سلامت و زیبایی

۱۰ روش کاربردی برای رشد سریع مو در یک هفته

اکثر خانم‌ها از داشتن موهای بلند لذت می‌برند و از همین رو به دنبال راهکارهایی برای افزایش رشد موهای خود هستند. از طرف دیگر اگر چند وقتی از کوتاهی موهایتان می‌گذرد یا از مدل موهایتان راضی نیستید، ممکن است به دنبال یک روش کاربردی برای رشد سریع موها باشید.

در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با ۱۰ راهکار ساده و موثر برای افزایش رشد مو آشنا شوید.

۱۰ راهکار برای رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی

مراقبت صحیح از موها و تقویت فولیکول‌های مو با ماساژ، روغن‌های گیاهی و مصرف برخی مواد غذایی موجب می‌شود تا رشد موها سریع‌تر شود. در بسیاری از موارد مصرف خوراکی‌های مفید و مکمل‌های ویتامین نیز می‌تواند به تسریع رشد موها کمک کند. در ادامه این بخش می‌توانید با تکنیک‌های رشد سریع مو در خانه آشنا شوید.

راهکار برای رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی

۱- از غذاهای مفید استفاده کنید

بهتر است بدانید، نوع غذاها و ویتامین‌هایی که روزانه مصرف می‌کنید، به طور مستقیم روی رشد موهای شما موثر است. برای این که موهای شما با سرعت بیشتری رشد کنند، بهتر است از غذاهای سرشار از پروتئین، ویتامین B5، بیوتین، ویتامین C، ویتامین D، روی و همچنین امگا ۳ استفاده کنید.

۲- از ماساژ پوست سر کمک بگیرید

راهکار بعدی برای افزایش سرعت رشد مو بدون دارو، ماساژ دادن پوست سر با روغن‌های گیاهی است. برای افزایش جریان خون در پوست سر و تقویت فولیکول‌های مو می‌توانید مقداری روغن رزماری را گرم کنید و سپس پست سرتان را برای ۲۰ دقیقه با این روغن ماساژ دهید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین شامپوها برای رشد مو

    در ادامه موهایتان را با شامپوی مناسب بشویید. اگر هفته‌ای ۱ تا ۲ بار قبل از حمام این کار را تکرار کنید، رشد موهایتان بیشتر می‌شود و ضخامت و حجم موها نیز چند برابر خواهد شد. علاوه بر روغن رزماری می‌توانید از روغن نارگیل، روغن بادام، روغن کرچک، روغن سیاه دانه و روغن کنجد نیز استفاده کنید.

    از ماساژ پوست سر کمک بگیرید برای رشد سریع مو

    ۳- قسمت زیر موها را کوتاه کنید

    از آن جایی که قسمت زیر موها ویتامین و مواد مغذی کمتری دریافت می‌کند، خیلی زود استحکام خود را از دست می‌دهد که دچار موخوره و آسیب می‌شود. موخوره موجب پاره شدن مو از قسمت زیرین می‌شود و از رشد موهای شما جلوگیری می‌کند. برای این که موهایتان سریع‌تر بلند شود، باید ماهی یک بار قسمت‌های زیرین موها را به اندازه یک بند انگشت کوتاه کنید. این کار موجب رسیدن اکسیژن به موها و افزایش رشد مو می‌شود و از شکستگی و آسیب به موها نیز جلوگیری می‌کند.

    ۴- از مکمل بیوتین استفاده کنید

    اگر رشد موهایتان کم است و به دنبال رشد سریع مو در یک هفته با قرص هستید، می‌توانید زیر نظر پزشک متخصص از مکمل بیوتین استفاده کنید. بیوتین تاثیر زیادی بر سلامت و افزایش رشد موها دارد و می‌توانید تا چند برابر رشد موها را بیشتر کند.

    ۵- از آب برنج استفاده کنید

    بهتر است بدانید آب برنج یک معجون فوق العاده مفید برای سلامت پوست و مو است. آب برنج مقدار ویتامین B و مواد معدنی زیادی دارد. برای افزایش رشد مو می‌توانید برنج را بشویید و برای یک شب در آب قرار دهید. سپس از این آب برای تقویت موهای خود استفاده کنید. در چین قبیله‌ای وجود دارد که زنان این قبیله بلندترین موهای دنیا را دارند. این خانم‌ها همیشه برای تقویت موهای خود از آب برنج استفاده می‌کنند.

    ۶- از ترکیب آب پیاز و روغن زیتون استفاده کنید

    پیاز خواص زیادی برای موها دارد. برای افزایش رشد موها می‌توانید ۳ قاشق غذاخوری آب پیاز را با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و سپس این ترکیب را روی کف سر ماساژ دهید. بعد از ۲ ساعت می‌توانید موهای خود را با شامپوی مناسب بشویید. استفاده از این ماسک برای ۱ بار در هفته می‌تواند به افزایش رشد موها کمک کند.

    از ترکیب آب پیاز و روغن زیتون استفاده کنید برای رشد سریع مو

    ۷- از وازلین استفاده کنید

    برای رشد سریع مو در یک هفته با وازلین باید نوک انگشتانتان را به وازلین آغشته کنید. سپس کف سر را با وازلین ماساژ دهید. می‌توانید از ترکیب وازلین و روغن نارگیل گرم نیز برای این کار استفاده کنید. ماساژ دادن پوست سر با وازلین موجب افزایش گردش خون و تقویت فولیکول‌های مو می‌شود و رشد موها را افزایش می‌دهد.

    بیشتر بخوانید: معرفی ماسک های مناسب رشد سریع مو

    ۸- از محلول رزماری استفاده کنید

    در این روش باید چند برگ رزماری را در یک ظرف آب جوش بریزید و درب ظرف را روی آن قرار دهید. صبر کنید تا آب خنک شود و سپس این آب را برای ۱۵ دقیقه روی کف سر بریزید و کمی ماساژ دهید. رزماری تاثیر فوق‌العاده‌ای بر افزایش رشد موها دارد.

    ۹- از ترکیب زنجبیل و روغن جوجوبا استفاده کنید

    اگر به دنبال معجون رشد سریع مو در یک هفته هستید، بهتر است ترکیب زنجبیل و روغن جوجوبا را امتحان کنید. در این روش باید ۱ قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را با ۱ قاشق روغن جوجوبا ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی کف سر ماساژ دهید. حدود نیم ساعت صبر کنید و بعد موهایتان را با شامپوی مناسب بشویید.

    از ترکیب زنجبیل و روغن جوجوبا استفاده کنید برای رشد سریع مو

    ۱۰- از ماسک تخم مرغ استفاده کنید

    قدیمی‌ها برای تقویت موها از ماسک تخم مرغ استفاده می‌کردند و هنوز هم افراد زیادی برای افزایش درخشندگی و تقویت فولیکول‌های مو از همین ماسک استفاده می‌کنند. تخم مرغ پروتئین و مواد مغذی فراوانی دارد و به تغذیه موها کمک می‌کند.

    در این روش باید یک عدد تخم مرغ را با مقدار کمی روغن زیتون ترکیب کنید و این ماسک را روی پوست سر بمالید و برای چند دقیقه ماساژ دهید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد موهایتان را با شامپوی مناسب بشویید. بهتر است ماهی یک بار این کار را تکرار کنید تا موهای شما به خوبی تقویت شوند.

    مراقبت صحیح از موها و همچنین استفاده از روغن‌ها و عصاره‌های گیاهی موثر به شما کمک می‌کند تا رشد موهایتان را چند برابر کنید. به خاطر داشته باشید که برای افزایش رشد مو باید بیشتر به سلامت موهایتان توجه کنید و با مصرف خوراکی‌های مفید و ویتامین‌های ضروری به تقویت فولیکول‌های مو کمک کنید. شما از چه روشی برای افزایش رشد موهای خود استفاده می‌کنید؟ در صورت تمایل می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

    ۳.۹/۵ (۱۹ نظر)

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا