آشپزینکات آشپزی

فرق برنج قهوه‌ای با برنج سبوس‌دار چیست؟

برنج قهوه‌ای و برنج سبوس‌دار هر دو جزو غلات کامل محسوب می‌شوند و به دلیل داشتن سبوس از ارزش غذایی بالایی برخوردارند. اما فرق برنج قهوه‌ای با برنج سبوس‌دار چیست؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ این سوال هستید، با این قسمت از اکالا بلاگ همراه باشید تا فرق برنج قهوه‌ای با برنج سبوس‌دار را برایتان شرح دهیم.

فرق برنج قهوه‌ای با برنج سبوس‌دار

برنج قهوه‌ای و برنج سبوس‌دار، هر دو نوعی برنج هستند که به طور کامل تصفیه نشده‌اند و به همین دلیل، مواد مغذی بیشتری نسبت به برنج سفید دارند. با این حال، این دو نوع برنج تفاوت‌های جزئی نیز با یکدیگر دارند. در ادامه، فرق برنج قهوه‌ای با برنج سبوس‌دار را عنوان خواهیم کرد.

  • برنج قهوه‌ای نوعی برنج سبوس‌دار است. به این معنی که سبوس مغذی آن دست‌ نخورده باقی می‌ماند. اما هر برنج سبوس‌داری برنج قهوه‌ای نیست.
  • برنج قهوه‌ای همانطور که از نامش پیداست، قهوه‌ای رنگ است. این رنگ به دلیل سبوس قهوه‌ای رنگی است که پس از فرآوری روی دانه‌ها باقی می‌ماند. اما برنج سبوس‌دار فقط به رنگ قهوه‌ای محدود نمی‌شود. این نوع برنج در رنگ‌های متنوع دیگری مانند سیاه، بنفش و قرمز هم وجود دارد که همگی جزو غلات کامل محسوب شده و لایه سبوس مغذی آن‌ها دست‌نخورده باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: فرق برنج قهوه‌ای با دودی چیست؟

ویژگی‌های برنج قهوه‌ای و برنج سبوس‌دار

در این بخش از مجله آشپزی اکالا به بررسی فرق برنج قهوه‌ای با برنج سبوس‌دار پرداختیم. همانطور که مطالعه کردید، تمایز این دو نوع برنج بسیار جزئی بوده و در واقع می‌توان آن‌ها را از یک خانواده دانست. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات کافی را در مورد تفاوت‌های این دو نوع برنج به دست آورده باشید.

۴.۵/۵ (۲ نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا