آشپزیفست فود و فینگر فود

معرفی و طرز تهیه ۵ فست فود رژیمی در منزل

«فست‌فود (fast food)» یا «غذای حاضری» غذایی است شامل انواع ساندویچ، همبرگر، چیزبرگر و دیگر انواع برگر‌ها، ماهی و میگو سوخاری، هات‌داگ، فیلهٔ استیک گوشت یا مرغ، سیب‌زمینی سرخ کرده، مرغ سوخاری، ناگت مرغ، تاکو (نوعی غذای مکزیکی)، انواع پیتزا و انواع سالاد که در فهرست غذای رستوران‌های فست‌فود به چشم می‌خورد. در این رستوران‌ها، غذای از پیش آماده را در مدت کوتاهی بعد از سفارش، به مشتری تحویل می‌دهند. خیلی از این رستوران‌ها، شبیه رستوران‌های واقعی نیستند چون جایی برای نشستن و غذا خوردن ندارند. از این نظر بیشتر شبیه یک فروشگاه عرضهٔ مواد غذایی هستند.

اگر چنانچه نگران سلامتی تان هستید باید دقت کنید و حواستان را جمع کنید. می‌توانید با تهیه‌ی یک پیتزای خانگی به عنوان یک فست فود رژیمی هم غذای مورد علاقه تان را میل کنید هم اینکه کالری کمتری به بدنتان برسد. اگر علاقه‌مند سیب زمینی سرخ کرده هستید،  اما از چربی و کالری اضافی آن ها می ترسید و حالش را ندارید برای سوزاندن این کالری های دریافتی کیلومتر ها بدوید بهتر است به فکرتهیه انواع ساده‌تر و سالم‌تری از این فست فودها باشید. با ما در دسته آشپزی از مجله اینترنتی اکالا همراه باشید تا با چند فست فود رژیمی خانگی سالم آشنا شوید.

۱- همبرگر بوقلمون

همبرگر بوقلمون فست فود رژیمی

همبر گر بوقلمون یک نوع فست فود، سرشار از چربی و کالری اضافی است. متاسفانه بیشتر این اغذیه فروشی‌ها چندان در بند رعایت اصول بهداشتی نیستند. از این گذشته این فست فودها برای اینکه همبرگرهای خوشمزه ای به شما تحول ندهند نامردی نکرده و کلی سس قاطی به  آن اضافه می‌کنند. اگر عاشق همبرگر هستید و در عین حال نوع سالم و خوشمزه ی آن را می‌پسندید بهتر است به فکر گوشت بوقلمون باشید.

همبرگر تهیه شده با گوشت بوقلمون با سبزیجات معطر فقط ۱۳۵ کالری نصیبتان می‌کند. هویج رنده شده نیز یکی از ترکیبات سالمی هست که، علاوه بر خوشمزه تر کردن همبرگرتان کلی خواص آنتی اکسیدانی به بدنتان می‌رساند.

بوقلمون کباب یا سرخ شده،  با کمی روغن را در داخل نان سبوس دار بپیچید و داخل آن را از کاهو و گوجه فرنگی و هویج رنده شده پر کنید. این نوع همبرگر؛ یک فست فود رژیمی به سبک کدبانوهاست.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برای طرز تهیه همبرگر خانگی اینجا کلیک کنید.

    ۲- سیب زمینی سرخ کرده

    سیب زمیی سرخ کرده رژیمی

    بفرمایید سیب زمینی سرخ کرده از نوع سالم، یک فست فود رژیمی عالی. اگر چه اکثر مردم عاشق سیب زمینی سرخ کرده هستند. تصور نمیکنم کسی باشد که میلی به این خوراکی خوشمزه نداشته باشد.

    اگر شما هم هر از گاهی هوس یک پیاله سیب زمینی سرخ کرده سالم کردید آستین ها را بالا بزنید و یک عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و خلال کنید. کمی روغن زیتون به سیب زمینی هایتان اضافه کنید . نمک و چاشنی های مورد علاقه تان را فراموش نکنید.

    سیب زمینی ها را داخل ظرف نچسب ریخته و داخل فر با درجه ی ۲۲۰ سیلیسیوس/ ۴۲۵ درجه فارنهایت قرار دهید. با همین کار ساده یک سیب زمینی سرخ کرده ی خوشمزه و سالم با ۱۴۰ کالری خواهید داشت.

    برای طرز ۲ تهیه سیب زمینی سرخ کرده اینجا کلیک کنید.

     ۳- سیب پخته شکم پر خانگی

    سیب زمینی شکم پر خانگی رژیمی

    سیب زمینی پخته بسیار خوشمزه و مفید است، البته به شرط اینکه داخل آن را سالم و به سبک یک فست فود رژیمی پر کنید. بهتر است به جای آب پز کردن سیب زمینی از فر یا ماکروویو استفاده کنید.

    به خاطر اینکه با این روش مواد مغذی آن بیشتر حفظ میشود. برای پر کردن داخل سیب زمینی تان از مارگارین غیر هیدروژنه، خامه کم چرب یا سس سالسا استفاده کنید. بهتر است پنیر یا سوسیس و کالباس را فراموش کنید.

    ۴- پیتزای تن ماهی

    اگر از طرفداران پر و پا قرص پیتزا هستید می دانید که با هر تکه پیتزا کلی کالری نصیبتان می‌شود؟

    می‌توانید با درست کردن پیتزای خانگی غذای مورد علاقه خود را تهیه و با روش خاص خود مواد را کم و زیاد کنید. با این روش غذای عالی و کم کالری خواهید داشت.

    مواد لازم پیتزای تن ماهی
    خمیر پیتزابه مقدار لازم
    تن ماهی۲۰۰ گرم
    ذرت کنسروی۱۵۰ گرم
    ماست۴ قاشق غذاخوری
    بکینگ پودریک پنجم قاشق چایخوری
    پنیر موزورلا رنده شدهیک دوم پیمانه

    طرز تهیه پیتزا تن ماهی:

    تن ماهی و ذرت در کنار هم بسیار دلچسب است. خمیر پیتزای آماده را تهیه کنید و داخل سینی فر را کاغذ روغنی قرار دهید.

    داخل سینی فری که از قبل کاغذ روغنی قرار داده اید، خمیر پیتز را پهن کنید به طوری که تمام سطح سینی را پوشش دهد. فر را از قبل روشن کنید و روی درجه ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید.

    سینی فر را داخل فر بگذارید. مدت ده دقیقه بعد خمیر را در آورید با یک چنگال سطح خمیر را سوراخ کنید. این کار پف خمیر را برطرف میکند. و روی سطح خمیر را ماست و بکینگ پودر بریزید و آن را به تمامی سطح خمیر آغشته کنید.

    ماست از خشک شدن خمیر جلوگیری میکند. بعد تن ماهی و ذرت را قرار دهید و در آخر پنیر پیتزای رنده شده بریزید.

    زمان پخت آن نیم ساعت است. بعد از آماده شدن داخل ظرفی بزرگ قرار دهید. در صورت دلخواه می‌توانید آویشن روی سطح پیتزا بپاشید.

    پیتزای تن ماهی رژیمی

    سبزیجات دیگر مانند، فلفل دلمه‌ای و همچنین زیتون را فراموش نکنید. یک سالاد کاهوی خوشمزه تهیه کنید و به همراه پیتزای خانگی سالم غذایتان را با عشق میل کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خمیر پیتزای ترد خانگی؛ به سبک فست فودی‌ها

    ۵- پیتزا سبزیجات بدون خمیر 

    پیتزا سبزیجات بدون خمیر 

    حتما پیتزای سبزیجات را امتحان کرده اید؟ یا حداقل از نزدیک مشاهده کرده اید . این نوع پیتزا یک پیتزای معمولی است.

    مواد لازم پیتزا سبزیجات بدون خمیر:
    گل کلم متوسط یک عدد
    تخم مرغیک عدد
    پنیر پارمزان و موزارلااز هر کدام یک سوم پیمانه
    نمک و پودر سیربه مقدار لازم
    سبزی ریحان خشک شدهیک قاشق مربا خوری
    آویشننصف قاشق چایخوری
    فلفل دلمه‌ای رنگینصف پیمانه
    کلم بروکلییک سوم پیمانه
    پیاز یک دوم پیمانه
    ذرت دون شده یا کنسروینصف پیمانه
    گوجه فرنگینصف پیمانه

    طرز تهیه پیتزای بدون خمیر:

    ابتدا فر را روشن کنید و روی درجه ۱۸۰ درجه فارنهایت قرار دهید و اجازه دهید فر گرم شود. گلم کلم را تهیه کنید و قسمت سفید آن را خرد کرده و با دستگاه میکسر له کنید. بعد از اینکه به صورت پوره در آوردید(در صورت نبود میکسر می‌توانید رنده  یا با چاقو ریز کنید). پوره گل کلم را داخل ظرفی بریزید و حدود ده دقیقه داخل فر بگذارید.

    بعد از ده دقیقه از فر خارج کنید و اجازه دهید تا کمی سرد شود. بعد با دست فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود . با اینکار پوره حالت خمیری به خود می‌گیرد. یک عدد تخم مرغ را به پوره اضافه کنید و پنیر پارمزان و موزارلا و ادویه ها را اضافه کنید.

    مرحله بعد داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید ( در صورت نبود فر می توانید داخل قابلمه یا تباه تفلون این کار را انجام دهید). خمیر پیتزایتان را کف سینی پهن کنید و حدود ده دقیقه سینی را مجددا داخل فر قرار دهید تا خمیر خود را بگیرد. با این کار خمیر شما ترد خواهد شد.

    در این مرحله به خمیر آماده شده سس دلخواهتان را با سبزیجات (پیاز و فلفل دلمه ای رنگی و ذرت و گوجه فرنگی خرد شده و کلم بروکلی ریز شده و آویشن و نمک ) اضافه کنید و سینی را داخل فر قرار دهید و حدود یک ربع بعد پیتزای شما آماده خواهد شد.

    در این صورت پس از آماده شدن می توانید پیتزای سبزیجات را امتحان کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیتزا مخلوط خانگی? با طعم فست فودها

    ۴/۵ (۳ نظر)

    نوشته های مشابه

    یک دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.