آشپزینکات آشپزی

ترفندهای طلایی برای جلوگیری از خشک شدن انواع کیک

تهیه یک کیک خوش بافت سخت است، نگهداری آن سخت‌‌تر! به دلیل وجود تخم مرغ و خامه، رطوبت کیک بالا می‌رود و وقتی رطوبت کیک بالا باشد، احتمال خشک و خراب شدن آن هم بالاتر می‌رود. حالا اگر کیک خانگی باشد و توسط خودتان درست شده باشد اصلا و ابدا دوست ندارید کیکتان خشک باشد. به هر حال بافت نرم و اسفنجی، یکی از معیارهای یک کیک ایده آل است.  در این مقاله از بلاگ اکالا قرار است چند ترفند برای تازه نگهداشتن کیک را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

۴ ترفند برای تازه نگه داشتن کیک ساده

در ادامه به چند ترفند طلایی برای جلوگیری از خشک شدن کیک اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اول) از ظروف درب دار استفاده کنید.

نفوذ هوا عامل اصلی خراب شدن مواد خوراکی است. شما به هر طریقی باید جلوی نفوذ هوای مزاحم را بگیرید. یکی از بهترین و بهداشتی‌ترین روش‌ها هم، استفاده از ظروف درب دار مخصوص است. درب این ظروف طوری طراحی شده‌اند که جلوی نفوذ هوا را کاملا می‌گیرد و از خراب شدن زود هنگام کیک جلوگیری می‌کند. با این روش می‌توانید به مدت یک هفته، کیک را در یخچال قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک لیمو؛ کیک تابستانی خوشمزه!?

دوم) کیک را در یک فویل آلومینیومی‌ بپیچید.

اگر قصد دارید مدت طولانی تری کیک را داشته باشید، می‌توانید از فویل آلومینیومی‌استفاده کنید. روش استفاده از آن چگونه است؟ خیلی ساده! وقتی کیک آماده شد آن را در هوای آزاد بگذارید و اجازه دهید کاملا خنک شود. سپس یک فویل آلومینیومی‌تمیز را برش دهید و کیک را در آن بپیچید. سپس کیک فویل پیچ شده را در یک کیسه فریزری قرار دهید و در فریزر بگذارید.

با این روش، می‌توانید حتی به مدت یک ماه کیک را نگهدارید و نگران خرابی آن نباشید. تنها نکته مهم این است که وقتی کیک را در فریزر قرار می‌دهید، شکننده می‌شود. پس باید مواظب باشید که به آن فشاری وارد نشود. هر وقت قصد صرف کردن کیک را داشتید، آن را از فریزر خارج کنید و در هوای آزاد قرار دهید. کیک به راحتی آب می‌شود و به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

۴ ترفند برای تازه نگه داشتن کیک ساده

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    سوم) یک تکه نان را در کنار کیک قرار دهید.

    همانطور که گفتیم وجود رطوبت باعث خرابی و خشک شدن کیک می‌شود. برای گرفتن رطوبت کیک می‌توانید از نان استفاده کنید. به این منظور یک تکه نان را مرطوب کنید و در کنار کیک قرار دهید. البته این ترفند برای وقتی است که می‌خواهید کیک را در ظرف درب دار یا پلاستیک فریزری قرار دهید. سپس کیک را در یخچال قرار دهید. به یاد داشته باشید که هیچ وقت نباید کیک را خارج از یخجال نگهداری کنید.‌ زیرا احتمال خرابی کیک بسیار بالا می‌رود.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک نارنگی به روش خانگی

    چهارم) کیک را در نایلون فریزری بپیچید.‌

    راحت‌ترین و دم دستی‌ترین روش. همه ما با صحنه‌ی دسته بندی فریزر با نایلون فریزری مواجه شده‌ایم. این روش یکی از دم دستی‌ترین نرفندهای ذخیره مواد خوراکی در یخچال فریزر است. بنابراین برای ذخیره کیک می‌توانید آن را در یک کیسه فریزری قرار دهید، هوای آن را بگیرید و گره بزنید.‌ سپس آن را در یخچال یا فریزر قرار دهید. اگر نتوانید هوای ‌کیسه را کامل بگیرید، این روش کاربردی واقع نخواهد شد‌. در چنین شرایطی بهتر است از ظروف درب دار مخصوص استفاده کنید.

    ترفند نگهداری از کیک میوه‌ای

    اگر از میوه در کیک استفاده کرده‌اید، برای جلوگیری از خراب شدن آن از میوه استفاده کنید! بله درد و درمان یکی است. ولی برای استفاده از این ترفند فقط می‌توانید از سیب استفاده کنید. زیرا تنها میوه ای که جلوی خراب شدن کیک میوه ای را می‌گیرد، همین سیب است.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز کیک لوتوس

    روش های تازه نگه داشتن کیک میوه‌ای

    ۳ ترفند برای نگهداری از کیک خامه‌ای

    نگهداری از کیک خامه‌ای کمی‌مشکل است. زیرا تزیینات موجود روی کیک کار را کمی‌دشوار می‌کند. به علاوه، وحود خامه و تخم مرغ در کیک، توامان، باعث می‌شود رطوبت کیک بالا باشد. به همین دلیل این کیک‌ها خیلی زودتر از روال یک کیک معمولی خراب می‌شوند. ولی سالم نگهداشتن کیک، کار غیرممکنی نیست. به هر حال روش هایی برای دور زدن این نواقص وجود دارد. در ادامه این مقاله، ۴ روش برای نگهداری از کیک خامه‌ای را با هم بررسی می‌کنیم.

    اول) کیک را در جعبه‌اش نگهداری کنید.

    دم دستی ترین روش ممکن همین است. شما به احتمال زیاد وقتی کیک خامه ای می‌خرید، آن را با یک جعبه تحویل می‌گیرید. بهترین کار این است که آن را در جعبه نگهدارید، جعبه را در کیسه پلاستیکی قرار دهید و در نهایت آن را در یخچال قرار دهید. با این کار کیک خامه ای بیشتر عمر می‌کند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه تریلیچه (کیک خیس خامه‌ای کاراملی)

    دوم) روی کیک را سلفون بکشید.

    اگر کیک را برش نزده باشید به ساده ترین شکل ممکن می‌توانید آن را در یخچال قرار دهید. برای این کار کافی است به ترفند اول مراجعه کنید و همان روال را طی کنید. ولی اگر کیک را برش زده اید کار کمی‌متفادت است. کیگ برش خورده حساس تر است. پس احتمال خرابی آن هم خیلی بیشتر می‌شود. برای جلوگیری از این خرابی باید روی آن سلفون بکشید. سپس آن را در یخچال قرار دهید.

    ۳ ترفند برای نگهداری از کیک خامه‌ای

    سوم) کیک را فریز کنید.

    برای فریز کردن کیک خامه‌ای باید در ابتدا خامه های کیک را جدا کنید. برای ان کار می‌توانید از یک کارد ظریف یا کاردک مخصوص شیرینی پزی استفاده کنید. پس از جدا کردن خامه‌ی کیک به روش گفته شده برای کیک ساده، آن را فریز کنید. می‌توانید آن را در فویل آلومینیومی‌بپیچید یا در کیسه فریزر قرار دهید یا از ظروف درب دار مخصوص استفاده کنید. بعد از حذف خامه از کیک، به هر روشی که در دسترس است می‌توانید کیک را فریز کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک کاپوچینو؛ با بافتی ترد و نرم

    روش‌هایی که در این مقاله از مجله آشپزی اکالا ذکر شد، امتحانشان را پس داده‌اند.‌ پس اگر کیک خانگی درست کرده‌اید یا از بیرون سفارشی تهیه کرده‌اید، با این روش‌ها می‌توانید چندین روز یا حتی چندین ماه آن را تازه نگهدارید. با خواندن این مقاله پی بردید که این کار، غیرممکن نیست. ولی، مثل همیشه، توصیه اول ما این است که مواد خوراکی را به مدت طولانی ذخیره نکنید. بهترین کار این است که مواد غذایی را تازه و در ساعات اولیه نوش جان کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد.

    ۱/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.