آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه شیرینی کرانچی کرم دار؛ فوت و فن های تهیه کرم کاستارد

کرانچی کرم دار یک نوع شیرینی مدرن و بسیار زیبا و خوشمزه ست که از یک لایه نان برشته و ترد و بسیار خوشمزه و یک کرم کاستارد مخصوص و بسیار عالی تشکیل شده است. درست کردن این شیرینی کار بسیار راحتی است فقط چند قلق کوچک دارد که حین آموزش یاد آور می‌شویم. این شیرینی از نظر ظاهری کمی شبیه شیرینی ساق عروس است اما از نظر طعم و بافت متفاوت است.

با وجود اینکه کرانچی کرم دار شیرینی خاص و مدرنی است، اما مواد اولیه قابل دسترس و ساده ای دارد و درست کردن آن کار بسیار ساده‌ای است و به قالب خاصی احتیاج ندارد.

در اکالا بلاگ با طرز تهیه شیرینی کرانچی کرم دار همراه ما باشید.

مواد لازم نان کرانچی: 
کره هم دمای محیط۱۰۵ گرم
پودر قند۱۴۵ گرم
سفیده تخم مرغ۱۱۰ گرم
آرد شیرینی پزی۱۰۵ گرم
پودر بادام۱۵ گرم
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری

مواد لازم نان کرانچی

مواد لازم برای کرم کاستارد مخصوص:
زرده تخم مرغ۶ عدد
شکر۳۰ گرم
عسل۲۰ گرم
خامه صبحانه۲۶۰ گرم
شکلات سفید۳۲۰ گرم
کره هم دمای محیط۴۰ گرم
وانیلیک چهارم قاشق چای خوری

مواد لازم برای کرم کاستارد مخصوص برای شیرینی کرانچی کرم دار

طرز تهیه نان شیرینی کرانچی

برای درست کردن این شیرینی از شیرینی های عید ابتدا نی‌های مخصوص برای پیچیدن و شکل دادن شیرینی رو آماده می‌کنیم.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برای آماده کردن این‌ نی ها از طلق استفاده می‌کنیم که از لوازم قنادی ها قابل خرید هست و در صورت عدم دسترسی میتونید از طلق هایی که لوازم التحریر ها‌ میفروشن هم استفاده کنید و به اندازه دلخواه برش بزنید.

    سه الی چهار طلق رو به صورت هم اندازه برش بزنید و بعد همه طلق ها رو به نوبت رول کنید.برای درست کردن شیرینی کرانچی کرم دار طلق را لوله کنیدو به خوبی چسب بزنید. دقت کنید قطر همه طلق های رول شده یکی باشه.

    قطر طلق ها باید یکی باشدبعد از اینکه طلق ها آماده شد اون ها رو داخل فویل نازک قرار بدین و فویل رو دور طلق بپیچید.

    طلق ها را برای شیرینی کرانچی کرم دار در ورق فویل قرار دهید و اضافات فویل رو با انگشت داخل طلق بیارین.

    اضافات فویل را از طلق در بیارید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی برنجی

    همه نی ها رو به همین صورت آماده کنید و کنار بذارین.

    همه نی ها را آماده کنید و کنار بگذاریدبرای درست کردن نان شیرینی کرانچی کره نرم شده در دمای محیط رو داخل ظرفی بریزین و با لیسک یا قاشق مخلوط کنید تا یکدست و کرمی بشه.

    برای شیرینی کرانچی کرم دار کره نرم شده را هم بزنیدبعد پودر قند الک شده رو بهش اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا کاملا مخلوط ، کرمی و یکدست بشه.پودر قند را به کره اضافه کنید برای شیرینی کرانچی کرم داربعد سفیده تخم مرغ رو در دو مرحله به مواد اضافه کنید.

    سفیده تخم مرغ را به مواد شیرینی کرانچی کرم دار اضافه کنیدو به خوبی با همزن دستی مخلوط کنید.

    با همزن دستی سفیده تخم مرغ را بزنیدآرد مخصوص شیرینی پزی (سه صفر) رو روی مواد الک کنید و با لیسک به خوبی مخلوط کنید تا مایه یکدست و کرم مانندی حاصل بشه.

    آرد را به مواد شیرینی کرانچی کرم دار اضافه کنیدپودر بادام رو هم به مواد اضافه و مخلوط کنید (دقت کنید که پودر بادام حتما ریز باشه برای احتیاط یکبار پودر بادام رو از الک رد کنید و بعد مورد استفاده قرار بدین) در آخر وانیل رو به مواد اضافه کنید.پودر بادام و وانیل را اضافه کنید برای شیرینی کرانچی کرم دارو مخلوط کنید. مایه شیرینی رو داخل قیف بدون سر ماسوره بریزین.

    مایه شیرینی را در قیف بدون ماسوره بریزید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی سابله قهوه و بادام‌ زمینی

    و داخل سینی فر که با کاغذ روغنی یا کاغذ نسوز پوشیده شده پایپ کنید. بعد به کمک پشت قاشق به آرومی مایع شیرینی رو به حالت گرد پهن کنید.

    مایه شیرینی را پایپ کرده و روی آن را با قاشق پهن کنید

    نکته مهم پهن کردن شیرینی این هست که مواد نباید بیش از حد نازک پهن بشه طوری که در قسمت هایی از مایه کف سینی قابل رویت باشه چون که در این صورت بعد از پخت نان نازکی بدست میاد و در مجاورت کرم کاستارد خیلی زود نرم میشه و تردی خودش رو از دست میده همچنین دقت کنید که مایه شیرینی خیلی ضخیم هم پهن نشه و متعادل باشه.

    سینی رو داخل فر از قبل گرم شده با دمای صد و هشتاد درجه در فر های گازی و صد و پنجاه درجه در فرهای برقی به مدت حدودی شش دقیقه قرار بدین یکی از قلق های مهم پخت این شیرینی مدت زمان پخت در فر هست چون دما در فر های مختلف متفاوت هست تفاوت زمانی یک دقیقه هم ممکنه نتیجه کار رو عوض کنه پس به خوبی پخت شیرینی رو چک کنید بعد از پختن دو الی سه شیرینی زمان پخت به خوبی دستتون میاد.

    بعد از پخت، سینی رو از فر خارج کنید و با کمک پالت یا چاقو کناره شیرینی بلند کنید.

    مایه شیرینی که در فر پخته شد را خارج کنیدو شیرینی رو برگردونید و بعد شیرینی رو دور نی بپیچید و اون رو از قسمتی که درز های شیرینی روی هم اومده داخل ظرف مورد نظر قرار بدین تا خنک بشه.

    نان شیرینی را به کمک نی هایی که درست کردید لوله کنیددقت کنید که پیچیدن شیرینی رو باید به سرعت و بلافاصله بعد از خارج کردن از فر انجام بدین چون نان شیرینی فوری خشک میشه و نمیشه اون رو دور نی پیچید و فوری میشکنه.

    اگه موقع برگردوندن نان شیرینی دیدین قسمتی از شیرینی به سینی چسبیده و حالت خمیری داره یعنی باید بیشتر داخل فر پخته میشده و اگه موقع رول کردن نان شیرینی خرد شد یعنی زیاد داخل فر مونده

    بعد از خنک شدن شیرینی ها به راحتی می تونید نی ها رو از داخل شیرینی بیرون بیارید.بعد از خنک شدن نان کرانچی آن را از نی جدا کنیدهمه مایه شیرینی رو به همین صورت آماده کنید.

    بسته به اندازه و ضخامتی که شیرینی رو آماده می کنید می تونید تعداد متغیری شیرینی بدست بیارین برای من حدود پانزده عدد شیرینی بدست اومد.

    نان این شیرینی ماندگاری زیادی داره و میتونید از قبل اون رو آماده کنید و داخل یخچال نگه داری کنید و موقعی که لازم‌ دارین داخلش رو پر کنید.

    برای داخل این شیرینی میتونید از کرم های مختلفی استفاده کنید در اینجا من از کرم کاستارد مخصوصی استفاده کردم که طعم و بافت خیلی خوبی داره.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی تویکس (twix) خانگی

    طرز تهیه کرم کاستارد شیرینی کرانچی

    برای درست کردن کرم کاستارد مخصوص زرده های تخم مرغ رو داخل ظرفی بریزین و شکر را اضافه کنید.

    برای تهیه کرم کاستارد شیرینی کرانچی شکر را با زرده تخم مرغ مخلوط کنیدو عسل رو بهش اضافه کنید و در حد یکدست شدن با همزن دستی مخلوط کنید.

    عسل را به مواد کرم کاستارد اضافه کنید برای شیرینی کرانچیخامه صبحانه رو داخل تابه ای بریزین و روی حرارت کم قرار بدین و هم بزنید تا خامه گرم بشه و بخار از خامه بلند بشه.

