روانشناسیسبک زندگی

مدیتیشن صبحگاهی با موزیک؛ روزتان را پرانرژی شروع کنید

شروع روز با مدیتیشن صبحگاهی می‌تواند به آرامی گیجی را از بین ببرد و به ایجاد شرایط برای یک روز موفق‌تر کمک کند. چه در ساعت ۵ صبح یا ۱۰ صبح از خواب بیدار شوید، استفاده از مدیتیشن بیداری روزانه می‌تواند به لنگر شما در یک روز پر از ماجرا و متغیرهای غیر قابل پیش‌بینی تبدیل شود. در این مقاله از مجله اُکالا می‌خواهیم درباره مدیتیشن صبحگاهی و نکات انجام آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

اهمیت یک برنامه صبحگاهی

وقتی روز خود را با مدیتیشن صبحگاهی شروع می‌کنیم، بهترین فرصت را به خود می‌دهیم تا قبل از انجام هر کاری کاملاً آگاه، کاملاً بیدار و کاملاً زنده باشیم. با ایجاد یک تمرین منظم صبحگاهی، آرامش ذهنی و روابط شادتری را پرورش می‌دهیم که در آن مهربان‌تر هستیم و کمتر نسبت به خود و دیگران قضاوت می‌کنیم.

با توجه به سرعت فعلی زندگی بسیاری از مردم، روزهای ما ممکن است کمی استرس و فشار را شامل شود. مردم تصور می‌کنند این نوع استرس صرفاً بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است، اما مدیتیشن می‌تواند به ما کمک کند تا زندگی شخصی و زندگی کاری خود را ماهرانه‌تر مدیریت کنیم.

آرامش واقعی همیشه وجود دارد، اما ما ابتدا باید درونمان را از هر چیزی که چنین آرامشی را پنهان می‌کند مثل سردرگمی، نشخوار فکری یا انتظارات، پاک کنیم. وقتی با مدیتیشن صبحگاهی به آرامش و آسودگی می‌رسید، دیدگاه شما تغییر می‌کند و ممکن است احساس مثبت‌تری نسبت به خود و روز پیش رو داشته باشید.

اهمیت یک برنامه صبحگاهی

مدیتیشن می‌تواند در هر ساعت از روز مفید باشد، اما مزایای غیر قابل انکاری وجود دارد که یک مدیتیشن صبحگاهی کوتاه به اندازه یک فنجان چای در برنامه روزانه شما گنجانده شود. صبح‌ها به دلیل ماهیت آرام خود می‌توانند بهترین زمان از روز برای انجام مدیتیشن باشند، در حالی که بعدازظهرها به احتمال زیاد با لیست کارهایی که همیشه در حال اضافه شدن هستند، شلوغ می‌شود.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ که برنامه‌های صبحگاهی بیش از ۳۰۰ فرد موفق را بررسی می‌کرد، نشان داد که یکی از مهم‌ترین بخش‌های روزهای آن‌ها یک روال صبحگاهی سازگار است. ما همیشه کنترل اطراف یا امکانات خود را در دست نداریم، به خصوص زمانی که سفر می‌کنیم و برنامه‌های غیرقابل پیش بینی داریم.

مدیتیشن تمرکز حواس صبحگاهی کاری است که می‌توان آن را در هر مکانی انجام داد: در رختخواب، وقت نشستن در تاکسی، در هواپیما یا در حالی که منتظر خنک شدن چای صبحانه خود هستید. این می‌تواند پایه و اساس روز شما باشد، چیزی که همیشه می‌توانید به آن تکیه کنید تا شما را به آرامش در بدن و ذهن برساند.

بیشتر بخوانید: آموزش مدیتیشن برای مبتدی‌ها

نکاتی برای شروع تمرین مدیتیشن صبحگاهی

در ادامه به چند نکته طلایی برای شروع تمرین مدیتیشن صبحگاهی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

انتخاب مکان مناسب

اکنون که به برخی از دلایل مفید بودن مدیتیشن در صبح اشاره کردیم، چرا آن را در برنامه روزانه خود قرار ندهید؟ ابتدا مشخص کنید که کجا می‌خواهید مدیتیشن کنید. ممکن است تمرین را در حالی که هنوز در رختخواب هستید شروع کنید (ما پیشنهاد می‌کنیم به جای دراز کشیدن، صاف بنشینید تا از جابه‌جایی خودداری کنید).

یا می‌توانید یک صندلی راحت، یک نقطه روی مبل، یک بالشتک در نقطه‌ای روی زمین پیدا کنید، یا حتی ۱۰ دقیقه قبل از اینکه نیاز به حرکت داشته باشید سوار ماشین خود شوید، و زمانی را برای نشستن اختصاص دهید.

شما تنها کسی هستید که بهترین مکان را برای اضافه کردن مدیتیشن به برنامه صبحگاهی خود می‌دانید، به گونه‌ای که از هر نظر خوب باشد، بنابراین مکانی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد.

نکاتی برای شروع تمرین مدیتیشن صبحگاهی

انتخاب مدیتیشن مناسب

چه نوع مدیتیشن صبحگاهی را باید امتحان کنید؟ مدیتیشن واحدی برای همه وجود ندارد. شما گزینه‌های مختلفی دارید که شامل تکنیک‌های تنفس عمیق و مراقبه‌های راه رفتن هدایت‌شده تا مراقبه‌های نیمه هدایت‌شده و کاملاً هدایت‌نشده است. اگر زمان کم است، مراقبه می‌تواند به کوتاهی یک دقیقه یا به اندازه یک مدیتیشن صبحگاهی کامل ۱۰ دقیقه یا ۲۰ دقیقه باشد.

برخی از آنها را امتحان کنید تا زمانی که قالب و سبک مدیتیشن مناسب خود را پیدا کنید که بهترین برای شروع روز شما باشد. شاید صبح، در حالی که از خواب بیدار می‌شوید، از ارتباط صدایی که شما را در مدیتیشن راهنمایی می‌کند لذت می‌برید، یا شاید اسکن بدن را ترجیح می‌دهید. مدیتیشن صبحگاهی هدایت شده می‌تواند تفکر خلاق را تقویت کند و تمرکز شما را تقویت کند که به ارتقای مهارت‌های تصمیم گیری بهتر در طول روز کمک می‌کند.

از سوی دیگر، ممکن است از سکوت یک مدیتیشن بدون هدایت لذت ببرید که در آن مدت زمانی را تعیین می‌کنید (حتی می‌تواند کمتر از ۵ دقیقه باشد) و راحت با افکار خود می‌نشینید. مدیتیشن بدون هدایت ممکن است شامل تجسم یا اسکن بدن باشد، در حالی که عمیقاً به تنفس وابسته است.

از موسیقی زیر که در مجله اُکالا برای شما فراهم شده استفاده و مدیتیشن صبحگاهی خود را شروع کنید:

مطمئن باشید تغییرات ظریف در افکارتان، نحوه درک و واکنش شما به رویدادها، و سطوح انرژی پایدار جدید به طور ناخودآگاه وارد دنیای شما خواهد شد.
مدیتیشن در همان ابتدای روز می‌تواند به شما کمک کند تا به احساس درونی خود برگردید، پیش از هر کاری خودتان را انتخاب کنید، و با اولویت قرار دادن آرامش و حال خوب خودتان، مثبت اندیشی را تشویق کنید. امیدواریم این مقاله از مجله سبک زندگی اُکالا به شما در انجام مدیتیشن صبحگاهی کمک کند.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا