دانستنی

آیا زنان باردار می‌توانند کنگر بخورند؟ {فواید و عوارض}

کنگر گیاهی خودرو است که برگ‌هایی شبیه به کرفس دارد. کنگر به دلیل داشتن طبع گرم اغلب اوقات همراه با ماست مصرف می‌شود. این گیاه خودرو خواص درمانی زیادی دارد اما با این حال برخی افراد از جمله زنان باردار باید در مصرف آن دقت کنند.

در این مقاله از اکالا بلاگ ما را همراهی کنید تا به این سوال پاسخ دهیم که آیا زنان باردار می‌توانند کنگر بخورند؟

فواید کنگر برای زنان باردار

کنگر از جمله گیاهانی است که علاوه بر مصرف خوراکی، مصرف دارویی آن نیز توصیه می‌شود. کنگر طبع گرم و خشکی دارد که می‌تواند به عنوان دارو استفاده شود.

برخی از فواید خوردن کنگر در دوران بارداری شامل موارد زیر می‌شود:

  • درمان یبوست: یکی از عوارض بارداری یبوست است که موجب ایجاد مشکلاتی در زنان باردار می‌شود. ایجاد یبوست به دلیل استفاده از داروهای شیمیایی در این دوران است که خوردن کنگر می‌تواند به عنوان ملین راه حل مناسبی برای رفع یبوست باشد.
  • پیشگیری از مشکلات سیستم عصبی: ویتامین‌های خانواده B از جمله مهم‌ترین ویتامین‌های لازم برای مادران باردار است که به بهبود سلامت سیستم عصبی جنین کمک زیادی می‌کند و از بیماری‌های مادرزادی ناشی از آن جلوگیری می‌کند. کنگر حاوی مقادیر زیادی اسیدفولیک است که بخش قابل توجهی از نیاز بدن به ویتامین B را تامین می‌کند.
  • بهبود سیستم ایمنی بدن: زنان باردار در دوران بارداری دچار تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و در برابر بیماری‌های ویروسی آسیب پذیر هستند که می‌توانند با خوردن کنگر ایمنی بدن خود را تقویت کنند.
  • کاهش دیابت بارداری: یکی دیگر از مشکلات دوران بارداری دیابت است که کنترل نکردن آن موجب آسیب به جنین و مادر می‌شود. در کنار درمان دارویی می‌توان با مصرف گیاه کنگر نیز قند خون را کنترل کرد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت کنگر مجلسی

فواید کنگر برای زنان باردار

عوارض خوردن کنگر در بارداری

خوردن کنگر در کنار فوایدی که دارد می‌تواند عوارض جدی نیز در بارداری ایجاد کند. در نتیجه زنان باردار حتما با توصیه پزشک اجازه خوردن کنگر را دارند. در ادامه به برخی از مضرات خوردن کنگر در بارداری اشاره می‌کنیم:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    • خوردن کنگر ممکن است بر طعم و رنگ و بوی شیر مادر تاثیر بگذارد بنابراین زنان باردار پیش از خوردن کنگر با پزشک مشورت کنند تا خوردن شیر مادر منعی برای کودک نداشته باشد.
    • خوردن کنگر در برخی موارد موجب ایجاد گاز معده، ناراحتی معده و ایجاد اسهال می‌شود.
    • ترکیبات کنگر موجب زایمان زودرس شده و همچنین موجب ایجاد حساسیت در زنان باردار می‌شود.

    در این مطلب از مجله دانستنی اکالا در خصوص خوردن کنگر در دوران بارداری و برخی از فواید و عوارض آن مطالبی بیان شد که با آگاهی از آن‌ها و همچنین مشورت با پزشک می‌توانید نسبت به مصرف آن در دوران بارداری اقدام کنید تا سلامت مادر و جنین نیز حفظ شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.