دانستنی

۷ راهکار طلایی برای خواب نماندن در سحر

تغییر در عادات خواب یکی از مسائلی است که در طول ایام روزه داری با آن مواجه می‌شوید. به این معنی که زمان خواب شما در ساعات شب به این دلیل که برای خوردن سحری از خواب بیدار می‌شوید کوتاه‌تر از حد معمول می‌شود.

این مساله زمانی بیشتر به چشم می‌آید که شما کارمند باشید و بعد از اذان صبح هم زمان کافی برای خوابیدن نداشته باشید. این تغییرات زمان خواب به احتمال زیاد منجر به این می‌شود که سحر روز بعد نتوانید از خواب بیدار شوید.

در این قسمت از اکالا بلاگ چند راه حل برای خواب نماندن در سحر را به شما می‌گوییم.

راهکارهایی برای اینکه سحر خواب نمانید!

در ادامه به چند راهکار طلایی برای خواب نماندن در سحر اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- شب‌ها زودتر بخوابید

این یک راهکار عالی برای این است که بتوانید هنگام سحر از خواب بیدار شوید. با این روش شما به احتمال زیاد بعد از دو سه روز به صورت خودکار سحرها از خواب بیدار خواهید شد.

۲- پرخوری نکنید

اگر در وعده افطار یا در طول شب غذای زیادی وارد معده شما شود به احتمال زیاد برای بیدار شدن در سحر با مشکل مواجه خواهید شد. بهتر است پرخوری نکنید تا هم از فواید روزه داری از جمله سلامت و کاهش وزن برخوردار شوید هم بتوانید برای خوردن سحری به موقع از خواب بیدار شوید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    پرخوری نکردن شبانه برای خواب راحت و خواب نماندن در سحر

    ۳- غذای چرب و سرخ کرده ممنوع

    یکی از توصیه‌هایی که در طول ماه مبارک رمضان زیاد می‌شنویم این است که غذای چرب و سرخ کردنی نخوریم . دلیلش هم این است که این نوع غذاها در طول روز موجب تشنگی فرد روزه دار می‌شوند.

    البته به دلیل مشکلاتی که طی فرایند هضم شدن در بدن ایجاد می‌کنند نیز بهتر است این نوع غذاها را در ماه رمضان کنار بگذاریم. غذای چرب اسیدیته معده را بالا برده و باعث کاهش کیفیت خواب می‌شود.

    همین امر منجر به این می‌شود که احتمالا زمان هضم شدن غذا همزمان با زمان سحری باشد و به احتمال زیاد فرد روزه دار نتواند در زمان سحری از خواب بیدار شود.

    ۴- ساعت کوک کنید

    این یک روش مرسوم و سنتی است. زمانی که فکر می کنید ممکن است خواب بمانید بهتر است از یک آلارم استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: بدترین غذاها برای سحری در ماه رمضان

    ۵- از دیگران بخواهید شما را بیدار کنند

    در این روش هم می‌توانید مطمئن شوید که به احتمال زیاد در موقع سحر خواب نخواهید بود.

    ۶- استفاده از موبایل و لپ تاپ ممنوع

    بهتر است در ساعات پایانی شب استفاده از موبایل و نظایر آن را محدود کنید. تحقیقات نشان داده که نور آبی ساطع شده از دستگاه‌های دیجیتال بر کیفیت خواب فرد اثر سو می‌گذارد. این کیفیت بد خواب در طول شب به احتمال زیاد منجر به خواب ماندن در زمان سحر می‌شود.

    تنظیم برنامه خواب برای خواب نماندن در سحر

    ۷- برنامه خوابتان را منظم کنید

    این کار به بیدار شدن در زمان سحری به شما کمک زیادی خواهد کرد. حتما سعی کنید در طول ایام ماه مبارک رمضان در ساعت خاصی به رختخواب بروید و اگر برایتان امکان دارد در طول روز نیز یک چرت نیم ساعته برای خود در نظر داشته باشید. بعد از چند روز بدن شما به ریتم جدید عادت خواهد کرد و دیگر خودتان به راحتی سحرها از خواب بیدار می‌شوید.

    بیشتر بخوانید: عوارض نخوردن سحری در ماه رمضان

    اگر شما هم می‌توانید یک راهکار دیگر به این مطلب از مجله دانستنی اکالا اضافه کنید تا ما نیز از تجربیات شما در این زمینه بهره ببریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.