آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه شیرین عسل به روش بازاری در منزل

شیرین عسل یک نوع بیسکوئیت عالی و پرطرفدار ایرانی است که از دو عدد بیسکوئیت با مغزی مارشمالو و روکش شکلات تهیه شده است. درست کردن شیرین عسل در خانه کار بسیار راحتی است و معمولا بچه ها به این نوع تنقلات علاقه زیادی دارند و این شیرین عسل های خانگی در کنار یک فنجان چای بسیار عالی و دلچسب هستند. نوع خانگی شیرین عسل بسیار خوشطعم تر از نوع بازاری آن است و برای اینکه طعم آن کاملا مطابق میل شما باشد باید از شکلات و بیسکوئیتی استفاده کنید که مورد پسند شماست.

با ما همراه شوید با طرز تهیه شیرین عسل در اکالا بلاگ:

مواد لازم برای شیرین عسل:
بیسکوئیت ساده گردبه تعداد لازم
ژله آلوورا۱ بسته
آب جوش برای ژله۱ پیمانه
شکر۳ پیمانه
آب جوش برای شکریک و نیم پیمانه
پودر ژلاتین۴ قاشق غذا خوری
آب سرد برای ژلاتیننصف پیمانه

مواد لازم برای شیرین عسل خانگی

مواد لازم برای روکش شکلاتی:
شکلات۳۰۰ گرم
روغن مایع۴ الی ۵ قاشق غذاخوری

شکلات و روغن مایع برای روکش شکلاتی شیرین عسل
 برای تهیه شیرین عسل نیاز به بیسکوئیت گرد ساده داریم که از هر نوع بیسکوئیت گردی که در بازار هست میتونید استفاده کنید حتی از ساقه طلایی همچنین میتونید بیسکوئیت رو به صورت خانگی تهیه کنید. فقط توجه داشته باشین که بیسکوئیتی رو انتخاب کنید که طعم اون رو دوست دارین.

طرز تهیه مارشمالوی شیرین عسل

۱- برای تهیه مارشمالو با این دستور باید توجه داشته باشین که چون این دستور یک دستور کارگاهی و بازاری هست میزان مارشمالو زیاد خواهد بود که میتونید همه یا نصفش رو برای شیرین عسل استفاده کنید و نصف بقیه ش رو برای درست کردن مارشمالو ساده اختصاص بدین و یا به صورت نصف مقدار تهیه کنید اما حتما میزان مواد اولیه رو به درستی کم کنید.

یک پیمانه آب جوش رو به ژله آلوورا اضافه کنید و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب به روش بن ماری کاملا حل کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    درست کردن ژله آلوئه ورا برای شیرین عسل
    ۲- پودر ژلاتین رو به آب سرد اضافه و مخلوط کنید.

    حل کردن پودر ژلاتین با آب سرد در شیرین عسل

    ۳- وقتی ژله کاملا حل شد مخلوط ژلاتین و آب رو به ژله اضافه کنید و روی حرارت بن ماری مخلوط کنید تا جایی که کاملا شفاف بشه و دونه‌های ژلاتین کاملا حل بشه و داخل ژله مشخص نباشه.

    ژلاتین در شیرین عسل

    ۴- در این فاصله شکر رو داخل قابلمه بریزین و یک و نیم پیمانه آب جوش رو به شکر اضافه کنید (نیازی به هم زدن نیست).

    برای شیرین عسل شکر را در قابلمه برای قرار می‌دهیم

    ۵- بعد قابلمه رو روی حرارت کم قرار بدین و اجازه بدین به جوش بیاد و کم کم بجوشه تا ذرات شکر کاملا حل بشن. وقتی شکر کاملا حل شد مخلوط ژله و ژلاتین رو که کاملا حل شده به مواد اضافه کنید.

    اضافه کردن ژله و ژلاتین به شکر حل شده در شیرین عسل

    ۶-  و اجازه بدین با حرارت کم بیست دقیقه بجوشه.

    جوشیدن مواد شیرین عسل

    ۷- و بعد حرارت رو خاموش کنید و اجازه بدین مواد از حرارت بیفته و رو به سردی بره.

    بعد مایه مارشمالو رو داخل ظرف مناسبی که گنجایش دو الی سه برابر شدن مواد رو داره بریزین و با همزن شروع به زدن مواد کنید.

    مایع مارشمالو برای داخل شیرین عسل

    ۸- حدود بیست دقیقه باید مواد رو هم بزنید تا کاملا سفید و کشدار بشه و حجمش دو الی سه برابر بشه. در حین همزدن برای اینکه همزن شما دچار مشکل نشه میتونید هر پنج دقیقه یکبار همزن رو خاموش کنید و دو الی سه دقیقه زمان بدین و بعد مجددا شروع به همزدن کنید.

