آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی مغزدار با توت فرنگی؛ چیزکیک سرد بدون فر

چیز کیک شکلاتی یکی از محبوب ترین دسر ها و شیرینی هاست که در تمام کافی شاپ ها سرو و به فروش می‌رود. چیزکیک شکلاتی رو با طعم‌ها و شکل‌های مختلفی می‌توان تهیه کرد. چیزکیک به دو روش تهیه می‌شود یکی در فر طبخ و آماده می‌شود ‌و یک روش بدون فر و به روش سرد و یخچالی، که هرکدام از این روش های پخت طرفداران مخصوص به خود را دارند.

امروز در اکالا بلاگ آموزش یک نوع چیزکیک شکلاتی سرد و ژلاتینی رو بایک بافت بی‌نظیر و اسفنجی اماده کردیم اگر شما هم طرفدار چیزکیک های سرد هستید این آموزش رو از دست ندید و همراه ما باشید با آموزش چیزکیک شکلاتی سوپرایز. در این چیز کیک از توت فرنگی استفاده شده و زمانی که چیزکیک شکلاتی سوپرایز رو برش دهید زیبایی و جذابیت آن چند برابر می‌شود و توت فرنگی جلوه و زیبایی خاصی به این چیزکیک می‌دهد.

این چیزکیک علاوه بر طعم بی نظیر شکلات و بافت اسفنجی و لطیف، به دلیل همراهی با توت فرنگی طعم بسیار لذیذ و ظاهری جذاب و هیجان انگیز دارد و یک گزینه عالی برای مهمانی ها و جشن‌ها است.

مواد لازم برای تهیه کراست چیز کیک شکلاتی مغزدار با توت فرنگی
بیسکوئیت۲۵۰ گرم
کرهصد گرم
نمک یک پینچ

مواد لازم برای تهیه کراست چیز کیک شکلاتی مغزدار با توت فرنگی

مواد لازم جهت تهیه کرم پنیری و لایه پنیری چیزکیک شکلاتی مغزدار با توت فرنگی:
پنیر خامه ای۳۰۰ گرم
خامه قنادی ۲۵۰ گرم
پودر ژلاتین ۱۰ گرم
آب سردیک سوم پیمانه
شکلات تلخ و شیری صد گرم
خامه صبحانه۸۰ گرم‌
توت فرنگی به میزان لازم

مواد لازم جهت تهیه کرم پنیری و لایه پنیری چیزکیک شکلاتی مغزدار با توت فرنگی
برای تهیه چیزکیک شکلاتی مغزدار با توت فرنگی ابتدا به کراست چیزکیک نیاز دارید یعنی ابتدا باید کراست یا پایه چیز کیک رو تهیه کنید.

برای این منظور بیسکوئیت هارو داخل یک نایلون یا زیپ کیپ بریزید. سپس درب نایلون رو محکم ببندید و به کمک وردنه روی بیسکوئیت ها فشار وارد کنید.بیسکوئیت ها را با وردنه پودر کنید برای چیزکیک شکلاتیبا کمی فشار دست و جابجا کردن مداوم وردنه روی بیسکوئیت ها به راحتی توسط فشاری که از وردنه به بیسکوئیت ها وارد می‌شود، به سادگی‌ بیسکوئیت ها شروع به پودر شدن می‌کنند.و باید به این روش کاملا بیسکوئیت ها رو پودر و یکدست کنید‌.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    بیسکوئیت های پودر شده را از زیپ لاک خارج کنید و درون ظرفی بریزید.

    بیشتر بخوانید: خواص مهم توت فرنگی برای سلامتی

    بیسکوئیت پودر شده را در ظرفی بریزید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه مینی چیزکیک انبه

    سپس کره را ذوب کنید و بعد از ذوب شدن، کره رو به بیسکوئیت های پودر شده اضافه کنید. هم بزنید و کره و بیسکوئیت رو مخلوط کنید تا منسجم و کمی چسبنده شوند طوری که به راحتی بتوان بیسکوئیت هارو فشرده کرد.

    کره آب شده را به بیسکوئیت اضافه کنید برای چیزکیک مغزدار شکلاتینمک رو نیز به مخلوط کره و بیسکوئیت اضافه کنید و هم بزنید. حالا نوبت به آماده سازی قالب هاست.

