دانستنی

ترفندهای خلاقانه برای دیزاین سفره هفت سین عروس

برای چیدمان سفره هفت سین ویژه عروس و داماد، می‌توانید از ایده‌هایی که در این مقاله برای شما آماده کردیم استفاده کنید. هم‌پوشانی آغاز زندگی با بهار طبیعت یک رویداد میمون و مبارک است. شما باید تم‌های عاشقانه را با تم سفره هفت‌سین درآمیزید و سفره هفت‌سین عروس و داماد را آماده کنید.

در این مقاله از اکالا بلاگ با ما همراه باشید تا ایده‌های جالب و خلاقانه برای سفره هفت‌سین به شما ارائه دهیم.

ایده‌های خلاقانه برای سفره هفت سین عروس و داماد

در ادامه به چند ایده خلاقانه برای سفره هفت سین عروس و داماد اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- انتخاب تم رنگی شاد و مجلسی

تم رنگی ویژه سفره عروس و داماد باید شامل رنگ‌های شاد و عاشقانه باشد. سعی کنید از رنگ‌های شاد و مکمل استفاده کنید. برخی رنگ‌های شاد شامل قرمز، صورتی، نارنجی، زرد و بنفش هستند که می‌توانید با مکمل‌ها بکار ببرید.

برای مثال اگر از رنگ بنفش استفاده می‌کنید ترکیب آن با سفید یا زرد جالب می‌شود. سفره را با یک تم رنگ و ظروف را با رنگ دیگر ترکیب کنید.

۲- سبزه خاص درست کنید

سبزه سفره عروس باید فرمتی متفاوت نسبت به سایر سبزه‌ها داشته باشد. نکته مهم اینکه سعی کنید حتما در میان سبزه سبز و چمنی خود، گل قرمز مثل گل رز بکار ببرید. علاوه بر این یک قالب زیبا برای سبزه انتخاب کنید مثلا به شکل قلب یا نمادهای عاشقانه سبزه خود را درست کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    انتخاب تم رنگی شاد و مجلسی برای سفره هفت سین عروس

    ۳- تزیینات خاص برای سفره که باید به آن‌ها توجه کنید

    سفره هفت‌سین عروس و داماد باید شامل تصویری از آن‌ها باشد. گذاشتن کتاب شعری که صفحه مربوط به شعرهای عاشقانه آن باز است نیز ایده جالبی است. علاوه بر این موارد از تزیینات ظریف و عاشقانه مانند قلب، گل، و پروانه استفاده کنید.

    این نمادها به صورت‌های مختلف با جنس‌های مختلف قابل خرید هستند. شما متناسب با جنس سایر ظرف‌ها و تم رنگی که انتخاب کردید، این نمادها را در سفره بکار ببرید. از شمع‌های معطر برای ایجاد فضایی عاشقانه استفاده کنید.

    ۴- ظروف زیبا

    همان‌طور که گفتیم رنگ ظروف باید با رنگ سفره هم‌خوانی داشته باشد. همچنین در نظر داشته باشید که نوروز ایرانی یک فرهنگ اصیل با قدمتی بسیار طولانی است، بنابراین استفاده از تم سنتی برای ظروف بسیار مناسب است.

    شما می‌توانید برای سرکه، سمنو، سنجد، سماق و سیر از کاسه‌های هم‌شکل استفاده کنید و برای سیب از یک دیس بزرگ‌تر استفاده کنید. از ظروف مختلف مثل بشقاب، کاسه و لیوان هم‌ِتم استفاده کنید تا سفره شما هارمونی داشته باشد.

    بیشتر بخوانید: انواع شیرینی‌های رژیمی برای عید نوروز

    ۵- ماهی سفره هفت‌سین عروش و داماد

    تنگ ماهی متوسطی انتخاب کنید حتما تعداد ماهی‌های درون آن زوج باشد تا نمادی از ازدواج را القا کند. دور شیشه نیز با ربان قرمز یا ربانی که به تم رنگی شما بیاید یک گره پاپیونی زیبا برنید.

    ۶- خوراکی ها

    از خوراکی‌های خوشمزه و مجلسی مانند شیرینی، آجیل و میوه‌های خشک استفاده کنید. می‌توانید از یک کیک کوچک عروسی برای تزیین سفره هفت سین استفاده کنید. می‌توانید از نوشیدنی‌های سنتی چای زعفران نیز استفاده کنید.

    ۷- چیدمان

    شما می‌توانید همانند سفره عقد، سفره را روی زمین بچینید و عروس و داماد بالای آن بنشینند یا می‌توانید سفره را روی یک میز بزرگ بچینید. از یک آینه برای بزرگ‌تر نشان دادن سفره هفت سین خود استفاده کنید. همچنین از چندین گلدان گل برای تزیین سفره هفت سین خود استفاده کنید.

    چیدمان خلاقانه سفره هفت سین عروس

    ۸- خلاقیت

    از نمادهایی در سفره استفاده کنید که بیانگر پیمان و عهد و همراهی دو نفر است، مثل نماد دو قوی عاشق. دیدن تصاویر مختلف از سفره‌های هفت سین عروس داماد نیز می‌تواند به شما ایده‌های جدید بدهد.

    علاوه بر این گذاشتن نمادهایی از دو حلقه ازدواج نیز می‌تواند گزینه جالبی برای سفره هفت سین باشد. با عملی کردن ایده‌های جذاب از سفره هفت سین خود به عنوان یک یادگاری زیبا در سال نو استفاده کنید.

    نکات:

    • قبل از چیدمان سفره هفت سین، فضایی که در اختیار دارید را در نظر بگیرید.
    • از وسایلی استفاده کنید که برای شما و همسرتان یادآور خاطره خاصی هستند.

    بیشتر بخوانید: ایده‌های خلاقانه برای میزبانی سالم عید دیدنی

    ایده‌های خلاقانه:

    • می‌توانید از یک سفره هفت سین سنتی با ظروف و تزیینات قدیمی استفاده کنید.
    • می‌توانید از یک سفره هفت سین مدرن با ظروف و تزیینات جدید استفاده کنید.
    • می‌توانید از یک سفره هفت سین مینیمالیستی با ظروف و تزیینات ساده استفاده کنید.

    ضمن آرزوی سلامتی و سالی سرشار از شادکامی برای همه عزیزان امیدواریم این مقاله از مجله دانستنی اکالا برای شما سودمند بوده باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.