دانستنی

درمان فوری ۲۶ بیماری بدون رفتن به بیمارستان و درمانگاه

درست در زمانی که به مراقبت‌های پزشکی احتیاج داریم، گاه دسترسی به بیمارستان یا درمانگاه ممکن نیست. برای بسیاری از بیماری‌های رایج، درمان‌های خانگی ساده و موثری وجود دارد که می‌تواند به تسکین علائم و تسریع روند بهبودی کمک کند.

در این بخش از اکالا بلاگ همراه ما باشید تا درمان فوری بیماری‌ها بدون رفتن به بیمارستان و درمانگاه را به شما معرفی کنیم.

درمان فوری ۲۶ بیماری بدون رفتن به بیمارستان و درمانگاه

در ادامه به درمان فوری ۲۶ بیماری بدون رفتن به بیمارستان و درمانگاه اشاره می‌کنیم:

۱- درمان فوری کیست تخمدان

برای درمان فوری کیست تخمدان می‌توانید از سرکه سیب، تخم کتان و ماست استفاده کنید. سرکه سیب ممکن است به تعادل هورمون‌ها کمک کند، همچنین تخم کتان منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که می‌تواند التهاب را کاهش دهد. ماست حاوی پروبیوتیک‌هایی است که می‌توانند سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشند.

درمان فوری کیست تخمدان

۲- درمان فوری یبوست

برای درمان فوری یبوست می‌توانید از آب خاکشیر و آب پرتقال استفاده کنید. آب خاکشیر و آب پرتقال هر دو ملین هستند و می‌توانند به افزایش حرکات روده و رفع یبوست کمک کنند. آب پرتقال منبع خوبی از ویتامین C است که می‌تواند به جذب آب در روده کمک کند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳- درمان فوری تب

    برای درمان فوری تب و کاهش آن می‎توانید از مایعات بیشتری استفاده کنید و پیازی را کف پای خود قرار دهید. نوشیدن مایعات فراوان برای جلوگیری از کم آبی بدن در هنگام تب ضروری است. گذاشتن پیاز کف پا نیز یک روش سنتی برای کاهش تب است که گفته می‌شود به خنک شدن بدن کمک می‌کند.

    ۴- درمان فوری سرفه

    درمان فوری سرفه، مصرف عسل است. عسل به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد التهابی که دارد می‌تواند به تسکین سرفه کمک کند.

    ۵- درمان فوری دل پیچه

    درمان فوری دل پیچه، استفاده از عرق زیره یا دم کرده زیره است. زیره خاصیت ضد اسپاسم دارد و می‌تواند به شل شدن عضلات روده و کاهش درد دل پیچه کمک کند.

    ۶- درمان فوری میگرن

    یکی از راه‌های درمان‌ فوری میگرن، مالیدن لیموترش به پیشانی است. مالیدن لیموترش به پیشانی در طب سنتی به عنوان روشی برای تسکین درد میگرن شناخته شده است، اما شواهد علمی کافی برای اثبات اثربخشی آن وجود ندارد.

    بیشتر بخوانید: با این ۱۶ ترفند سلامت مغزت را تضمین کن!

    ۷- درمان فوری پادرد

    اگر از پا درد رنج می‌برید می‌توانید از ماست و سنجد یا شیر و سنجد استفاده کنید. سنجد منبع خوبی از کلسیم و منیزیم است که می‌توانند به تقویت استخوان‌ها و عضلات و کاهش درد کمک کنند. ماست و شیر نیز حاوی پروتئین هستند که می‌تواند به ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده کمک کند.

    ۸- درمان فوری معده درد

    برای درمان فوری معده درد از عرق نعناع یا دمنوش نعناع و بابونه استفاده کنید. نعناع و بابونه هر دو خاصیت ضد اسپاسم و ضد التهابی دارند و می‌توانند معده درد را تسکین دهند.

    ۹- درمان فوری اگزما

    درمان فوری اگزما، استفاده از ژل یا کرم گل همیشه بهار است. گل همیشه بهار به دلیل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی خود می‌تواند به تسکین علائم اگزما کمک کند.

    ۱۰- درمان فوری گرمی کودکان

    از شربت آبلیمو برای درمان فوری گرمی کودکان استفاده کنید. آبلیمو به دلیل خاصیت اسیدی و خنک‌کنندگی خود می‌تواند به تعدیل مزاج و رفع علائم گرمی در کودکان کمک کند.

    ۱۱- درمان فوری تبخال

    برای درمان فوری تبخال از پیاز، سیب، چای و مرکبات استفاده کنید. این موارد سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن و تسریع روند بهبودی کمک کنند.

    درمان فوری تبخال

    ۱۲- درمان فوری زگیل

    گذاشتن پوست موز به صورت داخلی روی زگیل می‌تواند به درمان فوری زگیل کمک کند. برخی معتقدند که آنزیم‌های موجود در پوست موز می‌توانند به از بین بردن زگیل کمک کنند. اما توجه داشته باشید که اثربخشی این روش به طور علمی ثابت نشده است.

    ۱۳- درمان فوری عفونت بانوان

    یکی از راه‌های درمان فوری عفونت بانوان، مصرف لبنیات و مکمل ویتامین D است. لبنیات حاوی پروبیوتیک هستند که می‌توانند به حفظ تعادل باکتری‌های مفید در واژن کمک کنند. ویتامین D نیز می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با عفونت کمک کند. در صورت مشاهده علائم عفونت، بهتر است که حتما به پزشک مراجعه کنید.

    ۱۴- درمان فوری سنگ کلیه

    راه درمان فوری سنگ کلیه، نوشیدن دم کرده کاکل ذرت و آب فراوان است. کاکل ذرت می‌تواند به دفع سنگ کلیه از طریق ادرار کمک کند. همچنین، نوشیدن آب فراوان به رقیق شدن ادرار و جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک می‌کند.

    ۱۵- درمان فوری سوزش معده

    برای درمان فوری سوزش معده از ماست، بادام و لیمو استفاده کنید. ماست می‌تواند به هضم غذا و کاهش اسید معده کمک کند. بادام نیز می‌تواند به تسکین سوزش معده و محافظت از معده در برابر اسید کمک کند.

    ۱۶- درمان فوری سوزش ادرار

    مصرف خربزه، هندوانه و ماء الشعیر می‌تواند روشی برای درمان فوری سوزش ادرار باشد. خربزه و هندوانه سرشار از آب هستند که می‌توانند به رقیق شدن ادرار و کاهش تحریک مثانه کمک کنند. ماء الشعیر می‌تواند به خنک شدن بدن و تسکین التهاب کمک کند.

    بیشتر بخوانید: ۱۸ نشانه‌ در بدن که یعنی بیمارید و نمی‌دانید!

    ۱۷- درمان فوری دردهای قاعدگی

    برای درمان فوری دردهای قاعدگی از عرق نعنا و دمنوش شوید استفاده کنید. نعنا می‌تواند به شل شدن عضلات رحم و کاهش درد کمک کند. همچنین، شوید به کاهش التهاب و اسپاسم کمک کند.

    ۱۸- درمان فوری چربی خون

    از مخلوط ماست و شوید می‌توانید برای درمان فوری چربی خون استفاده کنید. ماست به دلیل دارا بودن پروبیوتیک‌ها به هضم چربی‌ها کمک می‌کند و شوید نیز دارای خواص ضد التهابی و کاهنده کلسترول است.

    ۱۹- درمان فوری کبد چرب

    نوشیدن چای سبز می‌تواند راهی برای درمان فوری کبد چرب باشد. چای سبز به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌ها به محافظت از کبد و کاهش التهاب آن کمک می‌کند.

    ۲۰- درمان فوری بوی بد دهان

    برای درمان فوری بوی بد دهان می‌توانید از جعفری یا کرفس استفاده کنید. جعفری و کرفس به دلیل دارا بودن کلروفیل به خنثی کردن باکتری‌های مولد بوی بد دهان کمک می‌کنند.

    درمان فوری بوی بد دهان

    ۲۱- درمان فوری دیابت

    مصرف مخلوط ماست و شنبلیله یا دمنوش گزنه می‌تواند به درمان فوری دیابت کمک کند. شنبلیله به تنظیم قند خون و گزنه به افزایش تولید انسولین کمک می‌کنند.

    ۲۲- درمان فوری کهیر

    برای درمان فوری کهیر، خوردن سوپ جو و عدسی و مالیدن مخلوط ماست و سدر به بدن پیشنهاد می‌شود. سوپ جو و عدسی به دلیل دارا بودن فیبر و آنتی‌هیستامین‌های طبیعی به کاهش التهاب و خارش پوست کمک می‌کنند. سدر نیز دارای خواص ضد التهابی و ضد خارش است.

    ۲۳- درمان فوری نقرس

    نوشیدن روزانه ۳ بار نصف لیوان آب لیمو به همراه زنجبیل برای درمان فوری نقرس پیشنهاد می‌شود. لیمو به دلیل دارا بودن اسید سیتریک به حل کردن اسید اوریک و زنجبیل به کاهش التهاب مفاصل کمک می‌کنند.

    ۲۴- درمان فوری فشار خون

    نوشیدن چای ترش یا مصرف مخلوط سیر و لیموترش تازه می‌تواند راهی برای درمان فوری فشار خون باشد. چای ترش به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد فشار خون به کاهش فشار خون کمک می‌کند. سیر و لیموترش نیز به بهبود جریان خون کمک می‌کنند.

    درمان فوری فشار خون

    ۲۵- درمان فوری اسهال

    مصرف هویج پخته، کته ماش، ماست چکیده و نعنا می‌تواند به درمان فوری اسهال کمک کند. هویج پخته و کته ماش به دلیل دارا بودن فیبر به سفت شدن مدفوع کمک می‌کنند. همچنین، ماست چکیده به جایگزینی الکترولیت‌های از دست رفته بدن و نعنا به تسکین درد شکم کمک می‌کنند.

    ۲۶- درمان فوری قارچ پوستی

    مالیدن روغن نارگیل به محل قارچ و مصرف سیر، راهی برای درمان فوری قارچ پوستی است. روغن نارگیل به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب ضد قارچ به از بین بردن قارچ‌ها کمک می‌کند. سیر نیز دارای خواص ضد قارچی است.

    در این بخش از مجله دانستنی اکالا به درمان فوری ۲۶ بیماری بدون رفتن به بیمارستان و درمانگاه اشاره کردیم. توجه داشته باشید که برخی از این بیماری‌های ممکن است با روش‌های پیشنهاد شده، درمان نشوند. بنابراین بهتر است که در صورت شدید بودن بیماری به پزشک مراجعه کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا