آشپزی

با توت فرنگی چی درست کنیم؟ | انواع دسر، نوشیدنی و غذا

توت فرنگی یک میوه خوش طعم با ظاهری قرمز و جذاب است که می‌توانید از آن برای تهیه انواع دسر، سالاد و مربا و نوشیدنی استفاده کنید. اگر از خوردن سالادهای متنوع و جدید با طعم‌های متفاوت لذت می‌برید، بهتر است با اضافه کردن توت فرنگی به انواع سالاد، آن را تبدیل به سالادی خوشمزه و لذیذ کنید.

به علاوه توت فرنگی یکی از بهترین میوه‌ها برای درست کردن انواع دسر و نوشیدنی است. در این مقاله از اکالا بلاگ با هم یاد می‌گیریم که با توت فرنگی چی درست کنیم.

۱- سالاد توت فرنگی و کاهو

اضافه کردن توت فرنگی به سالاد کاهو طعم بسیار فوق‌العاده‌ای به آن می‌بخشد. برای تهیه این سالاد به شکر، سس مایونز، شیر، کنجد، سرکه سفید، کاهوی چینی، توت فرنگی و خلال بادام نیاز دارید.

سالاد توت فرنگی و کاهو

برای شروع باید ابتدا سس این سالاد را آماده کنید. شکر، مایونز، شیر، کنجد و سرکه را ترکیب کنید. در ادامه کاهو را خرد کنید. توت فرنگی خرد شده را روی آن بریزید و بعد سس را اضافه کنید.

برای خواندن رسپی کامل این سالاد می‌توانید روی لینک طرز تهیه سالاد توت فرنگی کلیک کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۲- چیز کیک توت فرنگی

    برای تهیه این چیز کیک به بیسکویت پتی بور، کره آب شده، پودر ژلاتین، شیر، وانیل، پنیر خامه‌ای، پنیر ماسکارپونه، خامه صبحانه، پودر قند، ژله توت فرنگی، آب توت فرنگی و چند عدد توت فرنگی نیاز دارید.

    چیز کیک توت فرنگی

    برای تهیه این چیز کیک باید بیسکویت‌ها را پودر و با کره آب شده مخلوط کنید و کف قالب کمربندی بریزید. سپس مواد روی چیز کیک را آماده کنید. در ادامه این ترکیب را در قالب بریزید و برای ۴ تا ۵ ساعت دسر را در یخچال بگذارید تا آماده شود.

    برای خواندن رسپی کامل این چیز کیک می‌توانید روی لینک طرز تهیه چیز کیک با توت فرنگی کلیک کنید.

    ۳- چیز کیک شکلاتی مغزدار با توت فرنگی

    اگر عاشق طعم شکلات و توت فرنگی هستید، این چیز کیک دقیقا مخصوص شما است. برای تهیه این دسر به بیسکویت، کره، نمک، پنیر خامه‌ای، خامه قنادی، پودر ژلاتین، آب سرد، شکلات تلخ، خامه صبحانه و توت فرنگی نیاز دارید. آماده شدن دسر در یخچال نیز حدود ۶ ساعت طول می‌کشد.

    چیز کیک شکلاتی مغزدار با توت فرنگی

    برای خواندن رسپی کامل این چیز کیک می‌توانید روی لینک طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با توت فرنگی کلیک کنید.

    ۴- کیک توت فرنگی

    اگر هنوز فکر می‌کنید که با توت فرنگی چی درست کنید، می‌توانید یک کیک توت فرنگی برای عصرانه آماده کنید و با چای میل کنید. برای تهیه این کیک باید از تخم مرغ، شکر، وانیل، روغن مایع، ماست شیرین، آرد سفید، بیکینگ پودر، توت فرنگی و پرک بادام استفاده کنید.

    کیک توت فرنگی

    برای شروع در یک ظرف تخم مرغ، شکر و وانیل و روغن مایع را ترکیب کنید و با همزن هم بزنید. بعد از چند دقیقه ماست را اضافه کنید و مواد را با لیسک ترکیب کنید. مخلوط آرد و بیکینگ پودر را اضافه کنید. مواد را هم بزنید و بعد در قالب بریزید.

    برای خواندن رسپی کامل این کیک می‌توانید روی لینک طرز تهیه کیک ساده توت فرنگی کلیک کنید.

