آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه چیز کیک لوتوس؛ مرحله به مرحله با طعمی بینظیر

چیزکیک لوتوس یکی از چیزکیک‌های لوکس و جذاب به حساب میاد. این چیزکیک همانطور که از نامش پیداست با کرمی به نام کرم لوتوس تهیه می‌شود ‌که این کرم رو در فروشگاه‌های مواد غذایی یا فروشگاه های لوازم قنادی میتوانید خریداری کنید.

این کرم یک نوع کرم بیسکوئیتی بسیار خوشمزه و لذیذ است و مانند نوتلا از کرم‌های محبوب دنیاست و طرفداران بسیار زیادی دارد. این کرم این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و با این کرم بیسکوئیتی‌ خوشمزه، کیک، شیرینی و دسرهای بسیار جذاب و فوق العاده خوشمزه‌ای میتوانید تهیه کنید.

امروز در اکالابلاگ ما هم آموزش یک چیزکیک بی‌نهایت خوشمزه با این کرم بیسکوئیتی آماده کردیم که جزو محبوب‌ترین و لذیذترین چیزکیک‌های دنیاست. این چیزکیک جزو چیزکیک‌های کافه‌ای است و در منو بسیاری از کافی‌شاپ‌ها موجود است و از پرطرفدارترین چیزکیک‌هاست.

در ادامه با ما همراه باشید با طرز تهیه چیزکیک لوتوس خوشمزه، بی نظیر و زیبا:

مواد لازم جهت تهیه کراست چیزکیک لوتوس:
بیسکوئیت لوتوس۲۰۰ گرم
کره صد گرم

مواد لازم جهت تهیه کراست چیزکیک لوتوس

مواد لازم برای تهیه کرم چیز یا کرم پنیری:
پنیر خامه ای یا ماسکارپونه۳۵۰ گرم
خامه صبحانه ۱۱۵ گرم
کرم لوتوسنصف پیمانه
شکر ۷۵ گرم
تخم مرغدو عدد
نشاسته ذرت دو قاشق غذاخوری
وانیل درصورت تمایل۱/۴ قاشق چایخوری
بیسکوئیت لوتوس برای تزیین
مقداری کرم لوتوس برای تزیین

مواد لازم برای تهیه کرم چیز یا کرم پنیری

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    برای تهیه این چیزکیک بی‌نهایت خوشمزه، ابتدا کراست رو باید تهیه کنید. برای تهیه کراست، بیسکوئیت‌های لوتوس رو داخل نایلون‌های مخصوص یا زیب کیپ بریزید. با وردنه به بیسکوئیت‌ها فشار بیارید و کاملا آن‌ها رو پودر کنید.بیسکوئیت لوتوس را پودر کنید برای چیزکیک لوتوسسپس بیسکوئیت‌های پودر شده رو داخل ظرف مناسبی بریزید. در این مرحله نیاز است کره رو ذوب کنید. کره رو داخل سس پن یا شیر جوش و ظرف کوچکی بریزید و روی حرارت قرار دهید.

    کره را برای چیزکیک لوتوس آب کنید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع چیزکیک

    وقتی کره ذوب شد از روی حرارت بردارید. کره کاملا ذوب و یکدست شده است. کره ذوب شده رو به بیسکوئیت‌های پودر شده اضافه کنید.کره اب شده را به بیسکوئیت پودر شده بریزید برای چیزکیک لوتوسنمک رو نیز بریزید و هم بزنید و بیسکوئیت و کره ذوب شده رو با هم مخلوط کنید. مخلوط بیسکوئیت و کره باید کاملا منسجم شوند. طوری که وقتی آنها را در دست فشرده می‌کنید به هم بچسبند.

    پودر بیسکوئیت لوتوس آغشته به کره آب شده برای چیزکیک لوتوسحالا به یک قالب هجده سانت نیاز دارید.از قالب کمربندی ترجیحا استفاده کنید. اگر نیاز است کف و دیواره های قالب رو با کاغذ روغنی بپوشانید. در صورتی که از جنس و کیفیت قالب اطمینان دارید نیازی به این کار نیست. مخلوط بیسکوئیت رو داخل قالب بریزید.

    ابتدا با قاشق مخلوط بیسکوئیت و کره رو در قالب پخش کنید.برای کراست چیزکیک بیسکوئیت پودر شده را کف قالب پخش کنید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز کیک شکلاتی مغزدار با توت فرنگی

    میتونید از یک لیوان کمک بگیرید و به طور کامل و یکدست مخلوط بیسکوئیت و کره رو داخل قالب فشرده کنید. کامل سطح داخلی و کف قالب رو با بیسکوئیت بپوشانید.

    مواد چیزکیک را با یک لیوان در ته قالب فشار دهید

    بعد از آماده سازی قالب و انتقال کراست به قالب، باید قالب رو داخل فر قرار دهید‌ و کراست رو بپزید.فر رو با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید و قالب رو داخل فر بگذارید و حدود پانزده دقیقه زمان دهید تا کراست طلایی رنگ شود.

    وقتی کراست پخته شد و رنگ طلایی به خود گرفت قالب رو از فر خارج کنید و کنار بگذارید.

    حالا نوبت به تهیه کرم چیز یا کرم پنیری و کرم میانی چیزکیک می‌رسد.

    برای این منظور یک کاسه بزرگ رو انتخاب کنید. پنیر خامه ای یا پنیر ماسکارپونه رو داخل کاسه بریزید.

    در یک ظرف جدا پنیر ماسکارپونه برای چیزکیک لوتوس بریزیدبا همزن دستی یا برقی هم بزنید البته نیازی به همزن برقی ندارید و اینکار رو با یک ویسک و همزن دستی به راحتی میتونید انجام دهید.

    پنیر رو کمی هم بزنید تا بافت نرم و سبکی پیدا کند. شکر رو به پنیر اضافه کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز کیک خرمالو

    شکر را به پنیر ماسکارپونه زده شده اضافه کنید برای چیزکیک لوتوسپنیر و شکر رو با هم مخلوط کنید و با همزن هم بزنید‌ تا یکدست شوند. سپس خامه صبحانه رو به مخلوط پنیر و شکر اضافه کنید.

    خامه صبحانه را به پنیر ماسکارپونه اضافه کنید برای چیزکیک لوتوسمجددا هم بزنید تا خامه صبحانه نیز با شکر و پنیر به خوبی مخلوط شود. یک عدد از تخم مرغ‌ها رو بشکنید و به مخلوط پنیر وشکر و خامه اضافه کنید.

    یک عدد تخم مرغ را به مواد چیزکیک لوتوس اضافه کنیدکمی هم بزنید و بعد تخم مرغ بعدی رو اضافه کنید. در حد مخلوط شدن تخم مرغ دوباره مواد رو هم بزنید.تخم مرغ را به مواد اضافه و هم بزنید برای چیزکیک لوتوس

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیزکیک قلبی ولنتاین

    در مرحله‌ی بعدی و بعد از اضافه کردن تخم مرغ‌ها، نشاسته ذرت رو اضافه کنید. با همزن دستی نشاسته ذرت رو نیز هم بزنید و با مواد مخلوط کنید.

    نشاسته ذرت را اضافه کنید برای مواد چیزکیک لوتوسو سپس در مرحله‌ی پایانی کرم لوتوس خوشمزه رو به مخلوط پنیری اضافه کنید. بعد از اضافه کردن کرم لوتوس، باز هم با همزن دستی مواد رو ویسک کنید تا کرم لوتوس در کرم پنیری به طور یکدست مخلوط شوند.کرم لوتوس را اضافه کنید برای چیزکیک لوتوس و هم بزنید در نهایت وانیل رو نیز اضافه کنید. غلظت مواد در پایان به شکل زیر خواهد بود.

    وانیل را اضافه کنید برای چیزکیک لوتوسحالا کرم پنیری آماده شده رو داخل قالب و روی کراست که در ابتدا تهیه کردید و پخته شده بریزید. بعد ازاینکه مواد رو به قالب انتقال دادید و روی کراست ریخته شد، حالا قالب رو روی یک ورق آلمینیومی یا فویل قرار دهید.

    کرم پنیری را روی کراست چیزکیک بریزید برای چیزکیک لوتوسو بعد فویل رو دور تا دور قالب بپیچید و در واقع کف و دیواره‌ی خارجی قالب رو با فویل بپوشانید. حالا قالب رو داخل سینی فر قرار دهید.

    دور تا دور قالب را بپوشانید و در فر قرار دهیدو سپس آب داغ داخل قالب بریزید. تا جایی که حدود یک سوم از قالب رو پوشش دهد.

    حالا سینی رو داخل فری که از حدود ده دقیقه قبل روشن شده و کاملا داغ شده است قرار دهید. درجه حرارت فر رو روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

    یک ساعت برای پخت این چیزکیک زمان نیاز است‌.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیزکیک مغزدار با لایه ژله اناری

    بعد از گذشت ۵۰ دقیقه از پخت چیزکیک، چک کنید و اگر روی چیزکیک طلایی شده بود کافیست. دقت کنید که مرکز چیزکیک برخلاف پخت کیک باید کمی لرزان باشد. وقتی طلایی شده بود و مرکز آن به این شکل کمی لرزان بود، فر رو خاموش کنید.

