کیک و شیرینی

۲ طرز تهیه کیک توت سفید خوشمزه؛ به روش خانگی

کیک توت سفید یک نوع کیک فوق العاده خوشمزه با عطر و طعمی خاص است که می‌توانید در فصل تابستان با توت‌های شیرین و خوشمزه آماده کنید. در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با طرز تهیه کیک توت سفید آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه کیک توت سفید

آماده کردن مواد این کیک حدود ۲۰ دقیقه و پخت آن حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. مواد لازم برای تهیه کیک توت سفید به شرح زیر است:

تخم مرغ۴ عدد
آرد سفید۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
روغن مایع۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شیر۵ قاشق غذاخوری
شکر۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
توت سفید۳/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بیکینگ پودر۲ قاشق چای‌خوری
وانیل۱/۴ قاشق چای‌خوری
شکلات سفیدبه مقدار لازم

مراحل تهیه تهیه کیک توت سفید

برای تهیه این کیک باید همه مواد کیک را از نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا با محیط هم دما شوند. در ادامه می‌توانید با مراحل تهیه کیک توت سفید به طور کامل آشنا شوید.

مرحله اول: توت‌ها را پوره کنید

برای شروع باید توت‌ها را بشویید و شاخ و برگ‌های اضافه آن‌ها را جدا کنید. در ادامه توت‌ها را همراه با ۵ قاشق شیر در مخلوط کن بریزید تا کاملا میکس شوند. سپس توت‌ها را از مخلوط کن خارج کنید و در یک ظرف بریزید.

مرحله دوم: تخم مرغ‌ها را با شکر و وانیل مخلوط کنید

تخم مرغ‌ها را بشکنید و در کاسه بریزید و سپس با همزن برقی آن‌ها را برای ۲ دقیقه هم بزنید. در ادامه شکر و وانیل را در چند مرحله به مواد اضافه کنید. هم زدن را برای ۵ دقیقه دیگر ادامه دهید تا مواد کشدار و حجیم شوند.

مراحل تهیه تهیه کیک توت سفید

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    مرحله سوم: روغن مایع و توت میکس شده را اضافه کنید

    در این مرحله باید روغن مایع را به ترکیب تخم مرغ‌ها اضافه کنید مواد را برای ۲ دقیقه هم بزنید و بعد مایه توت را اضافه کنید و دوباره مواد را با هم ترکیب کنید.

    مرحله چهارم: مواد خشک را اضافه کنید

    آرد و بیکینگ پودر را ترکیب و ۳ دور الک کنید. سپس آن‌ها را در چند مرحله به سایر مواد اضافه کنید. در این مرحله باید مواد را به آرامی با لیسک ترکیب کنید تا یکدست شوند.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه شیرینی توت به شکل میوه

    مرحله پنجم: مایه کیک را در قالب بریزید

    کف قالب مورد نظرتان را با کره یا روغن جامد چرب کنید. سپس کمی آرد روی آن بپاشید. حالا مایه کیک را در قالب بریزید. می‌توانید بعد از ریختن کیک در قالب چند عدد توت نیز روی آن قرار دهید.

    مرحله ششم: کیک را بپزید

    فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید و اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه داغ شود. سپس قالب کیک را برای ۴۰ تا ۴۵ دقیقه در طبقه میانی فر قرار دهید و کیک را بپزید.

    طرز تهیه کیک توت سفید بدون فر

    مرحله هفتم: کیک را تزیین کنید

    بعد از ۴۰ دقیقه برای این که مطمئن شوید کیک پخته است یا نه یک خلال دندان داخل آن فرو کنید. اگر کیک به خلال نچسبید، یعنی پخته است و می‌توانید قالب را از فر خارج کنید.

