دانستنی

کدام میوه‌های بهاری به کاهش وزن کمک می‌کنند؟

یکی از چالش‌های همیشگی ما این است که وزن خود را در مقدار ثابتی نگه داشته باشیم یا اینکه بتوانیم از آن کم کنیم. حالا به این فکر کنید که نوروز شده و کل تعطیلات را به خوردن شیرینی و تنقلات عید گذرانده‌اید و علی‌رغم میل باطنی‌تان کلی دچار اضافه وزن شدید. قطعا فکرش هم خوشایند نیست. با این حال باید به فکر چاره بود.

شاید برایتان جالب و هم عجیب باشد که بدانید در فصل بهار میوه‌هایی از راه می‌رسند که شما می‌توانید با خوردن آن‌ها لاغر شوید . در این قسمت از اکالا بلاگ به شما می‌گوییم کدام میوه‌های بهاری به کاهش وزن کمک می‌کنند؟

۱۰ میوه‌ بهاری برای کاهش وزن

از میوه‌های بهاری برای کاهش وزن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- سیب میوه بهشتی

قطعا شماره یک این لیست، سیب است. این میوه چهار فصل و خوش طعم یکی از بهترین گزینه‌ها برای لاغری شماست. سیب به علت داشتن فیبر بالا می‌تواند مدت زمان احساس سیری شما را افزایش دهد و شاید تنها میوه‌ای باشد که خوردن آن برای بدن هیچ ضرری نداشته باشد پس تا می‌توانید سیب بخورید.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ میوه چربی سوز و لاغر کننده

۲- خیار خوش عطر

میوه‌های سبز رنگ به علت اینکه درصد شیرینی‌شان تقریبا نزدیک به صفر است جزو بهترین میوه‌ها برای رژیم گرفتن و لاغر شدن هستند. خوشبختانه خیار میوه چهار فصل است.

می‌توانید برای تاثیر بیشتر در کنار آن از آبلیمو و فلفل هم استفاده کنید. خیار کالری و چربی بسیار پایینی دارد. ترکیب آب خیار، گشنیز، آبلیمو و تکه‌های زنجبیل قبل از صبحانه به شما در کاهش وزن کمک بسیاری خواهد کرد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    خیار از میوه‌های بهاری برای کاهش وزن

    ۳- آناناس صد در صد بهاری

    آناناس با بالا بردن سطح انرژی و افزایش سوخت و ساز بدن به لاغری شما کمک می‌کند که در فصل بهار به راحتی می توانید آن را تهیه کنید.

    ۴- کیوی بمب پتاسیم

    خوشبختانه کیوی هم مانند سیب و خیار در اکثر دید و بازدیدهای نوروزی برای پذیرایی استفاده می‌شود. این یک راهکار عالی برای لاغر شدن است. به جای تنقلات شیرین که ارزش غذایی هم ندارند و موجب اضافه وزن می‌شوند از کیوی استفاده کنید که پتاسیم بسیار بالایی دارد و موجب کاهش وزن می‌شود.

    بیشتر بخوانید: اثرات مصرف سبزیجات بر کاهش وزن در تعطیلات نوروز

    ۵- چربی سوزی با موز

    شاید عجیب به نظر برسد اما موز یکی از میوه‌هایی است که می‌تواند با داشتن فیبر، کالری و کربوهیدرات بالا به شما در کاهش وزن کمک کند. بهتر است این میوه که در فصل بهار یافت می‌شود را قبل از تمرینات ورزشی خود میل کنید تا تاثیر بیشتر آن را ببینید.

    ۶- به، کاهنده سریع وزن

    به نیز از میوه‌هایی است که ممکن است خیلی در سبد رژیم غذایی ما جا نداشته باشد اما به نیز همانند سیب فیبر بسیار زیادی دارد و با خوردن آن تا چند ساعت احساس سیری به شما دست خواهد داد.

    یک فرمول ساده برای شناختن میوه‌های لاغرکننده همین ویژگی هسته‌دار بودن آنهاست. میوه‌هایی نظیر سیب و به از همین دسته هستند.

    بیشتر بخوانید: چگونه بعد از تعطیلات عید وزن کم کنیم؟

    به از میوه‌های بهاری برای کاهش وزن

    ۷- توت فرنگی جذاب و لذیذ

    میوه نوبرانه فصل بهار یکی از بهترین میوه‌ها برای کاهش وزن و لاغری هستند. توت فرنگی گلیسمی پایینی دارد. گلیسمی به میزان گلوکز یا قندی گفته می‌شود که بعد از خوردن ماده خوراکی جذب بدن می‌شود.

    همچنین به دلیل داشتن فیبر بالا و خاصیت مدر بودن می‌تواند یکی از بهترین میوه‌های فصل بهار برای کاهش وزن باشد.

    ۸- پرتقال را دریابید

    درست است که پرتقال میوه فصل زمستان است اما تا آخر فروردین هم می‌توانید از این میوه خوشمزه و لاغر کننده استفاده کنید. پرتقال فیبر بالایی دارد و قدرت سیرکنندگی‌اش چهار برابر یک عدد شیرینی است.

    بیشتر بخوانید: معرفی انواع رژیم لاغری

    ۹- ریواس نوبرانه

    ریواس یکی از میوه‌هایی است که مختص فصل بهار است و همانند فامیلش یعنی کرفس یکی از بهترین میوه‌ها برای لاغری است. هر چند در اغلب موارد ما از آن برای درست کردن خورش استفاده می‌کنیم اما مصرف خام آن علاه بر ایجاد حس سیری طولانی مدت به دلیل داشتن فیبر، به کاهش کلسترول و در نتیجه کاهش وزن کمک می‌کند.

    ریواس از میوه‌های بهاری برای کاهش وزن

    ۱۰- آووکادو

    شاید قرار گرفتن نام آووکادو در این فهرست عجیب باشد. ما آووکادو را به عنوان میوه چربی می‌شناسیم اما جالب است بدانید چربی این میوه پایین است.

    علاوه بر این چربی این میوه از نوع سالم دسته بندی می‌شود که برای بهبود عملکرد قلب مفید است و خود این میوه هم برعکس چیزی که به نظر می‌رسد چربی سوز است.

    فیبر بالا، پتاسیم و زینک از دیگر خواص آووکادو است. بهترین شیوه مصرف آووکادو برای لاغری استفاده از آن در انواع سالاد است.

    بیشتر بخوانید: آیا زمان انجام تمرینات بدنی مهم است؟

    شما چه میوه‌های دیگری می‌توانید به این لیست اضافه کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در این مطلب از مجله دانستنی اکالا به اشتراک بگذارید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.