آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه‌ی کیک کوکو استار (کیک سه لایه)

کیکی مناسب برای عصرانه، با طعمی عالی و ظاهر جذاب که از سه لایه خوشمزه‌ی شکلاتی، نارگیلی خامه ای و یک لایه شکلاتی (گاناش) میباشد. ترکیب شکلات و نارگیل در کنار هم، طعم بسیار فوق‌العاده‌ای به این کیک یا دسر میدهد. درست کردن این کیک شاید کمی زمان‌بر باشد اما با حوصله و دقت میتوان یک میان ‌وعده‌ی عالی در منزل آماده کرد. با ما در قسمت آشپزی از اُکالا بلاگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه‌ی لایه‌های کیک کوکو استار:

مواد لازم برای لایه‌ی شکلاتی (لایه اول)
 تخم مرغ هم دمای محیط ۳ عدد
 شکر نصف پیمانه
 آب گرم ۱ قاشق غذاخوری
 آرد سفید قنادی ۱۰۵ گرم یا دو قاشق غذاخوری = کمتر از یک پیمانه
 پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
 بکینگ پودر  ۱ قاشق چایخوری
 نمک ۱ پنس
 وانیل  یک چهارم قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه‌ی لایه‌های کیک کوکو استار

مواد لازم برای لایه اول کیک

مواد لازم برای لایه‌ی کوکو استار یا نارگیلی (لایه میانی)
 کرم شانتی ۱ بسته
 شیر سرد سه چهارم پیمانه
 کره ۱ قاشق غذاخوری
 پودر نارگیل ۲ پیمانه
 پودر قند ۲ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای لایه دوم کیک

مواد لازم برای گاناش (لایه آخر)
 شکلات ۱۲۰ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰ میلی‌لیتر (هر بسته خامه صبحانه ۲۵۰ میلی‌لیتر است)

مواد لازم لایه آخر کیک کوکو استار

بیشتر بخوانید: طرز تهیه “کیک یخچالی کارامل”

۱- قبل از شروع کار کف قالب کمربندی را با کاغذ روغنی بپوشانید و قالب را کنار بگذارید، نیازی به چرب کردن دیواره ها نیست.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- داخل ظرفی آرد سفید و پودر کاکائو و نمک و بکینگ پودر را مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بذارید.

    مخلوط و الک مواد کیک

    ۳- تخم مرغ ها و وانیل و شکر را داخل ظرفی بریزید و با دور تند همزن برقی به مدت پنج دقیقه بزنید تا کاملا حجیم و کرم رنگ و کشدار شود.

    کناره های ظرف را حتما با لیسک دورگیری کنید تا ذرات پاشیده شده به دیواره ها به داخل ظرف برگردند و بعدا باعث ایجاد بوی زهم تخم‌مرغ داخل کیک نشوند.

    مخلوط تخم‌مرغ و وانیل کیک

    ۴- آب گرم را به مواد اضافه کنید و بلافاصله با همزن کاملا مخلوط کنید؛ منظور از آب گرم، آب جوشی هست که کمی از حرارت اولیه افتاده است.

    مخلوط آب گرم با مواد برای کیک

    ۵- مواد خشک را در دو مرحله به مایع اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی و آرام هم بزنید تا در نهایت کاملا یکدست شود و هیچ گلوله ای داخلش نباشد.

    اضافه کردن مواد به مایع کیک

    ۶- مایع کیک را داخل قالب بریزید و سعی کنید موقع ریختن، مواد را از یک نقطه داخل قالب نریزید (به این علت که بعدا کیک به صورت قله ای پف نکند).

    قالب را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت صد و هشتاد درجه سانتی‌گراد به مدت حدودی بیست دقیقه بپزید، زمان پخت در فر‌های مختلف متفاوت است، در آخر با یک خلال دندان از قسمت میانی کیک تست کنید اگه خلال دندان تمیز بیرون آمد کیک را از فر خارج کنید.

    پخت کیک در فر

    ۷- اجازه بدهید کیک کاملا داخل قالب خنک شود و بعد کناره‌ی آن را به آرامی با یک چاقو از قالب جدا کنید و کیک را از قالب در بیاورید و کاغذ روغنی را به آرامی از پشت کیک جدا کنید. روی کیک باید کاملا صاف و مسطح باشد. اگر احیانا کیکتان قله‌ای پف کرده بود یا کاملا صاف نبود با یک چاقوی تیز یک لایه نازک از روی کیک برش دهید تا روی کیک کاملا صاف باشه و بعد کیک را مجددا داخل قالب کمربندی برگردانید.

    ۸- برای قسمت کوکو استار، شیر سرد و کرم شانتی را داخل ظرفی بریزید و با همزن برقی بزنید تا کاملا فرم بگیره و سفت شود و رد پره‌های همزن روی آن بماند و به راحتی از روی پره همزن پایین نریزد. (کرم شانتی همان پودر خامه هست که میتوانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید و اگر به کرم شانتی دسترسی نداشتید میتوانید به جای کرم شانتی و شیر از دو پیمانه خامه قنادی کاملا فرم گرفته استفاده کنید)

    مخلوط شیر و کرم شانتی کیک

    ۹- بعد از فرم گرفتن کرم شانتی یک قاشق کره را روی حرارت به صورت بن‌ماری آب کنید و اجازه دهید کمی از دما بیفتد و به کرم شانتی فرم گرفته اضافه کنید و با همزن بزنید تا مخلوط بشه و بعد پودر قند الک شده را به مواد اضافه و با همزن کاملا مخلوط کنید.

    بن ‌ماری کردن کره برای کیک

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک یخچالی(کیک سرد)؛ بدون نیاز به فر

    ۱۰- همزن را کنار بگذارید و پودر نارگیل را به مواد اضافه کنید و با لیسک یا قاشق کاملا مخلوط کنید تا با مواد یکدست شود.

    روی کیک شکلاتی را با کمی شیر و با قلمو کمی تر کنید. اگر ذائقه‌ی شیرین پسندی دارید میتوانید شیر را شیرین کنید تا کیک هم شیرین‌تر شود.

    کسایی که دوست دارند کیک بافت کاملا خیس و تر داشته باشد میتوانند کیک را با نصف پیمانه شیر خیس کنند ولی تمام شیر را از یک نقطه روی کیک نریزید. به تناوب و روی تمام قسمت ها کمی شیر بریزند تا کیک حالت خیس پیدا کند.

    تر کردن روی کیک با شیر

    ۱۱- مخلوط نارگیلی را روی کیک بریزید و بعد به کمک پشت قاشق یا لیسک پهن کنید تا روی کیک را به صورت یکدست و صاف بپوشاند و ارتفاعش از هر طرف یکسان باشد.

    صاف کردن مخلوط نارگیلی

    ۱۲- روی قالب را با سلفون بپوشانید و حداقل به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش رو بگیرد.

    برای لایه آخر شکلات خرد شده را داخل ظرفی بریزید و روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید (روش بنماری) و هرازگاهی هم بزنید تا کاملا آب شود و بعد خامه صبحانه را به شکلات اضافه کنید و روی حرارت به صورت بنماری کاملا مخلوط کنید تا یکدست شود. بعد از روی حرارت بردارید و روی لایه نارگیلی بریزید، قالب را روی دستتان کمی حرکت بدهید تا لایه شکلاتی کاملا روی لایه کوکو استار را بپوشاند.

    ریختن خامه و شکلات روی کیک

    ۱۳- قالب را مجددا داخل یخچال بگذارید و حداقل دو ساعت زمان دهید تا خودش را بگیرد و مزه ها هم کاملا به خورد هم بروند.
    بعد کیک را از یخچال خارج کنید و با یک چاقوی تیز کنار‌ه‌ها را جدا کنید و کمربند قالب را باز کنید و کیک را از قالب خارج کنید و به دلخواه تزئین و با یک چاقو برش دهید.

