دانستنی

جدول نیکوتین و قطران سیگارهای مختلف

در این مقاله قصد داریم به تمامی اطلاعات راجع به سیگارهای مختلف بپردازیم اما پیش از آن بهتر است، توضیحات مختصری راجع به سیگار گفته شود پس با ما همراه باشید.
سیگار، توتون خُرد شده‌ای است که معمولا در کاغذ نازک برای کشیدن دود استفاده می‌شود. جالب است بدانید که در زبان انگلیسی به یک نخ سیگار، سیگارت گفته می‌شود.
استفاده از سیگار بدین صورت است که یک طرف آن که توتون دارد را آتش زده و از سمت دیگر که فیلتر قرار دارد، دود توتون را به درون ریه‌ها می‌کشیم یا به اصطلاح پُک می‌زنیم.

جدول نیکوتین و قطران سیگار مجله اُکالا

  • اما تاریخچه سیگار از کجا شکل گرفت؟ تنباکو توسط بومیان قاره آمریکا در مراسم‌های مذهبی به کار می‌رفت که به تدریج بومیان دریافتند که می‌توانند تنباکو را بخورند. زمانی که کریستف کلمب وارد قاره آمریکا شد، او و همراهانش شاهد سیگار کشیدن مردم سرخ پوست شدند و در نتیجه این بومیان به کلمب برگ‌های تنباکو را برای تست کردن دادند.
  • پس از اینکه خدمتکارانِ کریستف کلمب، این برگ‌ها را امتحان کردند، برایشان بسیار لذت بخش بود و سبب شده که تنباکو را به خانه‌های خود نیز ببرند.
  • اگرچه در ابتدا، مشاهده بیرون رفتن دود از دهان و بینی یک مورد غیر عادی بود اما به تدریج محبوب شد و در بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرد. در ادامه قصد داریم به توضیحات و جزئیاتی راجع به انواع سیگار بپردازیم پس مطالعه این بخش را از دست ندهید.

انواع سیگارهای ایرانی:

انواع سیگار ایرانی

پس از اینکه توضیحاتی راجع به سیگار به همراه جزئیات تاریخچه آن داده شد، در این قسمت می‌خواهیم به اطلاعاتی راجع به سیگارهای ایرانی بپردازیم:

نامتولید کنندهانواعتوضیحاتنیکوتینقطران
بهمن (Bahman)شرکت دخانیات ایرانبهمن سوپر اسلیمسیگار بهمن یکی از قدیمی‌ترین سیگارهای تولید ایران است که توسط شرکت دخانیات ایران، تولید و توزیع می‌شود.۰.۴۴
بهمن نانو مشکی۰.۳۳
بهمن فول فلیور (سافت)۰.۸۱۲
بهمن لایت۰.۷۵۸
بهمن فول فلیور (هارد)۰.۹۱۱.۵
بهمن سوپر اسلیم مشکی۰.۳۳
بهمن کتابی۰.۷۱۰.۵
بهمن اولترا لایت۰.۵۶
بهمن کوچک۰.۶۵۹
بهمن متوسط۰.۷۵۱۰
فروردین (Farvardin)شرکت دخانیات ایرانفروردینسیگار فروردین یکی از قدیمی‌ترین سیگارهای تولید ایران است که توسط شرکت دخانیات ایران، تولید و توزیع می‌شود.۱۱۵.۵
تیر (TIR)شرکت دخانیات ایرانتیر کوچکسیگار تیر یکی از قدیمی‌ترین سیگارهای تولید ایران است که توسط شرکت دخانیات ایران، تولید و توزیع می‌شود.۰.۷۹.۵
تیر متوسط۰.۷۵۱
تیر ۵ ستاره۱۱۲.۵
تیر اسلیم مشکی۰.۷۷
تیر لایت۰.۸۹
سی (۳۰)شرکت دخانیات ایران۳۰سیگار سی یکی از قدیمی‌ترین سیگارهای تولید ایران است که توسط شرکت دخانیات ایران، تولید و توزیع می‌شود.۰.۷۸
کاسپین  (Caspian)شرکت دخانیات ایرانکاسپینسیگار کاسپین، یکی از سیگارهای تولید ایران است که توسط شرکت دخانیات ایران تولید و توزیع می‌گردد.۰.۸۱۰
۵۷شرکت دخانیات ایران۵۷ متوسطسیگار ۵۷ یکی از سیگارهای تولید ایران است که توسط شرکت دخانیات ایران تولید و توزیع می‌گردد.۰.۸۱۱.۵
۵۷ کوچک۰.۸۱۲.۵
زیکا (Zica)شرکت دخانیات ایرانزیکا کوچکسیگار زیکا، یکی از سیگارهای تولید ایران است که توسط شرکت دخانیات ایران تولید و توزیع می‌گردد.۰.۶۵۹
زیکا قرمز۰.۸۱۱
زیکا لایت۰.۷۸
زیکا سوپر اسلیم۰.۴۵
تی فور (T4)شرکت دخانیات ایرانتی فورسیگار تی فور، یکی از سیگارهای تولید ایران است که توسط شرکت دخانیات ایران تولید و توزیع می‌گردد.۰.۴۴
جی وان (G1)شرکت دخانیات ایرانمشکیسیگار جی وان، یکی از سیگارهای تولید ایران است که توسط شرکت دخانیات ایران تولید و توزیع می‌گردد.۰.۶۶
نقره‌ای۰.۵۵