    از هرنوع قالب کوچکی میتونید استفاده کنید.در غیر این صورت برای تهیه قالب به این شکل عمل کنید. طلق های شیشه ای با ارتفاع حدود ده سانتی متری رو از لوازم قنادی خریداری کنید و سپس به اندازه ای که می‌خواهید قطر چیزکیک باشد، طلق را برش بدهید و سپس دو طرف تلق‌ برش خورده رو به وسیله‌ی چسب شیشه ای به هم متصل کنید.

    آماده کردن قالب برای چیزکیک شکلاتی مغزدارطوری که یک دایره رو تشکیل دهد و حالت لوله ای شود. حالا طلق رو در یک قالب یا ظرف فیکس‌کنید تا ثابت بماند. در اینجا از قالب مافین برای ثابت ماندن طلق آماده شده استفاده کردیم.

    طلق ها را در قالب بگذارید برای ریختن مواد چیزکیک شکلاتی مغزداربعد از آماده سازی قالب مورد نیاز،مخلوط بیسکوئیت پودر شده و کره آب شده رو داخل هرکدام از قالب های تک نفره بریزید. حدود یک یا دو قاشق غذاخوری کافیست.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیزکیک لوتوس

    داخل تمام قالب ها از مخلوط بیسکوئیت به طور مساوی بریزید.

    مواد کراست چیزکیک ار در طلق لیوانی بریزید برای چیزکیک شکلاتی مغزدار

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیزکیک قلبی ولنتاین

    سپس با یک وسیله مناسب شروع کنید به فشرده کردن بیسکوئیت ها داخل قالب و مخلوط بیسکوئیت وکره رو داخل تمامی قالب های تک نفره فشرده و پرس کنید.

    بیسکوئیت را با گوشتکوب کاملا در لیوان فشار دهیدبه همین شکل کراست بیسکوئیتی رو داخل همه قالب ها فشرده و فیکس کنید. در این مرحله کار آماده سازی کراست به پایان میرسه و بهتر است قالب هارو در یخچال قرار دهید.

    حالا نوبت به تهیه کرم چیزکیک می‌رسد. ابتدا پودر ژلاتین رو آماده کنید. برای این منظور در ظرف کوچکی آب سرد بریزید. پودر ژلاتین رو به آب اضافه کنید.

    پودر ژلاتین را آماده کنید برای چیزکیک شکلاتی مغزدار شروع کنید به هم زدن و پودر ژلاتین رو با آب مخلوط کنید. سپس برای چند دقیقه کنار بذارید تا حالتی اسفنجی و منسجم به خود بگیرد‌.

    پودر ژلاتین باید به شکل زیر درآیدو بعد از اینکه به این حالت رسید روی بخار کتری به روش بنماری یا داخل ماکروفر، پودر ژلاتین رو ذوب کنید تا کاملا شفاف شود. در ظرف مناسبی که مقاوم به حرارت باشد مانند سس پن یا یک قابلمه کوچک، خامه رو بریزید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک توت سفید خوشمزه؛ به روش خانگی

    خامه را در ظرفی بریزید برای چیزکیک شکلاتی مغزدارسپس ظرف رو روی حرارت کم و ملایم قرار دهید تا خامه نرم و روان شود.خامه را در روی شعله هم بزنید تا نرم و روان شوددقت کنید که خامه به هیچ عنوان نباید بجوشد. همین که گرم و روان شد باید از روی حرارت بردارید .به محض اینکه از دیواره ها شروع کرد به جوش ریز زدن و نرم و روان شد سریعا از روی حرارت بردارید. همین که ظرف خامه رو از روی حرارت برداشتید، شکلات های خرد شده رو به خامه ی داغ اضافه کنید.

    شکلات را به خامه صبحانه اضافه کنیدیک دقیقه اجازه دهید تا شکلات و خامه هم دما شوند و سپس شروع کنید به هم زدن شکلات و خامه با یکدیگر و به طور کامل شکلات و خامه رو با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه نقل خانگی؛ با طعم‌های متنوع

    شکلات ها را با خامه مخلوط کنید

    و در نهایت مخلوط شکلاتی جذاب بدست آید. مخلوط شکلات و خامه رو کنار بگذارید. در ظرف یا کاسه بزرگی پنیر خامه ای رو بریزید.

    گاناش به دست آمده برای چیزکیک شکلاتی مغزدار و پنیر خامه ای را در ظرفی بریزید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیزکیک هویج و گردو با کرم پنیری

    با همزن پنیر خامه ای رو کمی هم بزنید تا سبک و نرم شود. سپس پودر قند رو به پنیر خامه ای اضافه کنید.پودر قند را به پنیر خامه ای زده شده اضافه کنید برای چیزکیک شکلاتی مغزدارپودر قند رو با پنیر مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. سپس گاناش شکلاتی یا مخلوط خامه و شکلات رو که آماده کردید به مخلوط پنیر اضافه کنید.

