آشپزیانواع دسرها

آموزش گام به گام ژله سورپرایز قلبی برای ولنتاین ❤

ژله سورپرایز انواع مختلفی دارد. شکل قلبی این ژله حالت رمانتیک و احساسی به آن می‌دهد و برای مناسبت هایی مثل ولنتاین، تولد، سالگرد ازدواج و مناسبت‌های مهم دیگر گزینه مناسبی است. این سورپرایزها به قدری ژله شما را زیبا خواهند کرد که علاقه بیشتری به میل کردن آن خواهید داشت. ژله یکی از دسرهای خوشمزه ایست که اکثر افراد به عنوان دسر برای مهمانی های خود درست می‌کنند. درست کردن ژله نکات و ترفندهای خاصی دارد که با دانستن آن‌ها کار شما بسیار راحت تر می‌شود.

در این مطلب علاوه بر آموزش ژله سورپرایز قلبی بسیاری از نکات و فوت و فن‌های درست کردن حرفه‌ای ژله را برای شما توضیح می‌دهیم. در اکالا بلاگ همراه ما باشید.

مواد مورد نیاز برای ژله قلبی
ژله آلبالو۲ بسته
ژله آلوورا۲ بسته
بستنی وانیلی۲ لیوان
آب جوش۵ لیوان

طرز تهیه ژله سوپرایز قلب

دو بسته ژله آلبالو را با ۳ لیوان آب جوش مخلوط می‌کنیم و روی حرارت کتری در حال جوش (حرارت بن ماری) قرار میدهیم تا ذرات و دانه های ژلاتین کاملا حل شوند و ژله حالت شفاف داشته باشد.

حل کردن ژله در آب جوش
ژله آلبالو را داخل ظرف مسطحی میریزیم و در یخچال قرار میدهیم تا کاملا ببندد. وقتی ژله آلبالو کاملا بست با یک قالب قلبی شکل، قالب میزنیم تا ژله هایی به شکل قلب داشته باشیم.

قالب زدن قلب در ژله دو بسته ژله آلوورا را با دو لیوان آب جوش مخلوط می‌کنیم و روی حرارت بن ماری قرار میدهیم تا کاملا شفاف و بدون ذرات شوند و اجازه میدهیم در دمای محیط خنک شود. دو لیوان بستنی را در دمای محیط قرار میدهیم تا کمی شل شوند و با قاشق هم میزنیم تا یکدست شوند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کاپ کیک قلبی

بستنی کمی شل شده را به ژله آلوورای خنک شده اضافه میکنیم و کاملا مخلوط میکنیم تا یکدست شود و کف روی ژله را هم با یک ملاقه جمع میکنیم.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بستنی در ژله سوپرایز ولنتاینی

    داخل یک قالب لوف ( قالب مستطیل شکل که در انواع جنس ها و اندازه ها وجود دارد و برای ژله و کیک های صبحانه و‌… استفاده می‌شود)، کمی از ژله بستنی سفید رنگ میریزیم و قالب را داخل یخچال قرار می‌دهیم تا کمی خودش را بگیرد و بعد از یخچال خارج می‌کنیم.

    ژله های قلبی را به صورت بر عکس (یعنی شکل عدد پنج) روی قسمت میانی ژله میچینیم. (دلیل برعکس چیدن قلب ها این است که بعد از برگرداندن ژله میخواهیم قلب‌ها به صورت درست داخل ژله باشند.

    بیشتر بخوانید: ایده‌های کادو ولنتاین برای دختر و پسر

    چیدن قلب ها در ژله سوپرایز وقتی طول قالب با ژله‌های قلبی پر شد، بقیه ژله آلوورا را روی قلب ها به آرامی میریزیم تا قالب پر شود و بعد داخل یخچال قرار میدهیم تا کاملا ببندد.
    چون قلب های ژله ای من بزرگ و سنگین بودند احتمال شناور شدنشان نبود.

    بیشتر بخوانید: ولنتاین کجا بریم؟

    اما شما اگر از قلب های کوچکتر استفاده کردید قبل از ریختن کل ژله آلوورا، یک ملاقه از ژله بستنی را روی قلب ها بریزید و اجازه بدهید ببندد تا قلب ها به زمینه بچسبند و بعد بقیه ژله آلوئه ورا را بریزید.وقتی ژله کاملا بست کناره های آن را از قالب جدا کنید.

    خارج کردن ژله قلبی از قالب بعد از جدا کردن کناره‌های قالب، آن را داخل ظرف مورد نظر برگردانید. به علت چربی که در بستنی وجود دارد خیلی راحت بر میگردد اما در صورت تمایل میتوانید از آب داغ هم برای برگرداندن ژله استفاده کنید. روی ژله را در صورت دلخواه با خامه تزیین کنید و هنگام برش از طرح زیبای آن لذت ببرید.

