آشپزینکات آشپزی

مدت زمان نگهداری آش رشته در یخچال + نکات کلیدی

درست کردن آش رشته معمولا کمی زمان‌بر است و از همین رو در هر وعده به مقدار بیشتری طبخ می‌شود. برای نگهداری آش رشته معمولا آن را برای چند روز در یخچال می‌گذارند و در فریزر منجمد می‌کنند. اما سوال اینجاست که مدت زمان نگهداری آش رشته در یخچال چقدر است؟ آیا می‌دانید آش رشته تا چه زمانی قابل مصرف است و تا چند روز در یخچال ماندگاری دارد؟ در این مقاله از اکالا بلاگ می‌توانید با مدت زمان نگهداری آش رشته در یخچال آشنا شوید.

مدت زمان نگهداری آش رشته در یخچال چقدر است؟

یکی از ساده‌ترین و البته رایج‌ترین روش‌های نگهداری آش رشته، قرار دادن آن در یخچال است. به طور کلی مدت زمان نگهداری و ماندگاری انواع غذا در یخچال متفاوت است. معمولا غذاهای آبکی مثل آش برای ۵ تا ۶ روز در یخچال ماندگاری دارند. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد مدت زمان نگهداری آش رشته در یخچال این است که مراقب باشید طعم آش تغییر نکند. در صورتی که کوچک‌ترین تغییری در طعم آش احساس کردید، باید از مصرف آن اجتناب کنید.

به خاطر داشته باشید که آش رشته نباید به مدت طولانی در یخچال بماند، زیرا قرار دادن آش در یخچال موجب از بین رفتن رطوبت غذا و عوض شدن مزه آن می‌شود. به علاوه چون میزان سرمای یخچال نسبت به فریزر کمتر است، ممکن است بعد از چند روز آش شما خراب شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش شله قلمکار

نکاتی که باید برای نگهداری آش رشته در یخچال بدانید

نکاتی که باید برای نگهداری آش رشته در یخچال بدانید

در این بخش به چند نکته در رابطه با مدت زمان نگهداری آش رشته در یخچال اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

  • برای نگهداری طولانی مدت آش رشته می‌توانید آن را در فریزر قرار دهید.
  • برای نگهداری آش در یخچال باید آن را در ظرف شیشه‌ای در بسته بریزید.
  • هیچگاه آش رشته را به صورت در باز در یخچال نگذارید. این کار ماندگاری آش را کاهش می‌دهد و موجب می‌شود تا طعم و مزه آش زودتر تغییر کند.
  • فاسد شدن آش موجب تغییر رنگ و مزه آن می‌شود. معمولا آش فاسد بوی نامطبوعی دارند و کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد.
  • قبل از قرار دادن آش رشته در یخچال حتما صبر کنید تا آش خنک شود، سپس آن را در ظرف مناسب بریزید و در یخچال قرار دهید.
  • برای گرم کردن آشی که در یخچال قرار گرفته است، حتما به مقدار مورد نیاز از آن بردارید و بعد آش را گرم کنید. به هیچ عنوان آش را دو بار گرم نکنید و در صورتی که آش را یک بار گرم کردید، بهتر است آن را دور بریزید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آش ترش ترشو مازندرانی

سخن نهایی

مدت زمان نگهداری آش رشته در یخچال تا حد زیادی به نحوه نگهداری آن بستگی دارد. برای نگهداری آش در یخچال باید آن را در ظرف در بسته بریزید و سپس در اسرع وقت مصرف کنید. به خاطر داشته باشید که آش و غذاهای آبکی نباید به مدت طولانی در یخچال بگذارید و بهتر است در کمتر از ۶ روز مصرف رشد. برای نگهداری آش رشته به مدت طولانی می‌توانید آن را در ظروف در بسته بریزید و در فریزر قرار دهید. از اینکه تا پایان این مقاله آموزنده همراه مجله آشپزی اکالا بودید بسیار متشکریم.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۳.۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.