آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه تارت انبه؛ آسان و خوشمزه با طعمی بینظیر

انبه یکی از میوه های بسیار مفید و خوشمزه است‌ که‌ دارای خواص بسیار زیادی است. بخاطر طعم خاصی که داره طرفداران مخصوص به خودش رو داره و بسیار محبوب و مورد توجه است.حالا می‌خواهیم با این میوه ی خوش رنگ و خوشمزه و مفید یک شیرینی خوش آب و رنگ و فوق‌العاده خوشمزه رو در اکالا درست کنیم.

از آنجایی که این میوه در صنعت شیرینی پزی هم جای خودش رو پیدا کرده و بسیار مورد توجه قرار گرفته ما هم به این فکر افتادیم که یه تارت خوشمزه و بسیار خوش طعم با این میوه ی خوشمزه تهیه کنیم. حتی اگر کسی به طعم انبه هم علاقه نداشته باشد بعید میدونم بتونه از این تارت خوشمزه با طعم بی نظیرش بگذره!

ترکیب طعم انبه در کنار نارگیل و دارچین و زعفران و و همنشینی با پنیر و خامه طعم خاص و دلنشینی رو پدید آورده. تا فصل این میوه‌ی خوشمزه و مقوی به پایان نرسید، حتما این تارت خوشمزه و خوش رنگ رو درست کنید و از خوردنش لذت ببرید. این تارت رو برای مهمانی‌ها و مجالستون هم می‌تونید به عنوان دسر یا شیرینی تهیه کنید‌ و با آن یک میزبانی عالی رو تجربه کنید.

با ما در ادامه همراه باشید با طرز تهیه و نکات کامل تهیه تارت پنیری جذاب و خوش عطر و طعم در اکالا بلاگ

مواد لازم جهت تهیه خمیر یا کراست و پایه‌ی تارت انبه:
بیسکوئیت ۲۵۰ گرم
کرهصد گرم
پودر نارگیلدو قاشق غذاخوری

مواد لازم جهت تهیه خمیر یا کراست و پایه‌ی تارت انبه

مواد لازم برای تهیه مواد داخلی تارت انبه:
پنیر خامه ای ۱۵۰ گرم
خامه۱۰۰ گرم
پوره انبه ۱۲۰ گرم
شکر ۱۵۰ گرم
پودر نارگیل سه قاشق غذاخوری
تخم مرغیک عدد
انبه‌ی خرد شده به میزان دلخواه
دارچین ۱/۴ قاشق چایخوری
وانیل۱/۴ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت ۱ و نیم قاشق غذاخوری
نمک یک پینچ

مواد لازم برای تهیه مواد داخلی تارت انبه

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برای تهیه این تارت خوشمزه و زیبا ابتدا باید کراست یا پایه تارت رو اماده کنید. برای این منظور بیسکوئیت هارو داخل یک کیسه یا نایلون بریزید و درب نایلون رو کیپ کنید و با وردنه یا گوشتکوب کاملا بیسکوئیت ها رو  پودر کنید.

    یا اینکه بیسکوئیت ها رو داخل غذاساز یا بلندر بریزید و چند پالس بزنید تا کاملا بیسکوئیت ها پودر شوند. بیسکوئیت های پودر شده رو داخل ظرف مناسبی بریزید. پودر نارگیل رو به بیسکوئیت پودر شده اضافه کنید.پودر نارگیل را به بیسکوئیت های خرد شده اضافه کنید برای کراست تارت انبه

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر ژلاتینی انبه

    صد گرم کره رو داخل سس پن یا ظرف مناسب و مقاوم به حرارت بریزید. سپس روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید که کره ذوب شود و بعد از روی حرارت بردارید.

    کره را ذوب کنید تا کاملا آب شودحالا کره ذوب شده رو به مخلوط بیسکوئیت پودر شده و پودر نارگیل اضافه کنید. مواد رو هم بزنید تا به حالتی منسجم برسند.

    به این صورت که وقتی کمی از مخلوط بیسکوئیت رو در دست فشرده کنید کاملا به هم بچسبند و فشرده و منسجم شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت به خوشمزه و مجلسی

    کره را به بیسکوئیت پودر شده و پودر نارگیل اضافه کنید و هم بزنید تا منسجم شودداخل قالب تارت رو ترجیحا با کاغذ روغنی بپوشانید. حالا مواد بیسکوئیتی رو داخل قالب تارت بریزید.مواد کراست تارت رو توی قالب بریزیدو کامل داخل قالب تارت مخلوط بیسکوئیتی رو به صورت یکدست و یک اندازه پخش کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه “دسر انبه” 

    در این مرحله باید مخلوط بیسکوئیت رو داخل قالب فشرده کنید. برای این منظور از پشت قاشق یا یک لیوان کمک بگیرید وبا فشار دست به لیوان فشار وارد کنید تا مخلوط بیسکوئیت رو فشرده کند.مواد کراست تارت را با لیوان فشار دهید تا کاملا در قالب پخش شودتمام سطح داخلی و دیواره های قالب رو با بیسکوئیت بپوشانید  و به وسیله ی لیوان یا حتی گوشتکوب مخلوط بیسکویت رو کاملا فیکس و کف قالب پرس کنید تا کاملا مخلوط بیسکوئیت ،سطوح داخلی قالب رو بپوشاند. حالا وقت انتقال دادن قالب آماده شده به فر است‌.

