آشپزیکیک و شیرینی

طرز تهیه کیک نسکافه کافی شاپی؛ با روکش سس کاراملی پنیری

کیک‌ها جزو دسر های پرطرفدار بین افراد به شمار می‌روند کمتر کسی است که به یک برش کیک برای عصرانه نه بگوید. در این بین کیک‌هایی با طعم قهوه و نسکافه طرفداران بیشتری دارند. کیک نسکافه با سس کارامل پنیری که جزو کیک‌های کافی شاپی معروف است همانند شیرینی نسکافه، با طعم ملایم نسکافه به همراه طعم تافی مانند سس کاراملی در کنار یک فنجان چای یا قهوه طعم خاطره انگیزی را برای شما به وجود می‌آورد و مطمئنا یک گزینه عالی برای عصرانه خانواده محسوب می‌شود که به راحتی میتوانید در منزل تهیه کنید.

با طرز تهیه کیک نسکافه در اکالا بلاگ با ما همراه شوید.

مواد لازم برای کیک نسکافه:
تخم مرغ هم دمای محیط۴ عدد
وانیلیک چهارم قاشق چایخوری
شکر۱ پیمانه
روغن مایعکمی بیشتر از نصف پیمانه یا ۱۰۰ گرم
شیر ولرم۱ پیمانه
آرد سفید قنادی۲ پیمانه
پودر قهوه فوری (نسکافه)۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ پنس

مواد لازم کیک نسکافه

مواد لازم برای سس کاراملی پنیری:
شکریک چهارم پیمانه سر پر یا ۶۰ گرم
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه۶۵ گرم
گردوی خرد شده (اختیاری)برای تزئین به مقدار لازم

مواد لازم سس کاراملی پنیری کیک نسکافه

طرز تهیه کیک نسکافه:

۱- برای شروع کار آرد سفید و بکینگ پودر و نمک رو داخل ظرفی کاملا مخلوط و سه بار الک میکنیم و کنار میذاریم. سفیده و زرده تخم مرغ ها رو از هم جدا میکنیم.

سفیده های تخم مرغ رو داخل ظرف مناسبی ریخته و شروع به زدن با همزن میکنیم. بعد از حدود دو سه دقیقه که سفیده ها پف کرد و بالا اومد نصف میزان شکر ذکر شده در مواد اولیه رو به آرومی و به صورت بارانی در حین زدن به سفیده ها اضافه میکنیم و به هم زدن ادامه میدیم تا جایی که سفیده ها کاملا فرم بگیرن و با برگردوندن ظرف از داخل اون بیرون نریزن.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    سفیده تخم مرغ را زدن- کیک نسکافه
    ۲- زرده های تخم مرغ و مابقی شکر و وانیل رو داخل ظرفی مخلوط و شروع به زدن با همزن میکنیم تا کاملا کرم رنگ و کشدار و حجیم بشه.

    اضافه کردن تخم مرغ- کیک نسکافه
    ۳- روغن مایع رو به مواد اضافه و با دور کند همزن میزنیم فقط در حدی که با مواد مخلوط بشه. شیر رو کمی حرارت میدیم که ولرم بشه و بعد پودر نسکافه رو بهش اضافه و مخلوط میکنیم تا کاملا داخل شیر حل بشه.

    اضافه کردن روغن به کیک نسکافه

    ۴- بعد مخلوط شیر و نسکافه رو به مواد اضافه میکنیم و در حد مخلوط شدن با دور کند همزن میزنیم.

    اضافه کردن نسکافه- کیک نسکافه
    ۵- آرد و بکینگ پودر الک شده رو در سه مرحله به مایه اضافه میکنیم و با دور کند همزن خیلی آروم و کم در حدی که یکدست بشه هم میزنیم.

    اضافه کردن آرد در کیک نسکافه
    ۶- در نهایت سفیده فرم گرفته رو در چندین مرحله به مایه کیک اضافه میکنیم و به آرومی و از یک جهت با لیسک فولد میکنیم. تا کاملا با مواد مخلوط بشه و پف سفیده هم نخوابه.

    اضافه کردن سفیده به مواد کیک نسکافه

    ۶- قالب مورد نظر رو با روغن جامد چرب میکنیم (برای این کیک از قالب با قطر بیست الی بیست و پنج سانت میتونید استفاده کنید) و مایه کیک رو داخل قالب میریزیم.کیک نسکافه ای

     ۷- در فری که از قبل با دمای صد و هشتاد درجه سانتی گراد گرم شده به مدت حدود چهل الی پنجاه دقیقه میپزیم چون زمان پخت در فرهای مختلف متفاوته بهتره اواخر پخت مدام چک کنید تا بتونید کیکتون رو به موقع از فر خارج کنید دقت کنید تا زمانی که دو سوم زمان پخت طی نشده در فر رو به هیچ عنوان باز نکنید چون پف کیک میخوابه.

    در نهایت با یک سیخ چوبی کیک رو تست کنید اگه تمیز از داخل کیک بیرون اومد میتونید کیک رو از فر خارج کنید. اجازه بدین کیک داخل قالب کاملا خنک بشه و بعد از قالب خارج کنید.

    برای تزئین این کیک میتونید از خامه فرم گرفته که با مقداری نسکافه غلیظِ دم شده مخلوط شده استفاده کنید یا مثل من برای روی کیک سس کاراملی پنیری آماده کنید.