    چیزکیک رو سریع از فر خارج نکنید. حدود نیم ساعت تا یک ساعت اجازه دهید چیزکیک در فر خاموش شده بماند. البته سعی کنید که درب فر رو کمی باز بگذارید.یک کف گیر چوبی بین درب فر قرار دهید تا کم کم دمای فر کم شود و از داغی بی افتد.

    بعد از حداکثر یک ساعت، چیزکیک رو از فر خارج کنید.

    چیزکیک را از فر خارج کنید و در آب قرار دهید تا قالبی از قالب دربیاید

    مشاهده می‌کنید که رویه ی کرم چیز بسته شده و طلایی رنگ شده است. اجازه دهید کاملا سرد چیزکیک سرد شود و بعد در یخچال قرار دهید.

    بگذارید چیزکیک یک شب در یخچال استراحت کند تا به بافت منسجمی برسد و کرم پنیری به صورت کامل سرد و بسته شود. بعد از گذشت این مدت چیزکیک رو از یخچال خارج کنید.

    دو تا سه قاشق غذاخوری کرم لوتوس رو داخل ظرف یا قابلمه کوچکی بریزید. ظرف رو روی گاز قرار دهید حرارت ملایم باشد و اجازه دهید کرم کمی گرم شده و ذوب شود.

    کرم لوتوس را روی شعله داغ کنید تا رقیق شودکرم رو از روی حرارت بردارید‌. کرم حالا روان است و قابلیت پوشش دهی چیزکیک رو دارد. کاغذ روغنی رو از چیزکیک جدا کنید.

    کرم لوتوس که رقیق شد، چیز کیک را از ورقه آن دربیاورید برای چیزکیک لوتوسکرم لوتوس رو روی چیزکیک بریزید و هر طور مایلید به آن شکل دهید.

    اگر کرم لوتوس کمی غلیظ باشد میتونید مطابق تصویر به آن شکل دهید وروی چیزکیک طرح ایجاد کنید. البته بر اثر سرمای چیزکیکی که از یخچال خارج شده کرم غلیظ خواهد شد.

    من از قاشق برای طرح دادن به کرم استفاده کردم.

    برای تزیین بیشتر میتونید مقداری خامه شیرین شده قنادی رو فرم بدهید و داخل قیف بریزید. سپس خامه را دور تا دور لبه های چیزکیک پایپ کنید.

    کرم رقیق شده لوتوس را روی چیزکیک ریخته و با قاشق فرم دهید برای چیزکیک لوتوسچیزکیک لوتوس جذاب و زیبا حالا دیگر آماده ست.تزیین چیزکیک لوتوس با خامه شیرین شده قنادیچند عدد بیسکوئیت لوتوس رو خرد و پودر کنید و در نهایت روی چیزکیک به شکل دلخواه بریزید و چیزکیک رو تزیین کنید، تا زیباتر و جذاب‌تر شود. از بیسکوئیت لوتوس برای تزیین نهایی غافل نشوید که زیبایی چیزکیک و اصالت آن رو چند برابر می‌کند!

    شک نکنید که عاشق این چیزکیک خواهید شد.

    چند عدد بیسکوئیت لوتوس را پودر کنید و روی چیزکیک بریزیدیکی از خوش‌طعم‌ترین و دلپذیر ترین چیزکیک‌های دنیاست.

