دانستنی

آیا توت سیاه قند دارد؟

آیا توت سیاه قند دارد؟ توت سیاه یکی از مفیدترین انواع توت‌ها است که به خاطر آنتی‌اکسیدان‌های متنوعی که دارد، به شدت برای سلامتی مفید است. اما سوالی که ممکن است برای خیلی از افراد ایجاد شود، این است که آیا توت سیاه قند دارد؟

در این مقاله از بخش سبک زندگی از اکالا بلاگ قصد دارید تا به این سوال شما پاسخ دهید.

مقدار قند توت سیاه چقدر است؟

توت سیاه یک میوه ترش و شیرین و خوش طعم است و مثل همه میوه‌های دیگر دارای قند و کربوهیدرات است. ۱۰۰ گرم از این میوه دارای ۴ تا ۵ گرم قند، ۵/۳ گرم فیبر و ۱/۳۹ گرم پروتئین است.

مقدار قند توت سیاه بسیار کم است و جالب است بدانید که زغال اخته ۲ برابر بیشتر از توت سیاه قند دارد. یک وعده شاه توت می‌تواند ۳۱ درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین کند و جذب قند و چربی را در جریان خون کاهش دهد.

توت سیاه مقدار کربوهیدرات کمی دارد و به خاطر آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی متنوعی که دارد برای سلامتی و جلوگیری از بروز بیماری‌های مزمن مفید است.

افرادی که به دیابت مبتلا هستند، افرادی که از رژیم‌های کاهش وزن پیروی می‌کنند و کسانی که به سلامت خود اهمیت می‌دهند، می‌توانند روزانه از این توت خوشمزه استفاده کنند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مقدار قند توت سیاه چقدر است؟

    بیشتر بخوانید: آیا توت‌ خشک قند دارد؟

    آیا مصرف توت سیاه برای افراد دیابتی مفید است؟

    درست است که توت سیاه حاوی قند است، اما باید بدانید که این میوه برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ فوق العاده است. یک فنجان از این میوه تنها ۶۲ کالری دارد و حاوی ۱۳/۸ گرم کربوهیدرات، ۷ گرم قند و ۷/۶ گرم فیبر است.

    فیبر موجود در این میوه از افزایش قند خون جلوگیری می‌کند و از همین رو افراد مبتلا به دیابت می‌توانند به راحتی از این میوه استفاده کنند. برای این که مقدار قند موجود در توت سیاه را بهتر درک کنید، باید بدانید که یک فنجان توت سیاه ۷ گرم قند دارد، اما یک فنجان انار دارای ۲۴ گرم قند است.

    بنابراین مشخص است که میزان قند این میوه بسیار کم است و یکی از مفیدترین و بی‌ضررترین انواع میوه‌ها برای افراد مبتلا به دیابت محسوب می‌شود. به خاطر داشته باشید که زیاده روی مصرف این میوه نیز مانند دیگر انواع میوه‌ها عوارضی دارد و ممکن است منجر به بروز عوارضی مثل دل پیچه شود.

    بیشتر بخوانید: خواص شگفت‌انگیز توت سیاه

    میزان قند توت سیاه

    در پاسخ به این سوال که آیا توت سیاه قند دارد یا خیر، باید بدانید که این میوه مقدار قند و کربوهیدرات کمی دارد و به خاطر میزان فیبر و آنتی‌اکسیدان‌هایی که در آن وجود دارد، یکی از مفیدترین میوه‌ها برای افراد مبتلا به دیابت محسوب می‌شود.

    بیشتر بخوانید: با تفاوت‌ بین توت سیاه و سفید آشنا شوید!

    همانطور که در این مطلب از مجله دانستنی اکالا مطالعه کردید میزان قند این میوه برخلاف طعم شیرینی که دارد، بسیار پایین است و از همین رو مصرف آن تاثیر چندانی بر افزایش قند خون ندارد.

    منابع:

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.