آشپزیانواع دسرها

طرز تهیه کرم آناناس؛ دسری ساده و خوشمزه با نکات کلیدی

ساده‌ترین، سریع‌ترین و یکی از بهترین روش‌های تهیه کرم آناناس با تزیین ویژه ژله آناناسی را در این مقاله یاد بگیرید. در اکالا بلاگ با ما همراه باشید تا یک دسر خوشمزه و خوش‌طعم را مانند پای آناناس میهمان سفره‌های شادی و مجالس خود کنید.

دستور تهیه کرم آناناس:

امروز در کنار شماییم تا با دستوری بسیار ساده و راحت تهیه کرم آناناس تلفیقی با ژله شیشه‌ای با طعم وانیل را به شما آموزش دهیم؛ یک دسر خوشمزه و شکیل برای پذیرایی در مهمانی‌ها و مجالس‌.

با ما باشید تا مرحله به مرحله دسر تهیه کرم آناناس را یاد بگیریم.

مدت زمان و مواد مورد نیاز

مدت زمان تهیه ‌این دسر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است و مدت زمان تا سرو نهایی ۵ تا ۶ ساعت است.

مقدار مواد اعلام شده مناسب برای ۴ تا ۵ نفر است.

مواد مورد نیاز جهت تهیه کرم آناناس و ژله شیشه‌ای:
آناناس ۱ قوطی کنسرو
ژله آلوئه‌را۱بسته
روغن به مقدار لازم
آب ۱ لیوان
شیر ۱ لیوان
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری

تذکر: تهیه ‌این دسر کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید مرحله ژله شیشه‌ای را از آن حذف کنید و فقط کرم آناناس را تهیه بفرمایید.

    50% تخفیف

    ویژه خرید کالاهای سوپرمارکتی اکالا

    برای دریافت کد تخفیف شماره خود را وارد کنید:

    دستور تهیه:

    ۱- در اولین مرحله ته قالب را به وسیله برس و کمی ‌روغن مایع چرب کنید. از اسلایس‌های کمپوت آناناس‌تان به شکل دل‌خواه با طرحی زیبا ته قالب بچینید.

    چیدن آناناس در ظرف- کرم آناناس

    ۲- یک بسته ژله آلوئه را را با یک لیوان آب ولرم به روش بن‌ماری مخلوط کنید تا دانه‌های ژله درون آب حل شود. از ژله آلوئه را به مقدار یک سانتی‌متر ته قالب روی آناناس‌های چیده شده بریزید.

    توجه داشته باشید اضافه کردن یکباره کل مخلوط ژله آلوورا باعث می‌شود که تکه‌های آناناس شما معلق شود و چیدمان آن‌ها از بین برود و قطعات میوه روی سطح ژله قرار بگیرند و نظمشان به‌هم ریزد. پس اگر که برای شکل نهایی، چیدمان خاصی را مد نظر دارید.

    اضافه کردن ژل آلوئه ورا به آناناس در کرم آناناس

    ۳- در‌ این مرحله توجه کافی را داشته باشید. قالب را درون یخچال بگذارید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان دهید تا ژله نیم‌بند شود. مابقی ژله را به آرامی ‌به آن اضافه کنید و مجدد ظرف را حدود دو تا سه ساعت به یخچال منتقل کنید تا کاملا لایه شفاف‌ ژل‌های شما ببندد.

    ۴- برای تهیه کرم آناناس، آب کمپوت آناناس که حدوداً یک لیوان می‌شود را با دو قاشق پودر ژلاتین درون مخلوط کن یا غذاساز به ‌هم بزنید تا مواد کاملاً با هم حل شود. یک لیوان شیر را به آن اضافه کنید و مجدد مخلوط را به‌ هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شود.

    کرم آناناس خوشمزه

    ۵- به همین راحتی کرم آناناس شما تهیه شد و آن را روی مواد شفاف ژله‌ای بریزید. مجددا دو تا سه ساعت درون یخچال قرار دهید، تا کرم آناناس شما به حالت جامد تبدیل شود.

    ۶- بعد از سپری شدن زمان اعلام شده، ظرف دسر را از یخچال بیرون بیاورید و ۳ تا ۴ دقیقه در فضای آزاد قرار دهید. تا به دمای محیط برسد و سپس آن را به ظرف نهایی سرو انتقال دهید.

    طرز تهیه کرم آناناسی

     اگر برای خارج کردن ژله از ظرف دچار مشکل شدید در ‌این مرحله می‌توانید از سشوار کمک بگیرید. برای چند دقیقه‌ای سشوار را روی تمام سطح قالب بچرخانید. به راحتی ژله شما از قالب جدا خواهد شد ( این کار را با حوصله انجام دهید تا نتیجه کار شما خراب نشود)

    شما با انواع مغزها می‌توانید ‌این دسر بسیار خوشمزه را تهیه کنید، حتی اگر تمایل داشته باشید به جای لایه اول ژله شیشه‌ای می‌توانید از ژله با رنگ‌ها و طعم‌های مختلف نیز استفاده کنید. امیدواریم که از دستور امروز نیز کمال استفاده را برده باشید.

    منبع: bawarchi

    ۵/۵ (۲ نظر)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا

      کد تخفیف ۵۰٪ خود را از اُکالا گرفته‌اید؟

      محصولات سوپرمارکتی را نصف قیمت از اُکالا بخرید.

      شماره‌ی خود را وارد کرده، ۵۰٪ تخفیف بگیرید.