    ۵- کیک توت فرنگی به سبک آلمانی

    برای تهیه کیک توت فرنگی آلمانی ابتدا باید کیک را آماده کنید و بعد باید کرم مخصوص و سس توت فرنگی را به صورت جداگانه آماده کنید و روی کیک بریزید. طعم این کیک به خاطر کرم و سسی که به آن اضافه می‌شود، فوق العاده خوشمزه است. برای آماده کردن این کیک باید از قالب تارت استفاده کنید.

    کیک توت فرنگی به سبک آلمانی
    برای خواندن رسپی کامل این کیک می‌توانید روی لینک طرز تهیه کیک توت فرنگی کلیک کنید.

    ۶- شیرینی تر برشی توت فرنگی

    شیرینی تر برشی توت فرنگی یک نوع شیرینی تر مخصوص و خوشمزه است که با لایه‌هایی از ژله و خامه و تهیه می‌شود. برای تهیه این شیرینی از ترکیب تخم مرغ، وانیل، روغن، شیر، آرد، نمک و شکر استفاده می‌شود.

    شیرینی تر برشی توت فرنگی

    برای تهیه سس روی شیرینی نیز باید از توت فرنگی، آبلیمو، شکر و پودر ژله استفاده کنید. برای تهیه لایه خامه‌ای دسر نیز نیاز به پنیر ماسکارپونه، شکر، خامه و ژلاتین دارید.

    برای خواندن رسپی کامل این شیرینی می‌توانید روی لینک طرز تهیه شیرینی تر برشی توت فرنگی کلیک کنید.

    ۷- اسموتی هندوانه و توت فرنگی

    برای تهیه این اسموتی تنها به مقداری هندوانه، توت فرنگی، آب لیمو ترش تازه و شکر نیاز دارید. برای تهیه این نوشیدنی با توت فرنگی باید هندوانه را خرد کنید و در فریزر قرار دهید.

    اسموتی هندوانه و توت فرنگی

    توت فرنگی را هم در یک ظرف جداگانه بریزید و در فریزر بگذارید تا برای چند ساعت منجمد شود. سپس هندوانه و توت فرنگی منجمد شده با مقداری شکر و آبلیمو در مخلوط کن بریزید و خوب میکس کنید. نوشیدنی خوشمزه شما آماده است.

    برای خواندن رسپی کامل این اسموتی می‌توانید روی لینک طرز تهیه اسموتی هندوانه و توت فرنگی کلیک کنید.

    ۸- لیموناد توت فرنگی

    لیموناد یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر دنیا است که می‌توانید آن را با طعم توت فرنگی نیز درست کنید. برای تهیه این لیموناد به توت فرنگی، لیموناد و شکر نیاز دارید.

    لیموناد توت فرنگی

    توت فرنگی‌ها را در فریزر قرار دهید تا منجمد شوند. سپس آن‌ها را میکس کنید. در ادامه توت فرنگی‌ها را به لیموناد اضافه کنید و مقداری شکر به آن اضافه کنید.

    برای خواندن رسپی کامل این لیموناد می‌توانید روی لینک طرز تهیه لیموناد توت فرنگی کلیک کنید.

    ۹- اسموتی دو رنگ موز و توت فرنگی

    اسموتی یکی از بهترین و مقوی‌ترین نوشیدنی‌ها در فصل تابستان است که می‌توانید از آن برای پذیرایی از مهمان‌ها نیز استفاده کنید. برای تهیه این اسموتی باید موز و توت فرنگی را در فریزر قرار دهید تا منجمد شود.

    اسموتی دو رنگ موز و توت فرنگی

    در ادامه آن‌ها را در مخلوط کن بریزید و همراه با چند قالب یخ و مقداری وانیل میکس کنید. کمی شکر و شیر به مواد اضافه کنید و دوباره مخلوط کن را روشن کنید. حالا می‌توانید این اسموتی خوشمزه را در لیوان بریزید و میل کنید.

    برای خواندن رسپی کامل این اسموتی می‌توانید روی لینک طرز تهیه اسموتی موز و توت فرنگی کلیک کنید.

    ۱۰- بستنی توت فرنگی ژله‌ای

    برای روزهای گرم تابستان هیچ دسری جذاب‌تری از بستنی نیست. برای تهیه بستنی توت فرنگی به موادی مثل شکر، شیر خشک، ژله توت فرنگی، خامه شیرین شده و شیر نیاز دارید.

    بستنی توت فرنگی ژله‌ای

    در ابتدا باید شیر خشک و شکر را مخلوط کنید و بعد ژله توت فرنگی به اضافه کنید. شیر را اضافه کنید و مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید و با همزن دستی ترکیب کنید. بعد از ترکیب شدن مواد باید صبر کنید تا ترکیب شیر و ژله خنک شود.

    خامه قنادی شیرین شده را با همزن بزنید تا فرم بگیرد. مایع توت فرنگی را به خامه اضافه کنید و با همزن هم بزنید. حالا مایه بستنی را در قالب بریزید و در فریزر بگذارید تا بستنی شما آماده شود.

    برای خواندن رسپی کامل این بستنی می‌توانید روی لینک طرز تهیه بستنی توت فرنگی کلیک کنید.

    ۱۱- مربای توت فرنگی

    به جرات می‌توان گفت که مربای توت فرنگی یکی از محبوب‌ترین انواع مربا است که نه تنها ظاهر جذابی دارد، بلکه بسیار خوش طعم و خوشرنگ است. برای تهیه این مربا باید توت فرنگی‌ها را همراه با شکر در قابلمه بریزید و برای ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا آب بیندازند.

    مربای توت فرنگی

    سپس آن‌ها را در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا شکر کاملا حل شود و مربا به غلظت مناسب برسد. این مرحله حدود نیم ساعت طول می‌کشد. در انتها شعله گاز را خاموش کنید.

    برای خواندن رسپی کامل این مربا می‌توانید روی لینک طرز تهیه مربای توت فرنگی کلیک کنید.

    ۱۲- مارمالاد توت فرنگی

    مارمالاد توت فرنگی با بافت ژله‌ای و رنگ جذابی که دارد هم برای تزیین انواع شیرینی کاربرد دارد و هم یک صبحانه خوشمزه همراه با نان تست محسوب می‌شود. برای تهیه این مارمالاد باید توت فرنگی‌ها را همراه با شکر در قابلمه بریزید و ۲۴ ساعت آن را در یخچال بگذارید.

    مارمالاد توت فرنگی

    در ادامه آن را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید مارمالاد برای ۴۵ دقیقه روی حرارت بجوشد و به غلظت مورد نظر برسد. بعد از آماده شدن مارمالاد می‌توانید یک ورق ژلاتین را با آب سرد مخلوط کنید و زمانی که ژلاتین نرم شد، آن را به مارمالاد اضافه کنید. بعد از ۳ تا ۴ دقیقه مارمالاد شما آماده است.

    برای خواندن رسپی کامل این مارمالاد می‌توانید روی لینک طرز تهیه مارمالاد توت فرنگی کلیک کنید.

    ۱۳- آیس کافی توت فرنگی

    یکی از شیک‌ترین انواع آیس کافی که معمولا در اکثر کافی‌شاپ‌ها نیز سرو می‌شود، آیس کافی توت فرنگی است.

    آیس کافی توت فرنگی

    برای تهیه این آیس کافی باید توت فرنگی‌ها را در مخلوط کن میکس کنید و بعد مقداری خامه صبحانه در مخلوط کن بریزید و دوباره دستگاه را روشن کنید. حالا باید این سس مخصوص را در لیوان بریزید و بعد قالب یخ را اضافه کنی و روی آن مقداری قهوه و شیر بریزید.

    برای خواندن رسپی کامل این آیس کافی می‌توانید روی لینک طرز تهیه آیس کافی توت فرنگی کلیک کنید.

    ۱۴- کاپ کیک توت فرنگی

    کاپ کیک یک نوع کیک فنجانی در اندازه کوچک است و معمولا برای مهمانی‌ها از آن استفاده می‌شود و به صورت تک نفره سرو می‌شود. برای تهیه این کاپ کیک باید از ترکیب تخم مرغ، شکر، وانیل، شیر گرم، روغن، آرد سفید، بیکینگ پودر، نمک، توت فرنگی و شکلات چیپسی استفاده کنید.

    کاپ کیک توت فرنگی

    برای شروع باید تخم مرغ، شکر و وانیل را با همزن بزنید. بعد روغن مایع و شیر را اضافه کنید. در انتها نوبت اضافه کردن آرد و بیکینگ پودر است و سپس مواد را با لیسک ترکیب کنید. مایه کیک را در قالب‌های کاپ کیک بریزید و آن‌ها را با توت فرنگی‌های خرد شده تزیین کنید و در فر بگذارید تا آماده شوند.

    برای خواندن رسپی کامل این کاپ کیک می‌توانید روی لینک طرز تهیه کاپ کیک توت فرنگی کلیک کنید.

    ۱۵- موهیتو توت فرنگی

    موهیتو یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های خنک است که برای تهیه آن معمولا از ترکیب نعنا و لیمو استفاده می‌شود. اضافه کردن توت فرنگی نه تنها مزه فوق‌العاده‌ای به این نوشیدنی می‌بخشد، بلکه موجب خوشرنگ شدن آن نیز می‌شود.

    موهیتو توت فرنگی

    برای تهیه این نوشیدنی باید توت فرنگی را خرد کنید و همراه با آب لیمو ترش، برگ نعنا و شک در یک ظرف بریزید. مواد را با گوشت کوب دستی له کنید و بعد در لیوان بریزید. در انتها سودا را اضافه کنید و چند قالب یخ در لیوان بریزید تا نوشیدنی شما آماده شود.

    برای خواندن رسپی کامل این موهیتو می‌توانید روی لینک طرز تهیه موهیتو توت فرنگی کلیک کنید.

    ۱۶- میلک شیک توت فرنگی

    در منوی کافی‌شاپ‌ها، میلک شیک یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شود که طعم توت فرنگی آن معمولا طرفداران بیشتری نسبت به سایر طعم‌ها دارد. برای تهیه این میلک شیک خوشمزه شما به مقداری توت فرنگی، شیر، شکر، وانیل، بستنی و یخ نیاز دارید.

    میلک شیک توت فرنگی

    برای شروع باید توت فرنگی‌ها را همراه با شیر میکس کنید. سپس بستنی، چند قالب یخ، شکر و وانیل را اضافه کنید. مواد را دوباره میکس کنید تا نوشیدنی شما آماده شود.

    برای خواندن رسپی کامل این میلک شیک می‌توانید روی لینک طرز تهیه میلک شیک توت فرنگی کلیک کنید.

    ۱۷- پودینگ سمولینا با سس توت فرنگی

    در لیست انواع دسر با توت فرنگی، پودینگ سمولینا یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین آن‌ها است. برای تهیه این دسر شما به آرد سمولینا، شکر، شیر، کره، پودر نارگیل و وانیل نیاز دارید. سس توت فرنگی این دسر نیز با استفاده از توت فرنگی تازه، شکر و نشاسته ذرت تهیه می‌شود.

    پودینگ سمولینا با سس توت فرنگی

    برای خواندن رسپی کامل این پودینگ خوشمزه می‌توانید روی لینک طرز تهیه پودینگ سمولینا با سس توت فرنگی کلیک کنید.

    ۱۸- اسلایس موس توت فرنگی

    اگر به دنبال یک خوردنی خوشمزه با توت فرنگی هستید، پیشنهاد ما موس توت فرنگی است.

    اسلایس موس توت فرنگی

    برای تهیه این دسر لذیذ ابتدا باید کیک شکلاتی آن را با استفاده از تخم مرغ، شکر، آرد سفید، روغن، پودر کاکائو، شیر، بیکینگ پودر و وانیل آماده کنید. سپس برای تهیه موس لازم است از ترکیب خامه، پنیر خامه‌ای، بستنی وانیلی، پودر ژلاتین، شیر و پوره توت فرنگی استفاده کنید.

    برای خواندن رسپی کامل این دسر می‌توانید روی لینک طرز تهیه اسلایس موس توت فرنگی کلیک کنید.

    ۱۹- پنکیک توت فرنگی

    پنکیک یکی از محبوب‌ترین انواع صبحانه است که می‌توانید آن را با طعم توت فرنگی نیز آماده کنید.

    پنکیک توت فرنگی

    برای تهیه این دسر با طعم توت فرنگی باید از ترکیب تخم مرغ، شیر، آرد، کره، شکر، توت فرنگی خرد شده، بیکینگ پودر، وانیل و سرکه سفید استفاده کنید. اضافه کردن پوره توت فرنگی به این پنکیک موجب می‌شود تا طعم خوشمزه‌تری نسبت به دیگر انواع پنکیک داشته باشد.

    برای خواندن رسپی کامل این پنکیک می‌توانید روی لینک طرز تهیه پنکیک توت فرنگی کلیک کنید.

