سبک زندگیسلامت و زیبایی

آیا استفاده از نرم کننده مو عوارض دارد؟

همیشه از خوبی‌ها و فواید نرم کننده مو گفتیم. برای موهای خشک و آسیب دیده استفاده از نرم کننده مو واجب و لازم است. ولی آیا حقیقت به همینجا ختم می‌شود؟ خیر. قطعا حقیقت فراتر از یک سری تاثیرات مثبت و فواید است. نرم کننده‌های مو هم به نوبه خود مضراتی دارند. ما به عنوان مصرف کننده‌های آگاه باید با این مضرات کاملا آشنا باشیم تا تصمیم بهتری بگیریم. در این مقاله از بلاگ اکالا تصمیم گرفتیم به این موضوع مهم بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

عوارض نرم ‌کننده مو

نرم‌کننده مو با وجود فواید بی شماری که دارد، مضرات خاص خودش را هم دارد. در ادامه به چند مورد از عوارض نرم کننده مو اشاره خواهیم کرد.

۱- از مو محافظت نمی‌کند.

نرم کننده مو باید به تقویت و استحکام مو کمک کند. اصولا هدف استفاده از نرم کننده همین است. بنابراین با دیدن اولین علائمی‌که به شما نشان دهد نرم‌ کننده موردنظر تاثیری ندارد، باید استفاده از آن را قطع کنید. برای مثال افرادی که موهای وز و خشک دارند باید حتما از نرم کننده قوی و باکیفیت استفاده کنند.

در صورتی که موهای شما هم چنین جنسی دارد باید دقت داشته باشید که نرم کننده مو به خوبی کارش را انجام دهد. و اگر غیر از این بود، نرم کننده نوردنظر را با یک محصول بهتر تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: آنچه که در مورد نحوه استفاده از نرم کننده مو باید بدانید!

۲- مواد شیمیایی مضر دارد.

بسیاری از شامپوها دارای موادی به نام سولفات سدیم لورات هستند. این مواد شیمیایی موجب کف کردن شامپو می‌شود. برای بعضی افراد، کف کردن مواد شوینده بسیار حائز اهمیت است. زیرا با کف کردن است که مجاب می‌شوند این مواد شوینده دارد کارش را به خوبی انجام می‌دهد. این در حالی است که وجود سولفات برای پوست و مو خیلی مضر و زیان آور است.

اگر بخواهیم درباره مو صحبت کنیم، سولفات در شامپو موجب خشکی مو و پوست سر می‌شود. بنابراین اگر جنس موهای شما به شکلی است که با وجود سولفات خشک می‌شوند باید در هنگام خرید به این ویژگی شامپو دقت کنید. باید توجه داشته باشید که شامپوی فاقد سولفات تهیه کنید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    عوارض نرم ‌کننده مو

    ۳- موها بدحالت می‌شوند.

    بعضی جنس موها به خودی خود تا حد زیادی صاف است. وقتی به این جنس مو نرم کننده می‌زنید ممکن است موهای شما به شدت جرب به نظر برسد. همچنین موهای شما روی سرتان می‌خوابد. به این معنا که کاملا بی حجم و نرم می‌شود. شاید خیلی از افراد این روزها به سراغ کراتینه بروند که موهای خود را لخت لخت درست کنند، ولی لازم است از قبل این را بدانید که ممکن است از ظاهر جدیدتان راضی نداشته باشید.

    پس قبل از استفاده از نرم کننده به این مورد هم دقت کنید و اگر جنس موهای تان به شکلی باشد که نیاز به نرم کننده ندارید، قید این مواد شوینده را بزنید. به هر حال ما از این محصولات استفاده می‌کنیم که زیبایی ظاهرمان دو چندان شود. اگر قرار باشد، تاثیر عکس بگذارد، همان بهتر که این کار را انجام ندهیم.

    بیشتر بخوانید: انواع نرم کننده مو را بشناسید!

    چطور از بروز این عوارض جلوگیری کنیم؟

    حالا که عوارض استفاده از نرم کننده مو را برشمردیم احتمالا یک سوال در ذهن شما شکل گرفته است: آیا نباید از نرم کننده مو استفاده کنم؟ جواب ما به سادگی این است: اگر دوست داشته باشید، بله چرا که نه. ولی برای اینکه از بروز این عوارض جلوگیری کنید، باید یک سری نکته مهم را به یاد داشته باشید. در ادامه این نکات را برای شما آورده‌ایم.

    ۱- موی خیس را شانه نزنید.

    موی خیس در شکننده ترین و آسیب‌پذیرترین حالت ممکن خودش است. حال اگر شما شروع به شانه زدن موی خیس هم بکنید دیگر قطع به یقین می‌توان گفت دارید به مو آسیب می‌زنید. بنابراین اولین نکته برای مراقبت از سلامت و زیبایی مو این است که موهای خیس خود را شانه نکنید. اگر در برابر این وسوسه نمی‌توانید خودداری کنید، حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که با شانه دانه درشت موهایتان را شانه کنید.

