود. پیشینه‌ این غذای ساده به شهر شیراز بر‌میگردد که با کمی تغییر در ترکیبات اصلی آن امروزه در سایر شهر‌ها نیز به روش های مختلفی تهیه می‌شود. طرز تهیه آن بسیار آسان است و با مواد اولیه در دسترسی به راحتی می‌توانید این غذا را تهیه و نوش جان کنید.

    مراحل تهیه آب دوغ خیار

    مراحل تهیه آب دوغ خیار

    مراحل تهیه آب دوغ خیار به شرح زیر است:

    1. در مرحله‌ اول یک کاسه با اندازه مناسب تهیه کنید و ماست را درون کاسه بریزید. به این نکته دقت کنید که بهتر است از ماست چکیده برای تهیه آب دوغ خیار استفاده کنید.
    2. سپس با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، ماست را به خوبی هم بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود. در ادامه خامه را نیز به کاسه اضافه کنید و مجددا آن را با همزن، هم بزنید تا مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شوند و فرم یکدستی به خود بگیرند.
    3. در گام بعدی خیارها را بشویید و سپس آن‌ها را به صورت نگینی خرد کنید. در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را رنده درشت کنید. سپس آن را به کاسه اضافه کنید.
    4. اکنون نوبت اضافه کردن سبزی‌ها به آب دوغ خیار است. برای این کار ابتدا نعناع، ترخون، ریحان و مرزه را پاک کنید و خوب بشویید. سپس بر روی تخته آشپزخانه آن‌ها را خرد کنید و به مخلوط موجود در کاسه اضافه کنید.
    5. در صورت تمایل می‌توانید از شوید تازه در سبزیجات استفاده کنید. دقت داشته باشید که سبزی‌ها را خیلی خرد نکنید. اندازه آن‌ها مانند خیارهای نگینی شده باشد، کفایت می‌کند.

    برای ادامه رسپی این غذای نوستالژی و پرطرفدار روی لینک طرز تهیه آب دوغ خیار کلیک کنید.

    در این مطلب از مجله آشپزی اکالا لیستی متنوع از غذاهای مناسب برای وعده ناهار را در اختیارتان قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما این غذاهای خوش‌عطر و خوشمزه را در برنامه‌ غذایی‌تان جای دهید و از طعم‌ بی‌نظیر آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

    ۲.۵/۵ (۲ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا