آشپزیغذاهای سنتی

طرز تهیه خورش کدو سبز بدون لپه؛ غذای رژیمی برای دوستداران کدو

کدو سبز یکی از صیفی‌جات بسیار مفید و با خاصیت است. از جمله خاصیت‌هایی که کدو سبز دارد می‌توان به کاهش فشار خون، خواص ضدسرطان، کمک به سلامت قلب و بهبود عملکرد دستگاه گوارش اشاره کرد.

همچنین کدو سبز در رژیم غذایی افرادی که رژیم گیاه‌خوانی دارند بسیار دیده می‌شود. کدو سبز را به روش‌های مختلفی می‌توان مصرف کرد؛ بخارپز کردن، سرخ کردن یا پختن آن به همراه یک خورش از جمله روش‌هایی هستند که می‌توان از کدو سبز در غذای مصرفی روزانه استفاده کرد.

خورشت کدو سبز بدون لپه، غذایی بسیار دلچسب و مناسب برای وعده ناهار یا شام است. در این مطلب، طرز تهیه خورش کدو سبز بدون لپه را برای شما شرح خواهیم داد. با بلاگ اکالا همراه باشید.

مواد لازم خورش کدو سبز بدون لپه:
سیر۳ حبه
پیاز متوسط۲ عدد
کدو سبز قلمی۴ عدد
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
گوجه فرنگی۴ عدد متوسط
روغن مایع و آبلیمو به اندازه کافی
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه خورش کدو سبز بدون لپه

با طرز تهیه خورش کدو سبز بدون لپه همراه ما باشید.

مرحله اول؛ آماده‌سازی سیر و پیاز

ابتدا سیر را رنده کنید و کناری بگذارید. سپس پیازها را به صورت نگینی (یا هر مدلی که تمایل دارید) خرد کنید و در یک ظرف قرار دهید.

یک قابلمه مناسب آماده کنید و روی شعله متوسط قرار دهید. کمی روغن به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید روغن کمی گرم شود.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بعد از گرم شدن روغن، پیاز را به آن اضافه کنید و تفت دهید. پیازها که کمی سرخ شدند، سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید، تا ترکیب پیاز و سیر به نزدیکی طلایی شدند برسند. سپس کمی زردچوبه به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا مواد داخل قابلمه طلایی و یک‌دست شوند.

    طرز تهیه خورش کدو سبز بدون لپه

    مرحله دوم؛ اضافه کردن گوشت خورشتی و رب

    گوشت گوسفندی یا گوساله را از قبل به صورت خورشتی (مکعب‌های کوچک یا متوسط) خرد و آماده کنید. زمانی که مخلوط سیر، پیاز و زردچوبه در قابلمه به خوبی سرخ شد، گوشت‌ها را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به خوبی سرخ شود.

    زمانی که گوشت‌ها تغییر رنگ دادند و سرخ شدند، رب گوجه فرنگی را به مخلوط اضافه کنید و تا زمانی که بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود، به سرخ کردن ادامه دهید.

    در نهایت، زمانی که گوشت و رب گوجه فرنگی به خوبی سرخ شدند، چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و شعله زیر آن را زیاد کنید تا مخلوط به نقطه جوش برسد. بعد از شروع قل زدن مواد داخل قابلمه، شعله را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید گوشت به آرامی بپزد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورش کدو سبز با لپه

    مرحله سوم؛ آماده‌سازی کدو سبز

    کدو سبزها را از وسط نصف کنید. یک تابه مناسب روی شعله متوسط قرار دهید و مقداری روغن به آن اضافه کنید و اجازه دهید روغن کمی گرم شود. سپس کدوها را در تابه سرخ کنید تا طلایی شوند. بعد از سرخ کردن کدوها، آن‌ها را در یک بشقاب قرار دهید و کناری بگذارید.

    نکته: در این مرحله توجه کنید که اگر کدوها را بیش از اندازه سرخ کنید، ممکن است خواص آن از بین برود.

    مرحله چهارم؛ پخت نهایی خورش کدو سبز بدون لپه

    گوشت‌ها را چک کنید. اگر پخته بودند، زمان مناسب اضافه کردن باقی مواد رسیده است. کدو سبزهای سرخ شده را به آرامی به آب قابلمه اضافه کنید. سپس کوجه‌ها را از وسط دو نیم کنید و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خوراک کدو سبز با گوشت قلقلی

    پخت نهایی خورش کدو سبز بدون لپه

    سپس نمک، فلفل و ادویه‌های دلخواه را به خورش اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. در نهایت اجازه دهید خورش حدود ۱ ساعت دیگر بپزد و آب اضافی آن کشیده شود. در نهایت مقداری آبلیمو برای طعم بهتر به آن اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت قیمه بادمجون

    خورش کدو سبز بدون لپه، بعد از پخت، آماده سرو به همراه برنج است.

    نکات مهم در خصوص پخت خورش کدو سبز بدون لپه

    • بعد از این کدو سبزهای سرخ شده را به قابلمه اضافه کردید، سرعت هم زدن خورش را بسیار پایین بیاورید. چرا که ممکن است با ضربه زدن به کدوها، آن‌ها له شوند، جدا جدا شوند و ظاهر خورش را خراب کنند.
    •  در پخت این غذا، می‌توانید از گوشت گوسفند، گوشت مرغ، گوشت گوساله یا گوشت بوقلمون استفاده کنید. حتی می‌توانید این غذا را بدون هیچ‌گونه گوشتی برای ناهار با برنج بدون گوشت بپزید.

    امیدوارم از این طرز تهیه لذت برده باشید. برای مشاهده دستورات آشپزی دیگر به مجله ما سری بزنید.

    ۳.۸/۵ (۵ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.