آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه کدو بره به روش سنتی مازندرانی؛ ساده و خوشمزه

کدو بره، یک غذای کاملا سالم و گیاهی با خواص بسیار زیادی است. با مواد اولیه ساده و در دسترسی به سرعت تهیه می‌شود. اصالت این غذا مربوط به استان مازندران و شهرهای شمالی است. در مازندران به کدو سبز، کچلیک نیز می‌گویند به همین دلیل نام محلی این غذا کچلیک‌ بره است.

ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ ساده‌ترین و سریع‌ترین طرز تهیه کدو بره مازندرانی را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله با مجله ینترنتی ما همراه باشید.

طرز تهیه کدو بره مازندرانی

  • مقدار مواد اعلام شده مناسب برای ۲-۳ نفر است که شما با ضرب و جمع ساده‌ای می‌توانید مقدار آن را افزایش دهید و در حجم‌های بیشتری این خوراک ساده و لذیذ را تهیه کنید.
  • مدت زمان آماده‌سازی تهیه این غذا ۱۵-۲۰ دقیقه است.
  • درجه سختی تهیه این غذا در دسته بندی آسان قرار دارد.
مواد لازم جهت تهیه کدو بره مازندرانی:
کدو سبز۳ عدد
سیب زمینی۱ عدد
پیاز۲ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
سیر۲ حبه
تخم مرغ۲ عدد
نمک، فلفل و روغنبه مقدار لازم
جعفریبه مقدار دلخواه

مرحله اول | آماده سازی پیاز

در اولین مرحله از تهیه این غذای نونی بدون گوشت به سراغ پیاز روید. پیاز را بشویید و پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. درون قابلمه مناسبی کمی روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید.

پیازهای نگینی شده را به قابلمه بیفزایید و اندکی زمان دهید تا پیازها سبک و طلایی رنگ شوند. در همین مرحله سیر را له کرده و به محتوای درون قابلمه اضافه کنید. کمی سیر را تفت دهید تا عطر آن آزاد شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کویی تره (کدو فسنجان) گیلانی

دستور پخت کدو بره مازندرانی

مرحله دوم | افزودن سیب‌زمینی

در دومین مرحله به سراغ سیب‌زمینی روید. سیب‌زمینی را به صورت نگینی خرد کنید و با کمی آب سرد بشویید تا در زمان سرخ کردن بهم نچسبند.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    سیب زمینی های شسته شده را درون آبکش بریزید و کمی زمان دهید تاآب اضافی آن‌ها گرفته شود. سیب‌زمینی‌ها را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و زمان دهید تا سیب زمینی‌ها طلایی رنگ شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورش کدو سبز بدون لپه

    مرحله سوم | افزودن کدو

    کدوهای سبز شسته شده را به صورت حلقه‌حلقه برش زنید و به محتوای درون قابلمه اضافه کنید کمی تفت دهید تا کدوها تغییر رنگ دهند و از حالت خامی خارج شوند.

    توجه داشته باشید که کدو بافت نرم و لطیفی دارد و مدت زمان زیادی نیاز به تفت دادن ندارد. بافت و شکل ظاهری برش‌های کدو باید مشخص باشد و له نشود.

    مرحله چهارم | افزودن گوجه فرنگی

    گوجه فرنگی‌را به کمک رنده یا میکسر به صورت پوره تبدیل کنید. پوره گوجه‌فرنگی را به محتوای درون قابلمه بیفزایید و حرارت را کم کنید و درب قابلمه را ببندید و کمی زمان دهید تا همه مواد با هم به خوبی بپزند و گوجه فرنگی رنگ باز کند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورش کدو اصیل ایرانی

    پخت دستور پخت کدو بره به روش سنتی مازندرانی

    مرحله پنجم | افزودن تخم مرغ

    در این مرحله به سراغ اضافه کردن تخم مرغ‌ها روید. به ازای هر نفر ۱ تخم مرغ باید به غذا بیفزایید. شما به دو صورت می‌توانید عمل کنید. تخم‌مرغ‌ها را درون کاسه‌ای بشکنید و با مقداری نمک و فلفل سیاه بهم زنید. تا از حالت لختگی خارج شوند.

    حال تخم‌مرغ‌های یک دست را به محتوای درون قابلمه اضافه کنید و زمان دهید تا تخم‌مرغ‌ها بپزند.

    در روش دوم می‌توانید تخم مرغ را به شکل عسلی روی سطح مواد بشکنید و درب قابلمه را ببندید و زمان دهید تا تخم مرغ به مقدار کافی بپزد. در پایان با کمی نمک و فلفل سیاه چاشنی غذا را تنظیم کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کدو شکم پر

    این خوراک بسیار خوشمزه و مقوی را با انواع نان، ترشی و سبزی می‌توانید سرو و نوش‌جان کنید. از این‌که تا پایان این مقاله از مجله آشپزی اکالا همراه ما همراه بودید بسیار خرسندیم و برایتان سلامتی و شادی آرزومندیم.

    ۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.