    ۲۰- گلت توت فرنگی

    گلت یک نوع دسر فرانسوی است که شباهت زیادی به تارت و انواع پای دارد و بسیار خوشمزه است. برای تهیه این دسر ابتدا باید خمیر مخصوص آن را آماده کنید و سپس آن را با فیلینگ توت فرنگی پر کنید. در انتها نیز گلت را در فر می‌گذارید تا به طور کامل بپزد و آماده شود.

    گلت توت فرنگی

    برای خواندن رسپی کامل این دسر می‌توانید روی لینک طرز تهیه گلت توت فرنگی کلیک کنید.

    ۲۱- اسموتی گلابی و توت فرنگی

    اسموتی گلابی و توت فرنگی یک نوشیدنی سالم، کم کالری و خوش طعم است که می‌توانید از آن به عنوان میان وعده و یا افزایش انرژی بعد از ورزش استفاده کنید. این نوشیدنی با استفاده از گلابی تازه، توت فرنگی، ماست یونانی و مقداری شربت توت فرنگی تهیه می‌شود.

    اسموتی گلابی و توت فرنگی

    برای خواندن رسپی کامل این اسموتی می‌توانید روی لینک طرز تهیه اسموتی گلابی و توت فرنگی کلیک کنید.

    ۲۲- اسموتی انگور و توت فرنگی

    ترکیب انگور و توت فرنگی به طرز شگفت انگیزی خوش طعم است و از همین رو این اسموتی در کنار خواص فوق‌العاده‌ای که برای بدن دارد، بسیار دلچسب و لذیذ است. برای درست کردن این اسموتی باید از مقداری انگور، توت فرنگی، ماست، شیر و عسل استفاده کنید.

    اسموتی انگور و توت‌ فرنگی

    برای خواندن رسپی کامل این اسموتی می‌توانید روی لینک طرز تهیه اسموتی انگور و توت فرنگی کلیک کنید.

    ۲۳- کوکتل توت فرنگی

    کوکتل توت فرنگی یک نوشیدنی تابستانی و خوش طعم است که درست کردن آن بسیار ساده است. برای تهیه این کوکتل شما تنها به مقداری توت فرنگی تازه، عسل و لیمو نیاز دارید. برای تهیه این کوکتل باید همه مواد را در مخلوط کن بریزید و بعد در لیوان مورد نظرتان سرو کنید.

    کوکتل توت فرنگی

    برای خواندن رسپی کامل این کوکتل می‌توانید روی لینک طرز تهیه کوکتل توت فرنگی کلیک کنید.

    ۲۴- سالاد سبزیجات و توت فرنگی

    برای درست کردن سالاد سبزیجات و توت فرنگی می‌توانید از ترکیب انواع سبزیجات خرد شده همراه با توت فرنگی استفاده کنید. این سالاد تابستانی فوق العاده خوش طعم است و می‌توانید آن را به روش های متفاوتی آماده کنید.

    سالاد سبزیجات و توت فرنگی

    برای خواندن رسپی کامل این سالاد به چند روش مختلف می‌توانید روی لینک طرز تهیه سالاد سبزیجات و توت فرنگی کلیک کنید.

    اگر اهل درست کردن دسر، نوشیدنی و سالادهای متنوع هستید، حتما رسپی‌هایی که در این مقاله از مجله آشپزی اکالا به آن‌ها اشاره شد را امتحان کنید. اگر تجربه درست کردن انواع دسر و نوشیدنی با توت فرنگی را دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    در ادامه این بخش به رایج‌ترین سوالات شما در مورد انواع غذا و دسر با توت فرنگی پاسخ داده‌ایم.

    با توت فرنگی یخ زده چی درست کنم؟

    اگر در فریزر توت فرنگی منجمد شده دارید، بهتر است همین حالا دست به کار شوید و مقداری اسموتی توت فرنگی آماده کنید.

    با توت فرنگی چی درست کنیم؟

    می‌توانید با توت فرنگی کیک، کاپ کیک، چیز کیک، پودینگ، میلک شیک، اسموتی، کوکتل، پنکیک یا گلت آماده کنید.

    بهترین دسر توت فرنگی با ژله چه دسر است؟

    اگر در فکر درست کردن یک دسر با ژله و توت فرنگی هستید، بهتر است یک چیز کیک توت فرنگی آماده کنید.

    ۵/۵ (۱ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.