آشپزیخواص مواد غذایی

۸ مورد از مهم‌ترین خواص میوه به برای سلامتی

به، میوه‌ای خوشمزه و مغذی با خواص متعدد برای سلامتی است. به علاوه این میوه سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که به تقویت سیستم ایمنی، کاهش التهاب، بهبود گوارش و پیشگیری از بیماری‌های مختلف کمک می‌کند. در این مقاله از اکالا بلاگ خواص به را به‌ طور مفصل برای شما شرح خواهیم داد.

معرفی ۸ مورد از مهم‌ترین خواص به

در ادامه به معرفی ۸ مورد از مهم‌ترین خواص به اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱- سرشار از آنتی اکسیدان

میوه به، یک منبع عالی از آنتی اکسیدان‌هاست که ترکیبات فوق العاده‌ای برای محافظت از بدن در برابر آسیب‎‌های سلولی را شامل می‌شود. آنتی اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های ناپایداری هستند که می‌توانند به سلول‌ها آسیب برسانند و منجر به بیماری شوند. این میوه علاوه بر اینکه منبع غنی ویتامین C است، حاوی آنتی‌اکسیدان‌های دیگری مانند کافئیل کوئینیک اسید و روتین نیز است.

۲- کمک به بهبود یبوست

دانه‌های میوه به از دیرباز در طب سنتی برای درمان اختلالات گوارشی مانند یبوست و اسهال استفاده می‌شدند. تحقیقات جدید نیز نشان داده‌اند که دانه‌های این میوه می‌توانند به رفع یبوست کمک کنند.

یک مطالعه در حوزه حیوانات نشان داد که عصاره دانه‌های به، باعث افزایش حرکت روده و آرامش عضلات می‌شود. همچنین این عصاره باعث فعال شدن گیرنده‌هایی در روده شده که موجب تحریک انقباضات می‌شوند. این انقباضات می‌توانند به جلوگیری از یبوست کمک کنند.

علاوه بر این، دانه‌های میوه به سرشار از فیبر هستند. فیبر به حجیم شدن مدفوع کمک می‌کند و باعث می‌شود مدفوع راحت‌تر از روده عبور کند. طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله جهانی گوارش، دریافت فیبر بیشتر در رژیم غذایی می‌تواند به افزایش دفعات مدفوع در افراد مبتلا به یبوست کمک کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    کمک به بهبود یبوست از خواص مهم میوه به

    ۳- جلوگیری از رشد باکتری‌های مضر در بدن

    مطالعات متعددی نشان داده‌اند که میوه به می‌تواند به جلوگیری از رشد باکتری‌های مضر در بدن کمک کند. به عنوان مثال، یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که آب این میوه رشد هلیکوباکتر پیلوری که سویه‌ای از باکتری مضر است و می‌تواند باعث ایجاد زخم‌ در پوشش داخلی معده شود را مهار کند.

    همچنین مطالعات دیگری نشان داده‌اند که عصاره و دانه‌های میوه به می‌تواند از بدن در برابر چندین گونه باکتری دیگر از جمله اشریشیا کلی، کلبسیلا پنومونی، استافیلوکوکوس اورئوس و انتروباکترهای آئروژنز محافظت کند.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ خواصیت باورنکردنی نارنگی یافا!

    ۴- بهبود بینایی

    به، یک میوه‌ی مغذی با خواص متعدد برای سلامت چشم است. قرن‌هاست که از میوه به در طب سنتی غربی و شرقی برای درمان بیماری‌های مربوط به چشم استفاده می‌شود. امروزه خواص این میوه توسط برخی مطالعات تایید شده و در رژیم غذایی بسیاری از افراد قرار گرفته است.

    جدا از بهبود بینایی، به می‌تواند به شما در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های شدیدتر چشم کمک کند. این میوه علاوه بر آنتی اکسیدان، سرشار از برخی ویتامین‌ها و ترکیبات ضروری مانند B1، B3، B6، کلسیم، پتاسیم، روی، فولات و سایر مواد معدنی است که می‌توانند از سلامت چشم محافظت کنند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه چای به خانگی

    ۵- کمک به بهبود زخم

    به‌طور سنتی از دانه‌ها و برگ‌های میوه به برای بهبود زخم و ترمیم بافت استفاده می‌شود. اخیراً، چندین مطالعه علمی این ادعا را تأیید کرده‌اند. در یک مطالعه آزمایشگاهی، محققان دریافتند که دانه‌های به می‌توانند با تحریک رشد بافت جدید پس از آسیب، به عنوان عوامل ترمیم کننده زخم عمل کنند.

    این مطالعه نشان داد که دانه‌های به باعث افزایش تولید کلاژن و سایر پروتئین‌های مهم برای بهبود زخم می‌شوند. علاوه بر این، یک مطالعه حیوانی دیگر نشان داده که استفاده موضعی از پماد عصاره دانه به در بهبود زخم‌های سوختگی درجه دو در موش‌ها مؤثر است. این مطالعه نشان داد که استفاده از پماد عصاره دانه به باعث کاهش اندازه زخم و افزایش سرعت بهبودی زخم می‌شود.

    ۶- درمان بیماری ریفلاکس معده

    بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD)، یک اختلال شایع گوارشی است و زمانی رخ می‌دهد که اسید معده به مری باز می‌گردد و باعث علائمی مانند سوزش سر دل، حالت تهوع و آروغ زدن می‌شود. تحقیقات نشان می‎دهد که میوه به ممکن است یک درمان طبیعی موثر برای GERD باشد.

    به حاوی ترکیباتی است که می‌توانند به کاهش تولید اسید معده، بهبود عملکرد اسفنکتر تحتانی مری (LES) و کاهش التهاب مری کمک کنند. البته، تحقیقات بیشتری در مورد اثربخشی میوه به برای GERD مورد نیاز است. با این حال، نتایج این مطالعات اولیه امیدوارکننده بوده و نشان می‎دهد که به ممکن است یک گزینه درمانی طبیعی موثر برای GERD باشد.

    درمان بیماری ریفلاکس معده از خواص مهم میوه به

    ۷- کاهش خطر ابتلا به سرطان

    از دیگر خواص به می‌توان به خاصیت ضد سرطانی آن اشاره کرد. این میوه به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد که می‌توانند به سلول‌های سالم آسیب برسانند و باعث سرطان شوند، مبارزه می‌کنند.

    به‌ویژه، به حاوی ترکیبات قابض مانند تانن، کاتچین و اپی‌کاتچین است. این ترکیبات با حذف سموم شیمیایی و سرطان‌زا از روده بزرگ، به محافظت از این ناحیه در برابر سرطان کمک می‌کنند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای به؛ همراه با راز شکرک نزدن آن!

    ۸- حفظ سلامت قلب

    میوه به می‌تواند سلامت قلب را ارتقا دهد. این میوه حاوی ترکیباتی است که می‌تواند به کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و فشار خون کمک کند.

    در این بخش از مجله آشپزی اکالا، مهم‌ترین خواص به را توضیح دادیم. توصیه می‌کنیم که این میوه مغذی و خوشمزه را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.