    بیشتر بخوانید: روش‌های سریع و بی دردسر درمان “ریزش موی مردان”

    چطور از بروز عوارض نرم کننده مو جلوگیری کنیم؟

    ۲- از شامپو بدون سولفات استفاده کنید.

    تحقیقات نشان داده‌اند که سولفات برای مو بسیار ضرر دارد و موجب خشکی آن می‌شود. خب واضح است که این برعکس چیزی است که ما می‌خواهیم. خواسته قلبی ما این است که موهای نرم، صاف و ابریشمی‌داشته باشیم. برای رسیدن به این خواسته باید سولفات را به حداقل ممکن برسانیم. چرا حداقل؟ چرا کامل حذفش نکنیم؟ اجازه دهید مضرات و فواید سولفات را با هم بررسی کنیم. سولفات دو فایده دارد: ۱. کف می‌کند. ۲. چربی سر را از بین می‌برد.

    از طرفی سولفات یک ضرر بزرگ دارد: مو را خشک و آسیب پذیر می‌کند. از این جهت است که می‌گویم برای داشتن موهای سالم و تمیز باید استفاده از شامپوی سولفات دار را به حداقل برسانید. مثلا یگ یا دو بار در هفته از آن استفاده کنید. همچنین دقت داشته باشید که شامپوی نرم کننده حاوی سولفات نباشد. زیرا کاملا برعکس ماموریت ما است!

    بیشتر بخوانید: نرم‌کننده‌‌های معروف مو برای آقایان؛ ایرانی و خارجی

    ۳- نرم‌کننده حاوی روغن‌های گیاهی باشد.

    حالا که تاکید کردیم شامپو و نرم کننده فاقد سولفات استفاده کنید، اجازه دهید یک جایگزین مناسب را هم بررسی کنیم. نرم کننده ای که انتخاب می‌کنید بهتر است حاوی روغن‌های گیاهی و ارگانیک باشد. برای مثال روغن‌هایی مثل روغن آرگان، بادام، فندق و نارگیل.

    این سه روغن موجب نرم شدن و تقویت موهای شما می‌شوند و جایگزین بسیار مناسبی برای مواد شیمیایی هستند. به علاوه نرم کننده‌های حاوی این مواد ارگانیک ملایم هستند و برای استفاده محتاطانه بهترین انتخاب خواهند بود.

    ۴- به شیوه درست از نرم‌کننده استفاده کنید.

    در کل وقتی از شامپو استفاده می‌کنید نباید با خشونت سر را ماساژ دهید. برعکس، باید با ملایمت و صبر و حوصله شامپو را کف سر بمالید و کمی‌ماساژ دهید. سپس ساقه‌های مو را آغشته به شامپو کنید و دوباره کمی‌ماساژ دهید. در ابتدای راه از مقدار زیادی نرم کننده استفاده نکنید. کم کم شروع کنید و مقدارش را به حد موردنیاز خود برسانید. همانطور که گفتیم استفاده زیاد از حد از نرم کننده ممکن است موهای شما را به شدت بدحالت کند.

    بیشتر بخوانید: بهترین نرم کننده‌ها برای موهای دکلره شده

    عوارض نرم کننده مو و روش جلوگیری از آن

    ۵- بدن خود را تقویت کنید.

    این موادهای شونیده و روغن‌های جورواجور بسیار مفید و مهم هستند. ولی قبل از هر چیزی، قبل از هر خریدی این سوال را از خود بپرسید که آیا از درون بدن من سالم است؟ اگر جواب شما خیر است باید شروع به مصرف تقویت کننده کنید. اگر جواب شما بله است، به شما تبریک می‌گویم. شما یک فرد ایده‌آل و مستعد سلامتی و زیبایی هستید.

    و اگر نمی‌دانید از درون چه خبر است، به سرعت باید یک آزمایش بدهید. این چکاپ‌های سالانه به شما کمک می‌کند به بدن خود مشرف باشید و بدانید کمبود چه موادی در بدن حس می‌شود. با دانستن این نکته مهم، قبل از خرید هر گونه شامپو نرم کننده گران قیمتی، شروع به مصرف تقویت کننده و مکمل مورد نیاز کنید. سپس می‌توانید وارد وادی گران‌قیمت زیبایی شوید.

    بیشتر بخوانید: انواع نرم‌کننده‌ها برای موهای آسیب‌دیده

    در نتیجه، قبل از هر اقدامی‌به درون خود رجوع کنید. کمبودهای جسمی‌خود را رفع کنید. سپس یک نرم کننده و شامپوی باکیفیت تهیه کنید و به شیوه درست و با رعایت اصول، مصرف کنید. این شرایط ایده‌آل مصرف هرگونه مواد زیبایی است. نرم کننده‌های مو علارغم مضراتی که دارند، دارای فواید بسیاری هم هستند. شما با علم به هر دو این جنبه‌ها انتخاب خواهید کرد. امیدواریم این مقاله از مجله سبک زندگی اکالا در این انتخاب به شما کمک کرده باشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.