سبک زندگینکات خانه داری

نکات طلایی در انتخاب کاغذ دیواری منزل

زیبایی خانه و منزل از جمله اقداماتی است که سبب افزایش روحیه و انرژی می‌شود. انتخاب لوازم و دیزاین خانه به همین علت از اهمیت بالایی برخوردار است. حال باید در انتخاب تمامی لوازم خانه دقت شود چرا که علاوه‌بر زیبایی، باید با بقیه لوازم خانه تناسب داشته باشد. کاغذ دیواری یکی از چیزهای مهمی است که می‌تواند زیبایی خانه را چندین برابر کند و همچنین اگر به خوبی انتخاب نشود می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد. در این مقاله از سری دانستنی های مجله اکالا بلاگ به نکاتی در مورد نحوه انتخاب کاغذ دیواری‌های متناسب می‌پردازیم.

کاغذ دیواری زیبا

نحوه انتخاب تیرگی و روشنی کاغذ دیواری

برای انتخاب فضای داخلی مناسب برای خانه خود و نحوه انتخاب رنگ تیره و روشن دیوار به نکات زیر توجه کنید:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    • خانه ای که دیوارهای روشن و پارکت روشن دارد  بزرگتر و روشن‌تر به نظر میاید ولی این را در نظر داشته باشید که خانه ای که نور زیاد و روشنی دارد خیلی بی روح به نظر می‌رسد.
    • خانه ای که سقف آن روشن باشد اما دیوارها و پارکت آن تیره یاشد خفه به نظر می‌آید و دلگیر کننده است به علت اینکه نور خانه از بالا فقط به چشم می‌خورد.
    •  در این حالت اگر دیوارهای خانه تاریک اما پارکت و سقف روشن باشد،دیوارهای خانه خیلی بلندتر به نظر میرسد وتعادل جالبی برقرار نمی‌شود.
    • اگر خانه ای پارکت تیره  همراه با دیوار روشن داشت خیلی پهن تر به نظر می‌رسد و مناسب تر است.
    • اگر پارکت را تیره کنیم و سقف هم تیره باشد ولی دیوارها روشن باشد، خانه باریک و درازتر نشان داده میشود.

    بیشتر بخوانید: روش‌های تمیز کردن کاغذ دیواری

    چگونه کاغذ دیواری را انتخاب کنیم؟

    اگر به ست کردن رنگ دیوار (کاغذ دیواری) با فضای منزل علاقه دارید می‌توانید با رعایت کردن این دو اصول مهم کاغذ دیواری ایده‌آل خود را داشته باشید:

    سعی کنید رنگ کاغذ دیواری با پارچه مبلمان یا صندلی هارمونی داشته باشد.مثلا در این تصویر رعایت شده است. اگر کاغذ دیواری شما دو رنگ است از رنگی که کمتر استفاده شده است در رنگ پارچه مبلمان استفاده کنید.

    ست مبل و کاغذ دیواری

     

    رنگ کاغذ دیواری تاثیر به سزایی در نور خانه دارد اگر مایل هستید منزل پور نور و روشنی داشته باشید سعی کنید از کاغذ دیواری ‌هایی که رنگ بندی روشن دارند استفاده کنید. حتما به رنگ مبلمان دقت کنید اگر پارچه مبلمان شما طرح شلوغ دارد از کاغد دیواری طرح خلوت استفاده کنید با دقت به هارمونی رنگ بینشان.

    بیشتر بخوانید: ۱۷ ترفند سریع خانه تکانی عید نوروز در کمترین زمان

    چطور دیوار شاخص کاغذ دیواری را انتخاب کنید:

    برای انتخاب دیوار شاخص دیواری دیواری را انتخاب کنید که کوچک نباشد زیرا خانه را کوچک و نامنظم نشان میدهد.یکی از انتخاب های مناسب دیوار شاخصی دیواری است که مبلمان سه نفره ای که جلوی آن قرار داردوهمین طور در اتاق خواب دیواری که تخت خواب به آن تکیه دارد دیوار شاخص مناسبی است.

    حدالامکان سعی کنید دیواری که در و پنجره دارد را انتخاب نکنید چون دیوار مناسبی نیست ولی دیواری که شومینه دارد میتواند دیوار شاخص فوق العاده ای باشد زیرا تنها دیواری را که به خودی خود جلب توجه میکند یا دیوار پشت تلویزیون هم دیوار مناسبی است .

    دیوار شاخص کاغذ دیواری

    یکی از راه حل های پیدا کردن دیوار مناسب (دیوار شاخص):

    شما میتوانید تعدادی تابلو را روی دیوار قرار دهید و به صورت سلیقه ای چیدمان کنید به صورت افقی یا عمودی، اگر قاب عکس ها روشن باشد میتوانید کاغذ دیواری انتخاب کنید که یکی ۲ درجه از رنگ قاب عکس شما تیره تر یا روشن‌تر باشد.به صورت مثال کاغذ دیواری راه راه  سنتی هستند اما طرح شیک و مناسبی به نظر میرسد مخصوصا راه راه افقی که خانه را بزرگتر نشان میدهد.

    توجه داشته باشید دیوار شاخص دیواری است که نسبت به دیوارهای دیگر جلب توجه کند .دقت داشته باشید رنگ بندی وسایلی که با سبک خانه شما هارمونی ندارد را انتخاب نکنید.

    کاغذ دیواری مناسب

    این روزها استفاده از طرح‌های گرمسیری که از جنگل‌های بارانی الهام گرفته شده‌اند، رواج زیادی پیدا کرده است.طرح این کاغذهای دیواری درشت است و از برگ‌های انجیری تشکیل شده است.

    استفاده از این کاغذ دیواری را برای اتاق خواب بزرگ‌سالان توصیه می‌کنیم. با توجه به این که طرح این کاغذها درشت است، بهتر است از سرویس خواب با طرح‌های ساده‌تر استفاده کنید. رنگ‌هایی مانند صورتی فلامینگو برای ست کردن با طرح‌های گرمسیری بسیار ایده آل هستند.

    بیشتر بخوانید: نحوه ست کردن پارکت و لمینیت با مبلمان منزل با رنگ قهوه ای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.