سبک زندگیسلامت و زیبایی

۱۰ خواص گلاب برای چشم؛ از تسکین خستگی تا درمان عفونت!

گلاب یک عصاره خوش عطر است که به دلیل بوی آرام بخشی که دارد، بسیار مشهور است. جالب است بدانید که گلاب خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد و از همین رو برای حفظ سلامت چشم‌ها و جلوگیری از بیماری های چشمی نیز مفید است. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با مهم‌ترین خواص گلاب برای چشم آشنا شوید.

۱۰ خاصیت بی‌نظیر گلاب برای چشم‌ها

گلاب یک مرهم طبیعی برای درمان مشکلات چشمی است و فواید زیادی برای سلامتی چشم دارد. این عصاره طبیعی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های متنوعی از جمله فلاونوئیدها، آنتوسیانین‌ها، و ترپین‌ها است.

گلاب خاصیت ضد التهابی دارد و از همین رو استفاده از آن برای آرامش و تسکین چشم‌ها مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از گلاب می‌تواند پف چشم و قرمزی چشم را کاهش دهد و از بروز بیماری های چشمی مثل آب مرارید جلوگیری کند.

در ادامه به ۱۰ خواص گلاب برای چشم اشاره شده است.

۱- از بین بردن چین و چروک اطراف چشم

گلاب حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که استفاده از آن موجب کاهش چین و چروک پوست اطراف چشم‌ها می‌شود. ماساژ گلاب به پوست اطراف چشم به بازسازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند و جلوی پیر شدن پوست اطراف چشم را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: با این ۶ ویتامین از کم بینایی پیشگیری کنید!

۲- پاکسازی چشم

گلاب خاصیت ضدعفونی کننده دارد و به پاکسازی چشم‌ها کمک می‌کند. برای پاکسازی چشم‌ها از گرد و غبار می‌توانید شب‌ها قبل از خواب چند قطره گلاب در چشم بریزید. سپس برای ۱۰ دقیقه دراز بکشید و چشم‌ها را باز نکنید تا آلودگی‌ها برطرف شوند. گلاب از چشم شما در برابر آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    پاکسازی چشم از خواص گلاب برای چشم

    ۳- تسکین خستگی چشم‌ها

    گلاب خاصیت تسکین دهندگی دارد و استفاده از آن موجب کاهش فشار و استرس چشم‌ها می‌شود و برای رفع خستگی چشم‌ها مفید است. اگر با گوشی یا کامپیوتر زیاد کار می‌کنید و دچار خستگی چشم می‌شوید، می‌توانید از مقداری گلاب برای تمیزی و شستشوی چشم‌ها استفاده کنید.

    ۴- درمان عفونت‌های چشمی

    گلاب خاصیت ضدعفونی کننده دارد و از همین رو می‌توانید از آن برای درمان خانگی عفونت چشم و همچنین درمان زخم‌های اطراف چشم استفاده کنید. برای التیام عفونت‌های چشمی و همچنین جلوگیری از پیشرفت عفونت می‌توانید از چند قطره گلاب برای چشم‌ها استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: ۱۰ توصیه مفید برای مراقبت‌ از چشم‌ها در هوای آلوده

    ۵- از بین بردن سیاهی دور چشم

    گلاب یک درمان بی‌نظیر برای رفع سیاهی دور چشم است. اگر زیر چشم‌هایتان سیاه شده، می‌توانید مقداری گلاب و شیر سرد را ترکیب کنید. سپس یک پنبه را به این ترکیب آغشته کنید و آن را برای ۱۰ دقیقه روی چشم‌ها قرار دهید. این کار را هر شب تکرار کنید و اثرات آن را بعد از ۳ تا ۴ هفته مشاهده خواهید کرد.

    ۶- درمان حساسیت پوست اطراف چشم

    گلاب برای خشکی چشم مفید است و خاصیت ضد التهابی دارد و از همین رو می‌توانید از آن برای تسکین حساسیت‌های پوستی شدید پوست اطراف چشم استفاده کنید. اگر پوست اطراف چشم شما دچار اگزما و حساسیت شده و ظاهری پوسته پوسته پیدا کرده، می‌توانید از مقداری گلاب استفاده کنید.

    درمان حساسیت پوست اطراف چشم از خواص گلاب برای چشم

    ۷- افزایش رطوبت پوست اطراف چشم

    اگر پوست اطراف چشم‌های شما خشک می‌شود، می‌توانید ۲ تا ۳ قطره گلاب را با نصف قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین ترکیب کنید. سپس پنبه را به این ترکیب آغشته کنید و آن را روی چشم‌هایتان بگذارید. به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید و پوست اطراف چشم را برای چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید و در انتها چشم‌هایتان را بشویید.

    راهکار بعدی برای درمان خشکی و حساسیت پوست اطراف چشم استفاده از ترکیب گلاب و ژل آلوئه ورا است. برای این کار می‌توانید یک قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق چای‌خوری گلاب استفاده کنید. مواد را با هم ترکیب کنید و بعد این ترکیب را برای ۲۰ دقیقه روی پوست اطراف چشم قرار دهید و بعد پوست خود را با آب ولرم بشویید.

    بیشتر بخوانید: انواع مشکلات چشم؛ علائم و راهکارهای درمان خانگی

    ۸- از بین بردن پف چشم

    برای درمان پف اطراف چشم می‌توانید از ترکیب نصف قاشق غذاخوری گلاب و نصف قاشق غذاخوری گلیسیرین استفاده کنید. سپس این ترکیب را به آرامی به پوست اطراف چشم بمالید. چند دقیقه صبر کنید و بعد چشم‌ها را بشویید و خوب خشک کنید.

    ۹- جلوگیری از بیماری‌های چشمی

    گلاب یک عصاره فوق العاده برای درمان خشکی چشم است و از بروز بیماری‌های چشمی جلوگیری می‌کند. استفاده از گلاب از آب مروارید جلوگیری می‌کند و مانع پیشرفت این بیماری می‌شود. ریختن گلاب در چشم می‌تواند به درمان بیماری‌های چشمی کمک کند.

    جلوگیری از بیماری‌های چشمی از خواص گلاب برای چشم

    ۱۰- درمان ناخنک چشم

    ناخنک چشم مشکلی است که موجب کشیده شدن یک ضایعه مثلثی از سفیدی چشم به سیاهی چشم می‌شود و معمولا به دلیل آلودگی هوا و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب ایجاد می‌شود.

    از مهم‌ترین خواص گلاب برای ناخنک چشم می‌توان به کاهش التهاب اشاره کرد. گلاب خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و تمیز کردن چشم با گلاب می‌تواند به درمان ناخنک چشم کمک کند.

    برای این کار باید یک پنبه را به مقداری گلاب آغشته کنید و بعد آن را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی چشم‌ها قرار دهید. بهتر است هر روز این کار را تکرار کنید تا ناخنک چشم برطرف شود.

    گلاب فواید زیادی برای سلامت چشم‌ها دارد و در این مقاله به مهم‌ترین خواص گلاب برای چشم اشاره شد و از همین رو می‌توانید برای بهبود مشکلات مربوط به چشم و همچنین زیباتر به نظر رسیدن پوست اطراف چشم می‌توانید از این عصاره شگفت انگیز استفاده کنید.

    اگر تجربه استفاده از گلاب را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

    بیشتر بخوانید: ۲ روش صحیح تهیه چای با گلاب

    سوالات متداول

    در این بخش به رایج‌ترین سوالات شما در مورد خواص گلاب برای چشم پاسخ داده‌ایم.

    آیا گلاب رنگ چشم را روشن می‌کند؟

    گلاب هیچ تاثیری بر روشن شدن رنگ چشم ندارد و تنها می‌تواند به روشن شدن رنگ پوست زیر چشم کمک کند.

    مضرات گلاب برای چشم چیست؟

    گلاب طبیعی فواید زیادی برای چشم دارد و از بروز بیماری‌ها و مشکلات چشمی جلوگیری می‌کند. تنها افرادی که به گلاب حساسیت دارند، نباید از این ماده برای چشم‌ها استفاده کنند، در غیر این صورت گلاب ضرری برای چشم‌ها ندارد.

    آیا استفاده از گلاب برای چشم کودک مناسب است؟

    گلاب خاصیت آنتی باکتریال و آنتی ویروسی دارد و می‌توانید از آن برای درمان عفونت چشم‌های کودک استفاده کنید. برای استفاده باید مقداری گلاب روی پنبه بریزید و آن را برای چند دقیقه روی چشم کودک قرار دهید.

    خاصیت عسل و گلاب برای چشم چیست؟

    عسل و گلاب یک داروی قدیمی برای تسکین بیماری‌های چشمی است که از خشکی چشم جلوگیری می‌کند و موجب از بین بردن ناراحتی و خشکی چشم می‌شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا