سبک زندگینکات خانه داری

۶ ترفند فوق‌العاده برای تمیز کردن توالت فرنگی؛ با مواد طبیعی

تمیز کردن توالت فرنگی شاید برای بسیاری کار سختی باشد. برای اینکه جایی از نظر دور نماند و همه قسمت‌های آن تمیز شود باید دقت لازم را داشته باشید. در این قسمت از اکالا بلاگ چند ترفند برای تمیز کردن توالت فرنگی با مواد طبیعی را به شما می‌گوییم تا بعد از این، اینکار را به راحتی انجام دهید.

۱- استفاده از سرکه و جوش شیرین

این روش نیز یکی از راه‌های مفید برای سفید و تمیز کردن سطح توالت فرنگی است. می‌توانید این دو ماده را با هم ترکیب کنید و بر روی سطح توالت فرنگی اسپری کنید. سپس با برس مخصوص همه جا را به این محلول آغشته کنید و در نهایت آبکشی کنید.

۲- استفاده از نوشابه

یکی از راه‌های ساده تمیز کردن سطح توالت فرنگی خانه استفاده از نوشابه است. چون هم خاصیت اسیدی دارد و هم مایع است و به راحتی به همه قسمت‌های آن می‌رسد.

برای نتیجه بهتر می‌توانید آن را با کمی جوش شیرین مخلوط کنید و روی همه سطوح آن بریزید بعد از چند دقیقه با یک اسکاچ یا برس مخصوص روی آن را بکشید و آبکشی کنید.

بیشتر بخوانید: موارد استفاده از مسواک دست دوم در تمیزکاری

تمیز کردن توالت فرنگی با استفاده از نوشابه

۳- استفاده از روغن درخت چای

روغن درخت چای را می‌توانید ازعطاری‌ها تهیه کنید. ترکیب سرکه سفید، جوش شیرین و نصف قاشق غذاخوری روغن درخت چای می‌تواند یک محلول تمیز و سفید کننده فوق‌العاده را برای شما به وجود بیاورد.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    این کار علاوه بر اینکه توالت فرنگی شما را تمیز می‌کند باعث ایجاد بوی خوش آن نیز خواهد شد. روش استفاده از آن هم بسیار ساده است. مواد را با هم ترکیب کنید و با کمک یه بطری افشانه آن را روی سطح توالت اسپری کنید. بعد از چند دقیقه با برس آن را تمیز کنید و در نهایت آبکشی کنید.

    ۴- استفاده از بوراکس

    یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن و برق انداختن توالت فرنگی استفاده از بوراکس است. پودر بوراکس نیز در همه عطاری‌ها یافت می‌شود. ترکیب بوراکس، سرکه سفید و چند قطره اسانس لیمو و اسطوخودوس می‌تواند توالت فرنگی شما را مثل روز اول تمیز و براق کند.

    بهتر است این ترکیب را روی توالت فرنگی ریخته و اجازه دهید در طول شب باقی بماند. سپس کاسه توالت را با برس تمیز کرده و آبکشی کنید. برای اینکه قطرات آب روی سطح توالت فرنگی ایجاد لکه نکند آن را با یک دستمال خشک کنید.

    بیشتر بخوانید: روش‌های برق انداختن سنگ توالت به بهترین شکل

    ۵- استفاده از صابون روغنی زیتون و آب مقطر

    این ترکیب یک تمیز کننده ارگانیک را به شما می‌دهد که علاوه بر تمیزی و خوشبو شدن، فضا را نیز ضدعفونی می‌کند. برای این کار احتیاج به این مواد داریم: آب مقطر، جوش شیرین، صابون روغنی زیتون و چند قطره اسانس مورد دلخواه (روغن لیمو، پرتقال، اسطوخودوس، یا درخت چای).

    این مواد را با هم ترکیب کنید. دقت کنید که ممکن است جوش شیرین به راحتی حل نشود. این امری طبیعی است. جوش شیرین خاصیت سایش قوی دارد که باعث می‌شود آلودگی‌ها به راحتی از روی سطح توالت فرنگی شما پاک شود.

    همانند روش‌های دیگر بعد از اسپری این ترکیب روی سطح مورد نظر، اجازه دهید چند ساعتی باقی بماند و بعد آن را با برس تمیز کرده و آبکشی کنید.

    تمیز کردن توالت فرنگی با صابون روغنی زیتون و آب مقطر

    ۶- استفاده از کربنات سدیم بلورین

    این ماده در ترکیب با موادی که در ادامه معرفی می‌کنیم یک پاک کننده بسیار قوی ایجاد می‌کند که می‌توانید برای تمام سطوح حمام و دستشویی از آن استفاده کنید.

    جوش شیرین، صابون روغنی زیتونی مایع، روغن درخت چای، روغن لیمو، روغن نعنا، سرکه سفید و کربنات سدیم بلورین را با هم مخلوط کنید و این ترکیب را روی سطح مورد نظر اسپری کنید.

    با کمک اسفنج همه جا را خوب تمیز کنید و سپس آبکشی نمایید. نتیجه کار یک سرویس بهداشتی تمیز، براق و خوشبو خواهد بود.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای نظافت خانه با جوش شیرین

    اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه تمیز کردن توالت فرنگی با مواد طبیعی دارید آن را با ما در این مطلب از مجله سبک زندگی اکالا در میان بگذارید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.