فست فود و فینگر فود

۲ طرز تهیه سیب زمینی پنیری بدون فر؛ خوشمزه و پرطرفدار

سیب زمینی پنیری یکی از محبوب‌ترین انواع فست فود است که می‌توانید آن را در خانه بدون فر و تجهیزات خاصی آماده کنید. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه سیب زمینی پنیری بدون فر آشنا شوید.

مواد لازم جهت تهیه سیب زمینی پنیری بدون فر (روش اول):
سیب زمینی۲ عدد
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
پودر پاپریکا۱/۴ قاشق غذاخوری
آویشن۱/۴ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم
پودر سیر۱/۲ قاشق چای‌خوری
قارچبه مقدار لازم
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم
گوجه فرنگیبه مقدار لازم

مراحل تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا روی گاز

در این بخش می‌توانید با مراحل پخت سیب زمینی پنیری بدون فر، به طور کامل آشنا شوید.

مرحله اول: سیب زمینی‌ها را خرد کنید

سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. در ادامه آن‌ها را به صورت خلالی درشت خرد کنید. سیب زمینی‌های خرد شده را در آبکش بریزید و بشویید و بعد روی پارچه تمیز پهن کنید تا کاملا خشک شوند.

نکته: برای این که سیب زمینی پنیری شما ظاهر بهتری پیدا کنید، بهتر است سیب زمینی‌ها را به یک اندازه و یک قطر خرد کنید.

مرحله دوم: سیب زمینی‌ها را در روغن سرخ کنید

مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و آن را روی شعله متوسط گاز قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس خلال‌های سیب زمینی را همراه با کمی نمک و فلفل به روغن اضافه کنید.

اجازه دهید سیب زمینی‌ها به خوبی در روغن سرخ شوند. برای خوشرنگ شدن سیب زمینی سرخ کرده می‌توانید کمی زردچوبه به روغن اضافه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بعد از این که سیب زمینی‌ها سرخ شدند، آن‌ها را در توری فلزی بریزید و بعد روی دستمال جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها خارج شود.

    مراحل تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا روی گاز

    مرحله سوم: قارچ‌ها را تفت دهید

    قارچ‌ها را بشویید و به صورت ورقه‌ای یا به هر شکلی که دوست دارید خرد کنید. سپس آن‌ها را بدون روغن در ماهیتابه داغ بریزید و برای چند دقیقه تفت دهید تا آب اضافه آن‌ها گرفته شود.

    مرحله چهارم: سیب زمینی پنیری را آماده کنید

    یک ماهیتابه نچسب را روی گاز قرار دهید و سیب زمینی‌های سرخ شده را کف قابلمه بریزید. مقداری پودر پاپریکا، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه روی آن‌ها بپاشید.

    در ادامه قارچ‌ها را اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردن پنیر پیتزا روی سیب زمینی و قارچ است. مقدار پنیر پیتزا باید به اندازه‌ای باشد که تمام سطح سیب زمینی را بپوشاند. درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید تا پنیر برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کاملا ذوب شود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سیب زمینی تنوری

    مرحله پنجم: سیب زمینی پنیری را سرو کنید

    زمانی که پنیر کاملا آب شد، شعله گاز را خاموش کنید و کمی پودر آویشن روی سیب زمینی پنیری بریزید. سیب زمینی‌ها را به آرامی به ظرف مورد نظرتان منتقل کنید و روی آن کمی سس گوجه فرنگی بریزید و از طعم آن لذت ببرید.

    مواد لازم جهت تهیه سیب زمینی پنیری (روش دوم):
    سیب زمینی متوسط۳ عدد
    پیاز متوسط۱ عدد
    سیر۲ حبه
    پنیر پارمزان رنده شده۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
    پودر پاپریکا۱/۲ قاشق چای‌خوری
    نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
    روغن زیتونبه مقدار لازم
    برگ آویشن خشکبه مقدار لازم

    طرز تهیه سیب زمینی پنیری به روش رستورانی

    برای تهیه این سیب زمینی رستورانی ابتدا باید سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست آن‌ها را جدا کنید. در ادامه آن‌ها را به صورت ورقه‌ای برش دهید. پیاز را به صورت خلالی خرد و سیر را رنده کنید. مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و بعد پیاز و سیر را برای چند دقیقه تفت دهید تا نرم شوند.

