سبک زندگیسلامت و زیبایی

نحوه پاک کردن انواع لکه از روی پارچه؛ ساده و بدون دردسر

لکه روی لباس، مشکل همیشگی همه ماست. اما با استفاده از روش‌های درست می‌توان هر لکه‌ای را پاک کرد. توجه داشته باشید که انتخاب حلال مناسب، کلید اصلی پاک کردن لکه‌هاست. در این بخش از مجله اکالا با ما همراه باشید تا نحوه پاک کردن انواع لکه از روی پارچه را به شما آموزش دهیم.

روش‌های پاک کردن انواع لکه از روی پارچه

در ادامه به راه‌های پاک کردن انواع لکه از روی لباس اشاره می‌کنیم:

۱- پاک کردن لاک ناخن از روی پارچه

اگر لاک ناخن روی لباس‌تان ریخت، نگران نباشید. با استفاده از یک روش ساده و خانگی می‌توانید به راحتی از شر این لکه خلاص شوید. کافیست که مقداری جوش شیرین را با سرکه ترکیب کنید تا خمیری حاصل شود. خمیر را روی لکه بمالید و صبر کنید. بعد از گذشت چند دقیقه باید قسمت لک را با آب ولرم بشویید.

روش‌های پاک کردن انواع لکه از روی پارچه

۲- پاک کردن کرم پودر از روی پارچه

ممکن است شما هم هنگام استفاده از کرم پودر مقداری از آن را روی لباستان بمالید یا به صورت اتفاقی، کرم پودر به لباستان برخورد کند. یک روش عالی برای پاک کردن لکه کرم پودر از روی پارچه، استفاده از کرم موبر است.

کرم موبر به دلیل خاصیت حل‌کنندگی بالایی که دارد، می‌تواند به راحتی چربی و رنگدانه‌های کرم پودر را از روی پارچه جدا کند. تنها کافیست کمی کرم موبر را روی لکه بمالید و پس از چند دقیقه، آن را بشویید.

۳- پاک کردن رژگونه از روی پارچه

یکی از ترفندهای خانگی و ساده برای پاک کردن لکه رژگونه از روی پارچه، استفاده از خمیردندان است. خمیردندان به دلیل خاصیت پاک‌کنندگی خود می‌تواند لکه‌های رژگونه را به راحتی از روی پارچه پاک کند. کافی است کمی خمیردندان را روی لکه بمالید و سپس لباس را بشویید تا از شر این لکه مزاحم خلاص شوید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای قطعی برای پاک کردن لک سوختگی سیگار از روی مبلمان

۴- پاک کردن سرمه از روی پارچه

جالب است بدانید که صابون مغربی، یک گزینه عالی برای پاک کردن سرمه از روی پارچه است. این صابون به دلیل خاصیت قلیایی ملایمی که دارد می‌تواند لکه‌های روغنی مانند سرمه را به خوبی پاک کند.

پاک کردن سرمه از روی پارچه

۵- پاک کردن ریمل از روی پارچه

یک روش عالی برای پاک کردن ریمل از روی پارچه، استفاده از آرایش پاک‌کن است. ابتدا مقدار کمی آرایش پاک‌کن را روی لکه بمالید و سپس با یک پارچه تمیز به آرامی آن را پاک کنید. این کار باعث می‌شود که ریمل به راحتی از روی پارچه جدا شود. در نهایت، لباس را با آب گرم و شوینده مناسب بشویید تا اثری از لکه باقی نماند.

بیشتر بخوانید: ضدعفونی کامل خانه با گیاهان دارویی

۶- پاک کردن خون از روی پارچه

نمک، یک گزینه‌ ایده‌آل برای پاک کردن لکه خون از روی پارچه است. این ماده معدنی به دلیل خاصیت جذب‌کنندگی، لکه خون را به خود جذب کرده و از روی پارچه پاک می‌کند. برای استفاده از این روش کافیست مقدار مناسبی نمک روی لکه بپاشید و سپس آن را با آب سرد بشویید. این کار را می‌توانید چندین مرتبه تکرار کنید تا لکه به طور کامل از بین برود.

۷- پاک کردن شکلات از روی پارچه

لکه شکلات روی لباس، کابوسی برای دوستداران این خوراکی خوشمزه است. اما دیگر نیازی به نگرانی نیست. چرا که شما می‌توانید با استفاده از مایع ظرف‌شویی به راحتی و خیلی سریع لکه شکلات را از روی لباس پاک کنید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای ساده برای از بین بردن چروک لباس بدون اتو

پاک کردن شکلات از روی پارچه

۸- پاک کردن موم از روی پارچه

شاید پاک کردن موم، کار سختی به نظر آید ولی ترفندی بسیار ساده و راحت برای حل این مشکل وجود دارد. با استفاده از یک اتو، می‌توانید به راحتی از شر این لکه‌های سرسخت خلاص شوید. تنها کافیست یک پارچه نخی تمیز را روی لکه قرار دهید و با اتو گرم روی آن بکشید. حرارت اتو، موم را ذوب می‌کند و پارچه آن را جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: خداحافظی با لکه‌های شمع؛ سطوح خود را مثل روز اول براق کنید

۹- پاک کردن دئودورانت از روی پارچه

استفاده از دئودورانت به خصوص در فصل تابستان رایج است. اما بعد از استفاده از دئودورانت شاید متوجه شوید که لکه‌ی آن روی لباس شما باقی مانده است. سرکه، یک روش ساده و راحت برای رهایی از شر این لکه است. برای از بین بردن لکه‌های دئودورانت، مقداری سرکه سفید را روی لکه بریزید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس لباس را با آب بشویید.

۱۰- پاک کردن آدامس از روی پارچه

اگر آدامس به لباستان چسبیده است، می‌توانید آن را با استفاده از یخ به راحتی از لباستان جدا کنید. کافیست یک تکه یخ روی آدامس قرار دهید تا سفت شود. سپس به آرامی آن را از روی لباس جدا کنید. با این روش، آدامس بدون آسیب رساندن به پارچه از لباس جدا می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۶ روش‌ ساده و بی‌خطر برای جمع آوری خرده شیشه

پاک کردن جوهر از روی پارچه

۱۱- پاک کردن جوهر از روی پارچه

ریختن جوهر روی لباس، اتفاقی ناخوشایند است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. پاک کردن لکه جوهر از روی لباس شاید کار سختی به نظر آید ولی یک راه ساده برای خلاصی از آن وجود دارد. اسپری مو می‌تواند به راحتی جوهر را از روی لباس پاک کند.

اسپری مو به دلیل خاصیت چسبندگی و حل‌کنندگی می‌تواند جوهر را از الیاف پارچه جدا کرده و به راحتی آن را پاک کند. تنها کافیست مقداری اسپری مو روی لکه اسپری کرده و سپس لباس را بشویید.

در این بخش از مجله سبک زندگی اکالا، نحوه پاک کردن انواع لکه از روی پارچه را به شما آموزش دادیم. با استفاده از روش‌های معرفی شده می‌توانید به راحتی از شر لکه‌های مزاحم خلاص شوید. البته توجه داشته باشید که بهتر است قبل از استفاده از هر روش جدید، آن را روی قسمت کوچکی از پارچه امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا