آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک هویج با دارچین و گردو؛ عکس مرحله به مرحله

امروز براتون آموزش کیک هویج خوشمزه و خوش طعم رو آماده کردیم. در کیک هویج از گردو هم استفاده شده است. گردو، میوه مغزدار با ارزشی است که سرشار از امگا ۳ است و باعث کارکرد بهتر مغز می‌شود. منبع عالی پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی است. با ما در قسمت آشپزی از اکالا بلاگ همراه باشید.

بدون معطلی بریم سراغ طرز تهیه کیک هویج با دارچین و گردو مقوی و خوشمزه:

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مواد لازم جهت تهیه کیک هویج و گردو:
    تخم مرغ ۴ عدد
    شکر قهوه ای ١/٢ پیمانه
    شکر سفید ١/٢ پیمانه
    آرد ١و ٣/۴ پیمانه
    هویج رنده شده ٢ پیمانه
    روغن مایع٣/۴ پیمانه
    بکینگ پودر ١ ق غذاخوری
    جوش شیرین ١/۴ ق چایخوری
    دارچین ١و نیم ق غذاخوری
    جوز هندی یا پودر هل ١/۴ ق مرباخوری
    گردوی خردشده نصف پیمانه

    طرز تهیه کیک هویج

    تخم مرغ های کامل را داخل کاسه ای به همراه شکر سفید و شکر قهوه ای مخلوط کنید. چند دقیقه با همزن برقی بزنید تا حجیم و کرمی رنگ شود. روغن مایع رو اضافه کنید.

    مواد لازم کیک هویج

    آرد رو با بیکینگ پودر، جوش شیرین، دارچین و هل الک کنید.

    کیک هویج

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک آلو سیاه

    کم کم مخلوط آرد را به مایع تخم مرغی اضافه کنید و با همزن در حد مخلوط شدن هم بزنید.

    اضافه کردن آرد و دارچین برای کیک هویج

    در آخر هویج رنده شده را اضافه کنید. گردو را هم به مواد بیفزایید. به آرامی هم بزنید این مرحله را به کمک قاشق، لیسک با همزن دستی می‌توانید انجام دهید.

     اضافه کردن هویج

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک ساده وانیلی 

    در نهایت مخلوطی غلیظ بدست خواهد آمد. زمانی که مواد را به قالب منتقل می‌کنید، مایع کیک باید به شکل زیر باشد. یعنی به راحتی سرازیر نشود و رقیق نباشد. کف قالب مورد نظرتان را کاغذ روغنی بیندازید.

    طرز تهیه کیک هویج خوشمزه

    مواد را داخل قالب بریزید با قاشق یا لیسک مواد کیک را داخل قالب صاف کنید. قالب را در فر از قبل گرم شده با دمای ١٨٠ درجه، قرار دهید تا به مدت یک ساعت بپزد.

    اواخر پخت چک کنید تا کیکتون خمیری نشود. بسته به نوع فرتون ممکن است زمان پخت کیک کمتر یا بیشتر طول بکشد.

    یک خلال دندان داخل کیک فرو کنید اگر چیزی به خلال دندان نچسبید یعنی کیک شما حاضر است.

    بعد از پخت اجازه دهید کیک سرد شود. بعد می‌توانید با خامه، کرم چیز یا پودر قند تزیین کنید و با خمیر فوندانت هویج درست کنید و روی کیک بذارید.
    من کیک را از وسط برش دادم و بین لایه ها را با کرم چیز پوشش دادم و بعد لایه دوم رو روی کرم چیز گذاشتم و مجدداً روی کیک، کرم پنیری زدم.

    بیشتر بخوانید: ترفندهای جلوگیری از پلاسیده شدن هویج در خانه

    کیک هویج
    طرز تهیه کرم پنیری

    حدودا صد گرم پنیر خامه ای را با خامه صبحانه و پودر قند و دو قاشق غذاخوری سس کارامل مخلوط کردم و کامل هم زدم. بعد از پخت کیک و سرد شدنش کیک رو از وسط برش دادم و کرم پنیری بینش زدم لایه دوم رو گذاشتم و دوباره با کرم روی کیک رو کاور کردم.

