آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه دسر اناری؛ ترکیبی خوشمزه از پاناکوتا و دانه‌های انار

اگر به‌دنبال یک ایده خلاقانه برای تزیین سفره شب یلدا هستید حتماً دستور پاناکوتای انار ما رو ببینید. یک دسر پاییزی بسیار خوشمزه و ساده و در عین حال زیبا برای سفره‌ آرایی شب یلدا. این پاناکوتا رو به فرم انار که از میوه‌های اصلی در شب یلدا هست درست کنید تا با طرح و رنگ زیباش سفره یلداتون رو ماندگار کنید.

اگرچه ظاهر این دسر ممکنه کمی پیچیده به نظر بیاد اما به سادگی و با خرید یک قالب دلخواه می‌تونید اون‌ رو درست کنید. در اکالا بلاگ همراه ما باشید تا طرز تهیه دسر اناری را آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر اناری
 شیر ۲ پیمانه
 خامه صبحانه یک چهارم پیمانه
 پودر ژلاتین  یک و نیم قاشق سوپ‌خوری
 شکر ۶ قاشق سوپ‌خوری
 وانیل یک هشتم قاشق غذاخوری
 انار دانه‌شده دو عدد
پودر ژلهیک بسته
روغن برای چرب کردن قالببه مقدار لازم

مواد لازم طرز تهیه دسر اناری

برای تهیه میکس پاناکوتا و ژله انار، انواع و اقسام اشکال و تزیین‌ها رو متناسب با سلیقه‌تون می‌تونید انتخاب کرده و به‌راحتی اجرا کنید. در دستور امروز، ما به دو مدل بسیار زیبا و کاربردی برای شب یلدا اشاره خواهیم کرد. کافیه مراحل تهیه رو به دقت اجرا کنید.

همان‌طور که گفتیم امروز به مناسبت یلدا برای تزیین دسر از انارهای دانه‌شده استفاده می‌کنیم. استفاده از دانه‌های یاقوتی انار در بافت شفاف ژله، ترکیبی زیبا برای سفره‌آرایی در اختیار شما قرار می‌ده که در جاهای مختلف می‌تونید از اون استفاده کنید.

مراحل طرز تهیه دسر اناری با دانه‌های انار

۱. برای شروع ابتدا قالب دسر رو با کمک برس و روغن کاور می‌کنیم. جوری که تمام قسمت‌های ظرف چرب بشه، این کارو برای این انجام می‌دهیم تا موقع جدا کردن دسر از قالب دچار مشکل نشیم و ژله به‌راحتی از ظرف جدا بشه.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    حتماً در قالب‌های پیچیده این اصل رو رعایت کنید چون ممکنه نتیجه زحماتتون در مرحله آخر از بین بره.

    چرب کردن قالب برای تهیه دسر اناری

    ۲. ژله آلورا رو با یک لیوان آب جوش به‌خوبی به‌هم می‌زنیم تا دانه‌های ژله کاملاً در آب حل شوند و به محلول شیشه‌ای و شفافی تبدیل شوند. بعد از این که مطمعن شدید دانه‌های ژله کاملاً در آب حل شد، نصف لیوان آب سرد را به محلول اضافه می‌کنیم. مجدادا محلول را به‌خوبی به‌هم می‌زنیم تا مخلوط شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه موس کیک انار

    در این قسمت انارهای دانه‌شده را به مخلوط اضافه می‌کنیم. کمی به‌هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. مواد را به‌آرامی درون قالب می‌ریزیم و آن را در یخچال می‌گذاریم. یک ساعت زمان می‌دهیم تا ژله کاملاً شکل جامد به خود بگیرد.

    ترکیب ژله و دانه های انار دسر اناری

    ۳. تا اینجا طرح روی دسر آماده شده است. اما ما به یک پشت زمینه برای جلوه‌نمایی بیشتر دانه‌های انار در ژله نیاز داریم. این پشت زمینه سفید که از جنس پاناکوتای وانیلی درست می‌شه در حقیقت حکم پایه اصلی دسر را دارد. به این دو مزیت مهم باید طعم بی‌نظیر خود پاناکوتا رو هم اضافه کنید.

    بنابراین دسر امشب ما علاوه بر زیبایی حاصل از تضاد رنگ قرمز و سفید، طعمی به‌یادماندنی رو مهمون خونه شما می‌کنه. به سراغ نحوه تهیه پاناکوتا بریم.

    دسر اناری تهیه قسمت پاناکوتا

    ۴. در اولین قدم باید پودر ژلاتین را روی یک پیمانه شیر (به دمای محیط رسیده) ریخته و به روش بِن‌ماری آن را در شیر حل کنیم. در روش بن‌ماری، مخلوط شیر و ژلاتین را به مدت یک دقیقه یا کمتر، در ماکروفر در دمای ۱۵۰ درجه قرار می‌دهیم تا اصطلاحاً پودر ژلاتین در شیر، عمل بیاد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه ژله هندوانه ای

    اگر به ماکروفر دسترسی ندارید، مخلوط مورد نظر را چند دقیقه‌ای روی بخار آب کتری در حال جوش قرار داده تا نتیجه‌ای مشابه حاصل شود.

    مخلوط ژلاتین و شیر در تهیه دسر اناری

    ۵. بعد از آن خامه را با چنگال مقداری به‌ هم می‌زنیم تا بافت رقیق‌تری به خود بگیرد و آن را با یک پیمانه شیر باقی مانده، شکر، وانیل مخلوط می‌کنیم. این مخلوط را ابتدا به ظرف مناسب منتقل کرده و روی حرارت بسیار کم به‌آرامی به‌هم می‌زنیم تا دانه‌های شکر به خوبی حل شوند.

    در این مرحله پودر ژلاتین حل شده و شیر را به موادمان اضافه می‌کنیم و به‌هم می‌زنیم. مقداری زمان می‌دهیم تا مخلوط دسر ما خنک شود و بعد به‌آرامی آن را روی ژله انار می‌ریزیم و به یخچال منتقل می‌کنیم.

    افزودن خامه و وانیل و شکر به پاناکوتا

    نکته: اگر محلول پاناکوتا داغ باشد در زمان انتقال آن به ظرف دسر اصلی (که ژله انار درون آن قرار دارد) موجب آسیب زدن به بافت ژله می‌شه و اصطلاحاً ژله وا می‌ره. همچنین در حین ریختن مواد توجه داشته باشید سطح پاناکوتا که پایه دسر ما را تشکیل می‌ده به‌صورت کاملاً صاف و یک‌دست توزیع شه.

    سه تا چهار ساعتی زمان می‌دیم تا دسر پاناکوتای خوشمزه ما خوب سفت شه و حالت جامد به خودش بگیره.

    این دسر خوشمزه و شیکون پیکون رو می‌تونید به صورت برش زده، یا به صورت تک نفره سرو کنید. دسر اناری درآمده از قالب
    این بود طرز تهیه دسر اناری! ما قصد داریم طی روزهای آینده، دستور تهیه انواع دیگری از پاناکوتا و فرم تزیین‌های مختلف اون ‌رو برای شما آماده کنیم. پس حتماً وب‌سایت ما رو در سرویس آشپزی پیگیری کنید.

    ۴.۶/۵ (۵ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۳ دیدگاه ها

    1. آفرین به شما خیلی چیز های خوبی رو آموزش میدید
      آفرین به این خلاقیت زیبا ???♥️♥️♥️❤️❤️❤️???????????????????

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.