    ژله سوپرایز قلبی برای ولنتاین
    نکاتی برای درست کردن ژله حرفه‌ای

    1. اگر شما تصمیم داشتید ژله را داخل یک ظرف شیشه ای و بدون برگرداندن، سرو کنید نیازی نیست بافت ژله شما خیلی سفت باشد چون به صورت قالبی سرو نمی‌شود. در این حالت میتوانید از دو لیوان کامل آب برای هر ژله استفاده کنید بافت چنین ژله هایی که با همان ظرفی که ژله در آن درست شده سرو میشود نرم تر و لطیف تر از سایر ژله هاست.
    2. برای زیباتر شدن ژله بهتر است که ژله طرح و شکل خاصی داشته باشد در این صورت باید ژله را به صورت قالبی تهیه کنید و بعد از بستن، داخل ظرف مناسبی برگردانید. برای اینکه ژله شکل خود را بهتر حفظ کند در این مدل ژله ها از میزان آب کمتری استفاده میکنیم و به ازای هر بسته ژله یک و نیم لیوان آب به آن اضاقه میشود.
    3.  مدت زمان بستن ژله خیلی مهم است اگر ژله مدت زمان کوتاهی داخل یخچال بماند ریسک بیشتری برای خراب شدن ژله هنگام برگرداندن وجود دارد. بهترین زمان برای بستن کامل ژله بین پنج ساعت تا یک روز کامل است و بهتر است برای مهمانی ها ژله را از یک روز قبل آماده کنید
    4. انواع متنوع قالب برای ژله وجود دارد که برای تهیه ژله میتوان از همه آن‌ها استفاده کرد اما هنگام برگرداندن از بعضی از آن ها راحتتر برمیگردند.
      قالب های پلاستیکی برای تهیه ژله بسیار مناسب هستند و ژله به راحتی از داخل آنها برمیگردد ولی تنها مورد مصرف آنها برای دسر و ژله است و داخل فر نمیتوان از آنها استفاده کرد.
      قالب های سیلیکونی که تنوع بسیاری دارند بر عکس قالب های پلاستیکی هستند و به تبحر بیشتری برای برگرداندن ژله از انها نیاز است به همین دلیل بسیاری از افراد برگرداندن ژله از قالب های سیلیکونی را دشوار تر میدانند اما بر عکس قالب پلاستیکی میتوان داخل فر از آن‌ها استفاده کرد. قالب های فلزی هم مثل قالب های پلاستیکی هستند و ژله به راحتی از آن‌ها برمیگردد و
      ظروف شیشه‌ای با پیرکس گزینه مناسبی برای ژله قالبی نیستند. بهتر است در صورتی از این ظروف استفاده کنیم که میخواهیم ژله را در همان ظرف سرو کنیم یا اینکه ژله را غلیظ تر تهیه کنیم و ظرف را کمی چرب کنیم که هنگام برگرداندن ژله با مشکل مواجه نشویم. به طور کلی برگرداندن ژله از قالب بخش مهمی در درست کردن ژله به شمار میرود و باید در این زمان با صبر و حوصله کامل عمل کنید اولین کاری که باید بکنید این است که کناره های ژله را از قالب جدا کنید.
    5. معمولا آب داغ گزینه مناسبی برای برگرداندن ژله است اما توجه کنید که قالب های پلاستیکی زمان بیشتری باید داخل آب گرم بمانند تا ژله از داخل ان‌ها برگردد و بر عکس قالب های فلزی زمان کمتری نیاز دارند چون گرما را به سرعت انتقال میدهند.
    6.  برای درست کردن ژله مات، ژله را با یک لیوان آب حل میکنیم و به جای مابقی آب به آن شیر یا بستنی یا خامه اضافه میکنیم هر چه مقدار شیر یا … بیشتر باشد ژله مات تر است.
    7.  بهتر است ظرف سرو ژله را قبل از برگردان آن با آب خیس کنید چون ممکن است هنگام برگرداندن، ژله درست وسط ظرف نیفتد خیس بودن ظرف باعث میشود به راحتی ژله را حرکت دهید تا در جای مناسب قرار بگیرد و بعد میتوانید قطرات آب کنار ظرف را با یک دستمال پاک کنید.
    8. گاهی هنگام برگرداندن ژله لایه‌های ژله از هم جدا میشوند دلیل این امر این است که فاصله زمانی بین ریختن لایه ها زیاد بوده وقتی شما ژله لایه ای تهیه میکنید بلافاصله بعد از نیم بند شدن لایه قبلی داخل یخچال باید لایه بعدی را اضافه کنید تا بهم بچسبند اگر لایه قبلی سفت شود و خودش را بگیرد به لایه بعدی نمیچسبد و هنگام برگرداندن جدا میشود.
    9. استفاده از انواع میوه ها باعث زیبا تر شدن و خوشمزه شدن ژله میشود اما بعضی میوه ها آنزیمی دارند که مانع بستن ژله میشود مثل کیوی. بهتر است در استفاده از این میوه ها از میوه های خیلی رسیده یا آبپز شده یا کمپوت استفاده کنید.

    امیدوارم همه این نکات به شما کمک کند تا انواع ژله خوشمزه، زیبا و حرفه ای درست کنید و مهمانی‌های خود را زیباتر کنید. هر سوالی داشتید در قسمت نظرات از ما بپرسید. همچنین برای آموزش های بیشتر به قسمت آشپزی اکالا بلاگ مراجعه کنید.

    ۴.۱/۵ (۲۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۱۰ دیدگاه ها

    1. سلام ووقت بخیر عزیزم عالی بود من در هلند زندگی می کنم و رسپی بسیار کاملی داشتید مهری

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.