    طرز تهیه و دستور پخت کیک هویج

    نکات مهم در تهیه کیک هویج:

    • برای پخت انواع کیک و شیرینی حتما مواد خشک را با آرد مخلوط کرده و الک کنید بعد داخل مواد بریزید، مثلا در این دستور جوز هندی یاهل ، دارچین و بیکینگ پودر را با آرد مخلوط کرده و الک کنید.دارچین یکی از اصلی ترین مواد اولیه کیک هویج است.
    • تا٣٠ دقیقه اول پخت، درب فر را به هیچ عنوان باز نکنید ، زیرا علاوه بر خوابیدن پف کیک، هوای گرم داخل فر خارج و باعث تغییر در دمای پخت می شود.بعد از اضافه کردن آرد ، هم زدن مواد در حدی باشد که آرد گوله گوله نشود و مایه کیک یکدست شود، توجه داشته باشید که هم زدن زیاد باعث سفت شدن کیک می شود.
    • تخم مرغ ها را زودتر از یخچال درآورده تا با محیط هم دما شوند.
    • معمولا در زمان پخت کیک بعد از اینکه کیک رو برش میزنیم حباب هایی بزرگ داخل کیک ایجاد میشه که شکل ظاهری کیک رو بد میکنه که علتش اینه که وقتی مایه کیک رو داخل قالب میریزیم هوا وارد خمیر کیک میشه، برای جلوگیری از این کار شما بعد از اینکه مایه کیک را داخل قالب ریختید قالب راچندبار روی میز و یا زمین بکوبید تا همه مواد یکدست ته نشین شوند.
    • میتوانید ١/۴ قاشق چایخوری پودر زنجبیل هم داخل این مواد بریزید کیک رو خوشمزه تر میکند البته میزانش را بسته به ذائقه خودتان میتوانید کم یا زیاد کنید.
    • شکر قهوه ای در این دستور قابل حذف است و میتوانید به همان میزان شکر سفید جایگزین کنید.
    • شکر قهوه ای طعم مطبوع تر و رنگ بهتری به کیک هویج می‌دهد.
    • میتوانید گردو دراین دستور را حذف کنید.

    امیدوارم از طرز تهیه کیک هویج خوشتان آمده باشد. البته درست کردن مربای هویج، خورشت هویج و حلوای آن نیز خالی از لطف نیست و بهتر است آن‌ها را نیز درست کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک با فیلینگ کارامل

    خواص شگفت انگیز هویج

    در مورد خواص هویج بدانیم:

    هویج را به طور مداوم در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. مصرف هویج باعث سلامت و شادابی پوستتان می‌شود. مواد مغذی که در این گیاه وجود دارد با سم‌زدایی که انجام می‌دهد، می‌تواند باعث سلامت پوست و مو و ناخن شود و ساخت سلول‌های جدید در بدن را بهبود دهد.

    هویج در درجه‌ی اول یک منبع غنی از آنتی اکسیدانی به نام بتاکاروتن است که می‌تواند در بدن به ویتامین آ تبدیل شده و سلامت چشم را تضمین کند.

    هویج پر خاصیت ترین ماده‌ی غذایی برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی است

    بتاکاروتن موجود در هویج از پوست محافظت کرده و باعث تقویت آن می‌شود. در واقع این آنتی اکسیدان از پوست در برابر اشعه‌های ماورای بنفش محافظت میکند.

    مصرف هویج برای رفع کم‌خونی جزئی مفید است. به این دلیل که به تولید بیشتر گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند. ترشح بزاق و عرضه‌ی مواد معدنی ضروری را در بدن افزایش داده و ویتامین ها و آنزیم هایی که برای هضم غذا کاربرد دارند را در بدن آزاد می کند. خوردن هویج به طور منظم می تواند از زخم معده و اختلالات گوارشی جلوگیری کند.

    هویح یک منبع عالی از پتاسیم است که می تواند به ایجاد تعادل در فشار خون کمک کند. به گفته متخصصان مصرف هویج، بیماری لثه را درمان می‌کند و مانع از بوی بد دهان می شود و همچنین می تواند در التیام زخم ها و یا بریدگی و التهاب موثر باشد. از هر وقتی برای مصرف و خوردن هویج استفاده کنید. در سالادهایتان هویج رنده کنید. آب هویج میل کنید.

    ۴/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۲ دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.