انواع سیگارهای خارجی:

پس از اینکه با سیگارهای ایرانی و توضیحات هر یک آشنا شدیم، در این بخش قصد داریم به جزئیات سیگارهای خارجی بپردازیم.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    ۱- سیگار مارلبرو (Marlboro):

    • شرکت تولید کننده شرکت فیلیپ موریس (زیرمجموعه گروه آلتریا) است. انواع آن قرمز (غلیظ) مدیوم، لایت (مارلبرو طلایی)، اولترالایت (مارلبرو نقره‌ای)، منتول، منتول لایت، منتول اولترالایت، منتول مل، GOLD، فیلتر پلاس، فیلتر پلاس وان، پریمیوم بلک، آیس، فلاور، فلاور پلاس(لایت)، فلاور کد، دابل میکس، دابل ایس، تاچ (با بسته ‌بندی مشکی) و اِج است.
    • مارلبرو نام یک برند تجاری ثبت شده در ایالات متحده امریکا است. در سال ۱۹۲۴، سیگار مارلبرو با شعار “سیگار لوکس آمریکایی” برای اولین بار عرضه شد و عمدتا در هتل‌ها و استراحتگاه‌‌ها فروخته می‌شد.

    ۵ فایده سیگار کشیدن برای سلامتی ?

    • در حدود دهه ۱۹۳۰، این شرکت با شعار «ملایم همچون ماه می» و به عنوان یک سیگار مناسب برای خانم‌ها شروع به تبلیغ کردند. نام مارلبرو برگفته از مارلبرو استریت نام خیابانی در لندن بود که کارخانه فیلیپ موریس در آن احداث شده بود. در دهه ۱۹۵۰، تبلیغ سیگار اکثرا بر روی معرفی سیگارهای فیلتر دار بود برای همین فیلتر سیگارهای مارلبرو روی کاغذی قرمز رنگ چاپ می‌شد تا اثر ماتیک خانم‌ها را که حین پک‌ زدن روی سیگار به جا می‌ماند را مخفی کند.

    سیگار مارلبرو

    ۲- سیگار وینستون (Winston):

    • محصول شرکت تنباکوی آر. جی. رینولدز است. انواع آن وینستون لایت (آبی)، الترالایت، ایکساس لایت الترا ،ایکس استایل لایت الترا، لایت الترا اسلیم ، وینستون دبل ،پلاتینیوم ۴ و وینستون قرمز (عقابی) است.

    از نیکوتین بیشتر بدانید، چای بنوشید تا سیگار نکشید!

    • کشور تولید کننده این سیگار ایالات متحده آمریکاست و ششمین محصول ارزشمند شناخته شده است. شرکت رینولدز توتون و تنباکو با استفاده از شعار “وینستون طعم خوبی مثل سیگار را دارد” به سرعت یکی از مارک‌‌های برتر فروش سیگار شد که معروف‌ترین نوع آن هم همان وینستون آبی است.

