آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کوکی زنجبیلی؛ به روش ساده با طعم قنادی و عکس مرحله ای

وارد دنیای پهناور و متنوع کوکی ها می‌شویم و کوکی زنجبیلی خوشمزه و مقوی رو انتخاب می‌کنیم. کوکی زنجبیلی با طعم کمی تند و تیز زنجبیل تازه و عطر فوق العاده آن یک شیرینی خوشمزه و دلپذیر رو برای عصرهای پاییز و زمستان به ارمغان خواهد آورد. این کوکی بسیار سالم و مقوی هم هست چون در تهیه آن از شیره خرما و انگور و ادویه ای گرم و خوش عطر استفاده شده و طبعی گرم و مناسب برای روزهای سرد زمستان دارد.

کوکی زنجبیلی از آن دست کوکی‌هایی است که با چشیدن طعم آن، مجالی نخواهید داد و به یک کوکی بسنده نخواهید کرد! به این دلیل که این کوکی واقعا خوشمزه و خوش طعم است. حس نوستالژی این کوکی با ظاهر جذاب و به روز آن ،شمارو برای یک پذیرایی فوق العاده آماده می‌کند.

با ما در اکالا بلاگ همراه باشید تا آموزش مرحله به مرحله این کوکی خوشمزه و سالم و مقوی رو ببینید‌. این کوکی رو در کنار یک فنجان چای تازه دم در یک عصر سرد پاییز و زمستان تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم جهت تهیه کوکی زنجبیلی:
آرددو پیمانه
شکر قهوه ای نصف پیمانه
تخم مرغیک عدد
شیره خرما یا انگوریک سوم پیمانه
روغن مایع صد و پنجاه گرم
زنجبیل رنده شده یک قاشق چایخوری
دارچین یک چهارم قاشق چایخوری
پودر زنجبیل یک چهارم قاشق چایخوری
بکینگ پودریک قاشق چایخوری
جوش شیرین یک چهارم قاشق چایخوری
پودر میخک یک چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم جهت تهیه کوکی زنجبیلی

برای تهیه این کوکی فوق‌العاده خوشمزه و سالم ابتدا در ظرفی شکر قهوه ای رو بریزید. سپس تخم مرغ رو به شکر قهوه ای اضافه کنید.

برای کوکی زنجبیلی تخم مرغ را به شکر قهوه ای اضافه کنید

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی دبل چاکلت

    و بعد روغن مایع رو به تخم مرغ و شکر بیفزائید و با همزن برقی شروع کنید به همزدن حدود یک دقیقه هم بزنید تا زمانی که مواد کاملا مخلوط شوند.

    روغن مایع را به مواد کوکی زنجبیلی اضافه کنید

    و تخم مرغ کمی به مواد حجم بدهد. بعد از این مرحله شیره انگور یا خرما رو اضافه کنید.

    شیره انگور را به مواد کوکی زنجبیلی اضافه کنیدو مجدد هم بزنید تا شیره هم با سایر مواد ترکیب شود. حالا نوبت به اضافه کردن زنجبیل تازه به مواد است. زنجبیل رو رنده کنید و یک قاشق چایخوری از زنجبیل رنده شده رو داخل مواد اضافه کنید.

    زنجبیل رنده شده را به کوکی زنجبیلی اضافه کنید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه حلوا زنجبیلی

    در مرحله بعد آرد رو اضافه کنید. پودر دارچین و زنجبیل رو نیز به آرد اضافه کنید.

    پودر زنجبیل و دارچین را به آرد سفید برای کوکی زنجبیلی اضافه کنیداگر میخک هم موجود داشتید، در این مرحله اضافه کنید و بعد بکینگ پودر رو روی آرد بریزید و در پایان جوش شیرین رو همزمان به مواد اضافه کنید.

    بکینگ پودر و جوش شیرین به همراه میخک راه به آرد اضافه کنیدحالا شروع کنید به همزدن مواد و آرد رو زیر و رو کنید تا به خوبی با مواد مخلوط شود و در نهایت مواد حالت خمیری پیدا کند و به شکل خمیر در ظرف جمع شود.

    حالا دیگر خمیر کوکی آماده ست.

    خمیر کوکی زنجبیلیاز اضافه کردن آرد اضافه به مواد بپرهیزید چون خمیر نباید خیلی سفت باشد و خمیری نرم و لطیف برای تهیه کوکی نیاز دارید.در همین حین فر رو نیز با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه دهید گرم شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان زنجبیلی 

    حالا از مواد خمیری به اندازه یک گردو بردارید و کف دست گرد کنید و به شکل یک توپ کوچک در بیاورید. داخل کاسه کوچکی شکر سفید یا قهوه ای بریزید و توپک خمیری کوچک رو داخل شکر قرار دهید.

    توپک خمیری کوکی زنجبیلی را داخل شکر بندازیدو در شکر بغلتانید. تا خمیر مقداری به شکر آغشته شود. به همین ترتیب تمام خمیر رو شکل دهید و آماده کنید.

    خمیر کوکی باید آغشته به شکر باشدروی سینی فر مناسب کاغذ روغنی پهن کنید. و بعد هرکدام از توپک های آماده شده رو با فاصله روی کاغذ روغنی و سینی فر قرار دهید. سینی رو داخل فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بگذارید و برای پخت به آن زمان بدهید. مدت زمان پخت این کوکی ها پانزده دقیقه است. کوکی‌ها در فر پف کرده و حجیم وکمی پهن خواهند شد.

    وقتی بعد از مدت زمان مذکور زیر کوکی ها طلایی شد باید کوکی هارو از فر خارج کنید. آنها رو رو‌ی توری خنک کننده قرار دهید، تا از حرارت بی‌افتد کمی سرد شود و بعد آماده مصرف است‌.

    کوکی های زنجبیلی را در فر برای پختن قرار دهیدکوکی های خوش عطر زنجبیلی رو در ظرف دربسته نگهداری کنید.

    طرز تهیه کوکی زنجبیلی خوشمزه با زنجبیل تازه
    نوش جان! کوکی زنجبیلی از انواع تهیه کوکی با طعم عالی!

    نکات تهیه کوکی زنجبیلی

    • برای تهیه این کوکی خیلی بهتر است که از زنجبیل تازه به جای پودر زنجبیل استفاده کنید چون عطر و طعم قوی تری به کوکی خواهد داد. ولی در صورتی که به زنجبیل تازه دسترسی نداشتید به سادگی میتونید پودر زنجبیل رو جایگزین کنید.
    • میتونید فقط از رنده ی زنجبیل تازه استفاده کنید و پودر زنجبیل رو حذف کنید دراین صورت به میزان یک قاشق غذاخوری میتونید زنجبیل رنده شده بریزید.
    • در تهیه این کوکی اگر از کره به جای روغن مایع استفاده کنید کوکی ها طعم و عطر وبافت بهتری خواهند داشت.اما استفاده از روغن مایع هم هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند و میتونید کوکی های فوق العاده ای داشته باشید.درصورتی که از کره استفاده می‌کنید به همان میزان روغن مایع کره را جایگزین کنید و در ابتدا به همراه شکر کره رو مخلوط کنید و بعد مابقی مراحل آماده سازی خمیر کوکی رو انجام دهید.
    • در رسپی اصلی این کوکی از ماده ای به نام ملاس استفاده شده است.ملاس یک نوع شیره ی غلیظ وچسبناک است که در روند استخراج و تهیه شکر از چغندر قند یا نیشکر بدست می آید و دارای خواص هم هست.
    • ما در این طرز تهیه به دلیل عدم دسترسی به این ماده از شیره انگور یا خرما استفاده کردیم.
    • دقت کنید که غلظت شیره در تهیه کوکی بسیار موثر است.از شیره غلیظ استفاده کنید. در غیر این صورت کیفیت خمیر کوکی تغییر خواهد کرد.
    • نیازی به الک کردن آرد در تهیه این کوکی نیست .
    • اگر به شکر قهوه ای دسترسی نداشتید جایگزین شکر قهوه ای میتونید از شکر سفید استفاده کنید اما این نکته رو در نظر داشته باشید که شکر قهوه ای همانطور که از نامش پیداست کمی در رنگ کوکی ها تغییر ایجاد می‌کند اما مهمتر از آن این است که شکر قهوه ای طعم خیلی بهتری به کوکی ها می‌دهد و توصیه می‌شود از شکر قهوه ای استفاده کنید.
    • کوکی ها رو میتونید ساده تهیه کنید یا اینکه در شکر بغلتانید و یا کمی شکر روی خمیر کوکی بعد از فرم دادن و قبل از داخل فر گذاشتن، بپاشید.
    • توجه داشته باشید که خمیر مدت زمان زیادی در فر نماند چون خشک شده و بافت سفتی خواهند داشت.
    • بعد از اینکه کوکی ها رو از فر در آوردید اجازه دهید کمی سرد شود بعد در ظرف درب بسته نگهداری کنید چون در مجاورت هوا بافت کوکی ها خشک میشود‌.
    • این کوکی ها بافتی نرم و لطیف دارند و در اگر هوا بخورند بافت آنها خشک و شکننده خواهد شد. کوکی‌ها رو در ظرف دردار بیشتر از یک هفته هم میتونید نگهداری کنید .
    • اگر به طعم تندی علاقه دارید میتونید کمی فلفل سیاه به میزان یک چهارم قاشق چایخوری در تهیه این کوکی استفاده کنید و همراه با سایر ادویه ها به خمیر اضافه کنید. نگران نباشید هیچ طعم بدی نخواهد داشت و طعم تندی بیشتری حس خواهید کرد‌.

    این بود طرز تهیه کوکی زنجبیلی! امیدواریم این کوکی‌های خوشمزه و لذیذ رو تهیه کنید و در کنار خانواده از خوردن آن نهایت لذت رو ببرید. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله اکالا سری بزنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.