سبک زندگیسلامت و زیبایی

نحوه درمان رفلاکس معده با عسل!

در طب سنتی درمان رفلاکس معده با عسل طبیعی از محبوب‌ترین روش‌ها برای آرام کردن درد معده و برطرف کردن رفلاکس است. اما عسل چه فوایدی برای رفلاکس معده دارد و چطور مصرف می‌شود؟ در این مقاله از بخش سبک زندگی در اکالا بلاگ می‌توانید با نحوه درمان رفلاکس معده با عسل آشنا شوید.

درمان رفلاکس معده با عسل

عسل یک ماده غذایی مفید برای درمان بازگشت اسید معده به مری است و از رفلاکس و سوزش معده جلوگیری می‌کند. عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی دارد. مصرف عسل به درمان مشکلات گوارشی، رفع اسهال و بهبود زخم‌های گوارشی کمک می‌کند.

رفلاکس زمانی اتفاق می‌افتد که اسید معده به صورت برعکس از معده به سمت دهان برمی‌گردد و در این شرایط فرد سوزش و ناراحتی زیادی را در ناحیه گلو و معده خود احساس می‌کند. در ادامه به خواص عسل برای درمان رفلاکس معده اشاره شده است.

جلوگیری از آسیب رادیکال‌های آزاد

عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و از همین رو مصرف آن از آسیب رادیکال‌های آزاد به سلول‌های بدن جلوگیری می‌کند. مصرف عسل از سلولی‌های پوششی سیستم گوارش در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و برای سلامت گوارش جلوگیری از بیماری‌های گوارشی مفید است.

بیشتر بخوانید: ۲۰ ماده غذایی برای خلاص شدن از رفلاکس معده

جلوگیری از آسیب به مری

عسل خاصیت ضد التهابی دارد و از همین رو مصرف آن موجب کاهش التهاب مری می‌شود. مصرف عسل غشای مخاطی مری را می‌پوشاند و به تسکین مری بعد از رفلاکس معده کمک می‌کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    کاهش اسید معده

    اسید معده دارای PH حدود ۱/۵ تا ۲ است و مصرف آنتی اسیدهایی مثل عسل، PH معده را به ۳/۵ یا بالاتر افزایش می‌دهد و از همین رو موجب کاهش اسید می‌شود. مصرف عسل سوزش معده را کاهش می‌دهد و برای درمان رفلاکس مفید است.

    مطالعات نشان می‌دهد که مصرف عسل موجب پایین نگه داشتن اسید معده می‌شود و از سوزش سر دل جلوگیری می‌کند. مصرف یک قاشق چای خوری عسل موجب تسکین مشکلات گوارشی و کاهش اسید معده می‌شود. برای کاهش اسید معده می‌توانید مقداری عسل را با آب گرم ترکیب و بعد میل کنید. به خاطر داشته باشید که برای درمان رفلاکس با عسل تنها باید از عسل خام و غیر پاستوریزه استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: خواص و مضرات معجون سیر و عسل برای بدن!

    بهترین زمان مصرف عسل برای معده

    خوردن عسل ناشتا برای معده مفید است و به بهبود مشکلات گوارشی کمک می‌کند. برای درمان رفلاکس معده با عسل بهتر است ۱ تا ۲ قاشق چای خوری عسل خام را صبح‌ها به صورت ناشتا میل کنید. می‌توانید عسل را با آب گرم ترکیب کنید و بعد میل کنید.

    بیشتر بخوانید: فواید خوردن عسل در صبحانه و ناشتا

    نکاتی که باید در مورد درمان رفلاکس معده با عسل بدانید

    • برای بهبود علائم گوارشی با عسل باید از حدود ۱ قاشق چای خوری از آن همراه با آب گرم استفاده کنید.
    • برای بهبود رفلاکس معده می‌توانید از شربت آب آلوئه ورای طبیعی همراه با مقداری عسل استفاده کنید.
    • ضافه کردن کمی زنجبیل رنده شده یا پودر زنجبیل به ترکیب آب گرم و عسل به بهبود رفلاکس معده کمک زیادی می‌کند.
    • افرادی که قند خون بالایی دارند، نباید از عسل به مقدار زیاد استفاده کنند.
    • مصرف عسل برای کودکان زیر ۲ سال به هیچ عنوان مناسب نیست.
    • یکی از بهترین روش‌های درمان رفلاکس معده استفاده از ترکیب سرکه و عسل طبیعی است. در این روش باید ۲ قاشق سرکه سیب را با یک قاشق عسل و یک لیوان آب گرم ترکیب کنید.
    • برای درمان رفلاکس معده با عسل می‌توانید از ترکیب مقداری عسل با ماست شیرین استفاده کنید.
    • در طب سنتی برای درمان رفلاکس معده، یک قاشق چای خوری پودر شنبلیله را می‌جوشانند و بعد با یک قاشق عسل ترکیب می‌کنند و می‌نوشند.
    • برای درمان اسید معده و رفلاکس باید عسل را با آب گرم ترکیب کنید و بلافاصله بنوشید. در صورتی که این ترکیب را در یخچال قرار دهید، خواص آن از بین می‌رود و دیگر برای کاهش اسید معده مفید نیست.

    در این مقاله به فواید عسل برای درمان رفلاکس معده و همچنین روش مصرف آن اشاره کرد. عسل طبیعی خاصیت ضد التهابی دارد و برای کاهش اسید معده و بهبود مشکلات گوارشی مفید است. اگر تجربه استفاده از عسل برای درمان رفلاکس معده را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما و دوستان علاقه‌مند به اشتراک بگذارید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا