آشپزیخواص مواد غذایی

خواص توت خشک برای لاغری چیست؟

اگر در مورد خواص توت خشک برای لاغری چیزهایی شنیده‌اید، باید بدانید که توت خشک یکی از بهترین خوراکی‌ها برای کاهش وزن و لاغری است. اما کالری توت خشک چقدر است و چطور به کاهش وزن کمک می‌کند؟ در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با بهترین خواص توت خشک برای لاغری آشنا شوید.

با خواص توت خشک آشنا شوید!

توت خشک بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید، برای بدن مفید است. این میوه کوچک خشک شده یکی از سالم‌ترین میان وعده‌هایی است که می‌توانید با خیال راحت در طول روز مصرف کنید. از مهم‌ترین مواد مغذی موجود در توت خشک می‌توان به پروتئین، آهن، کلسیم، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین B، ویتامین E و منیزیم، سلنیوم و فسفر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: خواص توت سیاه

فیبر موجود در توت خشک بسیار زیاد است و از همین رو به درمان یبوست و افزایش احساس سیری کمک زیادی می‌کند. توت خشک برای کبد چرب مفید است و به دفع چربی از سلول‌های کبد کمک زیادی می‌کند. از مهم‌ترین خواص توت خشک برای زنان می‌توان به درمان کم خونی و تنظیم فشار خون در خانم‌ها اشاره کرد. در ادامه می‌توانید با مهم‌ترین خواص توت خشک برای سلامت آشنا شوید.

  • کاهش وزن
  • درمان یبوست
  • درمان کم خونی
  • کنترل دیابت
  • جلوگیری از سرطان
  • کاهش کلسترول بد خون
  • رفع التهاب بدن
  • بهبود عملکرد سیستم گوارش
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • درمان مشکلات جنسی در مردان
  • جلوگیری از گرسنگی کاذب
  • جلوگیری از ضعف بدن
  • بهبود بینایی
  • تصفیه خون
  • افزایش طول عمر
  • تنظیم فشار خون
  • بهبود عملکرد کلیه
  • درمان کبد چرب
  • جلوگیری از آلزایمر
  • محافظت از قلب
  • جوانسازی پوست

بیشتر بخوانید: خواص شگفت‌انگیز لبو برای مردان که باید بدانید!

با خواص توت خشک آشنا شوید!

بیشتر بخوانید: آیا توت سیاه قند دارد؟

خواص توت خشک برای لاغری چیست؟

توت خشک سرشار از فیبر است و مصرف آن موجب کاهش اشتها می‌شود. مصرف توت خشک می‌تواند به عنوان یک میان وعده سالم و مغزی به شما کمک کند تا احساس گرسنگی کمتری را تجربه کنید و میل شما به شیرینی‌جات کم شود.

مصرف توت خشک به عنوان میان وعده به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند و موجب تسهیل هضم غذا می‌شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: میزان مجاز مصرف روزانه توت خشک چقدر است؟

    توت خشک بسیار انرژی بخش است و از همین رو از ضعف بدن جلوگیری می‌کند و یک جایگزین فوق العاده برای تنقلات ناسالم است. توت سفید فاقد هر گونه چربی اشباع شده است و از همین رو هیچ تاثیری بر اضافه وزن شما نخواهد داشت.

    تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف به اندازه توت خشک می‌تواند به کاهش وزن کمک زیادی کند و جلوی پرخوری و اشتهای زیاد را بگیرد.

    بیشتر بخوانید: فواید انار برای کبد چرب | خواصی که نمی‌دانستید!

    بهترین زمان مصرف توت خشک برای لاغری

    به طور کلی می‌توانید از توت خشک به عنوان یک میان وعده سالم در تمام طول روز استفاده کنید. اما کارشناسان توصیه می‌کنند که توت خشک را حدود ۲ ساعت قبل از صرف غذای اصلی یا به صورت ناشتا میل کنید. این کار موجب کاهش اشتهای شما به غذا خوردن می‌شود و در کاهش وزن بسیار موثر است.

    بیشتر بخوانید: این غذاها را بخورید و لاغر شوید!

    مقدار مصرف توت خشک در روز

    هر چند توت خشک بسیار سیر کننده است و فیبر زیادی دارد، اما فراموش نکنید که این میوه خشک بسیار شیرین است و نباید به مقدار زیاد مصرف شود. بهتر است روزانه از کمتر از ۱/۳ فنجان از توت خشک استفاده کنید.