    حالت کراست انبه در قالبفر باید از ده دقیقه قبل از انتقال قالب به فر،با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم شود.

    بنابراین قالب رو داخل فر گرم شده قرار دهید و حدود پانزده دقیقه زمان دهید تا کراست تارت به خوبی بپزد‌.

    ممکن است تا ۲۰ دقیقه هم زمان ببرد‌.وقتی لبه های تارت طلایی شد کافیست ‌بیش از اندازه ممکن است بیسکوئیت  بسوزد‌. پس بعد از ۱۵ دقیقه درب فر رو باز کنید و از پخت کراست مطمئن شوید.

    بعد از قالب رو از فر خارج کنید و تا زمان آماده شدن مواد میانی کنار بگذارید.

    در این فاصله مواد میانی تارت رو اماده کنید. برای تهیه مواد داخلی این تارت خوشمزه، پنیر خامه ای رو داخل کاسه ای بزرگ  ومناسب بریزید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تارت گریپ فروت خوشمزه

    پنیر خامه ای را برای تارت انبه برای داخل تارت در ظرفی بریزید

    شکر رو به پنیر اضافه کنید. با همزن دستی هم بزنید تا پنیر و شکر مخلوط شود.شکر را به پنیر خامه ای اضافه کنید و هم بزنید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی انبه و کیوی

    سپس خامه صبحانه رو اضافه کنید. مجدد هم بزنید.خامه صبحانه به مواد داخلی تارت انبه اضافه کنیددر ادامه پودر نارگیل رو به مواد اضافه کنید. و بعد پوره انبه رو داخل مواد بریزید.

    پودر نارگیل و پوره انبه را به مواد تارت انبه اضافه کنیدسپس پودر دارچین رو بریزید. وانیل رو نیز اضافه کنید و همینطور محلول زعفران رو در صورت تمایل به مواد اضافه کنید.پودر دارچین و زعفران را اضافه کنیدمواد رو هم بزنید و مخلوط کنید‌.در مراحل پایانی یک عدد تخم مرغ کامل رو به مواد میانی اضافه کنید. با همزن دستی تخم مرغ رو داخل سایر مواد مخلوط کنید تا یکدست شود.و سپس نشاسته ذرت رو داخل مواد بریزید. هم بزنید و مواد رو مخلوط کنید .حالا وقت انتقال مواد میانی به داخل کراست آماده شده و پخته شده است.

    تخم مرغ و نشاسته ذرت را به مواد تارت انبه اضافه کنیدمواد رو داخل قالب و روی کراست پخته شده بریزید. انبه های خرد شده رو نیز روی مواد به اندازه و به شکل دلخواه بریزید.

    مواد تارت انبه را داخل کراست انبه بریزید و روش انبه های خرد شده را بریزیدحالا دیگر تارت آماده پخت و انتقال به فر است. فر حتما باید گرم باشد. قالب رو داخل فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و حدود پنجاه دقیقه زمان برای پخت این تارت نیاز است. برای پخت بهتر تارت میتونید داخل فر حمام بخار تشکیل دهید به این شکل که یک ظرف آب در فر قرار دهید تا دمای فر رو مرطوب نگه دارد.

    بعد از پنجاه دقیقه که از پخت تارت گذشت، درب فر رو باز کنید و اگر حس کردید مواد میانی تارت به خوبی پخته و پف کرده و روی تارت طلایی شده از فر خارج کنید. زیاد از حد پختن مواد هم باعث سفت شدن و خشک شدن تارت می‌شود‌.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مینی چیزکیک انبه

    در تصویر زیر تارت پخته شده را مشاهده می‌کنید که بلافاصله بعد از خروج از فر به شکل  زیر است و ملاحظه میکنید که کاملا پخته و طلایی شده است.

    در این مرحله بعد از سرد شدن و از حرارت افتادن تارت،باید تارت رو به یخچال منتقل کنید و چند ساعت و ترجیحا یک شب اجازه دهید تارت در یخچال استراحت کند. بعد از این مدت از یخچال خارج کنید آماده سرو است.

