آشپزیخواص مواد غذایی

میزان مجاز مصرف روزانه توت خشک چقدر است؟

توت خشک از انواع تنقلات سالمی است که می‌توانیم آن را جایگزین قند یا هر نوع شیرینی مصنوعی دیگری بکنیم و از مضرات قند و شکر در امان بمانیم. بسیاری از افراد عادت دارند هنگام نوشیدن چای انواع و اقسام تنقلات شیرین با قند بالا مصرف کنند اما با یک تجدید نظر و تغییر رویه در رژیم غذایی و با استفاده از همین میوه‌های خشک لذیذ می‌توانیم هم به سلامت بدنمان کمک کنیم و هم از خوردن تنقلات سالم لذت ببریم. اما سوال اینجاست که آیا می‌توانیم هر چقدر دلمان می‌خواهد توت خشک بخوریم؟

در این قسمت از اکالا بلاگ همراه ما باشید تا به شما بگوییم میزان مصرف روزانه توت خشک در روز چقدر باید باشد.

میزان مصرف مجاز توت خشک در روز

تصورات غلط رایج در مورد توت خشک

این تصور در میان بسیاری از افراد وجود دارد که اگر قند و شکر و به طور کلی شیرینی‌های مصنوعی و مضر را حذف کرده و به جای آن از تنقلات سالمی مانند خرما، کشمش یا توت خشک استفاده کنیم می‌توانیم به هر میزانی که دوست داریم از آنها بخوریم و مشکلی سلامتی ما را تهدید نمی‌کند.
در یک کلام اگر بخواهیم پاسخی به این دسته از افراد بدهیم این است که این کار بسیار اشتباه است. گاهی افراد برای نوشیدن یک فنجان چای، یک مشت توت خشک یا هر میوه خشک شیرین دیگری مصرف می‌کنند و قند و کالری بالایی به بدن خود وارد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه توت خشک در فر بدون سیاه شدن

چرا باید توت خشک بخوریم؟

توت خشک از لحاظ میزان قند با قند مصنوعی(قند و شکر) برابری می‌کند. با این حال تفاوتی که باعث می‌شود کارشناسان علوم تغذیه و سلامت توصیه کنند از توت خشک استفاده کنیم این است که قند مصنوعی فقط کالری دارد که به سرعت در بدن سوخت می‌شود و هیچ ارزش غذایی به بدن اضافه نمی‌کند و در نهایت موجب انباشت چربی در بدن می‌شود اما توت خشک کالری بسیار پایینی دارد و در عین حال به این دلیل که منبع غنی از فیبر و پروتئین است باعث ایجاد حس سیری طولانی مدت در فرد می‌شود.
علاوه بر این توت خشک به تنظیم میزان قند خون در بدن کمک می‌کند بنابراین افراد دیابتی هم می‌توانند از توت خشک به عنوان یک جایگزین فوق‌العاده استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: خواص توت خشک برای لاغری چیست؟

چرا باید توت خشک بخوریم؟

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    میزان مصرف مجاز توت خشک در روز

    به طور کلی کارشناسان تغذیه و سلامت میزان مصرف روزانه توت خشک برای افراد را کمتر از یک سوم فنجان اعلام کردند. که تقریبا حدود هفت الی ده عدد می شود. با این میزان توت خشک می‌توانید ۲۰ درصد از نیاز بدن‌تان به فیبر را تامین کنید و ساعات طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید.

    بیشتر بخوانید: روش صحیح شستن انواع توت خشک و تازه

    در این قسمت از اکالا بلاگ با میزان مصرف روزانه توت خشک در روز همراه شما بودیم. اگر شما هم در مورد این میوه خشک خوشمزه و استفاده روزانه از آن نظری دارید با ما در میان بگذارید.

    ۳.۲/۵ (۵ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.