    با این میزان توت می‌توانید ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین کنید و از طرفی هیچ نگرانی نیز برای افزایش وزن و شیرینی توت نیز وجود نخواهد داشت.

    به خاطر داشته باشید که افراد گرم مزاج و خانم‌های باردار نباید به مقدار زیاد از توت خشک استفاده کنند. مصرف توت خشک در بارداری ممکن است موجب بروز آلرژی شود. از طرف دیگر اگر بیشتر از میزان توصیه شده از توت خشک استفاده کنید، ممکن است با علائمی نظیر دل درد و اسهال روبرو شوید.

    بیشتر بخوانید: خواص شگفت‌انگیز پرتقال خشک برای سلامتی بدن

    مقدار مصرف توت خشک در روز

    بهترین روش مصرف توت خشک

    توت خشک طعم بسیار لذیذ و شیرینی دارد و می‌توانید آن را به تنهایی یا در کنار آجیل و مغزهای مختلف میل کنید. خوردن توت خشک با چای نیز یک روش ساده برای جلوگیری از مصرف شکلات و شیرینی است. می‌توانید همراه با چای و دمنوش خود در طول روز از چند عدد توت خشک شیرین استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: خواص انبه در بارداری

    کدام نوع توت خشک برای لاغری مفید است؟

    برای تهیه توت خشک معمولا از دو روش استفاده می‌شود. روش تیزابی و روش خشک کردن توت زیر نور آفتاب. برای بهره‌مند شدن از خواص بی‌نظیر توت خشک بهتر است از توت خشک‌هایی که بدون مواد شیمیایی و به روش طبیعی خشک شده‌اند استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه توت خشک در فر بدون سیاه شدن

    کالری توت خشک چقدر است؟

    هر ۱۰۰ گرم توت خشک حدود ۴۳ کالری دارد و هر ۱۰ عدد توت خشک تنها حاوی ۶ کالری است و این میوه بسیار سیر کننده و خوشمزه است و در عین حال کالری پایینی دارد و از همین رو می‌توانید با خیال راحت آن را مصرف کنید.

    بیشتر بخوانید: خواص پوست انار | پوستی زیبا با شگفتی‌های انار

    فواید خوردن توت خشک ناشتا چیست؟

    توت خشک سرشار از فیبر است و فیبر موجب افزایش جذب آب در بدن می‌شود. مصرف توت خشک به صورت ناشتا می‌تواند به درمان یبوست، کاهش اشتها و همچنین درمان سوزش ادرار کمک زیادی کند. از دیگر فواید خوردن توت خشک ناشتا می‌توان به بهبود جریان خون و همچنین افزایش انرژی بدن در طول روز اشاره کرد.

    فواید خوردن توت خشک ناشتا چیست؟

    آیا توت سفید چاق کننده است؟

    توت خشک بسیار سیر کننده است و این موضوع به خاطر وجود فیبر فراوانی است که در آن وجود دارد. بهتر است بدانید که توت خشک به هیچ عنوان چاق کننده نیست و می‌تواند از اشتهای کاذب و پرخوری نیز جلوگیری کند. مصرف توت خشک یک روش ساده برای کاهش وزن و کاهش میل به شیرینی‌جات و تنقلات ناسالم است.

    بیشتر بخوانید: خواص شگفت انگیز جوانه گندم

    آیا کاهش وزن سریع با توت خشک امکان پذیر است؟

    مصرف توت خشک در طول روز به شما کمک می‌کند که از پرخوری جلوگیری کنید و احساس گرسنگی را کمتر تجربه کنید. معمولا افرادی که دچار اضافه وزن هستند، خیلی زود گرسنه می‌شوند و یا میل زیادی به غذا خوردن دارند.

    فیبر خاصی که در توت خشک وجود دارد، موجب کاهش اشتها و افزایش احساس سیری می‌شود و از این راه به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

    برای کاهش وزن سریع باید در کنار مصرف توت خشک از غذاهای سالم و مفید و کم چرب استفاده کنید، مصرف شیرینی‌ها و کربوهیدرات‌های ساده را کاهش دهید و حتما فعالیت بدنی داشته باشید. بدون شک با در نظر گرفتن نکاتی که در این مطلب از مجله آشپزی اکالا گفته شد، می‌توانید به راحتی به وزن ایده‌آل خود دست یابید.

    ۱/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.