آشپزینکات آشپزی

مدت زمان نگهداری مایه کتلت در یخچال و فریزر + نکات کلیدی

آیا چیزی در مورد نگهداری مایه کتلت در یخچال و فریزر می‌دانید؟ حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در زمان درست کردن کتلت، مایه کتلت را بیشتر از مقدار مورد نیازتان آماده کرده‌اید. در این شرایط حتما از خودتان سوال می‌کنید که آیا می‌شود مواد کتلت را فریزر کرد؟ روش نگهداری مایه کتلت در یخچال چگونه است؟ مهم‌ترین نکات نگهداری مایه کتلت در یخچال و فریزر چیست؟

ما در این مقاله از بخش آشپزی در اکالا بلاگ قصد داریم به سوالات شما در مورد نگهداری مایه کتلت در یخچال و فریزر پاسخ دهیم.

مایه کتلت چند روز در یخچال می‌ماند؟

کتلت یک غذای ایرانی فوق‌العاده پرطرفدار است که برای تهیه آن از تخم مواد گوشتی و تخم مرغ استفاده می‌شود و از همین رو مایه کتلت ماندگاری زیادی ندارد و باید به سرعت مصرف شود.

بیشتر بخوانید: رازهای خوشمزگی کتلت

معمولا کارشناسان توصیه می‌کنند که بعد از اضافه کردن تخم مرغ به مایع کتلت از نگهداری آن در یخچال اجتناب کنید. برای نگهداری مایه کتلت در یخچال باید قبل از اضافه کردن تخم مرغ این کار را انجام دهید. معمولا نگهداری کوتاه مدت آن برای چند ساعت و از شب تا صبح در یخچال معمولا مشکلی ایجاد نمی‌کند.

برای نگهداری مایه کتلت باید آن را در یک ظرف شیشه‌ای و در بسته بریزید. در صورتی که درب ظرف باز باشد و یا به خوبی بسته نشود، امکان فساد مایه کتلت وجود ندارد.

در پاسخ به این سوال که مایه کتلت چند روز در یخچال می‌ماند، باید بدانید که اگر در ظرف مناسب نگهداری شود، می‌توانید یک شب آن را در یخچال قرار دهید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    قبل از مصرف مایه کتلت ابتدا آن را از یخچال خارج کنید و مطمئن شوید که بو و ظاهر آن تغییری نکرده است. سپس می‌توانید آن را در روغن سرخ کنید. به خاطر داشته باشید که اگر برای تهیه کتلت از سیب زمینی خام استفاده کنید، قرار دادن آن در یخچال موجب سیاه شدن سیب زمینی می‌شود. بنابراین نگهداری مایه کتلت در یخچال تنها زمانی امکان‌پذیر است که مواد کتلت با سیب زمینی پخته آماده شود.

    بیشتر بخوانید: مدت زمان نگهداری خورشت قیمه در یخچال

    مایه کتلت چند روز در یخچال میماند؟

    آیا می‌شود مواد کتلت را فریزر کرد؟

    فریز کردن مایه کتلت یکی از بهترین روش‌ها برای ماندگاری این غذا است. به منظور فریزر کردن مایه کتلت می‌توانید آن را قالب بزنید و یا با دست حالت دهید و در کیسه پلاستیکی یا کیسه زیپ دار بریزید و در فریزر قرار دهید. فراموش نکنید که حتما تاریخ قرار دادن مایه کتلت در فریزر را روی آن بنویسید و برای این که کیفیت مواد کتلت کاهش پیدا نکند، بهتر است هر چه زودتر آن را مصرف کنید.

    بیشتر بخوانید: مدت زمان نگهداری آش رشته در یخچال

    نکات نگهداری مایه کتلت در یخچال و فریزر

    در این بخش به چند نکته در رابطه با نگهداری مایه کتلت در یخچال و فریزر اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

    • استفاده از سیب زمینی خام در مایه کتلت موجب می‌شود تا پس از مدت کوتاهی در یخچال سیاه شود. در صورتی می‌توانید مایه کتلت را در یخچال بگذارید که برای تهیه آن از سیب زمینی پخته استفاده کرده باشید.
    • یکی از مهم‌ترین نکات نگهداری مایه کتلت در یخچال و فریزر این است که قبل از اضافه کردن تخم مرغ به آن، مایه کتلت را در ظرف مورد نظرتان بریزید و در یخچال و فریزر قرار دهید.
    • در صورتی که در مواد کتلت از گوشت چرخ کرده، سیب زمینی و پیاز خام استفاده می‌شود، بهتر است قبل از فریز کردن، آب مواد را بگیرید و سپس کتلت‌ها را قالب بزنید و در کیسه فریزر یا کیسه زیپ دار قرار دهید. اگر بعد از اضافه کردن تخم مرغ مایه کتلت را در فریزر بگذارید، ماندگاری آن کاهش پیدا می‌کند.
    • بعد از خارج کردن مایه کتلت از یخچال و فریزر ممکن است مواد کمی آب بیندازد و شل شود. در این شرایط می‌توانید مقدار کمی پودر سوخاری به مواد اضافه کنید و بعد آن را در روغن سرخ کنید.
    • از آنجایی که گوشت یخ زده مستعد جذب باکتری است حتما مایه کتلت را در کیسه پلاستیکی بریزید و درب آن را خوب گره بزنید تا در معرض آلودگی قرار نگیرد.
    • پیشنهاد می‌شود مایع کتلت را بعد از فریزر کردن نهایتا بعد از چند روز مصرف کنید. هر چقدر مواد کتلت بیشتر در فریزر بماند کیفیت آن کاهش پیدا می‌کند و ممکن است این موضوع روی مزه آن نیز تاثیر بگذارد.

    بیشتر بخوانید: مدت زمان مجاز نگهداری گوشت خام و پخته در فریزر

    نکات نگهداری مایه کتلت در یخچال و فریزر

    سوالات متداول

    در این بخش به برخی از مهم‌ترین سوالات شما در مورد نکات نگهداری مایه کتلت در یخچال و فریزر پاسخ داده‌ایم.

    ماندگاری کتلت در فریزر چقدر است؟

    یکی از مهم‌ترین نکات نگهداری مایه کتلت در یخچال و فریزر این است که باید به سرعت مصرف شوند. معمولا توصیه می‌شود بعد از قرار دادن مایه کتلت در فریزر آن را بعد از چند روز استفاده کنید.

    مواد کتلت در فریزر میشه گذاشت؟

    برای نگهداری مایه کتلت در فریزر باید آن را در کیسه پلاستیکی یا زیپ دار بریزید و درب آن را خوب گره بزنید و ببندید و سپس در فریزر قرار دهید.

    از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله آشپزی اکالا بودید از شما سپاسگزاریم.

    ۰/۵ (۰ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.