    در ادامه سیب زمینی‌های ورقه‌ای خرد شده را همراه با پاپریکا، نمک و فلفل اضافه کنید. مواد را برای ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید تا سیب زمینی بپزند. زمان که سیب زمینی به طور کامل پخت، می‌توانید پنیر پارمزان رنده شده را روی آن بریزید.

    درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید و صبر کنید تا پنیر آب شود. بعد از چند دقیقه می‌توانید شعله گاز را خاموش کنید. حالا سیب زمینی پنیری را در ظرف مورد نظرتان بریزید و آن را با کمی آویشن خشک تزیین کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه آلو تیکا (آلو تیکی)؛ کتلت سیب زمینی هندی

    طرز تهیه سیب زمینی پنیری به روش رستورانی

    نکات و فوت و فن‌های تهیه سیب زمینی پنیری بدون فر

    در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه سیب زمینی پنیری بدون فر اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • برای سرخ کردن سیب زمینی می‌توانید به جای روغن از مقداری کره استفاده کنید.
    • اگر تمایلی به گرفتن روغن سیب زمینی‌ها ندارید، می‌توانید بعد از سرخ شدن سیب زمینی، مقداری ادویه و پنیر پیتزا روی آن بریزید و درب ماهیتابه را روی آن بگذارید تا سیب زمینی پنیری شما در همان ماهیتابه آماده شود.
    • اضافه کردن پودر سیر به این سیب زمینی اختیاری است، اما اگر دوست دارید مزه سیب زمینی پنیری شما شبیه سیب زمینی‌های رستورانی شود، حتما کمی پودر سیر به آن اضافه کنید.
    • در زمان سرو کردن سیب زمینی پنیری می‌توانید مقداری ریحان تازه خرد شده روی آن بریزید.
    • موقع سرو کردن این سیب زمینی می‌توانید در کنار سس گوجه فرنگی از مقداری سس مایونز یا خردل نیز استفاده کنید.
    • برای مزه دار شدن این سیب زمینی می‌توانید مقداری کالباس یا سوسیس خرد شده روی آن بریزید. به خاطر داشته باشید که قبل از اضافه کردن سوسیس به این غذا باید آن را در روغن سرخ کنید و سپس روی سیب زمینی‌های سرخ شده بریزید.
    • اضافه کردن ادویه پیتزا یا ادویه ایتالیایی به این غذا طعم فوق العاده‌ای می‌بخشد.
    • برای تهیه این پیش غذا می‌توانید یک قابلمه بزرگ را روی شعله پخش‌کن بگذارید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس ظرف سیب زمینی پنیری را داخل قابلمه بگذارید تا پنیرها به آرامی آب شوند و پیش غذای شما آماده شود.
    • قبل از سرخ کردن سیب زمینی‌ها حتما آن‌ها را بشویید و بعد خوب خشک کنید. این کار مانع چسبیدن سیب زمینی‌ها در زمان سرخ کردن می‌شود.
    • برای این که سیب زمینی‌های شما مثل سیب زمینی‌های رستورانی سرخ شوند، می‌توانید آن‌ها را برای چند دقیقه در آب جوش بریزید، بعد آبکش کنید و روی دستمال خشک کنید. در نهایت سیب زمینی‌ها را در فریزر قرار دهید تا منجمد شوند و بعد در روغن فراوان سرخ کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه سیب زمینی رتتویی

    سیب زمینی پنیری یکی از ساده‌ترین، خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین فست فودهاست که می‌توانید در کمتر از نیم ساعت آن را طبق روشی که در این مطلب از مجله آشپزی اکالا برایتان شرح دادیم، در خانه آماده و به عنوان میان وعده و یا شام نوش جان کنید.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.