    شکلات را به پنیر خامه ای زده شده اضافه کنیدسپس با همزن برقی یا حتی دستی به خوبی مخلوط کنید تا کاملا مواد یکدست شوند. در ظرف دیگری خامه قنادی رو بریزید.

    خامه قنادی را در ظرفی دیگر بریزیدبا همزن برقی خامه رو هم بزنید تا کمی فرم بگیرد‌. نیازی به همزدن زیاد و فرم دادن کامل خامه شیرین شده قنادی نیست . حتی می‌تونید از همان همزنی که شکلات رو با آن مخلوط کردید استفاده کنید.نیازی به شستن مداوم همزن ندارید!

    حالا خامه قنادی رو به مخلوط پنیر و شکلات اضافه کنید.

    خامه قنادی را به شکلات اضافه کنید برای چیزکیک شکلاتی مغزداربا لیسک مواد رو به شکل دورانی هم بزنید و در واقع مواد رو فولد کنید تا مشابه تصویر شود. حالا در این مرحله به ژلاتین حل شده و شفاف نیاز دارید. ژلاتین که کاملا شفاف و یکدست است رو به این مخلوط اضافه کنید.

    پودر زلاتین را به کرم پنیری شکلاتی اضافه کنید

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیزکیک مغزدار با لایه ژله اناری

    و سپس مجدد مواد رو به آرامی فولد کنید تا ژلاتین در کرم پنیری به خوبی مخلوط شود. کرم پنیری آماده ست. حالا توت فرنگی ها رو آماده کنید و انتهای توت فرنگی رو مطابق تصویر برش دهید.

    توت فرنگی را همانند تصویر برش دهید برای قرار دادن در چیزکیک مغزدارسپس توت فرنگی رو داخل قالب های آماده شده و روی کراست قرار دهید. سعی کنید توت فرنگی رو در مرکز و وسط قالب قرار دهید تا زمان برش خوردن ظاهر جذابتری داشته باشد.

    توت فرنگی ها را در مرکز کراست چیزکیک قرار دهید

    به همین شکل داخل قالب ها رو با توت فرنگی پرکنید و بعد از کرم پنیری آماده شده داخل قالب ها بریزید .به طوری که روی توت فرنگی ها رو بپوشاند.

    پنیر خامه ای شکلاتی را روی توت فرنگی ها بریزید برای چیزکیک شکلاتی مغزدارتا نیمه قالب هارو پر کنید کافیست.

    بعد ازاینکه قالب ها رو با مواد پنیری پر کردید ،قالب هارو در یخچال قرار دهید و یک شب استراحت دهید تا چیزکیک به خوبی حالت بگیرد و آماده شود. حداقل شش ساعت زمان برای آماده سازی چیزکیک لازم است.

    بعد از این مدت قالب رو از یخچال خارج کنید.

    چیزکیک در یخچال بسته می‌شود و می‌توانید از طلق جداش کنیدطلق ها رو به آرامی از دور چیزکیک جدا کنید و درنهایت چیز کیک آماده شده رو داخل ظرف سرو بگذارید. با خامه، شکلات ذوب شده و توت فرنگی چیز کیک رو تزیین کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیزکیک زعفرانی ۳ لایه

    چیز کیک های جذاب و زیبا آماده ست.

    طرز تهیه چیزکیک شکلاتی مغزدار با توت فرنگی سورپرایزی
    با برش دادن چیزکیک شکلاتی،توت فرنگی که داخل چیزکیک قرار داده شده نمایان می‌شود و ظاهر بسیار جذابی به چیزکیک می‌دهد به علاوه در طعم چیزکیک هم بی تاثیر نیست و خوشمزگی آن را چند برابر می‌کند. نوش جان

    برای مشاهده لیست انواع غذا، نوشیدنی و دسر با توت فرنگی روی لینک با توت فرنگی چی درست کنیم؟ کلیک کنید.