    این سس طعم خوبی به انواع کیک میده و حتی اگه دوست داشتید کیک سس بیشتری داشته باشه میتونید مواد رو دو برابر کنید.

    سس کاراملی پنیری:

    ۱- شکر رو داخل تابه ای بریزین و روی حرارت کم قرار بدین. حرارت باید ملایم باشه تا شکر نسوزه اجازه بدین شکر کم کم آب بشه اما به هیچ وجه از قاشق برای مخلوط کردن مواد استفاده نکنید (این کار رو بدون عجله و با حوصله انجام بدین تا بعدا سس شما شکرک نزنه) برای اینکه مواد زیر و رو بشن و نسوزه فقط ماهیتابه رو حرکت بدین تا شکر ها حرکت کنن و مدام کارامل رو با حرکت دادن ماهیتابه روی شکر ها بیارین این کار رو تا جایی ادامه بدین که تمام شکر ها کارامل بشن.

    اما مواظب باشین که بیش از اندازه مواد حرارت نبینه چون ممکنه کارامل تون بسوزه و در نهایت طعم تلخ پیدا کنه بهتره برای کارامل کردن شکر از تابه هایی با ضخامت زیاد استفاده کنید چون تابه با جنس نازک باعث زودتر سوختن شکر میشه وقتی شکر کاملا کارامل شد.

    طرز تهیه سس کاراملی پنیری

    ۲- خامه صبحانه ولرم یا گرم رو بهش اضافه و مخلوط کنید. موقع اضافه کردن خامه اگه قسمتی از کارامل شما بست و سفت شد اصلا نگران نباشین و روی حرارت خیلی کم قسمت سفت شده رو مدام داخل خامه حرکت بدین تا حل بشه و با مواد مخلوط بشه و در نهایت پنیر خامه ای به دمای محیط رسیده رو به مواد اضافه کنید.

    اضافه کردن پنیر خامه ای به سس کاراملی پنیری- کیک نسکافه

    ۳- به خوبی هم بزنید تا مواد یکدست بشه اگه احساس کردین غلظت سس شما کمی زیاده برای رقیق کردن سس میتونید مقداری شیر بهش اضافه کنید و روی حرارت به خوبی مخلوط کنید. وقتی به غلظت دلخواهتون رسید از روی حرارت بردارین (در صورتی که غلظت سس مناسب بود نیازی به اضافه کردن شیر نیست).

    طرز تهیه کیک نسکافه
    ۴- سس رو روی کیک خنک شده بریزین و در صورت دلخواه روی سس مقداری گردوی خرد شده (یا فندق) بپاشین.

    این کیک رو برای عصرانه یا صبحانه آماده کنید و از طعم و بافت خوبش لذت ببرین.

    کیک نسکافه

    نکات کیک نسکافه:

    • فرم دادن سفیده تخم مرغ یکی از بخش های اصلی تهیه کیک‌هاست و در بافت کیک تاثیر بسزایی داره. برای اینکه سفیده تخم مرغ به خوبی فرم بگیره باید ظرف و پره های همزن کاملا تمیز و خشک و عاری از هرگونه چربی بشن و به هیج وجه از ظرف پلاستیکی برای فرم دادن سفیده تخم مرغ استفاده نکنید. چون این ظرف ها به مرور زمان چربی رو به خودشون جذب میکنن و مانع از فرم گرفتن سفیده تخم مرغ میشن بهتره از ظروف شیشه ای یا استیل استفاده کنید.
    • دقت کنید موقع جدا کرده سفیده و زرده هیچ ذره ای از زرده تخم مرغ داخل سفیده نریزه چون مخلوط شدن سفیده با مواد مختلف مانع از فرم گرفتن اون میشه.
    • همزن رو از یک جهت داخل ظرف حرکت بدین و به مرور درجه همزن رو بالا ببرید عوض کردن مداوم جهت زدن مانع از فرم گرفتن سفیده تخم مرغ میشه.
    • در مواردی که میخواین کیک سریع حاضر بشه میتونید کیک رو بدون جدا کردن سفیده و زرده تهیه کنید.

    امیدوارم از طرز تهیه کیک نسکافه‌ای خوشتان آمده باشد. برای مشاهده طرز تهیه کیک و دسرهای دیگر به قسمت کیک و شیرینی سری بزنید.

    ۳.۶/۵ (۷ نظر)

    نوشته های مشابه

    ‫۶ دیدگاه ها

    1. دوتا باید میریختی هر نسکافه حدود یه قاشقه من خودم موادو یک چهارم کردم و درست کردم عالی شد …با یه تخم مرغ و نصف لیوان ارد و نصف نسکافه

    2. سلام زهرا جون
      من کیک نسکافه رو درست کردم. مو به مو طبق دستور عمل کردم. کیکم عالی شد . بسیار طرد و خوش طعم.
      خیلی ممنون ❤️❤️

    3. توضیحاتتون خیلی عالی بود.من کیک نسکافه ای درس کردم.یک بسته کامل نسکافه رو ریختم تو کیک.اما طعم نسکافه نگرف اصلا.
      چرا؟با آبم مخلوطش کردم.

    4. سلام زهرا جون عااااالی بود فقط دوست دارم تماشا کنم حوصله درست کردن ندارم دوست دارم بخورمشون مرسی عزیزم بابت توضیحت….

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.