    ۳- کنت (Kent):

    • شرکت تولید کننده بریتیش امریکن توباکو و شرکت دخانیات آر.جی. رینلودز است. انواع آن کنت پلاس پلاس ۸، پلاس ۶، پلاس ۴، کنت سوئیچ، سوئیچ ۸، میکس آروما، میکس فرش‌لاک، دمی سوئیچ یا اچ‌دی سوئیچ، کنت قرمز، کنت آبی، کنت نقره‌ای، کنت سفید، کنت اچ‌دی، اچ‌دی ۶، اچ‌دی ۴، اچ‌دی ۱، کنت نانو، نانو آبی ۴، نانو سفید ۱، کنت سری اس، سری اس ۷ ، سری اس ۵ است.
    • سیگار کنت در کشور ایالات متحده آمریکا تولید می‌شود که توسط بسیاری از افراد به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان نخستین سیگار فیلتردار محبوب شناخته و در سال ۱۹۵۲ توسط شرکت دخانیات لوریلارد معرفی شد.
    • تبلیغات برند کنت به‌طور گسترده‌ای با اشاره به «فیلتر میکرونیت معروف» آن صورت می‌گرفت و به مصرف‌کنندگان خود وعده «عالی‌ترین حفاظت از سلامتی در تاریخ» را می‌داد.
    • سیگارهای کنت متنوع‌ترین سیگارهای موجود در بازار ایران هستند. نشان تجاری کنت، که محصولات آن در داخل ایران تولید می‌شوند، در کنار برندهای وینستون و مارلبرو جزو پرفروش‌ترین سیگارهای بازار ایران است.

     

    سیگار کنت

    ۴- کمل (Camel):

    شرکت تولید کننده سیگار کمل، شرکت تنباکوی آر. جی. رینولدز است. انواع آن کمل زرد، نقره‌ای، سفید، آبی، مشکی است. سیگار کمل عمدتاً شامل مخلوطی از توتون و تنباکو ترکی و تنباکو ویرجینیا است. کشور مالک این سیگار ایالات متحده آمریکا است.

    سیگار کمل

    ۵- فیلیپ موریس (Philip morris):

    • تولید کننده آن شرکت دخانیات آمریکایی-سوئیسی است. انواع فیلیپ موریس، سفید و آبی است که در بیش از ۲۰۰ کشور محصولات خود را ارائه می‌کند و ۱۵ درصد از بازار بین‌ المللی سیگار در خارج از ایالات متحده را در اختیار دارد.
    • شرکت فیلیپ موریس مالک برند مارلبرو می‌‌باشد. بخشی از سهام این شرکت در بازارهای بورس نیویورک و سیکس سوئیس معامله می‌شود.

    سیگار فیلیپ موریس

    ۶- مگنا (Magna):

    • سیگار مگنا هم در بازارهای ایران فروش خوبی دارد. البته نسخه‌های ایرانی آن با نمونه‌های خارجی قابل قیاس نیستند.
      در ایران این سیگارها با طعم و مزه وینستون تولید می‌شوند یعنی اکثر کسانی که این سیگار را می‌کشند با سیگار وینستون هیچ مشکلی ندارند. اما نمونه خارجی آن به مراتب مرغوب‌تر از سیگار وینستون است و اصلا طراحی آن متفاوت با آنچه ما در ایران شاهد آن هستیم، می‌باشد. انواع آن لایت، کلاسیک، اولترا است و در سه رنگ قرمز، سفید و نقره ای ارائه شده است.

    ۷- دانهیل (Dunhill):

    • دانهیل هم از سیگارهای خوب و مرغوب است البته سیگار دانهیل به دو صورت ارائه میشوند. یکی دانهیل‌هایی که در جعبه‌های مربعی ارائه می‌‎شوند و طعمشان با دانهیل پاکت مستطیلی متفاوت است. انواع آن کلاسیک لایت و در رنگ‌های قرمز، آبی ، مشکی، نقره‌ای است.

    سیگار دانهیل

    ۸- کاپیتان بلک (Captain black):

    • کاپیتان بلک توسط شرکت Lane limited تولید می‌شود که مارک نوعی سیگار و تنباکوی آمریکایی است. پر فروش‌ترین سیگار کوچک این شرکت لین است که حدود ۴٫۴ درصد از بازار فروش سیگار آمریکا را به خود اختصاص داده ‌است. علاوه بر تنباکو و سیگار این شرکت عطر و ادکلن هم تولید می‌کند و مشتریان زیادی دارد. انواع آن کاپتان بلک چری پاچ، بلک لایت پاچ، بلک رویال پاچ، بلک گلد پاچ و بلک رگ پاچ است.

    سیگار کاپیتان بلک

    ۹- اسه (Esse):

    • این سیگار معمولا به مردان توصیه نمی‌شود و اغلب توسط خانم‌ها استفاده می‌شود. همچنین خطر عقیم شدن را در مردان تشدید میکند و اکثر به صورت سوزنی شکل هستند.
    • مدل باریک و پایه بلند آن در ایران هم مریدان زیادی دارد. در حال حاضر توسط کی‌ تی اند جی در کره جنوبی تولید می‌شود. به دلیل باریک بودن سیگارهای این برند و مقدار کم قطران آن، جامع هدف آن به‌طور خاص زنان هستند. انواع آن اسه سیب سبز به رنگ سبز، اسه توت فرنگی به رنگ صورتی، اسه سفید و اسه مشکی است.

    سیگار اسه

    ۱۰- پین (Pine):

    • انواع آن کلاسیک، لایت جعبه‌ای، لایت پاکتی، لایت سوزنی پایه بلند، اولترا و نعنایی است.

    ۱۱- پال مال (Pall mall):

    • شرکت مبدا آن بریتانیا است و توسط شرکت تنباکوی آر. جی. رینولدز که در کارولینای شمالی قرار دارد تولید می‌شود. حق پخش گسترده جهانی این مارک بر عهده شرکت بریتیش امریکن توباکو است. انواع آن در سه رنگ آبی ، قرمز ، مشکی، نقره ای و سبز است. انواع مقالات علمی و دانستنی را می‌توانید در مجله دانستنی اُکالا مشاهده کنید.

    سیگار پال مال

    ۱۲- مونتانا (Montana):

    • در میان تمامی سیگارهای لایت، دود این سیگار از همه سنگین‌تر و حتی حجمش بیشتر است. ته مزه خاصی دارد که برای مزاج هر کسی خوشایند نیست و ممکن است حتی طرف را در حد سرگیجه به پیش برد. در دو نوع لایت و کلاسیک و همین‌طور در رنگ های مشکی، قرمز ، طلایی می‌باشد.

    انواع مقالات جدید و متنوع در “مجله اینترنتی اُکالا”

    سیگار مونتانا

    ۱۳- اونیکس (Onyx):

    • در سه نوع لایت، کلاسیک، اولترا و در سه رنگ سیاه، طلایی و سفید است که در نوع خود طرفداران زیادی دارد.

    در این مقاله با انواع سیگار ایرانی و خارجی آشنا شدیم. از آنجایی که سیگار عامل اصلی سرطان است، پیشنهاد می‌شود از سیگار استفاده نکنید. نظر شما راجع به سایر اطلاعاتی که درباره سیگار است چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    نوشته های مشابه

    ‫۳۷ دیدگاه ها

    1. ب نظرم بهمن اگ فیلتر و کاغذ بهتری تولید کنه حتی از سیگارهای خارجی مثل مالبرو وینستون بهتر باشه

    2. اقا ی سیگار معرفی کنید ک قطرانش کمتر از نیکوتینش باشه چون بیشتر ضرر سیگار بخاطر قطران اون هستش

    3. به نظر من وینستون خوبه
      ولی سلیقه ها متفاوت
      من از بدبختیم روزی ی پاکت میکشم
      ولی توصیه می‌کنم اگر ناراحتی ندارید بیهوده نکشید
      چون واقعا خطر ناکه