    بسته به قدرت همزن ها بعد از بیست دقیقه همزدن مواد ممکنه به غلظت دلخواه برسه یا اینکه هنوز کمی شل باشه چون بیش از اندازه همزدن مواد هم باعث سفت شدن بیش از حد مارشمالو میشه بعد از بیست دقیقه مواد رو چک کنید اگه غلظتش به حدی بود شکل بگیره و خیلی شل نباشه که از داخل قیف بدون فشار بیرون بریزه کافیه اما اگه شل بود کمی زمان بدین و هر سه دقیقه یکبار یک دقیقه با همزن بزنید( چون گذشت زمان هم باعث سفت شدن مارشمالو میشه) وقتی مواد به غلظت لازم رسید اون رو داخل قیف با سر ماسوره ساده یا بدون ماسوره بریزین در این مرحله باید سرعت عمل داشته باشین چون همونطور که گفتم گذشت زمان باعث سفت شدن مارشمالو میشه و اگه خیلی سفت بشه شکل نمیگیره.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه بیسکویت ولنتاین قلبی دورنگ

    بیسکوئیت ها رو روی سطح کار بچینید و با کمک قیف از مارشمالو روی بیسکوئیت‌ها پایپ کنید.

    ریختن مواد مارشمالو شیرین عسل روی بیسکوئیت

    ۹- و بعد بیسکوئیت دوم رو روی مارشمالو بذارین و کمی فشار بدین تا مارشمالو پهن بشه و کمی هم از بیسکوئیت بیرون بزنه.

    بیسکوئیت های آماده شده رو داخل یخچال بذارین و اجازه بدین حداقل شش ساعت و حداکثر یک شب بمونه و بعد کاور شکلاتی رو آماده کنید.

    برای آماده کردن کاور شکلاتی شکلات دلخواه رو خرد کنید و داخل ظرفی بریزین در این قسمت هم اگه از شکلاتی استفاده کنید که طعمش مورد پسندتون هست در نهایت از طعم شیرین عسل لذت بیشتری میبرین.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیزکیک تک نفره آفتابگردان 

    به شکلات روغن مایع اضافه کنید و روی حرارت بن ماری مخلوط کنید تا شکلات کاملا ذوب بشه و با روغن مایع مخلوط بشه به این دلیل از روغن مایع استفاده میکنیم که شکلات کمی رقیق تر بشه و همچنین کاور شکلاتی روی شیرین عسل خیلی سفت نباشه.

    وقتی شکلات کاملا آب شد، از روی حرارت بردارین و بیسکوئیت ها رو به نوبت داخل شکلات بندازین.

    گذاشتن بیسکوئیت در شکلات بن ماری شده در شیرین عسل

    ۱۰- و با چنگال بیسکوئیت رو داخل شکلات فرو ببرین و بعد خارج کنید و روی سیم فلزی بچینید تا شکلات‌های اضافه پایین بریزه و شکلات خودش رو بگیره و یا اگه دوست ندارین طرح سیم روی طرف دیگه شیرین عسل بیفته کمی بیشتر با چنگال نگه دارین تا شکلات‌های اضافی پایین بریزه و بعد شیرین عسل رو روی کاغذ روغنی قرار بدین تا شکلات خودش رو بگیره.

    خشک کردن شکلات روی بیسکوئیت در شیرین عسلشیرین عسل ها رو نیم ساعت داخل یخچال بذارین تا شکلات کاملا ببنده و بعد آماده سرو و استفاده است.

    طرز تهیه شیرین عسل خانگی

    طرز تهیه شیرین عسل خانگی

    نکات تهیه شیرین عسل:

    • چنانچه مایه مارشمالو شما در اثر بیش از حد هم زدن یا صرف زمان زیاد سفت و خشک شد میتونید مایه رو دوباره روی حرارت بن ماری قرار بدین تا ذوب بشه و بعد دوباره با همزن بزنید تا به غلظت لازم برسه.
    •  اگه مارشمالو اضافه اومد میتونید داخل ظرفی پودر نارگیل بریزین و یا آرد یا نشاسته الک کنید و با قیف داخل ظرف پایپ کنید و دوباره روی مارشمالوها پودر نارگیل بپاشین یا آرد یا نشاسته الک کنید و با دستتون کمی شکل بدین و داخل یخچال بذارین تا خودش رو بگیره.
    • مارشمالو رو در رنگ و طعم های مختلف میتونید تهیه کنید برای این کار کافیه مایه مارشمالو رو چند قسمت کنید و به هر قسمت رنگ و اسانس دلخواه اضافه کنید و بعد پایپ کنید.
    • در صورت دلخواه به جای ژله آلوورا میتونید از ژله موز هم استفاده کنید که همون رنگ سفید رو بهتون میده اما همراه با اسانس موز.
    • برای تهیه مارشمالو از هر دستور دیگه ای هم میتونید استفاده کنید حتی میتونید مارشمالو آماده رو تهیه کنید و به روش بن ماری ذوب کنید و مورد استفاده قرار بدین.

    امیدوارم از این دستور خوشتان آمده باشد. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.