سبک زندگیسلامت و زیبایی

پوستی درخشان و بدون چین و چروک با ۵ ماسک گیلاس ارگانیک

ماسک گیلاس یکی از بهترین انواع ماسک‌های خانگی برای صورت است که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر کاهش چین و چروک‌های پوستی دارد و به پاکسازی و روشن شدن رنگ پوست کمک می‌کند. در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با فواید ماسک گیلاس برای چین و چروک پوست و روش تهیه این ماسک آشنا شوید.

فواید ماسک گیلاس برای چین و چروک پوست

ماسک گیلاس سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی است و استفاده از آن روی پوست می‌تواند به کاهش چین و چروک‌های پوستی و جوانسازی پوست کمک کند. مصرف این ماسک موجب افزایش استحکام و همچنین آبرسانی پوست می‌شود.

گیلاس سرشار از ویتامین C است و از همین رو استفاده از آن در افزایش کلاژن سازی پوست نیز موثر است و موجب شادابی پوست می‌شود. در ادامه می‌توانید با مهم‌ترین خواص ماسک گیلاس برای پوست صورت و رفع چین و چروک‌های پوستی آشنا شوید.

  • آبرسانی عمیق پوست
  • افزایش کلاژن سازی
  • از بین بردن چین و چروک‌های پوستی
  • جلوگیری از ایجاد چروک‌های پوستی
  • پاکسازی پوست
  • صاف و یکدست شدن رنگ پوست
  • از بین بردن سلول‌های مرده پوست

طرز تهیه ماسک گیلاس برای چین و چروک پوست

برای درست کردن ماسک گیلاس روش‌های متعددی وجود دارد. در ادامه این بخش می‌توانید با چند روش تهیه ماسک گیلاس برای چین و چروک پوست آشنا شوید.

طرز تهیه ماسک گیلاس برای چین و چروک پوست

۱- ماسک گیلاس و سفیده تخم مرغ

گیلاس سرشار از ویتامین C است و مصرف آن به صورت ماسک موجب افزایش کلاژن سازی پوست می‌شود. سفیده تخم مرغ نیز به افزایش رطوبت رسانی پوست و کاهش چین و چروک‌های پوستی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: ماسک برنج برای بستن منافذ پوست و داشتن پوستی براق

مواد لازم برای تهیه ماسک

گیلاس۲ عدد
سفیده تخم مرغ۱ عدد
آب لیمو ترش تازهچند قطره

طرز تهیه ماسک گیلاس و سفیده تخم مرغ

برای درست کردن قوی‌ترین ماسک ضد چین و چروک پوست صورت با گیلاس، ابتدا باید ۲ عدد گیلاس را بشویید و با کمک گوشت کوب یا میکسر خوب له کنید. سپس چند قطره آبلیمو و یک عدد سفیده تخم مرغ به آن اضافه کنید.

مواد را هم بزنید تا به خوبی با هم ترکیب شوند. با نوک انگشتان یا یک برس مخصوص، ماسک را روی پوست قرار دهید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس می‌توانید صورتتان را با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید: بوتاکس خانگی با ماسک سفیده تخم مرغ

۲- ماسک گیلاس و عسل

این ماسک پوست شما را آبرسانی می‌کند و برای جلوگیری از خشکی پوست و رفع چین و چروک‌های پوستی موثر است. این ماسک پوست شما را جوان می‌کند و برای افزایش درخشندگی پوست نیز مفید است.

مواد لازم برای تهیه ماسک گیلاس و عسل

گیلاس۶ عدد
عسل۱ قاشق چای‌خوری
آب لیمو ترش تازه۵ قطره

طرز تهیه ماسک گیلاس و عسل

برای درست کردن این ماسک ابتدا باید گیلاس‌ها را بشویید و ساقه و هسته آن‌ها را جدا کنید. در ادامه گیلاس‌ها را در یک کاسه بریزید و با گوشت کوب خوب بکوبید تا کاملا له شوند. حالا می‌توانید ۱ قاشق چای‌خوری عسل به گیلاس‌های له شده اضافه کنید.

چند قطره آب لیمو ترش تازه نیز به مواد اضافه کنید. همه مواد را به خوبی هم بزنید و بعد ماسک را روی پوست خود قرار دهید. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ماسک خانگی برای از بین بردن چین و چروک‌ و لیفت صورت

۳- ماسک گیلاس و ماست

این ماسک در واقع حالت لایه بردار دارد و از همین رو به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و برای جوانسازی و نرمی پوست شما مفید است.

مواد لازم برای تهیه ماسک لایه بردار

گیلاس۶ عدد
ماست۲ قاشق غذاخوری
شکر۳ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه ماسک گیلاس و ماست

برای درست کردن این ماسک باید گیلاس‌ها را بشویید و خوب له کنید. سپس شکر را به آن‌ها اضافه کنید و خوب هم بزنید. در ادامه می‌توانید ماست را اضافه و دوباره ماسک را ترکیب کنید.

حالا با نوک انگشت این ماسک را روی پوست صورت بزنید و انگشتتان را به آرامی و به صورت دورانی حرکت دهید تا سلول‌های مرده پوست از بین بروند. می‌توانید از این ماسک برای صورت و گردن استفاده کنید. اجازه دهید ماسک برای نیم ساعت روی پوست بماند و بعد پوست خود را با آب ولرم بشویید.

۴- ماسک گیلاس و جو دوسر

استفاده از این ماسک به افزایش رطوبت پوست کمک می‌کند و موجب پاکسازی پوست می‌شود. این ماسک برای جوانسازی و روشن شدن رنگ پوست مفید است و چین و چروک‌های پوستی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

ماسک گیلاس و جو دوسر

مواد لازم برای تهیه ماسک

گیلاس ۸ عدد
جو دوسر۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه ماسک گیلاس و جو دوسر

برای درست کردن این ماسک ابتدا باید جو دوسر را در آسیاب بریزید و خوب پودر کنید. در ادامه گیلاس‌ها را بشویید و در یک کاسه بریزید و خوب له کنید. گیلاس له شده را با پودر جو دوسر ترکیب کنید. در صورتی که ماسک سفت به نظر می‌رسد، می‌توانید مقدار کمی آب نیز به آن اضافه کنید.

حالا این ماسک را خوب هم بزنید و برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. در ادامه می‌توانید پوست خود را با آب خنک بشویید و بعد با یک حوله خشک کنید.

بیشتر بخوانید: ۶ ماسک روشن کننده پوست با زردآلو

۵- ماسک گیلاس و روغن زیتون

خشک شدن پوست موجب افزایش چین و چروک‌های پوستی می‌شود و ظاهری کدر به پوست شما می‌بخشد. استفاده از ماسک گیلاس و روغن زیتون پوست را نرم می‌کند و مانع ایجاد چین و چروک می‌شود. این ماسک برای جوانسازی پوست مفید است و به زیباتر به نظر رسیدن پوست شما نیز کمک می‌کند.

مواد لازم برای تهیه ماسک

گیلاس۸ عدد
روغن زیتون۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه ماسک گیلاس و روغن زیتون

برای تهیه این ماسک ابتدا باید گیلاس‌ها را بشویید و هسته آن‌ها را جدا کنید. در ادامه گیلاس‌ها را همراه با روغن زیتون در مخلوط کن یا میکسر بریزید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید. ماسک را روی پوست قرار دهید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید. در انتها پوستتان را با آب خنک بشویید. به خاطر داشته باشید که این ماسک برای پوست‌های خشک و چروکیده مناسب است.

ماسک گیلاس و روغن زیتون

نکاتی که باید برای تهیه ماسک گیلاس برای چین و چروک پوست بدانید

  • برای تهیه انواع ماسک گیلاس برای چین و چروک باید از گیلاس رسیده استفاده کنید.
  • در زمان استفاده از ماسک اسکراب یا لایه برداری گیلاس به هیچ عنوان نباید ماسک را با فشار روی پوست ماساژ دهید، زیرا این کار به پوست شما آسیب وارد می‌کند.
  • قبل از امتحان کردن انواع ماسک گیلاس ابتدا آن را روی بخش کوچکی از پوست تست کنید و در صورتی که پوست شما حساسیت نشان نداد، از آن برای تمام پوست استفاده کنید.
  • برای تهیه انواع ماسک گیلاس ابتدا باید گیلاس را بشویید و هسته آن را جدا کنید. سپس می‌توانید گیلاس را با گوشت کوب یا میکسر پوره کنید.

در این مقاله به ۵ روش تهیه ماسک گیلاس برای چین و چروک پوست و همچنین فواید این ماسک‌ها برای پوست اشاره شد. اگر تجربه استفاده از انواع ماسک گیلاس برای جوانسازی پوست را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا