آرایشی و بهداشتیسبک زندگی

۷ روش ساخت رژگونه طبیعی برای آرایش سالم و درخشان

رژگونه یکی از لوازم آرایشی است که بسیار در زیبایی چهره شما تاثیر می‌گذارد. با استفاده از رژگونه می‌توانید صورت را زاویه‌دار و گونه‌ها را برجسته کنید. اما استفاده از مواد آرایشی به دلیل شیمیایی بودن تاثیر منفی بر پوست شما می‌گذارد. بنابراین اگر به آرایش کردن علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم تا از وسایل آرایشی طبیعی استفاده کنید. بسیاری از لوازم آرایشی را می‌توانید با مواد گیاهی و طبیعی در خانه درست کنید. در این مقاله از مجله اکالا، روش ساخت رژگونه طبیعی با مواد گیاهی را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

روش‌های ساخت رژگونه با مواد طبیعی

با استفاده از مواد طبیعی و گیاهی، می‌توانید رژگونه‌ بسازید و از سلامت پوست خود در برابر لوازم آرایشی شیمیایی محافظت کنید. در ادامه روش‌های ساخت رژگونه طبیعی در خانه را بررسی می‌کنیم.

روش ساخت رژگونه طبیعی با مواد گیاهی

۱- پودر کاکائو؛ رژگونه قهوه‌ای

یکی از روش‌های ساخت رژگونه به رنگ قهوه‌ای، استفاده از پودر کاکائو است. برای این کار به پودر کاکائو، پودر مارانتا آروندیناسه و پودر هیبیسکوس نیاز دارید. در ابتدا نصف قاشق غذاخوری پودر مارانتا آروندیناسه را با نصف قاشق غذاخوری پودر کاکائو ترکیب کنید، سپس نصف قاشق غذاخوری پودر هیبیسکوس را اضافه کنید.

ترکیب را با هم مخلوط کنید و کمی از آن را روی دست خود امتحان کنید. برای رسیدن به رنگ قهوه‌ای مورد نظر می‌توانید نسبت مواد را کم یا زیاد کنید. بعد از اینکه رنگ دلخواهتان درآمد، پودر را در یک ظرف درب دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: ترفند رنگ کردن ابرو با قهوه

۲- پودر میکا؛ رژگونه برنزه با تم صورتی ملایم

شاید تعجب کنید ولی می‌توانید رژگونه برنزه با تم صورتی ملایم را خودتان درست کنید! برای این کار باید یک و نیم قاشق چای‌خوری پودر میکا گل رز را با ۲ قاشق چایخوری پودر کاکائو ترکیب کنید. سپس ۲ قاشق چای‌خوری خاک رس کائولن را اضافه کنید و مواد را با هم ترکیب کنید.

۳- پودر پیاز؛ رژگونه صورتی روشن

یکی از رنگ‌های بسیار زیبایی که می‌توانید در خانه درست کنید صورتی روشن است و تنها با ۲ ماده تهیه می‌شود. برای این کار یک قاشق غذاخوری پودر پیاز را با ۲ دو قاشق غذاخوری پودر توت فرنگی خشک شده ترکیب کنید. این دو مواد را تا جایی با هم مخلوط کنید که توده‌ای باقی نماند. پودر را در یک ظرف درب‌دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

روش ساخت رژگونه طبیعی با مواد گیاهی

۴- پودر پیکان؛ رژگونه صورتی با تم برنز

اگر دوست دارید رژگونه شما براق باشد، می‌توانید از پودر پیکان استفاده کنید. برای این کار ۲ قاشق چای‌خوری پودر میکا گل رز را به همراه یک قاشق غذاخوری پودر پیکان ترکیب کنید تا پودر میکا بیشتر بدرخشد. سپس ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه و مخلوط کنید، سپس روی پوست تمیز و مرطوب بمالید.

بیشتر بخوانید: با این آموزش ساده، آرایش کک و مک‌دار ترندی داشته باشید

۵- پودر چغندر؛ رژگونه صورتی قهوه‌ای

یکی دیگر از طیف‌های رنگی که برای رژگونه می‌توانید درست کنید، صورتی قهوه‌ای است. برای این کار باید یک قاشق غذاخوری پودر چغندر، نصف قاشق غذاخوری پودر کاکائو، نصف قاشق غذاخوری پودر پیاز، نصف قاشق غذاخوری پودر دارچین و نصف قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را با یکدیگر ترکیب کنید. پودر را در یک ظرف درب دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

۶- خاک رس؛ رژگونه صورتی خالص

اگر از طرفداران رنگ صورتی هستید می‌توانید به راحتی رژگونه با رنگ صورتی خالص بسازید. برای این کار یک قاشق غذاخوری خاک رس کائولن را با یک قاشق غذاخوری پودر میکا گل رز ترکیب کنید و روی پوست تمیز و مرطوب خود بمالید.

روش ساخت رژگونه طبیعی با مواد گیاهی

۷- رنگ غذا؛ رنگ دلخواه

یکی از روش‌های درست کردن رژگونه در خانه استفاده از رنگ غذا است. برای این کار رنگ غذا مورد نظر را با کمی آب و گلیسیرین ترکیب کنید. همچنین می‌توانید یک قاشق چای‌خوری روغن بابونه اضافه کنید تا پوست خود را از خواص این روغن بهره‌مند کنید.

نکات تکمیلی برای ساخت رژگونه طبیعی در خانه:

  • پودر مارانتا آروندیناسه، پودری از گیاه هندی است که از آن نشاسته می‌گیرند.
  • پودر هیبیسکوس گیاهی از خانواده گل ختمی است که برای براق کردن استفاده می‌شود.
  • برای درست کردن رژگونه براق کافیست تا مقداری کمی اکلیل یا پودر شاین به مواد اضافه کنید.
  • حتما رژگونه را در ظرف‌های تمیز درست کنید و آنها را بعد از ساخت به ظرف‌های ضد هوا منتقل کنید.
  • می‌توانید برای درخشش بیشتر رژگونه به جای استفاده از خاک رس کائولن، از پودر پیکان استفاده کنید.

در این مقاله از مجله اکالا، روش ساخت ۷ رژگونه طبیعی با مواد گیاهی را آموزش دادیم. شما می‌توانید با انتخاب رنگ مورد علاقه خود یکی از روش‌ها را دنبال کنید و رژگونه طبیعی بسازید. با این کار علاوه بر کاهش هزینه، از سلامتی پوست خود هم مراقبت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

با هدیه می‌رسونمش

با گردونه تولد اکالا 100% برنده‌ای!

شرکت در گردونه