آشپزیفست فود و فینگر فود

طرز تهیه بورک سیب‌زمینی پنیری، غذای لذیذ ترکیه‌ای

بورک به انواع مختلفی از غذاهای ترکیه‌ای گفته می‌شود که مواد دل‌خواهی در آن قرار می‌دهند و آنها را در روغن یا فر می‌پزند. در مواد میانی بورک می‌توان از مواد مختلفی استفاده کرد. استفاده از مواد مختلف یعنی تنوع زیاد در پخت انواع بورک. به‌همین دلیل بورک از غذاهای بسیار پرطرفداری است که در مهمانی‌ها به‌عنوان شام، فینگرفود یا حتی عصرانه‌های دوست‌داشتنی و جذاب سرو می‌شوند.

قطعا اگر به ترکیه سفر کرده باشید متوجه فراوانی سرو این غذا در میان آن‌ها شده‌اید. بورک سیب‌زمینی و پنیر، میکسی بسیار خوشمزه و آشنا است که طرف‌داران خاص خود را دارد.

در تهیه بورک سیب‌زمینی و پنیر می‌توان، مواد ترکیبی را به اشکال مختلفی در نان یوفکا به‌صورت ساده، مثلثی یا حتی مارپیچی قرار داد. اگر به‌دنبال سفره‌آرایی و تزئین غذاهای خود به اشکال مختلف هستید، بورک غذایی است که دست شما را تا حد زیادی برای این امر باز می‌گذارد.

با توجه به محبوبیت و طعم بسیار عالی این غذا بر آن شدیم تا امروز روشی بسیار ساده و راحت را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم تا شما نیز بتوانید از طعم به یاد ماندنی بورک سیب‌زمینی پنیری، خاطره‌ای خوشمزه داشته باشید.

مدت زمان تقریبی تهیه این غذا حدودا ۲ ساعت است. همچنین مواد اعلام شده مناسب برای چهار نفر است. در اکالا بلاگ همراه ما باشید.

مواد مورد نیاز جهت تهیه بورک سیب‌زمینی پنیری:

  • خمیر یوفکا: یک بسته
  • سیب‌زمینی: متوسط دو عدد
  • پیاز متوسط: یک عدد
  • زرده تخم‌مرغ: دو عدد
  • جعفری خشک: دو قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا رنده شده: دویست گرم
  • نمک و فلفل قرمز: به مقدار لازم
  • کنجد و سیاه دانه: به مقدار دل‌خواه (برای تزیین)
  • روغن سرخ کردنی: به مقدار لازم

مواد لازم برای بورک سیب زمینی پنیری
طرز تهیه بورک سیب زمینی:

در اولین مرحله به سراغ سیب‌زمینی‌هایتان ببروید و آن‌ها را آب‌پز کنید. بعد از خنک شدن سیب‌زمینی‌ها، آن‌ها را رنده کنید. برای این کار از میکسر یا هر وسیله دیگری که در دسترس دارید می‌توانید کمک بگیرید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برای طرز تهیه بورک حلزونی با قارچ و مرغ اینجا کلیک کنید.

    در مرحله دوم پیاز را به‌صورت نگینی خرد کرده و آن را تفت دهید تا طلایی رنگ و سبک شود.

    جعفری خشک یا هر سبزی معطر دیگری که تمایل دارید را در سومین مرحله به سیب‌زمینی‌ها اضافه کنید و حسابی به‌هم زنید تا کاملا مخلوط شوند.

    طرز تهیه بورک سیب زمینی- آماده کردن سیب زمینی و پیاز

    سیب‌زمینی‌ها و سبزی را به پیاز سرخ شده اضافه کنید، نمک و فلفل قرمز را به موادتان بزنید وکمی تفت دهید تا بوی خامی مواد گرفته شود.

    حالا مواد را به ظرف مناسبی منتقل کنید و زمان دهید تا خنک شوند. بعد از آن پنیر پیتزا رنده‌شده را به سیب‌زمینی اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید.

    پنیر پیتزا و سیب زمینی برای بورک سیب زمینی

    در چهارمین مرحله به سراغ پیچیدن بورک‌ها بروید. در این مرحله زرده تخم‌مرغ را با چنگال به‌هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و با کمک برس روی سطح نان یوفکا را رومال کنید.

    با کمک قاشق به مقدار لازم از مواد بورک روی نان یوفکا بچینید و به هر شکلی که تمایل دارید نان را بپیچید. می‌توانید تصاویر مختلف بورک را در اینترنت جست‌وجو کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه بورک خرما و پنیر

    آماده کردن مواد بورک سیب زمینی برای پیچیدن آن

    بعد از پیچیدن تمام بورک‌ها آن‌ها را در روغن غوطه‌ور سرخ کنید. دقت کنید در این مرحله کاملاًحواستان به بورک‌های در حال پخت باشد، چون حتی یک دقیقه دیر برداشتن آن‌ها می‌تواند بورک‌های شما را بسوزاند.

    بورک-پیچیدن بورک

    اگر بیشتر به سلامت غذا و بدن اهمیت می‌دهید آن‌ها را درون سینی فر بچینید و باقی‌مانده زرده‌ها را با برس روی بورک‌ها بزنید.

    در آخرین مرحله مقداری کنجد و سیاه دانه را روی بورک‌ها ریخته تا ظاهر و طعم بهتری به آن‌ها دهند.

    در نهایت ده تا پانزده دقیقه در فر با درجه حرارت ۱۸۵ و نحوه پخت بالا و پایین، بورک‌ها را قرار دهید و نوش جان کنید.ریختن کنجد روی بورک- طرز تهیه بورک
    امیدواریم که از دستور پخت غذای ترکیه‌ای محبوب که از انواع غذا با خمیر یوفکا است، کمال استفاده را برده باشید و برای ناهار یا شام درست کنید. روزهایتان شاد و لبتان خندان

    منابع : toriavey

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.