نکات آشپزی

مدت زمان نگهدارى خورشت فسنجان در فریزر + نکات کلیدی

خورشت فسنجان، یکى از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین خورشت‌های است که در تمامی شهرهای ایران محبوبیت بسیار زیادی دارد. ممکن است روش پخت این خورشت کمی متفاوت باشد اما اغلب مواد اصلی و تشکیل دهنده‌ آن یکسان است. برخی از شما به دلیل ذیغ‌وقت و مشغله‌های کاری امکان پخت هر روزه‌ی غذا را ندارید و قطعا خوردن غذاهای تکراری یا غذاهای بیرون شما را خسته کرده است.

شما می‌توانید بعضی از غذاها را در طول هفته به مقدار بیشتری تهیه کنید و باقیمانده غذا را به روش اصولی و صحیحی که به خواص، عطر و طعم آن آسیبی وارد نشود فریز کنید. فریز کردن برخی از غذاها این امکان را به شما می‌دهد تا در روزهای که شلوغ هستید و فرصت طبخ غذا را ندارید بتوانید از آن‌ها نوش جان کنید.

البته همه غذاها امکان فریز کردن را ندارند و فاسد می‌شوند پس حتما قبل از فریز کردن هر غذایی در مورد نحوه‌ صحیح این کار تحقیق کنید. ما امروز در مجله اینترنتی اکالا بلاگ نحوه صحیح و اصولی نگهداری خورشت فسنجان در فریزر را به شما به صورت کامل توضیح خواهیم داد پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه صحیح و اصولی نگهداری خورشت فسنجان در فریزر

برای نگهداری اصولی خورشت فسنجان در فریزر لازم است که به نکات زیر توجه کافی داشته باشید.

  • برای نگه‌داری خورشت فسنجان در فریزر، باید آن را در ظرف درب‌داری قرار دهید.
  • بهتر است ظرفی را انتخاب کنید که هیچ گونه هوایی به درون آن نفوذ نکند.
  • حتما خورشت را خنک کنید سپس به ظرف مورد نظر انتقال دهید و در فریزر قرار دهید.
  • بهترین زمان مصرف برای خورشت‌های فسنجانی که در آن‌ها از انواع گوشت استفاده شده است دو هفته است.
  • جنس ظروف استفاده شده پلاستیک مرغوب باشد از نگه‌داری خورشت در ظروف فلزی و شیشه‌ای خوداری کنید.

بیشتر بخوانید: مدت زمان نگهداری خورشت قیمه در یخچال

نگهدارى خورشت فسنجان در فریزر به مدت طولانی

۷ نکته طلایی که برای فریز کردن انواع غذا در فریزر باید بدانید!

در این بخش به چند نکته طلایی در رابطه با فریز کردن انواع غذا اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    1. به هیچ عنوان غذاهای داغ و با دمای بالا را درون یخچال یا فریز قرار ندهید. به غذا فرصت دهید تا در دمای محیط کمی خنک شود سپس آن را به یخچال یا فریزر منتقل کنید.
    2. برای فریز کردن انواع غذا یا خورشت حتما از ظروف مخصوص فریزر استفاده کنید. استفاده از ظروف شیشه‌ای برای فریزر کردن مناسب نیست‌ زیرا این ظروف در اثر‌ تغییر دما ممکن است ترک بردارند یا بشکنند.
    3. هر غذایی را به اندازه وعده مصرفی در ظروف استاندارد و‌متناسب با حجم غذا قرار دهید تا در زمان استفاده همان بخش از غذا تمام شود و‌ دیگر‌نیاز‌ به انتقال به فریزر نباشد.
    4. بهتر است روی هر ظرف تاریخ فریزر کردن آن‌غذا یا خورشت را بزنید تا در بهترین زمان از آن استفاده کنید. با این کار در زمان استفاده اطمینان خواهید داشت که آن محصول سالم است و فاسد نشده.
    5. بعد از خارج کردن غذا از فریزر کمی به آن زمان دهید تا در دمای محیط یخ‌زدایی شود. می‌توانید برای این کار از دستگاهای مانند فر یا ماکروویو کمک بگیرید. پس از این‌که یخ‌زدایی غذای شما انجام شد آن را در ظرف مناسبی به خوبی گرم سپس استفاده کنید.
    6. همه غذاها قابل فریز کردن و نگهداری بلندمدت نیستند و‌ خوردن برخی از غذاهای فریز شده می‌توانند مضر و‌ خطرناک باشد. حتما قبل از فریز کردن غذا در مورد نحوه فریز کردن آن غذا مطالعه کنید. برخی از غذاها در اثر انجماد خواص خود را از دست می‌دهند و خراب می‌شوند که ممکن است خوردن آن‌ها برای بدن مضر باشد.
    7. در زمان فریز کردن انواع خورشت‌ها، آن را کمی در یخچال قرار دهید تا چربی‌های خورشت به سطح آن بیایید. چربی‌ها را با کمک قاشق از محتوای خورشت جدا کنید. وجود چربی باعث ایجاد فساد در خورشت می‌شود و مدت زمان نگه‌داری آن را کاهش می‌دهد.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه فسنجون یزدی (متنجینه)

    چه مواد غذایی را نباید فریز کنیم؟

    پاسخ این سوال را به صورت کامل در لیست زیر برایتان شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

    • شیر، ماست، خیار،کاهو، پیاز، هندوانه،برنج پخته، سالاد آغشته به سس و ژلاتین از جمله مواردی هستند که به هیچ عنوان نباید آن‌ها را فریز کنید.
    • تخم مرغ به صورت خام درون فریز می‌شکند و قابل نگهداری نیست.( برای فریز کردن تخم مرغ خام باید آن را در ظرفی بشکنید و با چنگال بهم زنید تا از حالت لختگی خارج شود سپس به قالب یا ظرف درب‌داری منتقل و فریز کنید)
    • هرگز غذاهای کنسروی را با قوطی فریز نکنید. محتوای درون آن را به زیپ‌کیپ یا ظروف مخصوص نگه‌داری انتقال دهید سپس فریز کنید.
    • هرگز میوه‌های آبدار را فریز نکنید زیرا پس از یخ‌زدایی تمام آب میوه خارج می‌شود و میوه حالت له و پلاسیده به خود می‌گیرد.
    • سس‌های تهیه شده با آرد و انواع سس‌های مایونز قابل فریز کردن نیستند.
    • پودر قهوه در اثر فریز کردن تمام عطر و بوی خود را از دست می‌دهد، پس هرگز پودر قهوه را فریز نکنید.
    • سیب‌‌زمینی آب زیادی دارد و در اثر انجماد حالت له شدگی و پوسیدگی به خود میگیرد. بهتر است اصلا آن را فریز نکنید اما اگر مجبور به این‌کار شدید اول آن را بپزید سپس سیب‌زمینی پخته شده را فریز کنید.

    بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت فسنجان کشک تفرشی

    از این‌که تا پایان این مقاله آموزنده با مجله آشپزی اکالا همراه بودید بسیار خرسندیم. برایتان سلامتی و شادی آرزومندیم و تا آموزش‌های بعدی شما را به خداوند بزرگ و منان می‌سپاریم.

    ۴/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.