    نکات تهیه چیزکیک شکلاتی مغزدار

    • برای تهیه این چیز کیک دقت کنید که بیسکویت رو به خوبی پودر کنید. برای پودر کردن بیسکوئیت از غذاساز هم میتونید کمک بگیرید و به جای پودر کردن دستی بیسکوئیت، آن هارو داخل غذاساز بریزید و چند پالس بزنید تا کامل پودر شود‌.
    • میزان کره رو کم و زیاد نکند درغیر این صورت کراست شکننده خواهد شد. اگر بیسکوئیت به خوبی پودر شود و میزان کره هم مناسب باشد، کراست زمان برش دادن چیزکیک خرد ومتلاشی نمی‌شود.
    • از قالب تک نفره برای تهیه این چیزکیک استفاده شده است.میتونید از قالب های دو نفره یا بزرگتر هم استفاده کنید ولی دقت کنید که اگر از قالب بزرگتر استفاده میکنید،این میزان مواد برای قالب پانزده تا هجده سانت مناسب است.
    • میتونید از دو یا سه قالب کوچکتر استفاده کنید.
    • از ژلاتین مرغوب و با کیفیت استفاده کنید که از فرم گیری آن اطمینان داشته باشید.
    • پودر ژلاتین رو حتما ابتدا در آب سرد بریزید تا به حالت اسفنجی برسد سپس روی بخار کتری بگذارید و به روش بنماری ذوب کنید یا اینکه چند دقیقه در ماکروفر بگذارید تا ژلاتین حل شود.
    • اگر در مرحله اول ژلاتین رو آماده می‌کنید ممکن است تا مرحله آخر که ژلاتین رو به مواد اضافه می‌کنید، ژلاتین کمی سفت شود. در این صورت حتما مجدد ژلاتین رو کمی روی بخار کتری قرار دهید تا مجدد شفاف و روان شود‌. حتما ژلاتین باید کاملا ذوب و حل شود و حالتی شفاف و روان داشته باشد.
    • برای این چیزکیک به خامه شیرین شده قنادی نیاز دارید.اگر خامه رو مستقیم از لوازم قنادی میخرید ،کمی که یخ آن باز شد قابل استفاده ست.اگر هم در فریزر خامه نگهداری می‌کنید و در فریزر موجود دارید از یک ساعت قبل از شروع به کار از فریزر خارج کنید و نرم که شد با همزن برقی هم بزنید تا کمی فرم بگیرد. در این چیز کیک نیازی به فرم گیری کامل خامه ندارید.
    • از شکلات تلخ و شکلات شیری برای کرم این چیزکیک میتونید استفاده کنید.یا به نسبت مساوی از مخلوط شکلات تلخ و شیری استفاده کنید‌.
    • دقت کنید که هنگام اضافه کردن خامه شیرین شده و نیمه فرم گرفته به کرم پنیری از همزن برقی استفاده نکنید فقط به وسیله لیسک مواد رو فولد کنید به این شکل که با چرخش لیسک مواد رو زیر و رو کنید و از هم زدن تند و سریع مواد بپرهیزید تا در نهایت به یک بافت اسفنجی و عالی برای این چیزکیک برسید.
    • برای تزیین چیزکیک مشابه تصویر بالا،باید مقداری شکلات شیری یا شکلات تلخ رو به روش بنماری ذوب کنید. میتونید اگر شکلات غلیظ بود برای روان شدن بیشتر شکلات،مقدار کمی روغن مایع یک یا دوقاشق غذاخوری به شکلات ذوب شده اضافه کنید و بعد روی چیز کیک ها بریزیدو مشابه تصویر با شکلات تزیین کنید.
    • به جای توت فرنگی برای مغزی و مرکز این چیز کیک میتونید از میوه هایی مانند گیلاس و آلبالو و یا هرنوع میوه دیگری هم استفاده کرد.
      حتی می‌توانید از توت فرنگی خرد شده یا گیلاس و آلبالو داخل مواد پنیری بریزید و بعد داخل قالب‌ بریزید.
    • از پنیر خامه ای یا پنیر ماسکارپونه برای تهیه این چیز کیک استفاده کنید.
    • به جای پودر قند، شکر دانه ریز رو میتونید جایگزین کنید. خامه قنادی استفاده شده در چیزکیک رو با خامه صبحانه جایگزین نکنید چون بافت چیزکیک رو تغییر خواهد داد.

    امیدواریم این آموزش آشپزی برای شما مفید باشد و این چیزکیک خوشمزه و زیبا رو تهیه کنید و در مهمانی‌ها و مراسم و حتی برای فروش و کافی شاپ این چیز کیک رو تهیه کنید و از این آموزش بهره ببرید.

    ۴/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.