دانستنی

این غذاها را بخورید و لاغر شوید!

در مسیر کاهش وزن، برخی افراد به اشتباه تصور می‌کنند که برای لاغر شدن باید از خوردن غذا خودداری کنند. این باور نه تنها نادرست است، بلکه می‌تواند پیامدهای منفی برای سلامتی به دنبال داشته باشد. در حقیقت، با انتخاب‌های هوشمندانه می‌توان هم از لذت غذا خوردن بهره برد و هم به تناسب اندام دست یافت.

در این قسمت از اکالا بلاگ، به معرفی غذاهایی که به شما در لاغر شدن کمک می‌کنند می پردازیم.

معرفی ۷ غذای موثر در لاغری

در ادامه، به معرفی ۷ خوراکی مفید برای کاهش وزن و لاغری می‌پردازیم تا با گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی خود، به تناسب اندام برسید.

تخم مرغ

تخم مرغ، منبعی غنی از پروتئین و مواد مغذی با مقادیر متناسبی از چربی‌های سالم است که به ایجاد حس سیری در بدن کمک می‌کند. تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۲۰ بر روی بیست فرد چاق با شاخص توده بدنی بالا نشان داد که مصرف تخم مرغ آب‌پز به همراه نان تست در وعده صبحانه می‌تواند تا ۴ ساعت حس گرسنگی و نیاز به غذا را سرکوب کند.

علاوه بر این، تخم مرغ منبعی غنی از فیبر نیز است. ترکیب فیبر با پروتئین موجود در تخم مرغ می‌تواند به عنوان یک راهکار طبیعی در جهت لاغری و تناسب اندام مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ اسموتی جادویی لاغر کننده + طرز تهیه آن‌ها

این غذاها را بخورید و لاغر شوید!

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    آجیل و گردو

    مصرف گردو و آجیل، فواید متعددی از جمله کاهش وزن را به همراه دارد. این خوراکی‌ها سرشار از فیبر و پروتئین‌های متنوع بوده و به واسطه دارا بودن چربی‌های سالم، خواص بسیاری برای سلامت قلب نیز دارند.

    بنابراین، مصرف گردو و آجیل علاوه بر رفع حس گرسنگی می‌تواند به بهبود عملکرد قلب و در نتیجه افزایش متابولیسم بدن و چربی‌سوزی در نقاط مختلف بدن کمک کند.

    بیشتر بخوانید: کدام ماست برای لاغری مفید است؟

    سبزیجات برگ‌دار

    سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج، کلم برگ‌دار و کلم سبز به دلیل دارا بودن خواص متعددی از جمله فیبر بالا، مواد مغذی فراوان و کالری ناچیز، فواید چشمگیری برای سلامتی انسان به ویژه در زمینه کاهش وزن ارائه می‌کنند.

    مصرف این نوع سبزیجات می‌تواند به شما در احساس سیری و رفع تشنگی کمک کند، هضم غذا را بهبود بخشد و اشتها را کنترل کند. مجموعه عوامل ذکر شده، سبزیجات برگ‌دار را به گزینه‌ای ایده‌آل برای کاهش وزن تبدیل می‌کند.

    رب انار

    رب انار، فراورده‌ای ارزشمند از انار، به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی برای ارتقای سلامتی و لاغری شناخته می‌شود. این ماده مغذی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های متنوع و مواد مغذی ضروری است که نقش موثری در افزایش سوخت و ساز بدن و چربی‌سوزی ایفا می‌کند. علاوه بر فواید ذکر شده، این ماده مغذی نقشی اساسی در بهبود سلامت قلب نیز دارد.

    بیشتر بخوانید: خواص توت خشک برای لاغری چیست؟

    ماهی

    گوشت ماهی به دلیل دارا بودن پروتئین‌های غنی و چربی‌های سالم، یک منبع غذایی ایده‌آل برای لاغری و کنترل وزن به شمار می‌رود. پروتئین‌های موجود در ماهی به شما احساس سیری طولانی‌مدت می‌دهند.

    علاوه بر این، غذاهای دریایی سرشار از مواد مغذی ضروری هستند که به عملکرد صحیح بدن و متابولیسم یا سوخت و ساز بهتر کمک می‌کنند. بنابراین، با مصرف منظم ماهی می‌توانید به وزن ایده‌آل خود دست یافته و سلامتی خود را ارتقا دهید.

    این غذاها را بخورید و لاغر شوید! 

    بیشتر بخوانید: بهترین میان‌وعده‌ها برای لاغری

    گوشت‌های کم‌چرب

    مصرف سینه مرغ و گوشت‌های کم‌چرب فواید متعددی برای سلامتی انسان به همراه دارند. این مواد غذایی به دلیل داشتن پروتئین بالا و چربی کم، گزینه‌ای ایده‌آل برای کاهش وزن و حفظ تناسب اندام شناخته می‌شوند.

    پروتئین موجود در این نوع گوشت‌ها، آهن مورد نیاز بدن را تامین کرده و به پیشگیری از بیماری‌های خونی مانند کم‌خونی کمک می‌کند. علاوه بر این، چربی کم و پروتئین بالا در سینه مرغ و گوشت‌های کم‌چرب نقشی مؤثر در بهبود عملکرد قلب ایفا می‌کند.

    سیب زمینی

    سیب زمینی به عنوان منبعی غنی از مواد مغذی مفید برای بدن شناخته می‌شود که فواید متعددی برای سلامتی انسان به ارمغان می‌آورد. یکی از مزایای قابل توجه سیب زمینی، نقش موثر آن در کاهش وزن است. خاصیت سیر کنندگی سیب زمینی سبب می‌شود که پس از مصرف آن، تمایل به خوردن غذا در فرد به طور قابل توجهی کاهش یابد.

    بهترین روش استفاده از سیب زمینی برای کاهش وزن، به صورت آب‌پز است. در این روش، تمامی مواد مغذی موجود در سیب زمینی مانند نشاسته و فیبر به طور کامل حفظ و جذب بدن می‌شوند.

    بیشتر بخوانید: خوراکی‌های سالم‌ را جایگزین شیرینی‌های عید نوروز کنید!

    در این قسمت از مجله دانستنی اکالا، به معرفی غذاهایی مفید و مؤثر در فرآیند کاهش وزن پرداختیم. گنجاندن این مواد غذایی در برنامه کاهش وزن، دستیابی به تناسب اندام و وزن ایده‌آل را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. همچنین، با مصرف این غذاها نه تنها به تناسب اندام دلخواه خود خواهید رسید، بلکه از فواید سلامتی متعددی نیز بهره‌مند خواهید شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.