    پخته شدن تارت انبه خوشمزه و درآوردن آن از فراین تارت زیبا و خوش رنگ رو میتونید با انبه های برش خرده و خرد شده، برگ های گل، پودر نارگیل و حتی خامه تزیین کنید و زیبایی آن را چند برابر کنید. هر چند که یک برش از این تارت برای ساختن یک روز شیرین و خوشمزه کافیست اما مطمئنا از خوردن این تارت خوشمزه و جذاب سیر نخواهید شد!طرز تهیه تارت انبه خوشمزه با طعمی بینظیر و دستور کامل

    نوش جانتان.

    نکات تهیه تارت پنیری انبه

    • برای تهیه کراست میتونید از خمیر تارت هم استفاده کنید.
    • دقت کنید که بیسکوئیت ها کاملا پودر و یکدست شوند تا کراست باکیفیتی داشته باشید.
    • کم کردن میزان کره باعث سفت شدن کراست شده و موقع برش دادن کارتون رو سخت خواهد کرد و زیاد کردن میزان کره باعث می‌شود بعد از پخت و برش دادن کراست بیش از اندازه کراست خرد شود وبه عبارتی  متلاشی شود که البته در این مورد میزان پودر شدن بیسکوئیت هم بسیار حائز اهمیت است.
    • پس میزان کره رو کم وزیاد نکنید برای ۲۵۰ گرم بیسکوئیت بین ۱۰۰ یا نهایتا ۱۵۰ گرم کره نیاز است.
    • استفاده از پودر نارگیل در تهیه کراست و پایه ی این تارت ،طعم فوق‌العاده ای به آن می‌دهد و ترجیحا بهتر است که پودر نارگیل رو حذف نکنید چون هارمونی طعم و مزه در این تارت کاملا رعایت شده و با حذف مواد طعم آن تغییر خواهد کرد‌. ولی اگر تمایل داشتید میتونید حذف کنید که خب قاعدتا طعم آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
    • زعفران استفاده شده در این تارت سلیقه ای ست و برای خوش رنگ شدن وزیبا تر شدن آن، و همچنین خوش طعم شدن تارت به کار می‌رود.
    • پودر نارگیل استفاده شده در مواد میانی تارت انبه رو به هیچ عنوان حذف نکنید.هرچقدر بیشتر استفاده شود طعم دلپذیر تری به این تارت می‌دهد. به طور مثال میتونید به میزان  پنج قاشق غذاخوری پودر نارگیل استفاده کنید.ولی بیشتر نباشد به طوری که طعم نارگیل بر انبه غالب شود.
    • برای پخت کراست فر رو حتما گرم کنید. و بعد کراست رو بپزید. نباید اجازه دهید کراست زیاد در فر بماند.
    • طی مدت زمانی که کراست در فر در حال پخت است بهتر است مواد میانی تارت رو آماده کنید به این دلیل که فر رو خاموش نکنید و بلافاصله تارت رو داخل فر برای پخت قرار دهید. چون بواسطه پخت کراست فر کاملا داغ شده و بهتر است در همین زمان که فر داغ است از فرصت استفاده کنید و مواد میانی رو آماده کرده و داخل خمیر یا کراست تارت بریزید و بپزید.
    • مدت زمان پخت تارت با توجه به دمای فر ممکن است متغیر باشد و این زمان بین چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت به طول انجامد.
    • زمانی که قالب رو داخل فر گذاشتید بهتر است یک ظرف محتوی آب داغ هم زیر قالب و در طبقه پایین قرار دهید تا محیط فر مرطوب باشد و در واقع حمام بخار تشکیل دهید تا تارت بهتر بپزد.
    • بعد از پخت تارت هم حتما آن را به یخچال منتقل کنید و در یخچال برای حداقل پنج ساعت استراحت دهید.
    • هم برای کراست تارت و همینطور برای مواد میانی تارت به میزان ۱/۸قاشق چایخوری نمک میتونید استفاده کنید تا بالانس طعم داشته باشید و شیرینی تارت رو کنترل کند‌.
    • انبه های خرد شده رو میتویند ابتدا  و قبل از ریختن مواد میانی ،داخل کراست بریزید و با یک لایه از انبه کف قالب رو پوشش دهید و بعد مواد میانی تارت رو روی انبه های خرد شده بریزید. و یا اینکه به همین روشی که در ابتدا ذکر شد بعد از ریختن مواد میانی ،انبه های خرد شده رو به میزان دلخواه روی مواد داخلی تارت بریزید.

    امیدواریم این طرز تهیه تارت انبه برای شما مفید باشد و از آن بهره ببرید و این تارت بی نظیر رو به سادگی‌ در منزل تهیه کرده و در کنار عزیزانتان نوش جان کنید‌ و از خوردنش لذت ببرید.

    از یک فنجان چای تازه دم در کنار این تارت غافل نشوید…

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.