    برای اینکه برش ها منظم باشند چاقو را داخل آب جوش فرو ببرید و بعد با دستمال خشک کنید و بعد برش بزنید و همچنین بعد از هر برش چاقو را با دستمال تمیز کنید و بعد برش بعدی را بزنید تا برش ها تمیز در بیایند.

    برای تزئین، بعد از برش دادن کیک مقداری شکلات سفید را به روش بنماری آب کنید و داخل قیف یکبار مصرف بریزید و سر قیف را برش دهید و روی هر برش کیک به صورت زیگزاگی و رفت و برگشتی بریزید.

    تزئین کیک

    همچنین برای تزئین روی کیک میتوانید از انواع میوه ها مثل توت فرنگی و … استفاده کنید و یا روی کیک ترافل شکلات یا پودر پسته بریزید
    این کیک هر چقدر داخل یخچال بماند خوشمزه‌تر میشود و میتوانید از یک یا حتی دو روز قبل آن را درست کنید و داخل ظرف در دار در یخچال نگهداری کنید و برای دورهمی های دوستانه و عصرانه سرو کنید. 

    کیک کوکو استار سه لایه

    نکات مهم کیک کوکو استار:

    • برای پختن این کیک نیازی نیست حتما قالبتان گرد باشد این کیک را داخل قالب مربع یا مستطیل هم میتوانید درست کنید و بعد به صورت مربعی برش دهید.
    • اگر قالب کمربندی ندارید هم میتوانید به راحتی این کیک را داخل قالب گرد ساده درست کنید اول کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید و کیک را داخل قالب بپزید و بعد کیک را از قالب در بیاورید و کاغذ روغنی را جدا کنید.
    • دو عدد کاغذ روغنی را به صورت نواری و بلند برش دهید و به صورت ضربدری داخل قالب قرار دهید و کیک را روی این کاغذ روغنی ها بذارید. طول کاغذ روغنی‌ها باید به اندازه‌ای بلند باشد که علاوه بر ارتفاع دیواره ها کمی هم از قالب بیرون آید (هر کاغذ روغنی از دو سمت قالب بیرون می‌آید) بعد مابقی مراحل را مثل دستور طی کنید و در آخر کناره های کیک را با چاقو از قالب جدا کنید و از هر چهار سمت کاغذ روغنی بگیرید و کیک را به کمک آنها از قالب خارج کنید و بعد کاغذ روغنی ها را بردارید و یا اینکه بعد از پختن کیک کل کف و دیواره های قالب را با سلفون بپوشانید و بعد کیک را به کمک سلفون از قالب خارج کنید اما موقع جدا کردن سلفون از کناره های کیک دقت و حوصله به خرج دهید.
    • برای اندازه گیری میزان آرد به پیمانه، یک پیمانه آرد را داخل ظرفی بریزید و دو قاشق غذاخوری از این مقدار بردارید (کم کنید) تا اندازه درست حاصل شود.
    • برای گاناش میتوانید به دلخواه از شکلات تلخ یا شیری استفاده کنید شکلات شیری طعم شیرین تری به کیک میدهد و شکلات تلخ شیرینی کمتری دارد. در کل سعی کنید از شکلاتی استفاده کنید که طعمش را دوست دارید تا در نهایت از طعم کیک‌تان راضی باشید.
    • چرب نکردن دیواره های قالب و حرکت دادن مایه کیک موقع ریختن داخل قالب به این علت هست که کیک به صورت مسطح و صاف پف کند و قله ای نشود.

    امیدوارم از این طرز تهیه خوشتان آمده باشد. برای مشاهده طرز تهیه انواع کیک به مجله ما سری بزنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.