    حالا شکلات سفید را خرد کنید و در یک کاسه بریزید. کاسه را روی حرارت کتری قرار دهید تا ذوب شود. ۱ قاشق روغن مایع به آن اضافه کنید و از این شکلات برای تزیین روی کیک توت استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه فوم کیک توت فرنگی

    طرز تهیه کیک توت سفید بدون فر

    برای تهیه این کیک بدون فر باید مایه کیک را به روش قبل آماده کنید. سپس یک قابلمه نچسب را انتخاب کنید و کف و دیواره‌های آن را با روغن چرب کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا برای ۱۵ دقیقه روی گاز گرم شود. سپس مایه کیک را داخل قابلمه مورد نظرتان بریزید. روی درب قابلمه دم کنی قرار دهید و شعله گاز را کم کنید.

    اجازه دهید کیک برای مدت ۴۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزد. بعد از ۴۵ دقیقه شعله گاز را خاموش کنید اما درب قابلمه را باز نکنید تا کیک به خوبی از قابلمه جدا شود.

    حالا می‌توانید کیک را از قابلمه جدا کنید و به هر روشی که دوست دارید تزیین کنید. از آن جایی که برای پخت کیک در قابلمه حرارت کمتر به قسمت روی کیک می‌رسد، پس در این روش روی کیک شما مثل زمانی که در فر می‌پزید، برشته نمی‌شود.

    نکات و فوت و فن‌های تهیه کیک توت سفید

    نکات و فوت و فن‌های تهیه کیک توت سفید

    در ادامه به چند نکته طلایی برای تهیه کیک توت سفید اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • برای تهیه این کیک می‌توانید از ترکیب توت سفید و توت سیاه استفاده کنید.
    • در صورت پخت کیک در قابلمه در نیم ساعت اول به هیچ عنوان نباید درب قابلمه را بردارید، در این صورت کیک پف نمی‌کند و خمیری می‌شود.
    • به خاطر داشته باشید که هم زدن بیش از حد مایه کیک، استفاده از آرد نامناسب، عدم رعایت نسبت مواد اولیه، استفاده از قالب نامناسب و گرم نکردن فر قبل از پخت کیک موجب خمیری شدن کیک شما می‌شود.
    • قبل از اضافه کردن آرد به مایه کیک حتما آن را چند بار الک کنید تا کیک شما بافت نرم و اسفنجی پیدا کند.
    • برای تهیه این کیک حتما از قالب نچسب و سالم استفاده کنید و کف قالب را به خوبی چرب کنید تا کیک بعد از پخت به راحتی از آن جدا شود.
    • در زمان پخت این کیک در فر به هیچ عنوان نباید درب فر را باز و بسته کنید، این کار موجب از بین رفتن پف کیک می‌شود.
    • سعی کنید همه مواد اولیه کیک را دقیقا به نسبت درست اضافه کنید تا کیک شما کیفیت مناسبی داشته باشد.
    • برای تهیه کیک نباید مواد را در قالب سرد بریزید، بهتر است قالب را برای چند دقیقه گرم کنید و بعد مایه کیک را اضافه کنید.
    • برای تهیه این کیک در فر نباید اطراف و بدنه قالب را چرب کنید، این کار موجب گنبدی شدن شکل کیک می‌شود. اما برای پخت کیک روی گاز باید تمام سطح قالب را چرب کنید.
    • اگر برای تهیه این کیک به توت سفید تازه دسترسی ندارید، می‌توانید از توت خشک نیز استفاده کنید. برای این کار باید توت خشک‌ها را برای ۴ تا ۵ ساعت در آب بخیسانید و بعد همراه با چند قاشق شیر میکس کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی و شکلات به روش خانگی

    کیک توت سفید یک نوع کیک میوه‌ای است که طعمی فوق العاده لذیذ دارد و پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت آن را آماده کنید. اگر تجربه درست کردن این کیک را دارید می‌توانید نظرات و پیشنهادات خودتان را در این مطلب از مجله آشپزی اکالا با ما و دوستان علاقه مند به اشتراک بگذارید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.