    طرز تهیه چیزکیک لوتوس خوشمزه با طعمی بی نظیر
    نوش جانتان…

    نکات تهیه چیزکیک لوتوس

    • برای تهیه این چیزکیک و تهیه کراست آن از بیسکوئیت لوتوس باید استفاده کنید. بیسکوئیت رو به خوبی پودر کنید .اینکار رو داخل غذاساز هم میتونید انجام دهید و بیسکوئیت رو کاملا پودر کنید. هرچقدر بیسکوئیت بهتر پودر شود کراست کیفیت بهتری خواهد داشت و موقع برش دادن خرد و تکه تکه نخواهد شد.
    • برای اطمینان بیشتر میتویند بیسکوئیت های پودر شده رو از صافی یا الک رد کنید تا مطمئن‌ شوید که کاملا یکدست و یک اندازه پودر شده است.
    • در دستور اصلی چیزکیک لوتوس تنها از بیسکوئیت لوتوس برای کراست استفاده می‌شوند. چون طعم خاص و بهتری دارد. اما اگر برایتان مقدور نیست.
    • میتونید کمی بیسکوئیت پتی بور یا دایجستیو هم استفاده کنید و با هم مخلوط کنید و از ترکیب این دو استفاده کنید ولی دقت کنید که بیسکوئیت لوتوس رو حذف نکنید چون طعم و مزه ی این بیسکوئیت است که در طعم دهی به چیزکیک موثر است و نباید حذف شود.
    • کرم لوتوس و بیسکوئیت لوتوس رو از لوازم قنادی ها یا هایپر مارکت ها میتونید تهیه کنید. کرم و بیسکوئیت لوتوس قیمت نسبتا بالایی دارند. اما یک برند ایرانی هم بیسکویت و کرم لوتوس رو تولید و به بازار عرضه کرده که قیمت کمتری نسبت به نمونه اصلی آن دارد و از لحاظ طعم تفاوت چندانی با هم ندارند و طعم نمونه ایرانی هم مشابه نمونه اصلی است.میتونید از این برند استفاده کنید و با قیمت کمتری کرم و بیسکوئیت لوتوس رو خریداری کنید‌.
    • کرم بیسکوئیتی لوتوس آنقدر خوش طعم و خوشمزست که به تنهایی هم میتونید مصرف کنید و قطعا چیزی از آن باقی نخواهد ماند. کرم لوتوس رو برای مصارف بسیار زیادی از جمله پخت کوکی، کیک و چیز کیک و حتی دسرهای خوشمزه میتونید استفاده کنید.
    • نکته ای که در تهیه همه ی چیزکیک هایی که در فر پخت می‌شوند بسیار مهم است این است که بر خلاف کیک ها که باید کاملا پخته شوند و مرکز آن پف کند و بپزد، اما چیزکیک از نشانه های پخت موفق و درست آن این است که مرکز چیزکیک هنوز کمی لرزان باشد و فر رو خاموش کنید. بعد از اینکه چیزکیک در یخچال استراحت کند بافت لرزان آن سفت شده و کاملا شکل خواهد گرفت و در نهایت بافتی نرم و لطیف خواهید داشت.
    • وقتی چیزکیک بیش از اندازه بپزد بافت آن سفت و خشک خواهد شد و نرمی و لطافت یک چیزکیک خوب رو نخواهد داشت.
    • زمان اضافه کردن تخم مرغ ها دقت کنید که نباید خیلی مواد رو هم بزنید‌.بعد از اضافه کردن تخم مرغ در حد مخلوط شدن و یکدست شدن تخم مرغ با سایر مواد، آن را هم بزنید. در صورتی که بیش از حد تخم مرغ ها رو هم بزنید، بعد از پخت ممکن است چیزکیک ترک بخورد. در واقع یکی از دلایل ترک خوردن روی چیزکیک هم زدن زیاد مواد است.
    • از دیگر نکات مهم دراین رابطه این است که حتما بعد از خاموش کردن فر چیزکیک رو برای مدت کوتاهی در فر خاموش استراحت دهید و بلافاصله از فر خارج نکنید. درب فر باید کمی باز بماند تا دمای فر به آرامی کاهش پیدا کند و فر کم کم سرد شود.
    • چیزکیک بعد از پخت و سرد شدن حتما باید در یخچال استراحت کند تا به اصطلاح خودش را بگیرد و بافت مناسب سرو داشته باشد.
    • از پنیر خامه ای ،پنیر ماسکارپونه وحتی پنیر لبنه برای تهیه این چیزکیک میتونید استفاده کنید.
    • مدت زمان پخت چیزکیک باتوجه به دمای فر ممکن است متغیر باشد. بعد از گذشت ۵۰ دقیقه تا یکساعت حتما چیزکیک رو چک کنید درب فر رو به آرامی باز کنید و اگر روی چیزکیک طلایی شده بود نشان از پخت چیزکیک است.کمی به آرامی قالب را تکان دهید باید مرکز چیزکیک هنوز کمی لرزان باشد تا فر رو خاموش کنید.
    • این چیزکیک رو در قالب پانزده تا هجده سانت تهیه کنید. برای قالب های بزرگتر باید میزان مواد برای کراست و کرم پنیری بیشتری در نظر بگیرید چون ارتفاع چیزکیک کمتر خواهد شد‌.
    • اگر از قالب کمربندی برای پخت چیزکیک استفاده می‌کنید که البته بهترین قالب برای تهیه چیزکیک است، دقت کنید که قبل از انتقال قالب به فر حتما زمانی که از حمام بخار برای تهیه چیزکیک استفاده می‌کنید و آب داغ در سینی زیر قالب میریزید، حتما قالب رو با فویل بپوشانید تا آب به داخل قالب نفوذ نکند. چون قالب ها دو تکه است و ممکن است آب به داخل قالب نفود پیدا کند و کراست و چیزکیک رو از بین ببرد‌ پس حتما اطراف قالب رو با فویل بپوشانید.

    این چیزکیک فوق العاده خوشمزه و لذیذ است. توصیه می‌کنیم حتما یکبار هم که شده این چیزکیک بی نظیر رو در منزل تهیه کنید و از خوردن آن نهایت لذت رو ببرید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.