    4. سیگار فقط سیگارهای قیم مثل هما بیضی ، هما کتابی، اشنو ویژه، زر، شیراز، وخیلی سیگارهای دیگه که بود وینستون۳ خط و ۴ خط یادش بخیر

    5. سلام من یک مادرم
      خواستم بگم وقتی سیگار میکشید پول دود نمیکنید سلولهای پدر ومادرتون رادود میکنید اگه ذره ای به والدینتون علاقه دارید نگید شخصی است بخاطر عشق به مادراینکار نکنید

    6. هی میگفتن مارلبرو با کلاسه و گرونه ! امشب رفتم گفتم مارلبرو دارید اونم فقط فبلترپلاس داشت که بهم داد (بسته ای ۵۰ تومن)
      برای منی که هراز چند گاهی وینستون لایت میکشیدم اصلا حال نداد، موندم ۱۹ تای باقی رو چکارکنم !؟
      راستی نوشته بودید اسی قطران پایین برای خانم ها خوبه و ممکنه برای آقایون عقیم کننده باشه ! این فیلترپلاس هم برای خانم هاست؟

    7. در جواب حسین باید بگم دوست عزیز شما اعتماد بنفس بالایی دارید که فک میکنید باید بقیه رو نصیحت کنید
      سیگار تنها چیز مضر این زندگی نیست و همونطور که کشیدنش افتخارى ندارى نکشیدنش هم همینطوره و مزیتى نداره
      یه مساله کاملا شخصیه

    8. خواهش میکنم به خاطر بچه های نازنینتون سیگار رو بزارین کنار ازهمین حالا.شما میتونین.فقط اعتماد به نفستون یکم ضعیف شده اونم با سه روز نکشیدن سیگار کم کم اعتماد به نفستوتون قوی میشه.دم همتون گرم.

    9. اصلا سیگار هیچ برای سلامتی خوب نیست ننکشید جز بیماری ازجمله برای قلب بدترین چیزی می باشد

    10. سلام این نامردها حداقل سیگار تیر ۵ ستاره رو تو پاکت آسان باز شو نمیزارن حتی زیکا رو که هر دو فوق العادن

    11. متاسفانه در ایران از هر چیزی سو استفاده میشود .. سیگارهای جدید با برند خارجی بعلت پرفروش بودن بیشتر مورد سواستفاده هست ،مثل وینستون و کنت..جدیدا توتونی که در این سیگارها استفاده میشود بسیار بوی بد دارد و باعث سردرد شدیدمیشود..از تاسف خوردن گذشته ،اون دسته از سود جویانی که با جون آدما قمار میکنند باید خجالت بکشن.. منم سیگاری هستم..

    12. بعد انقلاب ۱۵ساله بودم که سیگاری شدم بهترین سیگاربهمن بود که هم نیکوتین داشت هم سبک بورونه فیلتر آن زردمیشد ولی حالا حتی سیگارکنت۵ اهزارتومانی ته فیلترش سیاه می شه اگرجوابی دارید به من هم بگوییدچرا¿

    13. سیگار بهمن سوییسی و پال مال قرمز بهترینن
      سیگار های کلاسیک عمدتا طعم بهتری دارند تا لایت
      سیگار مادوکس شکلاتی هم حرف نداره
      به نظر من لب به پین و جی وان نزنین

    14. درشهرماشاهدانی معتبر
      هستند که میگویند درایران برگ ماری وشیشه درکارخانه ها درون سیگارها میریزند

    15. بهترین سیگار بهمن است فقط باید فیلتر و کاغذ مرغوبتری استفاده کنند شرکت دخانیات

    16. از سیگار آزادی و بهمن دهه اول انقلاب مطلبی ننوشتین این دو نوع سیگار بهترین جایگزین سیگارهای خارجی مانند وینستون بود بخصوص که از کاغذهای مرغوبی نیز تهیه میشد

    17. به نظر من اگر سیگار بهمن از کاغذ و فیلتر مناسبتر استفاده کند میتواند با تمام این سیگار ها رقابت کند

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.