    خامه صبحانه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود و بخار از روی آن بلند شودبعد از روی حرارت بردارین و خامه گرم رو به زرده های تخم مرغ اضافه کنید و بلافاصله هم بزنید تا مخلوط بشه.

    خامه را به زرده های تخم مرغ برای کرم کاستارد اضافه کنیدو گرمای خامه باعث بستن زرده های تخم مرغ نشه وقتی مواد یکدست شد مجددا اون رو داخل تابه برگردونید و روی حرارت کم قرار بدین و مدام هم بزنید مواد به تدریج غلظت پیدا میکنه.

    مواد را روی حرارات قرار دهید و هم بزنید تا زرده تخم مرغ نبنددبا دماسنج مخصوص مایعات دمای مواد رو اندازه بگیرین‌ وقتی به دمای هشتاد و یک الی هشتاد و دو رسید حرارت رو خاموش کنید و کنار بذارین‌ در این بین شکلات سفید رو روی حرارت غیر مستقیم بخار آب به روش بن ماری آب کنید.

    دمای زرده تخم مرغ و خامه باید به 81 برسد و شکلات سفید را بن ماری کنیدمدام‌ دمای کرم رو اندازه بگیرین وقتی دما تا چهل و سه الی چهل و چهار درجه کم شد، شکلات آب شده رو بهش اضافه کنید.

    وقتی دمای مایه کرم کاستارد به 41 رسید شکلات سفید بن ماری شده را بریزیدو به خوبی مخلوط کنید تا یکدست بشه و بعد کره نرم شده در دمای محیط رو به مواد اضافه کنید.

    کره نرم شده دمای محیط را به مواد کرم کاستارد اضافه کنیدو هم بزنید تا حل بشه و با مواد مخلوط بشه در آخر هم وانیل رو اضافه و مخلوط کنید.

    وجود دماسنج مایعات نقش مهمی در کیفیت کرم ‌داره چون باعث میشه حرارت رو وقتی به دمای مناسب رسید خاموش کنیم ‌و در نهایت غلظت کرم‌ مناسب داخل شیرینی باشه و شل نباشه چون شل بودن کرم باعث نرم و خمیری شدن نان شیرینی میشه.

    کرم کاستارد رو داخل ظرفی بریزین.

    وانیل را به کرم کاستارد اضافه کنید و آخر در ظرفی بریزید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی رومیاس بادامی

    و روی اون ‌رو با سلفون بپوشونید و چهار ساعت داخل یخچال قرار بدین و بعد از یخچال خارج کنید.

    روی کرم کاستارد را با سلفون بپوشونید و چهار ساعت در یخچال بگذاریدو چند دقیقه با دور تند همزن بزنید تا یکدست بشه و رنگش کمی روشن‌تر بشه و بعد دوباره روی کرم‌ رو بپوشونید و دو ساعت داخل یخچال بذارین تا خودش رو بگیره.

    وقتی کرم ‌کاستارد حاضر شد اون رو داخل قیف با ماسوره دلخواه بریزین.

    کرم کاستارد که آماده شد در داخل قیف ماسوره دار بریزید

    و داخل نان های شیرینی رو از دو طرف با فشار قیف پر کنید.

    با فشار قیف دو طرف نان کرانچی را پر کنید
    برای تزئین روی شیرینی میتونید کمی عسل رو با مقدار کمی آب جوش رقیق کنید و با قلمو روی شیرینی بزنید و ترافل یا پسته خرد شده بپاشید
    شیرینی ها رو داخل یخچال نگه داری کنید.

    تزیین شیرینی کرانچی کرم دار برای شب عید
    مهم ترین نکته و قلق این شیرینی ضخامت پهن کردن و زمان پخت اون‌داخل فر هست که با پخت چند شیرینی اولیه دستتون میاد.

    اگه ضخامت و زمان پخت رو به خوبی رعایت کنید بعد از پر کردن داخل شیرینی ها تا یکی دو روز نان شیرینی حالت ترد داره و بعد از یکی دو روز کمی از تردی شیرینی کم ‌میشه اما نه به صورتی که حالت خمیری پیدا کنه بلکه در این حالت هم خوشمزه و قابل پذیرایی از مهمان هست.

    این بود طرز تهیه شیرینی کرانچی کرم دار! بری مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله اکالا بلاگ سری بزنید.

    ۴.۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.