آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک رولت هندوانه ای ویژه شب یلدا؛ آموزش مرحله‌ای با عکس

کیک رولت هندوانه ای نوعی شیرینی مجلسی و زیبا برای شب یلدا است که ظاهری شبیه هندوانه دارد و تشکیل شده از یک لایه کیک و یک لایه رولت که مابین آنها یک لایه خامه قرار گرفته است. این کیک رولت بافت بسیار لطیف و پنبه ای دارد و طعم آن بسیار عالی است. ظاهر زیبای آن برای بچه‌ها و همچنین بزرگتر ها بسیار وسوسه کننده است و کنار یک فنجان چای برای پذیرایی از مهمان ها گزینه بسیار عالی و درجه یکی است. درست کردن این کیک رولت کار راحتی است و برخلاف ظاهر پیچیده آن سختی چندانی ندارد.

طرز تهیه کیک رولت هندوانه ای را در اکالا بلاگ بخوانید.

مواد لازم برای کیک قرمز رنگ
تخم مرغ۲ عدد
شکریک دوم پیمانه
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری
شیر یک دوم پیمانه
روغن مایعیک چهارم پیمانه
آرد سفید قنادی سه چهارم پیمانه
پودر کاستردیک و نیم قاشق سوپ خوری
بکینگ پودریک دوم قاشق مربا خوری
نمک۱ پنس
رنگ قرمز خوراکی ژله‌ایبه مقدار لازم

مواد لازم کیک قرمز در رولت هندوانه

مواد لازم برای کیک رولت هندوانه ای سبز رنگ
تخم مرغ۲ عدد
آرد سفید قنادی۱۵ گرم یا ۲ قاشق سوپ خوری سر پر
نشاسته ذرت۱۵ گرم یا ۲ قاشق سوپ خوری سر پر
شکر ۳۵ گرم یا ۳ قاشق سوپ خوری
عسلیک دوم قاشق غذا خوری
روغن مایع۳۲ گرم یا یک چهارم پیمانه سر خالی
شیر ۴۰ گرم یا یک چهارم پیمانه
سرکه سفیدیک دوم قاشق چای خوری
رنگ سبز خوراکی ژله ای به مقدار لازم
مواد لازم برای تزئین
خامه شیرین شده یک و نیم پیمانه
چیپس اشکی شکل یا شکلات تلخبه مقدار لازم

مواد لازم برای کیک رولت هندوانه ای سبز رنگ

طرز تهیه کیک قرمز در رولت هندوانه ای

برای تهیه کیک قرمز رنگ از قالب تکسچر استفاده کردم یکی از تکسچر های قالب رو به صورت برعکس داخل قالب قرار بدین و کف و دیواره های قالب رو چرب و آرد پاشی کنید.

اگه قالب تکسچر ندارین میتونید از قالب لوف معمولی استفاده کنید و بعد از پخت از یک سمت با چاقو برش بدین تا کیک حالت نیم دایره پیدا کنه.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    آماده کردن قالب و پودر برای کیک قرمز در رولت هندوانهپودر کاسترد( و بکینگ پودر رو به آرد سفید قنادی اضافه و کاملا مخلوط کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیزکیک مدرن هندوانه

    سه بار الک کنید و کنار بذارین (استفاده از پودر کاسترد باعث میشه کیک بافت بسیار لطیفی داشته باشه اگه به پودر کاسترد دسترسی ندارین میتونید حذفش کنید و به جاش همون مقدار آرد اضافه کنید).

    آماده سازی آرد برای کیک قرمز

    تخم مرغ ها و شکر و وانیل رو داخل ظرفی بریزین و با دور تند همزن بزنید تا کاملا کرم رنگ و کشدار و حجیم بشه حتما حین هم زدن با همزن چند بار دستگاه رو خاموش کنید و با لیسک اطراف ظرف رو دورگیری کنید تا ذرات پاشیده شده به دیواره های ظرف داخل مواد برگردن و هم بخورن این ذرات اگه هم نخورده روی دیواره باقی بمونن باعث ایجاد بوی زهم تخم مرغ در کیک میشن.اضافه کردن تخم مرغ به شکر برای کیک قرمز رولت هندوانهوقتی مواد کرم رنگ شد به ترتیب شیر و روغن مایع رو اضافه کنید و هر کدوم رو با دور کند همزن فقط در حد یکدست شدن با مواد هم بزنید.

    اضافه کردن شیر و روغن مایع به مواد کیک قرمز

    همزن برقی رو کنار بذارین و مخلوط آرد و بکینگ پودر و پودر کاسترد رو داخل مواد الک کنید و یک پنس نمک رو هم همراه اونها اضافه کنید. و مواد رو با لیسک به آرومی مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشه.

    پودر کاسترد و بکینگ پودر را به مواد کیک اضافه کنید

    در آخر رنگ قرمز رو اضافه کنید تا مایه کیک رولت هندوانه ای به رنگ قرمز دلخواه در بیاد.

    اضافه کردن رنگ قرمز به مواد کیک قرمز برای رولت هندوانه

    مایه کیک رو داخل قالب بریزین. سفیده تخم مرغ را برای کیک سبز جدا کنید.

    ریختن مایه کیک در قالب

    در فر از قبل گرم شده با دمای صد و هشتاد درجه سانتی گراد به مدت حدودی چهل دقیقه بپزین زمان ذکر شده در فرهای مختلف متفاوته در آخر با یک سیخ چوبی کیک رو از قسمت وسط تست کنید اگه سیخ چوبی از داخل کیک تمیز بیرون اومد و چیزی بهش نچسبیده بود یعنی کیک پخته و میتونید از فر خارج کنید.

    اجازه بدین کیک داخل قالب خنک بشه و از داغی بیفته بعد کناره های کیک رو با یک چاقوی تیز جدا کنید و کیک رو از داخل قالب خارج کنید و روی توری قرار بدین تا کاملا خنک بشه.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع رولت

    بعد از پخت اگه روی کیک نیاز به صاف شدن داشت با یک چاقوی تیز یک لایه نازک از روی کیک رو ببرین تا کاملا صاف بشه. برای تهیه رولت هندوانه ای داخل قالب بیست در سی سانتی متر رو با کاغذ روغنی بپوشونید.

    آرد سفید قنادی و نشاسته ذرت رو کاملا مخلوط کنید و سه بار الک کنید و کنار بذارین (نشاسته ذرت رو با نشاسته گندم جایگزین نکنید).

    آماده کردن مواد کیک سبزسفیده و زرده‌های تخم مرغ رو از هم جدا کنید. تخم مرغ‌ها حتما باید به دمای محیط رسیده باشن. با همزن برقی شروع به هم زدن سفیده‌ها کنید حدود دو دقیقه هم بزنید تا کف کنن و بعد نصف میزان شکر ذکر شده در مواد اولیه رو به آرومی و کم کم اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید و حین هم زدن سرکه سفید رو هم به سفیده ها اضافه کنید.

    جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ و ریختن سرکه در سفیده زده شدهآنقدر با همزن برقی بزنید تا کاملا فرم بگیره و با برگردوندن ظرف از داخلش بیرون نریزه. زرده ها و مابقی شکر و وانیل رو داخل ظرف دیگه ای با همزن بزنید تا کرم رنگ و کشدار بشه.

    زرده و شکر و وانیل را در کیک سبز رولت هندوانه با هم ترکیب کنید

    بعد عسل رو اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید.

    اضافه کردن عسل به مواد کیک قرمز در رولت هندوانه

     و بعد شیر را اضافه کنید و بلافاصله روغن مایع رو به ترکیب اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا یکدست بشه.

    اضافه کردن روغن مایع به مواد کیک سبز

    و بعد مخلوط آرد و نشاسته رو روی مواد الک کنید و با لیسک مخلوط کنید تا کاملا یکدست بشه و هیچ گلوله ای داخل مواد نباشه. 

    آرد و نشاسته را به زرده تخم مرغ اضافه کنید در رولت هندوانه

    سفیده فرم گرفته رودر دو مرحله به زرده ها اضافه کنید. در ادامه مخلوط را به آرومی و به صورت دورانی با لیسک هم بزنید تا پف سفیده ها نخوابه و به خوبی با مواد مخلوط بشه.

    اضافه کردن سفیده زده شده به مواد کیک سبز

     و در آخر مقداری رنگ خوراکی سبز رنگ اضافه و مخلوط کنید تا رنگ مایه به رنگ سبز دلخواه در بیاد بعد مایه رولت هندوانه ای رو داخل سینی فر بریزین. 

    اضافه کردن رنگ سبز به مواد کیک برای رولت هندوانه

    و در فر از قبل گرم شده با دمای صد و هشتاد درجه سانتی گراد به مدت حدودی هفت الی ده دقیقه بپزین.

    توجه کنید که روی رولت نباید تغییر رنگ بده و قهوه‌ای بشه چون می‌خوایم رولتی سبز رنگ داشته باشیم همچنین اگه رولت رو زود از فر خارج کنید روی رولت چسبنده میشه پس صبر کنید رولت کاملا بپزه اما مراقب باشین تغییر رنگ نده.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مسقطی انار

    وقتی رولت کاملا پخت اون رو از فر خارج کنید و اجازه بدین یک دقیقه بمونه و بعد اون رو روی یک دستمال حوله ای برگردونید و کاغذ روغنی رو به آرومی جدا کنید.

    روی کیک رولت رو با دستمال بپوشونید و اجازه بدین خنک بشه و از گرما بیفته.

    پختن کیک سبز در فر

    در این فاصله خامه شیرین شده قنادی رو از فریزر خارج کنید و اجازه بدین یخش آب بشه بعد با دور تند همزن بزنید تا کاملا فرم بگیره خامه فرم گرفته رو داخل قیف یکبار مصرف بریزین و روی سطح رولت خنک شده بزنید و بعد با یک پالت به خوبی صاف و یکدست کنید

    ریختن خامه شیرین شده بر روی کیک سبز برای رولت هندوانه

    کیک از قبل پخته شده رو روی رولت بذارین و یک طرف رولت رو بالا بیارین تا به کیک بچسبه و اضافات رولت رو هم با چاقو جدا کنید برای طرف دیگه رولت هم همین کار رو تکرار کنید.

    رولت هندوانه برای شب یلدا

    قسمت های باقی مونده رولت رو با دست رول کنید و داخل یخچال بذارین. کیک رولت هندوانه ای اماده شده رو داخل کاغذ روغنی بپیچین و یک ساعت داخل یخچال بذارین تا خودش رو بگیره و بعد با یک چاقوی تیز برش بزنید

    برای دانه‌های هندوانه میتونید از شکلات چیپسی اشکی شکل استفاده کنید و یا اینکه مقداری شکلات تلخ رو به روش بن ماری آب کنید و داخل قیف یکبار مصرف بریزین و سر قیف رو کمی برش بزنید و روی قسمت قرمز رنگ با کمک قیف شکل تخمه‌های هندوانه رو ایجاد کنید.

    کیک رولت هندوانه ای آمادست میتونید از یک روز قبل برای دورهمی شب یلدا آماده کنید.

    طرز تهیه رولت هندوانه- دسر شب یلدایی

    امیدوارم از طرز تهیه کیک رولت هندوانه ای برای شب یلدا خوشتان آمده باشد. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.